Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
fuck gasten, hoeveel alerts kun je iemand geven op 10 12 dagen tijd. No way dat ik dat overloop. Gewoon "mark read" en klaar ermee.
Ik wou dat dit ook op het werk(mails) kon doen, maar helaas moet ik die wel 1 per 1 lezen. :angry:

Lijkt erop dat je je geen zorgen meer moet maken over alerts!

Ik heb het deze week echt wel gehad met Bpost. Nu plots bericht ‘uw pakje is beschadigd en terug naar afzender gestuurd. Neem contact met hen op om te zien wat uw rechten zijn’. An aich snap ik het concept maar dat is zoals ik tegen uw auto rij en zeg ‘uw auto is total loss. Neem contact op met Volkswagen om te zien wat u rechten zijn’.
Motherfuckers, you broke it, you fix it.

Mja Bpost zit in de financiële shit ( door incompetent management), dat er dan beknibbeld wordt op dienstverlening (lager bedrijfspersoneel) is geen wonder.

Ik kies zoveel mogelijk voor PostNL.

Mja Bpost zit in de financiële shit ( door incompetent management), dat er dan beknibbeld wordt op dienstverlening (lager bedrijfspersoneel) is geen wonder.

En zeggen dat Bpost het zo goed deed onder Johnny Thys.
Maar die was te duur volgens Di Rupo, goede CEO buiten gooien = kip met de gouden eieren slachten.

Dat begrijp ik nu niet, ik heb hier zoveel meer problemen met postnl dan Bpost. :confused:

PostNL is idd prima. Ik heb een paar Amazon dingen gekocht en de keuze gemaakt tussen ‘normale’ postkost of ‘ik verkoop een long’ postkost, ik ga nooit verstaan hoe het verschil hem zit in 3 dagen of 3 weken en $20 of $250. Lijken mij zeer extreme uitersten. Dingen die in een enveloppe passen gaan doorgaans sowieso via USPS en Bpost

Nooit te klagen gehad hier over Bpost eigenlijk. PostNL in het begin was erg maar sinds paar jaar gaat dat ook prima.

PostNL hier vanmiddag aan de deur. Ik maak een spurtje naar beneden en ben aan de voordeur binnen 10s. Ondertussen was de bezorger het pakket al aan het aanbieden bij de buurvrouw. :(

Hebben die dan ooit geinvesteerd in dienstverlening? Dat is altijd al zo geweest hoor. De ontvanger is voor hen niet de klant, maar de verzender, dus met de ontvanger willen ze niets te maken hebben. Ontvanger contacteert de verzender en de verzender moet het dan maar zien te regelen met Bpost. Wat voor de verzender gaat betekenen dat hij toch alle kosten moet dragen of een vergoeding van niks krijgt.

Klantentevredenheid is nooit een streefdoel geweest voor Bpost (alhoewel ze wel graag mailtjes sturen van hoe uw ervaring was met hen na het ontvangen van een pakje). Dat draait nog even stroef als toen het een overheidsinstelling was.

En zeggen dat Bpost het zo goed deed onder Johnny Thys.
Maar die was te duur volgens Di Rupo, goede CEO buiten gooien = kip met de gouden eieren slachten.
ik hoop dat je sarcastisch bent. zie hierboven. Thys zat langs geen kanten in met zijn personeel en heeft de werkdruk enorm verhoogt. De reden dat uw postbode geen vijf seconde meer wacht met een pakje heb je o.a. aan hem te danken. Nu ja, eigenlijk aan zijn voorganger, maar hij heeft het systeem wel doorgevoerd Hij wou er een efficient/winstgevend bedrijf van maken, maar dat ten koste van het personeel en de service naar klanten toe. Zo kwam hij ooit met het idee om studenten en huisvrouwen in te schakelen voor de postbedeling.

Kan je hier eens een voorbeeld van geven?
Het totale onvermogen om te communiceren in een andere taal dan het Frans en de arrogante manier van reageren wanneer de vlaamstalige verkoopster de vraag niet goed begrijpt schiet spontaan in gedachten.

Doet me herinneren aan een Fransman die het nodig vond een van onze jobstudentes voor een volle zaak uit te schelden voor sale pute en conasse omdat ze hem niet begreep. Die kerel toch eens vriendelijk, doch kordaat duidelijk gemaakt dat hij zich in Kortrijk bevond en dat de traditioneel gesproken taal hier Vlaams is en dat het in ieders voordeel is dat je het beste zelf moeite doet om je geduldig en duidelijk uit te drukken wanneer je ergens komt waar je de voertaal niet machtig bent. Uiteraard is het belangrijk dat je, zeker in een grensstreek, de andere talen wat kent als je met klanten om gaat...maar volwassen venten die zestienjarige meisjes de huid vol schelden? Nope! Gaan we niet tolereren.

Incidentje was snel opgelost.

Vroeger had je nog een postbode voor het leven. Terwijl ze nu constant van wijk veranderen. Er was ook veel meer sociale controle zo. Er is meer dan één oud madammeke of manneke hun leven gered omdat ze meerdere dagen opeens niet opendeden en de facteur het verdacht vond.

Vroeger had je nog een postbode voor het leven. Terwijl ze nu constant van wijk veranderen. Er was ook veel meer sociale controle zo. Er is meer dan één oud madammeke of manneke hun leven gered omdat ze meerdere dagen opeens niet opendeden en de facteur het verdacht vond.
Dat is hier idd ook een probleem. De gekende postbode is plots overgeplaatst. Dat was een jongen van 20 jaar ofzo, maar deed perfect zijn werk en altijd met de fiets, iedereen kende hem en andersom, altijd beleefd, nooit klachten. Die woonde hier ook op 10 minuten van met de fiets, kon zijn postzak ophalen bij een lokale winkel en begon aan zijn ronde.
Dan werd die plots verplaatst naar Wervik of iets in die regio. Voor hem is dat 2x daags meer dan een uur pendelen met de bus en hij kent er niemand (nu mss beter).
Nu hebben we een andere, oudere en per camionette, postbode die wel beleefd is en zijn best doet, maar er zit toch vaak post in de bus dat voor iemand anders bestemd is. Of het huisnr klopt, maar de straat niet, of omgekeerd. Ook al paar keer gehad dat de buren onze post brachten omdat hij alles bij hun had gestoken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan