Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat was mijn bedoeling niet, daarmee dat ik ook de woorden 'kan' en "misschien' erbij heb staan. Dat duidt toch aan dat ik niet wil veralgemenen?Gohja we moeten ook de anti-intellectuele toer niet opgaan hé. Dat stereotype van de ivoren toren/wereldvreemde expert vs de "gewone man" die het beter weet door ervaring is ook iets dat heel vaak wordt misbruikt vind ik. Op enkelingen na zijn mijn collega's wel zeer goed in staat om over een groot aantal onderwerpen een onderbouwde mening te geven.
Het is gewoon je verwoording. Het maakt je niet beter dan een ander, maar het zegt wel iets hé. Het zegt dat je de kans hebt gehad om te studeren, en die studie ook effectief hebt afgemaakt. Er is een reden dat dit op de arbeidsmarkt belangrijk is uiteindelijk (in hoeverre en of dit altijd terecht is, is voer voor discussie). Dat maakt het gewoon meer dan een lege doos hé. Dat je met een titel als ir. of dr. weinig gaat kunnen toevoegen in het merendeel van de situaties is ook iets waar mensen zich van bewust mogen zijn, en zo'n titel dan ook uitspelen in zo'n context vind ik ook maar klein.Dat was mijn bedoeling niet, daarmee dat ik ook de woorden 'kan' en "misschien' erbij heb staan. Dat duidt toch aan dat ik niet wil veralgemenen?
Wat ik er vooral mee bedoelde was dat zo'n titel niets zegt buiten dat je de kans hebt gehad om te studeren, maar het weinig zegt over wie je bent en over je algemene kennis. En dat het dus goed kan zijn dat een 'gewone' arbeider eigenlijk net zoveel kennis (of meer) kan hebben. En daarom vind ik het idioot dat mensen waarde hechten aan een titel. Alsof het je beter maakt dan een ander.
Niet dat ik het verkeerd vind dat die titel bestaat, want anders wordt het moeilijk om een onderscheid te maken tussen studieniveaus en ook de meest geschikte persoon bij een probleem te vinden. Wel vind ik het stom dat iemand zo wenst aangesproken te worden omdat het an sich een lege doos is. En ik vind het helemaal van de pot gerukt als mensen zich daardoor beter voelen dan een ander.
=Niet dat ik het verkeerd vind dat die titel bestaat, want anders wordt het moeilijk om een onderscheid te maken tussen studieniveaus en ook de meest geschikte persoon bij een probleem te vinden.
------Het zegt dat je de kans hebt gehad om te studeren, en die studie ook effectief hebt afgemaakt. Er is een reden dat dit op de arbeidsmarkt belangrijk is uiteindelijk (in hoeverre en of dit altijd terecht is, is voer voor discussie).
=Wat ik er vooral mee bedoelde was dat zo'n titel niets zegt buiten dat je de kans hebt gehad om te studeren, maar het weinig zegt over wie je bent en over je algemene kennis.
....
Wel vind ik het stom dat iemand zo wenst aangesproken te worden omdat het an sich een lege doos (in context van alledaagse leven toevoeging) is. En ik vind het helemaal van de pot gerukt als mensen zich daardoor beter voelen dan een ander.
Dat je met een titel als ir. of dr. weinig gaat kunnen toevoegen in het merendeel van de situaties is ook iets waar mensen zich van bewust mogen zijn, en zo'n titel dan ook uitspelen in zo'n context vind ik ook maar klein.
Ik las het toch anders, maar soit.je argumenteert net wat ik eigenlijk schrijf.
BSc bestaat als titel hoor. Of je dat nu moet gaan gebruiken is iets andersVanaf nu mag ik hier enkel nog aangesproken worden met "juf norae" ah nee wacht da's maar een bachelor da telt nie![]()

kga het mijn broer ook direct zeggen dat hij vanaf nu chef is en ik juf. als hij mij nu juf noemt dan is het enkel om met mij te lachen.Dan wens ik aangesproken te worden met "Ja, Chef" zoals dat een echte kok betaamt
en ik maar 3 jaar studeren puur voor dat titeltje!Leraars staan onderaan de ladder, dus ik zou die titel toch niet graag altijd voor mijn naam zien.Vanaf nu mag ik hier enkel nog aangesproken worden met "juf norae" ah nee wacht da's maar een bachelor da telt nie![]()

Go on.Ik word vaak aangesproken als "hey paljaske" maar hoort ge mij klagen?
de echte halen vuilbak masters puur om zich toch master te mogen noemen (en zeker niet uit interesse).
't was dan ook een mopje hee vriend!Leraars staan onderaan de ladder, dus ik zou die titel toch niet graag altijd voor mijn naam zien.![]()
Van mij ook, juf!'t was dan ook een mopje hee vriend!
Hup. Kruipt uwe ladder maar terug op om in de bus ter geraken.Van mij ook, juf!
Buschauffeurs staan nog een trapje lager.