Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu zit ik met mijn mechelaar waarschijnlijk ook onder categorie 3, maar dat is een asociale fucker dus wordt die ook zo beschouwd.
Rechtstreeks uit het asiel gehaald aan 18 maanden (want hij was niet stoer genoeg 🙈) en direct mee naar de hondenschool.
Willen ze mensen hem aaien: "niet doen, hij is niet sociaal!"
Komen er kinderen op af gerend: "niet te dicht komen, hij heeft schrik van kindjes en vindt dat niet leuk!"
Loslopen of flexilijn doe ik natuurlijk niet, andere honden en drukke situaties vermijden, wél. Kan ik het niet vermijden, krijgt hij de muilkorf om. Niets zielig aan, gewoon common sense. 🤷🏼‍♀️
Zo zou inderdaad iedereen moeten omgaan met wat grotere of "gevaarlijkere" rassen, of zelfs honden in het algemeen.

Dus neen, ik heb geen droomversie die iedereen dood zou knuffelen maar met de nodige aandachtspunten vind ik 'm niet gevaarlijker dan een "ongevaarlijke" hond.
Hier ben ik het dan wel niet mee eens. Als het om een of andere reden dan toch eens goed fout gaat, kunnen de gevolgen wel meteen een stuk erger zijn met een groot/"gevaarlijk" ras dan met een gemiddeld schoothondje.

Nice try, maar:

deadly-dog-breeds.jpg

Officiële statistieken ontkrachten heel uw sarcastisch gezwabber.
En wat bewijst dat nu? Helemaal niks.
Dat zegt letterlijk "Rassen van honden die het meest betrokken zijn in fatale aanvallen op mensen". Maar het zegt nergens wat de redenen voor die aanvallen zijn. Met andere woorden, dat zegt totaal niks.

Mijn Nespressotoestel is stuk. Navraag gedaan of het kan gerepareerd worden en te horen gekregen dat ik best gewoon een nieuw toestel koop. Ik kan dus best een vierjaarlijks budget voor een nieuw toestel incalculeren naast de prijs van de dure cupjes.

Dit is een voorbeeld van een algemene ergernis: de vergankelijkheid van veel moderne elektrische toestellen en het onvermogen tot reparaties ervan.
Koop een goedkoop all-in-one toestel op bonen, met de prijs die ge uitspaart van de dure cupjes kunt ge elke 4 jaar sowieso een nieuw kopen.

Nice try, maar:

deadly-dog-breeds.jpg

Eens de ganse site linken https://allpetslife.com/dog-bite-statistics/
Zet het één en ander toch wel in een ander perspectief, kunnen we die 6 rassen die de Pitbull voor gaan in de
lijst met hondenbeetstatistieken per ras ook verbieden?

Dat de Pitbull in de statistieken in de U.S zo hoog scoort is ook vrij normaal, het % Pitbull is daar ook vrij hoog + een Pitbull in de statistieken is daar een verzamel naam voor alles wat uiterlijke kenmerken heeft van een Pitbul ik kan je zo 10 foto's linken van kruisingen die de stempel Pitbull krijgen waar in de achtergrond niks van Pitbull aanwezig is, bv een Patterdale Terrier x labrador krijgt in de U.S ook de stempel Pitbull.

Denk dat de meeste hier nog nooit een echte American Pitbull Terrier van dicht bij hebben gezien laat staan dat ze die ooit zullen zien, buiten erover praten en denken dat ze de klepel over een Apbt weten hangen zullen ze in hun leven nooit komen mbt tot dit ras.

Laatst bewerkt:
Dat zegt letterlijk "Rassen van honden die het meest betrokken zijn in fatale aanvallen op mensen". Maar het zegt nergens wat de redenen voor die aanvallen zijn. Met andere woorden, dat zegt totaal niks.
Oei en ik was met mijn duitse herder net op weg om hem te laten euthanaseren door deze statistiek, ik leef al 8 jaar samen met een tikkende tijdbom waarvan ik niet verrast mag zijn als die mij fataal aanvalt. :sarcastic:

De revival van de uitspraak 'wij bij WC-eend' in pol & actua. Jaren niet meer gezien, nu komt die elke dag wel eens langs.

Bizar.

Mag ik mee met de mijne op wandel? Hij is ‘maar’ het *checkt lijst hierboven* het derde meest agressieve bestaande ras, dus ik weet niet of dat flex genoeg is om mee te kunnen flexen? Marginalen die we zijn hebben we dat ras namelijk gekocht omdat het er gevaarlijk uitziet, helaas waren de staffordshires net op. Toen de keffer van de buren eens blafte aan de haag, liep hij laatst naar binnen en durfde hij niet meer in de tuin gaan, maar verder is hij een echte moordmachine hoor! Bij het verschieten van een knal van vuurwerk gaat hij niet al puppygeluidjes makend onder het bureau van mijn pa gaan zitten hoor, nee nee, die eet dan het dichtstbijzijnde kindje op, die onvoorspelbare flexmachine!

Nu zit ik met mijn mechelaar waarschijnlijk ook onder categorie 3, maar dat is een asociale fucker dus wordt die ook zo beschouwd.
Rechtstreeks uit het asiel gehaald aan 18 maanden (want hij was niet stoer genoeg 🙈) en direct mee naar de hondenschool.
Willen ze mensen hem aaien: "niet doen, hij is niet sociaal!"
Komen er kinderen op af gerend: "niet te dicht komen, hij heeft schrik van kindjes en vindt dat niet leuk!"
Loslopen of flexilijn doe ik natuurlijk niet, andere honden en drukke situaties vermijden, wél. Kan ik het niet vermijden, krijgt hij de muilkorf om. Niets zielig aan, gewoon common sense. 🤷🏼‍♀️

Dochter weet dat ze niet aan zijn staart mag komen en er niet bij mag als hij op zijn mat ligt. Wordt het hem te druk, trippelt hij gewoon de trap op en gaat hij daar apart liggen.
Dus neen, ik heb geen droomversie die iedereen dood zou knuffelen maar met de nodige aandachtspunten vind ik 'm niet gevaarlijker dan een "ongevaarlijke" hond.
Nog ne naam voor onze gang en matching tattoo's (ik heb nog wel plek als ik Shanya 4evaaa laat weglaseren op men rechterkaak) en we zijn vertrokken voor een tereurgolf die zijn gelijke niet kent.

Dat iedereen hier nu komt posten dat hij ras X of Y heeft en het zo'n lieveke is heeft toch ook geen nut? Ja training en opvoeding doet enorm veel, maar gaan we nu echt doen alsof er geen rassen zijn die specifiek gekweekt zijn voor bepaalde, agressieve karaktereigenschappen?

Nice try, maar:

deadly-dog-breeds.jpg

euhm nee want de belangrijkste variabele staat niet in uw statistieken, hoe zijn die opgevoed?

Uw statistieken zijn enkel representatief als ze dezelfde opvoeding hebben genoten, alsook in dezelfde situatie zijn gebracht waar hun agressief gedrag naar boven kwam.

Bijkomend zijn veel van die honden gekweekt door mensen op bepaalde eigenschappen. Het blijft aan de mens liggen dat er deze ongelukken gebeuren.

Sorry mannen maar mensen zijn veel gevaarlijker dan honden. Ik zou niemand meer vertrouwen hoor. Je weet namelijk nooit welke opvoeding die genoten hebben - en dan nog kunnen ze onverwacht uit de hoek komen. Die laat je toch nooit alleen met een kind! Sommigen zijn puur gekweekt voor agressie!

img.png

:unsure:

Dat iedereen hier nu komt posten dat hij ras X of Y heeft en het zo'n lieveke is heeft toch ook geen nut? Ja training en opvoeding doet enorm veel, maar gaan we nu echt doen alsof er geen rassen zijn die specifiek gekweekt zijn voor bepaalde, agressieve karaktereigenschappen?
Natuurlijk zijn er rassen die potentieel gevaarlijker kunnen zijn dan een chihuahua. ik had meer problemen met de general feel van ‘je koopt alleen zo’n ras als ge een achterlijke marginaal zijt om te flexen, plus uw hond gaat u ooit aanvallen en dan moet ge nie komen bleiten’ en het compleet negeren van het feit dat opvoeding iets te maken kan hebben met hoe een hond zich gedraagt.

Dieren (mensen incluis) nooit op eerste zicht vertrouwen. Hoe vaak ik honden tegenkom op de wekelijkse wandeling, los van de leiband, waarna ik de 'baas' zeg van m aan de leiband te doen.

'''''''hij doet niets hoor''''''''

Aaaaaaahja, wereldvrede bereikt.

Beetje zoals een muur schilderij die 10 jaren perfect heeft gehangen, dan pas valt. Niet te vertrouwen.

Katten in mijn ouderlijk huis, ondertussen 18 jaren oud. Pas sinds hun 6de ofzo nam ik ze op de schoot. Nu is ene blind en de andere doof en loopt zo krom als een parasol. Ik durf er niet meer in de buurt komen wanneer ze niet stilliggen;

Honden in huis is ook altijd op zijn minst meer geluidslast dan zonder honden. Die beesten zijn ook zo actief vaak, dat moet ik niet hebben. Alle respect voor mensen die daarmee kunnen leven, maar ik wil rustig op de zetel liggen zonder in mijn achterhoofd aan de potentiële stommiteiten van het andere inwonend gedierte te moeten denken.

Honden in huis is ook altijd op zijn minst meer geluidslast dan zonder honden. Die beesten zijn ook zo actief vaak, dat moet ik niet hebben. Alle respect voor mensen die daarmee kunnen leven, maar ik wil rustig op de zetel liggen zonder in mijn achterhoofd aan de potentiële stommiteiten van het andere inwonend gedierte te moeten denken.
Hun furten laten uitwerken op wandeling of in de tuin en rust in huis? Dat valt perfect te trainen hoor.

Nature Versus Nurture en net daar zit het probleem met deze rassen, mag je trainen zoveel als je wil met de ras eigenschap moet je altijd rekening houden, 95% is niet bekwaam om dit ras te bezitten en post liever foto's van hun hond met Baby's met tekstjes van: kijk eens hoe lief ze zijn meneer, gewoon belachelijk.

ik heb 11 Amstaffs gehad en 64 pups gefokt, in mijn straat waren er vele na jaren verwonderd dat ik honden had, ik loop daar dan ook niet mee in de kijker ik heb honden voor mezelf niet om snuffelkont met andere vreemde honden te gaan spelen en al hellemaal niet om er mee te showen op oa Facebook. als één van mijn honden eender in welke situatie 1 keer bijt naar iemand van mijn gezin (mensen) die krijgt een ticketje richting honden hemel daar komt nog geen Da bij aan te pas.

Het trieste voorval met dit 8 jarige meisje daar moet je niet ver achter de oorzaak zoeken, marginale onverantwoorde ouders niet bekwaam om een kind/hond te hebben, helaas zijn er zoveel mensen die dit ras niet horen te hebben, oa degene die ras eigenschappen ontkennen of er eentje om de verkeerde reden in huis halen, dat het dan eens mis loopt is helaas een gevolg daarvan...

We hebben naast onze Amstaffs ook nog een geadopteerde Jack russel en kruising Poedel x Cocker gehad, mag je raden met welke we het meest ellende gehad hebben in al die jaren en welke we absoluut niet met de kindjes konden vertrouwen, je kan dan wel zeggen: ja maar wat was de achtergrond van die 2 geadopteerde.

Wel Venus onze Amstaff die we nu nog in huis hebben heeft 10 maand in een bench geleefd bij een koppel in een villa hondje was mishandeld tot en met had zelf een breuk in haar voorpoot, de stront lag bovenop de bench met 4 zijn we haar daar gaan buiten halen, dit is één van de meest lieve honden die we in ons gezin hebben.

Laatst bewerkt:
Sorry mannen maar mensen zijn veel gevaarlijker dan honden. Ik zou niemand meer vertrouwen hoor. Je weet namelijk nooit welke opvoeding die genoten hebben - en dan nog kunnen ze onverwacht uit de hoek komen. Die laat je toch nooit alleen met een kind! Sommigen zijn puur gekweekt voor agressie!

img.png

:unsure:
Uw tabellekes geven nie genoeg inzicht.
Laat da eens zien per ras... (please don't) :unsure:

Collega naast mij op het bureau zit de hele tijd te 'joegelen' met zijn been. Uren aan een stuk, zonder pauze.
Ik heb gelijk ne dweeb al een paar kaften en boeken gestapeld zodat ik zijn been niemeer zie in mijn ooghoek.
Heeft hij toch zeker nie zijn rugzak tegen zijn been gezet zodat ik de hele tijd 'Rssjt Rssjt Rssjt' hoor.

Ma lol, dat zijn koude harde cijfers die bewijzen dat die beesten elk jaar x aantal mensen vermoorden. Genoeg reden om die monsters aan banden te leggen. Maar ik begrijp het wel, mensen zijn eigenwijs en geloven graag hun eigen sprookjes. Welk voor "redenen" heb je nu nodig? Het zijn beesten, die hebben geen "redenen". Die kunnen at random u aanvallen zonder reden, zo zijn beesten.

Pitbull logica: hEt KoMt DoOr De EiGeNaArs eN De OpVoEdInG !!!!!!!1
Gewoonweg bizar hoe sommige mensen denken.

Wat ik mij afvraag: hoe komt het toch dat bv. labradors en golden retrievers niet meer in het nieuws komen met aanvallen of moorden, terwijl die rassen veel meer gekocht worden? Surely worden die ook gekocht door marginalen, maar je hoort niet om de haverklap (zoals met peetbulls) dat die iemand z'n gezicht opvreten?

Het is bijna alsof ras en genetica wel iets uitmaken

ba dum dish

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan