Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat, als ik mijn lenzen indoe om ver te zien, tegenwoordig problemen heb om te focussen op tekst die dichtbij staat (zoals op mijn scherm). Kga binnenkort een leesbrilleke mogen kopen, denk ik.

Gemiste kans voor "duivenmelk".

Edit: Fuuuuuuuuu Lemme
amai, en er zit dan nog een minuut tussen. Hoe ik me Coldplayke haar typekunsten nu inschat:

tumblr_inline_pb2hrsMKOK1rgzuyt_500.gifv

Jongste collega daarnet een label aan het knippen ‘oh dat is zo scheef, ja ik ben daar te autistisch voor’. Als moeder van ondertussen 2 autistische zoontjes echt wel moeten moeite doen om haar niet aan het bureau vast te nieten. Ik weet dat het voor velen niet zo erg overkomt maar als ik mijn ventjes zie thuis, kan ik daar zo kwaad over worden. :(

Pffff, Belfius online bankieren, zowel op PC als de mobile app volledig down sinds gisterenavond.

Juist als ik een paar betalingen moet doen natuurlijk.

Eigenlijk zijn we rot verwend vandaag den dag, want ik ben van de generatie dat toen ik begon te werken (en men eigen rekeningen mocht betalen) je nog naar het bankkantoor mocht gaan om een overschrijving te doen.
Hier geen enkel probleem.

Jongste collega daarnet een label aan het knippen ‘oh dat is zo scheef, ja ik ben daar te autistisch voor’. Als moeder van ondertussen 2 autistische zoontjes echt wel moeten moeite doen om haar niet aan het bureau vast te nieten. Ik weet dat het voor velen niet zo erg overkomt maar als ik mijn ventjes zie thuis, kan ik daar zo kwaad over worden. :(
Begrijpelijk. Mijn schoonzus heeft het syndroom van Down. Als mensen grappen maken o.i.d., die niet tegen haar bedoeld zijn kan ik dat heel goed relativeren. Ik verschiet er wel nog altijd van hoeveel mensen staan te staren of zelfs luidop bezig zijn over haar als we ergens zijn.

Maar daarvoor zijn ze bij mij aan het verkeerde adres. Als ze mee is met mij en mensen staan te gapen of zijn bezig over haar dan zet ik die te kakken voor heel de winkel of waar we ook zijn.

Daar zegt ze toch ook niets verkeerd mee? Iedereen heeft autistische kantjes en ze bedoelt dus dat dit haar autistisch trekje is..

Mijn 2 zonen hebben ook die diagnose gekregen, maar als iemand zoiets zegt ga ik daar toch niet op mijn achterpoten van staan.

Een vriend van me heeft een kindje met het syndroom van Down. Vroeger was het de eerste om iemand mongool ofzo te noemen (wat ik sowieso ook niet doe) maar sinds dan steigert hij vanaf dat er iemand op tv of weet ik veel waar dat woord als verwijt gebruikt.

Het mag een vriend zijn maar dat is puur hypocriet zijn.

Een vriend van me heeft een kindje met het syndroom van Down. Vroeger was het de eerste om iemand mongool ofzo te noemen (wat ik sowieso ook niet doe) maar sinds dan steigert hij vanaf dat er iemand op tv of weet ik veel waar dat woord als verwijt gebruikt.
Ik had tot 2jr terug een collega met een zoon met Down. We waren eens met twee op baan en ik moest plots hard remmen voor iemand zonder ogen die gewoon haar oprit verliet, dus ik rem en roep tegelijkertijd: "godverdomme, mongool!". Hij heeft er nooit iets van gezegd, maar het moment dat het uit mijn mond kwam dacht ik wel van: "fuck". Sinds die keer gebruik ik dus effectief andere scheldwoorden.

Ik had tot 2jr terug een collega met een zoon met Down. We waren eens met twee op baan en ik moest plots hard remmen voor iemand zonder ogen die gewoon haar oprit verliet, dus ik rem en roep tegelijkertijd: "godverdomme, mongool!". Hij heeft er nooit iets van gezegd, maar het moment dat het uit mijn mond kwam dacht ik wel van: "fuck". Sinds die keer gebruik ik dus effectief andere scheldwoorden.
Ghoja zulke dingen zijn er soms rapper uit dan je wilt. Niemand bedoelt daar ook iets slechts mee tov de personen die het echt hebben of zulke kinderen hebben.

Daar zegt ze toch ook niets verkeerd mee? Iedereen heeft autistische kantjes en ze bedoelt dus dat dit haar autistisch trekje is..

Mijn 2 zonen hebben ook die diagnose gekregen, maar als iemand zoiets zegt ga ik daar toch niet op mijn achterpoten van staan.

Het mag een vriend zijn maar dat is puur hypocriet zijn.
Ik heb ook niks er op gezegd en het is inderdaad niet zo erg. Maar er zijn heel veel dingen die je kán zeggen op zo een moment, ‘ik ben zo een kleuter’ of iets dergelijks. Scheef knippen = autist, slechter verbaal = autist, ik ga effe die kader rechthangen = oh ik ben zó OCD… Het zijn nu eenmaal geen komische trekjes, het is geen Insta-persoonlijkheid. Ik zie enkel mijn zevenjarige, ik hoor iemand het al zeggen als hij er bij zou zijn,… Het is over emotioneel van mij maar het zal altijd slecht vallen. Dat zal mijn depressiviteit zijn… ;)

sorry mensen als ge de komende maanden niets meer van me hoort, maar mn ex heeft gebakken patatten gemaakt en ze heeft zoveel olie gebruikt dat we nu omsingeld zijn door de Amerikanen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan