Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon een zoveelste excuus om nog maar eens een poging te doen het festival weg te krijgen zeker, door een handvol buurtbewoners? Remember de zaak met Cnudde enkele jaren geleden.

Maar u mentaal moeten concentreren bij warme temperaturen (ook al komen die bijlange niet in de buurt van die 40 graden) is ook niet alles.
Ik moet me mentaal ook concentreren hoor. Ik sta gewoon in dezelfde omgeving als de zware fysieke arbeiders, om halfzwaar fysiek, maar vooral geconcentreerd werk te doen. En het is wat anders dan een factuurtje maken hoor.

De warmte is daar ook wel anders dan hier niet?
Ben ook geen fan van 30+ temperaturen maar in Jordanie en in Italie viel dat toch draaglijker (ook tijdens de uitstappen en lange wandelingen )
Ja klopt, in Brazilië (Amazonegebied) en Thailand gutste het zweet uit elke porie van mijn lijf bij de minste inspanningen bij 35 graden.

In Marrakech viel dat bij 45 graden veel beter mee als ge maar uit de zon bleef en genoeg water dronk (wat bij een Ramadan eigenlijk niet mag, lol)

Hier zitten we er een beetje tussenin denk ik... alleszins mogen we toch niet echt klagen voor die handvol dagen (behalve in dit topic uiteraard :laugh:)

Laatst bewerkt:
ja, en het vriest hier ook maar enkele dagen per jaar, en de tandartskosten zijn bijna nooit extreem hoog, en de meeste geboortes lopen wel vlot, en schoolshootings komen amper voor, en de meeste vzw`s met een goed doel frauderen niet en meestal maken ze hier nooit -dt fouten, en de meeste mensen eten geen steak uit de airfryer.
Kak zeg, als iemand niet tegen de warmte kan, kan hij er niet tegen he. En zijt blij dat het maar enkele dagen is per jaar of ze konden elke dag tegen u zagen. Laat mensen nu toch eens geergerd zijn over dingen die zij als niet aangenaam ervaren.
Ik plak van het zweet wat ik geen gezellig gevoel vind, ik word duizelig als ik in de zon loop terwijl het +30graden is en ik smelt als ik nu mijn motorpak moet aantrekken. FU, met blablabla, het is maar enkele dagen.

ja, en het vriest hier ook maar enkele dagen per jaar, en de tandartskosten zijn bijna nooit extreem hoog, en de meeste geboortes lopen wel vlot, en schoolshootings komen amper voor, en de meeste vzw`s met een goed doel frauderen niet en meestal maken ze hier nooit -dt fouten, en de meeste mensen eten geen steak uit de airfryer.
Kak zeg, als iemand niet tegen de warmte kan, kan hij er niet tegen he. En zijt blij dat het maar enkele dagen is per jaar of ze konden elke dag tegen u zagen. Laat mensen nu toch eens geergerd zijn over dingen die zij als niet aangenaam ervaren.
Ik plak van het zweet wat ik geen gezellig gevoel vind, ik word duizelig als ik in de zon loop terwijl het +30graden is en ik smelt als ik nu mijn motorpak moet aantrekken. FU, met blablabla, het is maar enkele dagen.
Neen, je gaat stoppen met zagen!

Drink een cara, eet een Aldi pizza en naar je bed!

Ja klopt, in Brazilië (Amazonegebied) en Thailand gutste het zweet uit elke porie van mijn lijf bij de minste inspanningen bij 35 graden.

In Marrakech viel dat bij 45 graden veel beter mee als ge maar uit de zon bleef en genoeg water dronk (wat bij een Ramadan eigenlijk niet mag, lol)

Hier zitten we er een beetje tussenin denk ik... alleszins mogen we toch niet echt klagen. Het zijn ocharme een handvol dagen boven de 30.

In de tropen heb je dan ook een luchtvochtigheidsgraad van rond de 90%. Beste periode in Zuidoost Azië is zo van eind december tot maart. In januari, februari heb je dikwijls een frisse aangename wind uit het noorden. Temperatuur van rond de 25 graden en dan doet de lokale bevolking een jas aan want het is koud. Vanaf april, mei begint dan de zomer. Dan is het te heet. Om dood te vallen. Vanaf juli begint het regenseizoen.

In Marokko is het dan weer een droog woestijnklimaat. Lage vochtigheid.

Voor de zoveelste keer (al twee weken lang) wakker om 5.00 uur door de nieuwe haan van de buren (we wonen in een bebouwde kom, geen platteland).
Straks toch eens een, weliswaar vriendelijk, woordje met de buurman hierover hebben en vragen of ze da beest niet kunnen ophokken van 22.00 uur tot 7.00 uur.
Zijn jengelende kinderen (of kids zoals hij ze noemt) en zijn gas-barbecue waar wij door ons ventilatiesysteem mee van kunnen genieten tolereren we al. Maar als hij aan mijn ochtendrust komt, gaat hij toch te ver :)

Voor de zoveelste keer (al twee weken lang) wakker om 5.00 uur door de nieuwe haan van de buren (we wonen in een bebouwde kom, geen platteland).
Straks toch eens een, weliswaar vriendelijk, woordje met de buurman hierover hebben en vragen of ze da beest niet kunnen ophokken van 22.00 uur tot 7.00 uur.
Zijn jengelende kinderen (of kids zoals hij ze noemt) en zijn gas-barbecue waar wij door ons ventilatiesysteem mee van kunnen genieten tolereren we al. Maar als hij aan mijn ochtendrust komt, gaat hij toch te ver :)
Anti kraaiband cadeau doen :D

Zou efficiënt zijn tegen het kraaien, maar weet wel niet in welke mate het diervriendelijk is of comfortabel voor de haan

Anti kraaiband cadeau doen :D

Zou efficiënt zijn tegen het kraaien, maar weet wel niet in welke mate het diervriendelijk is of comfortabel voor de haan
Ik heb daar inderdaad al van gehoord maar dat lijkt me dan weer een stapke te ver.
Van mij mag da beest er zijn he, en kraaien na 7.00 uur hebben we ook geen probleem mee.
Gewoon zijn luikske dichtdoen in de avond en overdag na 7.00 uur open doen lijkt me niet veel moeite :)

Maar dan werkt die airco toch alleen als de straatverlichting brand?
Ik weet niet exact hoe ze het opgelost hebben, maar ze hadden gewoon jaren gratis airconditioning tot de plaatselijke versie van Eandis het merkte.

Hier zitten we er een beetje tussenin denk ik... alleszins mogen we toch niet echt klagen voor die handvol dagen (behalve in dit topic uiteraard :laugh:)

In de tropen heb je dan ook een luchtvochtigheidsgraad van rond de 90%. Beste periode in Zuidoost Azië is zo van eind december tot maart. In januari, februari heb je dikwijls een frisse aangename wind uit het noorden. Temperatuur van rond de 25 graden en dan doet de lokale bevolking een jas aan want het is koud. Vanaf april, mei begint dan de zomer. Dan is het te heet. Om dood te vallen. Vanaf juli begint het regenseizoen.

In Marokko is het dan weer een droog woestijnklimaat. Lage vochtigheid.

Ik ben half juli getrouwd in een kuststad aan de golf van Mexico. Ik droeg de traditionele, linnen, guayabera (denk een soort van linnen hemd gemaakt voor dat klimaat, kan formeel zijn) en ik heb nooit zo afgezien van de warmte als de avond van het feest. Als de plaatselijke bevolking opmerkt dat het toch wel een warme avond is, wordt het afzien. Dat is dan ook de vochtigheid van de tropen en 35 graden. Je zweet, maar je koelt amper af dus je zweet meer en dat tot je ergens kan vluchten naar een plaats met airconditioning.

Oh en ook een werkelijke ergernis:

Home gym staat in zo'n aanbouw/koterij, betonstenen met een dak uit asbesten golfplaten. Niet geheel waterdicht meer. Deze nacht dan een wolkbreuk/stevig onweer, mooi doorgeslapen maar deze ochtend dan gemerkt dat mijn home gym een vijver is. Het rubber kan daar tegen, het metaal is niet nat geworden, maar ik heb zelf een platform in elkaar geknutseld uit multiplex en die kunnen daar dus niet zo goed tegen op termijn. Sowieso ook water onder dat platform gelopen, wat ik niet echt verplaatst krijg.

Laatst bewerkt:
Ik heb daar inderdaad al van gehoord maar dat lijkt me dan weer een stapke te ver.
Van mij mag da beest er zijn he, en kraaien na 7.00 uur hebben we ook geen probleem mee.
Gewoon zijn luikske dichtdoen in de avond en overdag na 7.00 uur open doen lijkt me niet veel moeite :)
Da's idd het minste dat ge kunt doen als ge kippen hebt. Ik heb er wat ervaring mee en het is zéér gemakkelijk om die beesten te leren van bij het schemeren in hun hok te gaan. Eens ze dat uit zichzelf doen is het kwestie van het hok af te sluiten tot de ochtend erna.

Vriendin van men pa die na haar pensioen de werklaptop voor privé gebruik mocht houden en na 3 jaar nog steeds met cached credentials aan het aanloggen was :censored:. Dan had ze per ongeluk haar wifi adapter disabled en die kon ze niet meer enablen zonder admin creds natuurlijk.

Enfin twas snel gefixed maar toch een ??? momentje.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan