Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik weet dat het onrealistisch is, maar eigenlijk zou er een wet moeten zijn die uw rijkdom limiteert naar uw gedrag.
Hebt ge vijf goed draaiende garages maar hang je overal de total prick uit? Sorry, maar ge moogt maar €1500/maand verdienen en al wat ge meer verdient gaat naar goede doelen om uw gedrag te compenseren.

Is natuurlijk niet in een wet te gieten, maar een mens mag toch even fantaseren.
1500€ alee :eviltongue:

Helaas zijn er genoeg zo in België of in de wereld.. Je moet niet verstandig zijn om rijk en bekend te zijn.. Den helft in België doet mee aan Temptation Island voor wat botox behandelingen en perse in de Blik later te staan en zijn al bekend. Zie Pommeline, Fabrizio en heel die bende.. Zijn allemaal de bv's geworden (belachelijke vlamingen ipv bekende vlamingen)
Ik volg die zaken totaal niet, dus Pommeline dat liet nog een belletje rinkelen, waarschijnlijk omdat daarvan eens ergens een flatterende foto is gepasseerd, maar Fabrizio, geen idee.

Voor mij is het gewoon altijd gek te zien hoeveel mensen wakker liggen van het leven van andere mensen wiens enige uitzonderlijke gave het lijkt te zijn om geen schaamte te voelen :)

Laatst bewerkt:
Ik volg die zaken totaal niet, dus Pommeline dat liet nog een belletje rinkelen, waarschijnlijk omdat daarvan eens ergens een flatterende foto is gepasseerd, maar Fabrizio, geen idee.

Voor mij is het gewoon altijd gek te zien hoeveel mensen wakker liggen van het leven van andere mensen wiens enige uitzonderlijke gave het lijkt te zijn om geen schaamte te voelen :)
Hij wordt de nieuwe bachelor, gaan ze nog wat grieten gaan zoeken ook voor een notoir vrouwenverslijter 🙄

Dienen vriend van dexters .. dat was niet zijn eerste gevechtje, met zulke gerichte stoten :)
(das toch dienen met dat wit hemdje he, want heb het op hem)

Dienen andere heeft ofwel nog nooit een klop uitgedeeld of was zo weg of een ei, met zijn "molenwieken" :laugh:

Dienen vriend van dexters .. dat was niet zijn eerste gevechtje, met zulke gerichte stoten :)
(das toch dienen met dat wit hemdje he, want heb het op hem)

Dienen andere heeft ofwel nog nooit een klop uitgedeeld of was zo weg of een ei, met zijn "molenwieken" :laugh:
Gij zijt niet op de hoogte :D
Degene die op de grond ging al half dansend is de vriend van Dexters. M. Peeters (baas van Garage Peeters in Herentals).

Gij zijt niet op de hoogte :D
Degene die op de grond ging al half dansend is de vriend van Dexters. M. Peeters (baas van Garage Peeters in Herentals).
Ah k, zoals dat wit hemdje daar stond te schermen voor dexters en die andere trezebeese, dacht ik dat die aan schermen was voor dexters. Aangezien die donkerharige trezebeese toch het onderspit aan het delven was :laugh:

Mijn oudste is tien. Fysiek eerder 13 maar mentaal gewoon 10 of zelfs wat jonger door zijn ASS etc. Het is bijna onmogelijk om ‘leuke’ kleren voor dat kind te vinden. Hij moet ofte rondlopen als halve rapper/mood of als een kopie van zijn vader. Voor de broer van zeven vind ik van alles dat plezant en cool is, mee met de modekes en de hypes. Tis een heel persoonsgebonden ergernis maar soit.

De ‘staatsgreep’ in Tunesië. Daar gaat mijn stukje zelfgeslacht geitenvlees. :(
Mijn collega ging twee dagen zijn Tunesische geit soigneren. (bergwandelingetjes en lekker eten geven enzo) om het de beste tijd van zijn leven te bezorgen om dan het zelf te slachten zonder dat die geit ooit het mes ziet. Helaas is de stroom uitgevallen en Ist vlees slecht geworden. :unsure:
trouwens nog altijd benieuwd hoe hij da vlees ging meenemen op de vlieger.

Mijn oudste is tien. Fysiek eerder 13 maar mentaal gewoon 10 of zelfs wat jonger door zijn ASS etc. Het is bijna onmogelijk om ‘leuke’ kleren voor dat kind te vinden. Hij moet ofte rondlopen als halve rapper/mood of als een kopie van zijn vader. Voor de broer van zeven vind ik van alles dat plezant en cool is, mee met de modekes en de hypes. Tis een heel persoonsgebonden ergernis maar soit.
Onze oudste hebben ze vermoeden van ASS (1 van de duizend gradaties), moet nog officieel worden vastgesteld maar kheb zo een vermoeden dat het prijs zal zijn. Hoe gaan jullie daar mee om thuis? Ze hebben ons uitgelegd dat ons hoofd werkt met opbergsystemen en lades en bij hem is dat gewoon éne warboel. Daarom dat het ook soms lang duurt voor hij antwoord kan geven of verward spreekt.

Ik doe mijn best maar soms é.....
Nu, ik wil hem de beste kansen geven want moeilijkste komt er imho nog aan --> tieners are bitches :whistle:

Security policy filmpjes van het werk aan het bekijken. En het is verdomd moeilijk om niet afgeleid te worden vanwege het feit dat die ingesproken zijn door Brock en agent Jenny uit Pokémon :unsure:

Onze oudste hebben ze vermoeden van ASS (1 van de duizend gradaties), moet nog officieel worden vastgesteld maar kheb zo een vermoeden dat het prijs zal zijn. Hoe gaan jullie daar mee om thuis? Ze hebben ons uitgelegd dat ons hoofd werkt met opbergsystemen en lades en bij hem is dat gewoon éne warboel. Daarom dat het ook soms lang duurt voor hij antwoord kan geven of verward spreekt.

Nu, ik wil hem de beste kansen geven want moeilijkste komt er imho nog aan --> tieners are bitches :whistle:
Je kan specifieke begeleiding daarvoor krijgen om als ouder ermee om te gaan maar het belangrijkste is structuur, structuur, structuur.

Plotse veranderingen zijn vaak ook de hel. Nog een ASS kleuter in mijn klas gehad die flipte als die zijn jas moest aandoen voor de speeltijd. Bleek dat hij totaal niet door had, dat de bel het signaal was voor een "verandering". Dus door gewoon enkele minuten op voorhand te zeggen " straks gaat de bel, dan doen we onze jas aan en gaan we naar buiten" was dat al een gigantisch verschil voor iedereen!

Thuis pas ik eigenlijk ook al wat "autitruckjes" toe.
Bvb als we bij mij ouders zijn: "kom eens kijken naar de klok. Als de grote wijzer op de 8 staat, gaan wij naar huis. Ga nu maar terug gaan spelen"
Of ook niet zomaar tv uit omdat het eten klaar is, maar "als die aflevering gedaan is, kom je mee aan tafel zitten om samen te eten."
Ik heb een kleuter in huis dus zijn het voorbeelden op kleuter niveau natuurlijk, maar je kan bvb werken met een timetimer (soort visuele aftelklok) en agenda's in huis.

Wij hebben met allebei ‘prijs’. De jongste was het makkelijkst (om maar een woord te vinden) met duidelijke aanwijzingen al in het eerste kleuter en een effectieve diagnose toen hij bijna 5 was. Dat is via een neuroloog en dan plaatselijk ReVa gegaan. Hij zit in type 9 onderwijs en het is een blij kind (nu 7). Hij is super koppig, eet moeilijk en is obsessief over sommige dingen in fases. Máár een gelukkig kind en mits routine lukt dat wel.
De oudste, 10, had al de diagnose dysfasie. Gaat ook ReVa testen doen maar de school (zit al op dezelfde speciale school als broer maar voor taal) is er vrij zeker in dat er een ASS probleem is. Maar een heel ander soort dan de jongste. Kind is een ‘vreemd eendje’ in bijna elke groep. Dat zal veel moeilijker zijn om mee om te gaan. Zit veel woede in maar alles is enorm ingehouden. Bij hem merk ik wat jij zegt: het klasseersysteem in zijn hoofdje werkt niet zoals het hoort. Hij wil dan honderd dingen zeggen maar kan de woorden voor misschien een of twee vinden. Durft ook zelf niks beslissen, zegt wat hij denkt je wil horen.
Veel aanmoediging, veel geduld en alles wat men suggereert als mogelijk hulpmiddel op zijn minst proberen. Er is echt goede hulp te vinden maar je moet veel doorploeteren voor je daar komt.

Thuis pas ik eigenlijk ook al wat "autitruckjes" toe.
Bvb als we bij mij ouders zijn: "kom eens kijken naar de klok. Als de grote wijzer op de 8 staat, gaan wij naar huis. Ga nu maar terug gaan spelen"
Of ook niet zomaar tv uit omdat het eten klaar is, maar "als die aflevering gedaan is, kom je mee aan tafel zitten om samen te eten."
Ik heb een kleuter in huis dus zijn het voorbeelden op kleuter niveau natuurlijk, maar je kan bvb werken met een timetimer (soort visuele aftelklok) en agenda's in huis.
Ah wij doen dat hier ook zo, zijn dat speciale autitrucjes? (wat ik veronderstel staat voor autist trucjes)
Dat lijkt mij gewoon basis "uw kind erkennen dat zijn leefwereld / belevenis ook een beetje belangrijk is".

Ah wij doen dat hier ook zo, zijn dat speciale autitrucjes? (wat ik veronderstel staat voor autist trucjes)
Dat lijkt mij gewoon basis "uw kind erkennen dat zijn leefwereld / belevenis ook een beetje belangrijk is".

Super! Want elk kind heeft daar baat bij!
Maar bij kinderen met ASS moet de wereld nóg meer voorspelbaar gemaakt worden waardoor ouders erin "getraind worden" (als ze hiervoor open staan natuurlijk) om dit zo goed mogelijk te doen. Maar al te vaak moeten kinderen maar in onze structuur passen, maar specifiek bij ASS kan dat tot ongezien escalatie leiden.

Ik heb trouwens ook nog in type 9 les gegeven, 1 van mijn leukste opdrachten ooit! Het gros van mijn klas kon prima om met veranderingen maar op sociaal vlak voelde je dan wel weer dat daar iets niet klopte. 11-13 jarigen maar echt met een topsfeer waarin veel gelachen kon worden omwille van hun anders denken.
Vb: argh! Fuck it!
Klasgenoot : wat moet er gefuckt worden? Kan je specifieker zijn? (maar dan echt heel analytisch, die had dan ècht niet door dat dat een uitroep van frustratie was).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan