En het doucheputteke nie vergeten!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En het doucheputteke nie vergeten!
Boh, vind ik nu zo erg nog niet, net als strijken en ruiten kuisenEn het doucheputteke nie vergeten!

Awel t strijkijzer staat klaar, kom maar af dan!Boh, vind ik nu zo erg nog niet, net als strijken en ruiten kuisen![]()
Ja, maar wat kom jij dan doen?Awel t strijkijzer staat klaar, kom maar af dan!

Superviseren of wannez wel juist uw bed ververst tiensJa, maar wat kom jij dan doen?![]()
Zolang de martelaars niemand folteren is er toch geen probleem?Algemene ergernis: het woord “martelaar”.
Voor mij klinkt dat altijd als iemand die martelt en dus de marteling uitvoert. Maar nee, iemand die martelt is een folteraar.
Ik zou willen zeggen: "Dat zullen wij wel beslissen!" maar ik weet dat ik dan weer vliegles krijgVerkeerde subforum ladies.

We have a bingo.een spambot, zijn er blijkbaar al verschillende die de PM hebben gekregen.
Sylverscythe, hey) Emilly, 25, vrouw. Beoordeel mijn naaktfoto's op seksdatingsites, klik op de link
Ik post het hier om niet naar dat vreselijke "woke blabla" topic op Pol&Actua te gaan. Ik zaag soms eens op mijn schoonzus in de VS, die is onder invloed van haar man omgevormd tot het wandelend cliché van de Republikein/Trumpfan die enkel gelooft wat ze ziet op Fox, PragerU, enz. Maar de tegenbeweging in dat land kan er natuurlijk ook wel wat van. Ik weet het niet, misschien ben ik te Europees. Ik heb op fb nog enkele ex-collega's van toen ik er werkte, was aan de universiteit dus die zijn nogal progressief/links naar VS-normen (wat vaak neerkomt op economisch rechts zijn voor ons maar dan afkomen met grote sociologische problemen).
Ex-collega post iets over de nieuwe verfilming van Dune door Frank Herbert, met de vraag of het de moeite is die boeken te lezen. Worden algemeen aanzien als een meesterwerk, trouwens. Meteen verschillende reacties type "goh, er ontbreekt voor mij toch een sterk vrouwelijk personage" of "ik vond ze x jaar geleden goed maar ik weet niet of ik dat nu nog ga vinden wegens vooral mannelijke hoofdpersonages". Wat een gezever over een meesterwerk uit 1965.
Iets compleet anders, een discussie over het gebruik van titels aan de universiteit. Je weet wel, laat je de studenten/doctorandi je als postdoc of prof. met je voornaam aanspreken of moeten ze "prof. dr. achternaam" gebruiken? Waar ik werk is dat gewoon voornaam, op veel plaatsen in West- of Noord-Europa ook. In de VS zijn ze nogal verliefd op titels had ik de indruk. Wel, guess what: je laten aanspreken met de voornaam is schadelijk want het toont aan dat je de autoriteit die je hebt als witte man als vanzelfsprekend beschouwt, en vrouwen en "people of color" hebben vaak die titels nodig om gerespecteerd te worden. Daar stonden echt reacties in als "ik laat mijn studenten me aanspreken met "Dr." want ik heb een niet-blanke vrouw en ik zie hoe haar expertise wordt uitgewist doordat men haar gewoon bij de voornaam aanspreekt".
God wat is het internet (of de VS?) toch een vreemde plek.
Meh, mij kan dat ook niets schelen. Ik ken wel een collega die nogal staat op het gebruik van zijn titel, vooral voor onnozelheden. Maar alle andere collega's niet echt (tenzij bv. in de signature onder een mail, in de academische wereld).Ik spreek een medische dokter altijd aan zuiver met de titel dokter. Maar academische dokters? Please...
Dat strookt met wat ik in de VS al gezien heb. Ze zijn gek op titels, ook zaken zoals Registered Nurse en dergelijke zijn daar noemenswaardig.Ik heb een Amerikaanse collega die in haar signature "Ph.D." heeft staan hoewel het in haar functie (manager met slechts een paar direct reports) totaal niet relevant is.
En ik mocht niet "moderator op BG" in mijn outlook signature zetten, pfff 2 maten 2 gewichten.Dat strookt met wat ik in de VS al gezien heb. Ze zijn gek op titels, ook zaken zoals Registered Nurse en dergelijke zijn daar noemenswaardig.
En dat is technisch gezien gewoon een arts, dokter is iets wat hier veelvuldig gebruikt wordt maar eigenlijk geen titel (al is het hier wel ingeburgerd). Doctor is een echte titel, en in een relevante context waarom niet hé. Dat hangt een beetje van de gewoonte van de instelling/het land af. Er op staan om die altijd te gebruiken is onnozel, net zoals het onnozel is dat een arts wil aangeschreven worden als dr. voor zaken die niets met zijn functie te maken hebben...Ik spreek een medische dokter altijd aan zuiver met de titel dokter. Maar academische dokters? Please...
Was er ten tijd van 9/11 niet zo'n lijst vol namen van mensen die het instorten van de gebouwen door de brand niet logisch vonden, en dus infeite geloofde in een samenzwerig. Was dan ook een lijst waar iedereen die kon er zijn titel bijzette. Bleek dat velen dan een doctoraat hadden dat niets te maken had met engineering of wetenschap.En ik mocht niet "moderator op BG" in mijn signature zetten, pfff 2 maten 2 gewichten.
Gohja we moeten ook de anti-intellectuele toer niet opgaan hé. Dat stereotype van de ivoren toren/wereldvreemde expert vs de "gewone man" die het beter weet door ervaring is ook iets dat heel vaak wordt misbruikt vind ik. Op enkelingen na zijn mijn collega's wel zeer goed in staat om over een groot aantal onderwerpen een onderbouwde mening te geven. Het "kan" allemaal hé, maar je kan op basis van uitzonderingen geen algemene regel maken, en ik denk dan dat algemene kennis wel zal correleren met scholing, net zoals intelligentie.Ik heb die fascinatie voor titels nooit begrepen. Ik kan dat nog ergens begrijpen in de jaren 30 en zo, toen maar een enkeling van het 'gewone' volk kon gaan studeren en dokter werd of zo.
Maar voor de rest: ge zijt ook maar ne gewone mens. Als ik de koning daar in Pepinster zag zitten, dan weet ge toch ook maar enkel dat het de koning is omdat we hem kennen?
En fijn dat ge een doctor in eender wat zijt. Ge kent uw vak, maar a)ge moet ook zelf uw gat afvegen zoals iedereen en b)dat betekent dat ge goed zijt in uw vak, maar niet dat ge alles weet. Het kan zijn dat ze zelfs geen biefsteak in een airfryer kunnen bakken. En een arbeider kan misschien meer algemene kennis hebben dan die dokter die enkel goed is in zijn vak.
Een mooie film daarrond vond ik The Bucket List.