Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wtf. Ik snap zelfs niet hoe je uberhaupt zo lang kan slapen. Als ik uitslaap ben ik blij als ik maar om 8.30 wakker kom. Later haal ik nooit meer (toch niet meer sinds ik student af ben)
Mijn record (toen ik 16 of zo was) was rond 22u erin kruipen en de dag erna kwam m'n mama me om 18u wakker maken omdat het avondeten klaar was :p

Als ik kan slaap ik nu ook nog steeds zo lang mogelijk uit. Maar met kindjes is dat wat moeilijker. Rond 10u voel ik me moreel verplicht toch maar op te staan :p

Ik heb anderzijds ook geen enkel probleem om de vroege shift te doen en dus om 4u te moeten opstaan. Maar als ik kan slaap ik graag wat langer.

Horeca is zichzelf helemaal naar de kl*ten aan het helpen. Een plaats waar we vroeger vaak gingen eten heeft zichzelf omgedoopt naar bistro.

In een bistro verwacht je geen 25€ te betalen voor een biefstuk en dan nog eens apart bij te moeten betalen voor frieten en nog eens bij te betalen voor groenten. En dat is niet de enige plaats die hun prijzen bijna verdubbeld heeft sinds corona.
In Frankrijk eet je in eenvoudige eetgelegenheid voor 15 EUR drie eenvoudige gangen (verwacht dan wel geen superkeuken, maar vergelijkbaar met wat je hier in de gemiddelde taverne krijgt).
Voor 25-35 EUR eet je in Frankrijk echt goed (ik spreek dan een driegangen menu, in restaurants met 12-14 Gault-millau mutsen.)

Dus qua prijs vergelijkbaar met een rumsteak met diepvriesfrieten en saus uit een zakje hier in België.

En de loonkosten zijn niet het enige verschil, die zijn in Frankrijk echt niet zoveel lager (dat scheelt ongeveer 20%).

Wtf. Ik snap zelfs niet hoe je uberhaupt zo lang kan slapen. Als ik uitslaap ben ik blij als ik maar om 8.30 wakker kom. Later haal ik nooit meer (toch niet meer sinds ik student af ben)
Vermoedelijk heb ik een medische conditie, maar weet niet welke want ben al jaren op zoek naar een verklaring.

Op zich is het gevoel van uitgeslapen te zijn een van de zaligste dingen die ik mij kan voorstellen. Te veel slaap daarentegen heeft een zeer vervelend gevoel. Net zoals te weinig slaap, minder dan 8u voor mij. Je kan je wel voorstellen dat dit niet zo goed past in een maatschappij waar CEO 's maar 4u slaap nodig hebben :') .
Mijn record (toen ik 16 of zo was) was rond 22u erin kruipen en de dag erna kwam m'n mama me om 18u wakker maken omdat het avondeten klaar was :p
Ook ooit gehad, net na een lange examenperiode. Men dacht dat ik niet meer zou herrijzen, maar ze weten beter dan mij proberen wakker te krijgen. :)

Verdorie. Stond nog op mijn to-do lijst, zal dus ook niet voor direct zijn.
Ja vroeger was het daar echt heel OK van prijs en je kreeg ook veel en goed eten voor het geld. Schravenacker ook, maar daar kun je nu ook niet meer gaan eten. Is nu enkel nog bed & breakfast. Daar ging ik nochtans ook heel graag.

Had ik hier daarstraks voor in den Delhaize.
Oudere vrouw voor me die ging afrekenen. Had blijkbaar de maaltijdchequekaart van haar dochter mee.
Betaald met die kaart na wat zoeken en de pincode af te lezen op een papierke. Staat er nog een bedrag van 2 of 3€ open wegens geen levensmiddelen.
Ik vind wc papier dus wel een levensmiddel maar soit. Ze vind niet direct kleingeld en zegt tegen de kassier (jobstudent) dat ze haar man gaat bellen die in de wagen aan't wachten is.
Duurde een eeuwigheid eer die haar telefoon vond en de nr wist in te drukken.
Na 2 à 3 min komt daar die man dus binnengeschoffeld en ze betalen de rest.

Alles tesamen heeft dat dus een dikke 5 minuten geduurd eer die daar weg waren.
Ik moest nergens zijn vandaag maar leuk is anders natuurlijk als je daar met 2 dozen Magnums staat.
De jobstudent verontschuldigde zich nadien maar op zich kan hij er natuurlijk ook niets aan doen.

Toch ook wel een klein ergerniske.
Amaai ik had al lang gezegd dat ze die 3 euro maar bij mij op de rekening moeten tellen ipv mijn kas op te staan fretten.

Ja vroeger was het daar echt heel OK van prijs en je kreeg ook veel en goed eten voor het geld. Schravenacker ook, maar daar kun je nu ook niet meer gaan eten. Is nu enkel nog bed & breakfast. Daar ging ik nochtans ook heel graag.
Er zit hier wel veel, maar prijs/kwaliteit zakt precies wel idd.
Onze go to blijft wel het jachthuis. Lekker, correcte prijzen (ook nu nog) en amper 800m van mijn deur.
De molen aan de lichten vind ik ook goed voor af en toe, maar net iets te druk en luid daar.

Vermoedelijk heb ik een medische conditie, maar weet niet welke want ben al jaren op zoek naar een verklaring.

Op zich is het gevoel van uitgeslapen te zijn een van de zaligste dingen die ik mij kan voorstellen. Te veel slaap daarentegen heeft een zeer vervelend gevoel. Net zoals te weinig slaap, minder dan 8u voor mij. Je kan je wel voorstellen dat dit niet zo goed past in een maatschappij waar CEO 's maar 4u slaap nodig hebben :') .

Ook ooit gehad, net na een lange examenperiode. Men dacht dat ik niet meer zou herrijzen, maar ze weten beter dan mij proberen wakker te krijgen. :)
Ja het is herkenbaar, wakker worden met het gevoel van volledig uitgerust te zijn is inderdaad zalig maar jammer genoeg heb ik dat de laatste 10 jaar nooit meer gehad, integendeel ik sta bijna dagelijks op met het gevoel van veel te weinig slaap. Enkel na 2 weken verlof merk ik een verbetering. Maar die is dan ook weer snel voorbij. Om dan echt zelfs ganse dagen pissed te zijn zo een maand voor mijn verlof, dan heb ik echt het gevoel van tegen niks meer te kunnen en voor het minste echt op het punt te staan om moorden te gaan plegen.

Er zit hier wel veel, maar prijs/kwaliteit zakt precies wel idd.
Onze go to blijft wel het jachthuis. Lekker, correcte prijzen (ook nu nog) en amper 800m van mijn deur.
De molen aan de lichten vind ik ook goed voor af en toe, maar net iets te druk en luid daar.
Ja molenhof ben ik gisteren geweest. Ook altijd wel goed idd. Jachthuis nog nooit geweest goeie tip.

In Frankrijk eet je in eenvoudige eetgelegenheid voor 15 EUR drie eenvoudige gangen (verwacht dan wel geen superkeuken, maar vergelijkbaar met wat je hier in de gemiddelde taverne krijgt).
Voor 25-35 EUR eet je in Frankrijk echt goed (ik spreek dan een driegangen menu, in restaurants met 12-14 Gault-millau mutsen.)

Dus qua prijs vergelijkbaar met een rumsteak met diepvriesfrieten en saus uit een zakje hier in België.

En de loonkosten zijn niet het enige verschil, die zijn in Frankrijk echt niet zoveel lager (dat scheelt ongeveer 20%).
Ik dacht net hetzelfde te schrijven. Vorige maand aan de Belgische kust in een doorsnee brasserie stoofvlees aan 26 euro. In Frankrijk mosselen friet aan 12 euro. Met het gezin gaan eten in een brasserie, hoofdgerecht, drank en dessert voor 40 euro

Ergernis van de dag: De foute uitspraken van Eddy Demarez…

Trekt op niets inderdaad

Als ik die hetze op Twitter tegenkwam dacht ik ‘die heeft ik weet niet wat’ zitten zeggen maar als je het dan leest… Ja, tis zwaar fout en hij zou moeten vliegen want zijn functie en werkgever vragen toch meer integriteit. Aan de andere kant, de Cats (en andere ploegen) waren begin juli in het hotel waar ik toen nog zat en je had bijna iedereen mogen ontslaan want de klap daar was veel erger. Zowel personeel als andere gasten. (Ik zeg niet dat iets hier ok van is, é!)

Jammer van deze technische blunder. Op zich zegt hem niets verkeerd. Wordt weer uitvergroot.

Jammer van deze technische blunder. Op zich zegt hem niets verkeerd. Wordt weer uitvergroot.
Hij beseft zelf dat dat helemaal niet OK was toen hij opmerkte dat die technische blunder gebeurde.
Ik snap niet waarom hij 'niets verkeerd' zegt, dit is de vrt, en totaal ontoelaatbaar.
Niet meer niet minder
Als ik die hetze op Twitter tegenkwam dacht ik ‘die heeft ik weet niet wat’ zitten zeggen maar als je het dan leest… Ja, tis zwaar fout en hij zou moeten vliegen want zijn functie en werkgever vragen toch meer integriteit. Aan de andere kant, de Cats (en andere ploegen) waren begin juli in het hotel waar ik toen nog zat en je had bijna iedereen mogen ontslaan want de klap daar was veel erger. Zowel personeel als andere gasten. (Ik zeg niet dat iets hier ok van is, é!)
Dat is niet terwijl ze in functie zijn, dus ik zie de relatie niet.

Is er ergens een samenkomst geweest die ik gemist heb en waar men besloten heeft om systematisch het woordje "worden" door het woordje "komen" te vervangen? Ik lees hier op de voorbije pagina's "zot komen", "wakker komen", etc. Toch wel een kleine ergernis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan