Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik woon helemaal verkeerd.. Je bent nu al de 2de die iemand tegenkomt in die klederdracht.Gisteren kwam een buurvrouw (of dochter van) buiten in hoge hakken en een transparant groen kleedje waaronder je de string en bh perfect kon zien. Mooi kind wel (gok ergens halfweg de 20), en ik denk dat je ook wel wat zelfvertrouwen moet hebben om zo op stap te gaan. Fine by me!
Twas mssh dezelfde.Ik woon helemaal verkeerd.. Je bent nu al de 2de die iemand tegenkomt in die klederdracht.
laat me eens in de waan dat het een nieuwe rage aan het worden is.Twas mssh dezelfde.
Al de andere buren zijn of bejaard of ze zien er niet uit, dus dit lichtpuntje viel nu wel op.Ik woon helemaal verkeerd.. Je bent nu al de 2de die iemand tegenkomt in die klederdracht.
Ik moet mij van directie-wege bezig houden met veel schandaliger dingen zoals eentje die een hoofddoek draagt.Ftfy
Leer ze toch eens gedragen zoals echte bekende personen.
Wat een hoofddoek? Schandalig? Waar haalt men het lef om met in hooftdoek en een jurk tot net boven de kont rond te lopen. Hopelijk zie je daar toch ook geen haar.Ik moet mij van directie-wege bezig houden met veel schandaliger dingen zoals eentje die een hoofddoek draagt.

Ze zijn dertien of veertien, daar wil een mens gewoon niet bij stilstaan. (Nvdr in onderstaand voorbeeld is genaamde Nestorius de ‘sausage’)Wat een hoofddoek? Schandalig? Waar haalt men het lef om met in hooftdoek en een jurk tot net boven de kont rond te lopen. Hopelijk zie je daar toch ook geen haar.
Ze zijn dertien of veertien, daar wil een mens gewoon niet bij stilstaan. (Nvdr in onderstaand voorbeeld is genaamde Nestorius de ‘sausage’)
![]()
Dat is uw mening dan maar mijn punt ging vooral dat ge zit te neuten over hoe jongeren zich kleden maar dan wel commentaar hebt op anderen die zitten te neuten over wat jongeren op hun kop zetten. Laat jongeren jong zijn en de wereld op hun eigen manier ontdekken, als dat nu met een jurk is boven hun gat, een bourka of met een lange witte sokken, zolang dat alles uit eigen vrije wil is mogen ze zich van mij kleden zoals ze willen. Ik ga allessinds niet meedoen aan een andere religie hypocriet te noemen omdat ze verplichten hun haar te bedekken voor anderen om dan zelf te gaan zeggen dat ze hun kont moeten bedekken omdat ge anders een slip ziet. Zolang hun haar daar bedekt is kan ik daar mee leven.Ze zijn dertien of veertien, daar wil een mens gewoon niet bij stilstaan. (Nvdr in onderstaand voorbeeld is genaamde Nestorius de ‘sausage’)
![]()
Voor mij moet die vrijheid dus wel langs twee kanten zijn. Ik vind het inderdaad niet kunnen dat ge met uw gat bloot staat op school maar het is nu eenmaal zo. Wat mij meer stoort is de directie daarvan zegt ‘tja, tis warm’ maar als je met je hoofddoek staat zeggen ze ‘nee da’s tegen de regels’. Je laat de ene ‘de wereld ontdekken in waar ze zich goed in voelen’ maar de andere die net een effectieve betekenis heeft voor een klederdracht, dat moet aan banden? Beetje consequent zijn als school zou toch beter zijn?Dat is uw mening dan maar mijn punt ging vooral dat ge zit te neuten over hoe jongeren zich kleden maar dan wel commentaar hebt op anderen die zitten te neuten over wat jongeren op hun kop zetten. Laat jongeren jong zijn en de wereld op hun eigen manier ontdekken, als dat nu met een jurk is boven hun gat, een bourka of met een lange witte sokken, zolang dat alles uit eigen vrije wil is mogen ze zich van mij kleden zoals ze willen. Ik ga allessinds niet meedoen aan een andere religie hypocriet te noemen omdat ze verplichten hun haar te bedekken voor anderen om dan zelf te gaan zeggen dat ze hun kont moeten bedekken omdat ge anders een slip ziet. Zolang hun haar daar bedekt is kan ik daar mee leven.
Tjah, religie is nu niet het hoogtepunt van consequentie natuurlijk, dat zijn nu eenmaal zaken die we weten van katholieke scholen. Langs de andere kant heb je ook schoolreglementen en die ziijn gekend voor de inschrijving dus eigenlijk zie ik eerder de ouders van diegene met de hoofdddoek in fout. Dat is hetzelfde als je als atheist in een katholieke school inschrijven en dan klagen dat het godsdienst is ipv zedenleer. Sorry maar weet waar je aan begint he. Nietemin ben je natuurlijk als katholieke school niet verplicht om reglementen strikt toe te passen.Voor mij moet die vrijheid dus wel langs twee kanten zijn. Ik vind het inderdaad niet kunnen dat ge met uw gat bloot staat op school maar het is nu eenmaal zo. Wat mij meer stoort is de directie daarvan zegt ‘tja, tis warm’ maar als je met je hoofddoek staat zeggen ze ‘nee da’s tegen de regels’. Je laat de ene ‘de wereld ontdekken in waar ze zich goed in voelen’ maar de andere die net een effectieve betekenis heeft voor een klederdracht, dat moet aan banden? Beetje consequent zijn als school zou toch beter zijn?
Mijn inziens is dat maar één kant. Als je pro vrijheid bent, moeten jongeren zich kunnen kleden hoe ze willen, ook al zie je ocharme hun slip als ze eens bukken. Een hoofddoek is net het tegenovergestelde van vrijheid, teken van onderdanigheid, een verplicht voorschrift uit een middeleeuws systeem,.. .Voor mij moet die vrijheid dus wel langs twee kanten zijn. Ik vind het inderdaad niet kunnen dat ge met uw gat bloot staat op school maar het is nu eenmaal zo. Wat mij meer stoort is de directie daarvan zegt ‘tja, tis warm’ maar als je met je hoofddoek staat zeggen ze ‘nee da’s tegen de regels’. Je laat de ene ‘de wereld ontdekken in waar ze zich goed in voelen’ maar de andere die net een effectieve betekenis heeft voor een klederdracht, dat moet aan banden? Beetje consequent zijn als school zou toch beter zijn?
Het hele probleem is dat dit niet zwart/wit te bepalen is. Ze dragen misschien die hoofddoek uit vrije wil als overtuigde moslims...omdat ze al jarenlang zo worden opgevoed en/of anders thuis niet meer welkom zijn.Hangt er voor mij vanaf of ze dat hoofddoek uit vrije wil dragen of als het een verplichting is vanuit de ouders. In het laatste geval kun je ook totaal niet spreken over "keuze om de wereld te ontdekken" .
Het hele probleem is dat dit niet zwart/wit te bepalen is. Ze dragen misschien die hoofddoek uit vrije wil als overtuigde moslims...omdat ze al jarenlang zo worden opgevoed en/of anders thuis niet meer welkom zijn.
Het blijven uiteindelijk minderjarigen, dat is bij mij een beetje hetzelfde als minderjarigen met een overtuigde politieke mening...die ze toevallig al van kindsaf bij de ouders zien en horen.
In de naweeën van mijn vorige post over hoe schrijnend Brussel Noord wel niet is geworden.. Mijn collega is gisteren op klaarlichte dag beroofd van zijn elektrische stap op weg naar Brussel Noord. Gewoon door twee nieuwe Belgen van zijn elektrische step geduwd.
Schrijnend.
Ja, het leek misschien wat eenzijdig geschreven maar ik ga akkoord hoor. Het is gewoon niet eenvoudig om te zeggen dat we het duidelijk moeten toelaten of verbieden.Maar een hoofddoek op school verbieden omdat het mogelijk onder lichte druk/dwang van thuis uit is en een bepaalde religieuze visie via de ouders wordt opgedrongen, gaat dat probleem thuis nog niet wegnemen he. Door die hoofddoek op school te laten afdoen, verdwijnt de druk en visie van thuis uit nog niet. Dan kunt ge beter zulke zaken wél toelaten, maar er veel meer en openlijker over praten in de lessen (of desnoods onder vier ogen) zodat ze hopelijk wel gaat weten dat het dragen van een hoofddoek een éigen keuze moet zijn, en niet een die door haar ouders wordt opgedrongen. Het is juist dié leeftijd waarop mensen hun visies en meningen gevormd worden.
Verbieden kan imo zelfs een averechts effect hebben doordat ze weer een wij-zijgevoel gaan ervaren en eenmaal buiten de schoolmuren zich dus nog sterker zullen aangetrokken voelen tot "hun" omgeving.
Als je mensen lang genoeg brainwashed dat gaan ze eender wat uit hun eigen doen. Maar om dat nu vrije wil te noemen?Ze dragen misschien die hoofddoek uit vrije wil als overtuigde moslims...omdat ze al jarenlang zo worden opgevoed en/of anders thuis niet meer welkom zijn.