Lang verhaal (relatief) kort. Oud mens moet linksaf en doet dat zomaar. Rijdt mijn vriendin aan die met mijn auto op weg was. Schade van ongeveer het voorlicht tot het achterwiel. Voorwiel was gaan vliegen enal, ramen kapot, ... Kunnen herstellen, maar serieuze kost mogen voorschieten. Oud mens heeft schade aan haar voorkant en was total loss. Zij beweert dus, absurd genoeg, dat mijn vriendin haar achteraan heeft aangereden. Ze belde haar familie die ter plekke kwamen om te intimideren zodat mijn vriendin dat zou ondertekenen. Zij kon nog bellen naar mij en 112. Ik heb daar overtredingen gemaakt die ik nooit zou doen, om daar te raken, maar bon.
Toen politie aankwam en de papieren vroeg, bleek dat ze met vervalste papieren reed. De nrplaat was van een andere wagen, inschrijving en verzekering waren vals. Politie maakt foto's, vaststellingen en tekeningen van het ongeval, duidelijke zaak zou je denken. Tot er een louche makelaar toekomt en de papieren van de politie verscheurt en nieuwe versie eist. Nu, die vent heeft daar niet lang gestaan, want de politie kon daar allerminst mee lachen.
Politie opnieuw dezelfde papieren gemaakt, PV tegen die makelaar en de familie enz... Dag na het ongeval had die ook nog een aanrijdingsformulier doorgestuurd naar mijn verzekeraar, maar ook dat was vervalst.
Politierechter vond dat dus allemaal de moeite niet, dus zitten we nu al meer dan een jaar op de burgerlijke te procederen. Als het zo verder gaat, gaan mijn kleinkinderen dat geld trekken van hun kinderen.