Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vooruit, er is een topic over zomerrellen en 5 pagina's later komt het er weer op neer dat de echte oorzaak het racisme naar deze arme relschoppers toe is.

Al een chance dat ik weer de late heb vandaag :unsure:
Euh, zeggen dat racisme de oorzaak is is wel niet hetzelfde als zeggen dat het door racisme komt he. :unsure:

De buren zijn al sinds eind mei aan het renoveren. Een heel week geen lawaai gehoord. Nu dat ik vandaag een dag vrij heb om te studeren voor een test voor het werk zijn ze daar weer volop aan het werken.

Met zo'n toestanden denk ik toch dat het beter is om een huisje te kopen in de toekomst inplaats van het geplande appartement maar als ik dan hoor hoeveel last van lawaai een bevriend koppel heeft in hun rijhuis valt het hier allemaal nog wel mee 😅

Hier een ergernis in dezelfde aard: komende zaterdag gaan ze in een huis in de straat een groot trapgat slijpen/breken en blijkbaar beginnen die werkmannen daar al in de vroege ochtend aan wat dus wel wat hinderlijk gaat zijn voor de omwonende huizen.
Ergernis is dus dat het huis in kwestie ONS huis is en ik mij dan stiekem wel geneer dat er zoveel lawaai gaat zijn van bij ons, ook al weet ik dat dat wettelijk gezien mag en dat vroeg of laat iedereen wel eens hinder veroorzaakt voor een ander :unsure:

Normaal heb ik niet echt last van hooikoorts maar dit jaar jeukende ogen en niezen all the way. Is een jaar of 4 geleden dat ik het nog zo gehad heb

Same, elk jaar is het wat erger geworden. Toch eens kijken voor wat andere middeltjes er tegen.

Heb een allergietopic geopend om wat tips te delen.

Slaaptekort dat al weer enkele weken aanhoudt, helaas een gekend probleem.
Op doktersadvies moet ik dat dan couperen door enkele dagen slaapmedicatie te nemen, daarna gaat het doorgaans iets beter.

Gisteren besproken met de huisarts, terug een doosje slaappillen voorgeschreven gekregen (vorige keer is 2j geleden en die pillen waren al lang vervallen) en gisteren 1/2 tablet genomen.
Gevolg: 4u geslapen, wakker geworden met migraine en nu zo dat "wollige" gevoel dat niet weg wil gaan. 🙈
Dat is omdat ge maar een halfje genomen hebt. Een tabletje om 8u te slapen, anderhalf om 12u en dus echt uit te slapen :music:

Dat is omdat ge maar een halfje genomen hebt. Een tabletje om 8u te slapen, anderhalf om 12u en dus echt uit te slapen :music:
Hehe, in elk geval straks er lekker vroeg inkruipen met een volledige tablet en hopen dat ik effectief eens tot later dan 3u kan slapen 😁

Ik erger mij dood aan de manier waarop de medische software van een grote marktspeler in dit land de computers in een praktijk de facto als eigendom van dat bedrijft behandeld. En dat gaat dus zo ver als het IP adres of de hostname van een computer niet meer kunnen veranderen. I shit you not, toen ik de desbetreffende NV daarop wees, zei men doodleuk dat ik een betalende interventie daarvoor kon aanvragen

Om het IP adres van mijn eigen hardware te kunnen aanpassen.
Ik begrijp volledig je ergernis. Waarschijnlijk is 99% van hun gebruikers echter niet technisch onderlegd, en willen ze zo weinig mogelijk wijzigingen hebben. Want elke keer er iets aan hun programma niet werkt, krijgen ze wel klachten, terwijl ze er vaak niets kunnen aan doen.

Vooruit, er is een topic over zomerrellen en 5 pagina's later komt het er weer op neer dat de echte oorzaak het racisme naar deze arme relschoppers toe is.

Al een chance dat ik weer de late heb vandaag :unsure:

Inderdaad, de vooroordelen naar die arme jongeren toe toch, wat een sukkelaars... 😂

Wtf is een levensbeschouwelijke tatoeage?
Het was het kortste, simpelste stukje van dat thema die ik kon kiezen. Vijf mensen die een tattoo met godsdienstig motief lieten zetten. Axel Witsel zat er tussen (want ja, wij zijn hip). Dat genomen omdat indien ik een stuk met ‘inzicht’ had genomen, ze allemaal een zenuwtoeval gingen gedaan hebben. Foutje van mij dus.

Het was het kortste, simpelste stukje van dat thema die ik kon kiezen. Vijf mensen die een tattoo met godsdienstig motief lieten zetten. Axel Witsel zat er tussen (want ja, wij zijn hip). Dat genomen omdat indien ik een stuk met ‘inzicht’ had genomen, ze allemaal een zenuwtoeval gingen gedaan hebben. Foutje van mij dus.
Dat lijkt me zoiets moeilijk om, naarmate je zelf ouder wordt als leerkracht, wel genoeg betrokken te blijven in de leefwereld van je leerlingen.

Je kan ze vragen om een tiktok-filmpje te maken geïnspireerd op de tekstjes, dan zijn ze vast gemotiveerd! :unsure:

giphy.gif

Wie is Axel Witsel?

Ik kan daar altijd goe de collega's mee irriteren.
Zij: 'allee seg,,,kende gij Kevin de Bruyne nie?'
Ikke: 'nee, ma kende gelle Shang Tsung nie?'
Zij: 'nee,,,wie is da?'
Ikke: 'iemand die toch een beetje bekender is dan uwe Kevin zenne :p'

Ik kan daar altijd goe de collega's mee irriteren.
Zij: 'allee seg,,,kende gij Kevin de Bruyne nie?'
Ikke: 'nee, ma kende gelle Shang Tsung nie?'
Zij: 'nee,,,wie is da?'
Ikke: 'iemand die toch een beetje bekender is dan uwe Kevin zenne :p'
Ik betwijfel die stelling, Shang Tsung is bij een beperkt publiek erg gekend, maar globaal genomen zal een De Bruyne toch gekender zijn, zelfs bij niet-liefhebbers van de sport. :unsure:

Vriendin moet blijkbaar verplicht de uren inhalen die ze afwezig zal zijn om haar covid-vaccin te halen. Eigenaar van de firma geeft haar wel gelijk, maar haar rechtstreekse baas wil niet plooien :lol:. Hopelijk komt die eigenaar nog tussen. Dat is na mijn moeder (die dan nog voor de overheid werkt), pas de tweede die ik hoor die het niet tijdens de betaalde uren mag doen. Ik moet zelfs 45min enkel rijden om mijn vaccin, dus geschat 2u weg: wordt gewoon met de glimlach betaald zodat we weer normaal kunnen doorwerken nadien.

Ik betwijfel die stelling, Shang Tsung is bij een beperkt publiek erg gekend, maar globaal genomen zal een De Bruyne toch gekender zijn, zelfs bij niet-liefhebbers van de sport. :unsure:
Ff opgezocht op google trends.
Kevin wint inderdaad van Shang... Sub Zero daarentegen maakt Kevin met gemak af ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan