Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Al die fucking donderbeestjes! Om zot van te worden. :angry: Wilt ne mens eens op zijn gemak buiten zitten met een fris pintje, hangt em vol met die klote beestjes.

Blijkbaar wat te lang achter pc gezeten. Ineens was mijn zicht in rechteroog half weg. De onderste helft was een groot grijs vlak. Direct gestopt met pc en na 5minten begon het weg te trekken en nu zie ik weer normaal. Weird.
Ik heb dit ook voor gehad een aantal maanden geleden, maar bij mij duurde de wazigheid iets langer (+-30 minuten).
Daarna zag ik weer volkomen normaal.

Ik heb toen meteen een afspraak gemaakt bij de oogarts, en mijn oogdruk bleek 48 te zijn (véél te hoog).
Had ik niet tijdig langs geweest, dan was ik nu (worst case) permanent blind geweest in 1 oog of minstens zware oogschade.

Ik zeg niet dat het iets ernstig is bij jou, maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen. Je weet maar nooit.

Niet mee wachten, naar dokter bellen.
Dit of asap afspraak maken bij de oogarts. Dit kan gewoon vermoeidheid zijn, maar ook te maken hebben met bijvoorbeeld een verhoogde oogdruk (tijdelijk of permanent).

Laatst bewerkt:
Ik heb dit ook voor gehad een aantal maanden geleden, maar bij mij duurde de wazigheid iets langer (+-30 minuten).
Daarna zag ik weer volkomen normaal.

Ik heb toen meteen een afspraak gemaakt bij de oogarts, en mijn oogdruk bleek 48 te zijn (véél te hoog).
Had ik niet tijdig langs geweest, dan was ik nu (worst case) permanent blind geweest in 1 oog of minstens zware oogschade.

Ik zeg niet dat het iets ernstig is bij jou, maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen. Je weet maar nooit.

Dit of asap afspraak maken bij de oogarts. Dit kan gewoon vermoeidheid zijn, maar ook te maken hebben met bijvoorbeeld een verhoogde oogdruk (tijdelijk of permanent).
ik ben (na aanmoediging van hier) direct naar oogarts geweest: alles is in orde met mijn ogen, geen bloedklontertjes in de aderen, druk ok. Hoogstwaarschijnlijk visuele migraine geweest.

bedankt voor de bezorgdheid tho.

Haha doet me eraan denken dat ik iedereen op mijn werk zot gekregen heb door te zeggen dat ik floaters heb. Iedereen daar had het ook zonder dat ze er ooit op gelet hebben en door mij zien ze nu allemaal die zwarte krengen.

En jullie nu ook hihihi...

Kind (4) van verdrinkingsdood gered in subtropisch zwembad

Dat heb ik als klein kind (jonger dan 5 jaar) ook ooit gedaan in Portugal op reis. Ik heb toen naar het schijnt mijn zwembandjes uitgedaan, en ik ben toen ook in het volwassen zwembad gesprongen tot aan de bodem.

Redders hebben mij toen naar boven gehaald. Ik was echter nog wel bij bewustzijn en naar het schijnt was ik toen erg kwaad en heb ik mijn redders hard uitgescheten dat ze mij uit het water hadden gehaald. Ik wist als -5 jarige toen niet beter. :unsure:

Haha doet me eraan denken dat ik iedereen op mijn werk zot gekregen heb door te zeggen dat ik floaters heb. Iedereen daar had het ook zonder dat ze er ooit op gelet hebben en door mij zien ze nu allemaal die zwarte krengen.

En jullie nu ook hihihi...
wtf zijn floaters?

Kleine zwarte sliertjes die je best kan zien op een witte achtergrond. Als je bvb op je rug ligt en naar een wit plafond kijkt.

Maar op je beeldscherm kun je dat ook hebben. Wel irritant als je erop let en je leest een boek. Dan beweegt dat constant mee met naar waar je kijkt.

Ik dacht dat er niet veel mensen waren die dat hebben maar blijkt dus van wel.

Kleine zwarte sliertjes die je best kan zien op een witte achtergrond. Als je bvb op je rug ligt en naar een wit plafond kijkt.

Maar op je beeldscherm kun je dat ook hebben. Wel irritant als je erop let en je leest een boek. Dan beweegt dat constant mee met naar waar je kijkt.

Nope, ken ik niet en heb ik niet. Ik dacht eerder dat je het had op een of andere soort scheten.

Laatst bewerkt:

en ziet ge die ook als ge nie zat zijt of? :unsure: nog nooit van gehoord

en ziet ge die ook als ge nie zat zijt of? :unsure: nog nooit van gehoord
Ik had dat vroeger, maar ik heb altijd een oog-douche product in huis en dat helpt wel heel goed. Maar bij mij is het echt een bijproduct van lenzen dragen. Sommige mensen hebben dat heel veel / bijna constant en dat is ook een erkende aandoening. Viel ergens onder de migraine mogelijkheden, dacht ik, maar quote mij niet op dat laatste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan