Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Over kabaal gesproken: de buren vonden het plezant om een haan te kopen.
Deze ochtend om 5 uur liep da beest al af.
We wonen niet op platte land maar in een bebouwde kom.

1. Snij de kipfilets in brede repen, en doe ze in een ruime mengschaal.

On a side note, ik weet bij god na niet waar ik het moet plaatsen, is het een ergernis of om van achterover te vallen.

Na mijn rant in mobiliteit over de luide knals van mijn toffe nieuwe marginale buren zag ik vandaag hun dochtertje buiten spelen. Kind was misschien 7 a 8 jaar (moet die ni op 't school zitten?) Trekt die op den oprit ter hoogte van de garages en plein publiek haar onderbroek naar beneden, pist los op den beton en trekt ze haar broek terug op en speelt ze verder alsof er niks gebeurd is.

What... The... Actual... Fuck.

Laatst bewerkt:
Nu zie ik juist dat ze die maandag uiteindelijk ook hebben goedgekeurd. :wtf: Enfin ja, niet echt een hele ergernis want moet m'n verlof toch ergens aan opsmodderen, maar geeft toch aan dat ze het bij ons de planning het zelf allemaal niet zo goed weten.
Bij mij hebben ze onlangs mijn verlof goedgekeurd nadat ik terug was uit verlof. Ik ben gewoon .. op verlof gegaan.
De reden? Diegene die het moest goedkeuren was er niet, en er is gene backup. :tongue: Niemand kon de verlof dus goedkeuren.

Zo goed is dat hier geregeld.

1. Snij de kipfilets in brede repen, en doe ze in een ruime mengschaal.

On a side note, ik weet bij god na niet waar ik het moet plaatsen, is het een ergernis of om van achterover te vallen.

Na mijn rant in mobiliteit over de luide knals van mijn toffe nieuwe marginale buren zag ik vandaag hun dochtertje buiten spelen. Kind was misschien 7 a 8 jaar (moet die ni op 't school zitten?) Trekt die op den oprit ter hoogte van de garages en plein publiek haar onderbroek naar beneden, pist los op den beton en trekt ze haar broek terug op en speelt ze verder alsof er niks gebeurd is.

What... The... Actual... Fuck.
Gelijk de papa?

Normaal moet je ze wel leren om dat Ana de kant te doen hé, niet bang op de beton 😵😵😵

‘Maar mevrouw, ik wil mij concentreren op de examens. Waarom moet ik die opdracht maken?’

“Omdat dit vak permanente evaluatie heeft en je takenstop pas volgende maandag ingaat.”

Om te illustreren: de taak was een antwoord zoeken in 5 tekstjes, respectievelijk 2, 3,2,4 en 9 zinnen lang. (Ik weet het, 9 zinnen, welk lef heb ik) en een eigen mening aankruisen (niet opschrijven, gewoon aankruisen). Uit mijzelf heb ik daar nog de opdracht bijgegeven: zoek een afbeelding van een ‘levensbeschouwelijke’ tatoeage die jij mooi vindt.

Dat is het. Wat ze moeten doen voor hun percent op het rapport van dit trimester.
Ik vond dat redelijk maar ik ben kennelijk nogal een feeks.
Respect voor de leerkrachten die voor de jeugd van tegenwoordig moeten staan.
Jullie mogen jullie extra vakantiedagen hebben van mij :D

‘Maar mevrouw, ik wil mij concentreren op de examens. Waarom moet ik die opdracht maken?’

“Omdat dit vak permanente evaluatie heeft en je takenstop pas volgende maandag ingaat.”

Om te illustreren: de taak was een antwoord zoeken in 5 tekstjes, respectievelijk 2, 3,2,4 en 9 zinnen lang. (Ik weet het, 9 zinnen, welk lef heb ik) en een eigen mening aankruisen (niet opschrijven, gewoon aankruisen). Uit mijzelf heb ik daar nog de opdracht bijgegeven: zoek een afbeelding van een ‘levensbeschouwelijke’ tatoeage die jij mooi vindt.

Dat is het. Wat ze moeten doen voor hun percent op het rapport van dit trimester.
Ik vond dat redelijk maar ik ben kennelijk nogal een feeks.
Wtf is een levensbeschouwelijke tatoeage?

Be Secure werkt fantastisch momenteel, sjaans dat ik maar een half dagske moet thuiswerken.

Wtf is een levensbeschouwelijke tatoeage?
csm_Laatste-avondmaal-rug_a3080ee482.jpg

Kleine opvolging van de diefstal uit mn brievenbus.

Mijn huurmaatschappij liet mij juist weten dat de camera in de gang niet werkt sinds de camera-wet. Wat ik dus al sterk vermoedde, die hangt daar enkel nog als bluf. Zal dus moeilijker zijn om die pakjesdief te vinden, tenzij die weer toeslaat maar onvoorzichtiger te werk gaat...

Vandaag verwacht ik weer een pakje, gelukkig ben ik thuis nu. Ik ga nog een papiertje in de gang aan het raam hangen zodat mijn medebewoners op de hoogte zijn. Niet zeker wat ik nog meer kan doen.

Kleine opvolging van de diefstal uit mn brievenbus.

Mijn huurmaatschappij liet mij juist weten dat de camera in de gang niet werkt sinds de camera-wet. Wat ik dus al sterk vermoedde, die hangt daar enkel nog als bluf. Zal dus moeilijker zijn om die pakjesdief te vinden, tenzij die weer toeslaat maar onvoorzichtiger te werk gaat...

Vandaag verwacht ik weer een pakje, gelukkig ben ik thuis nu. Ik ga nog een papiertje in de gang aan het raam hangen zodat mijn medebewoners op de hoogte zijn. Niet zeker wat ik nog meer kan doen.
Doink*
Zei je nu net dat er geen camera mag hangen omdat dan de privacy van de dief geschonden is? :p

Doink*
Zei je nu net dat er geen camera mag hangen omdat dan de privacy van de dief geschonden is? :p
En van de bewoners, bezoekers, pakjesbezorgers, klusjes/werkmannen, …

In realiteit zijn ze wrs te lui om de camera aan te geven en de regelgeving regelmatig eens op te volgen, dan is het gemakkelijker om hem uit te zetten.

Wat de pipo boven mij zei.

Er hangt ook geen waarschuwing dat men opgenomen wordt in de gang, dus is het goedkoper van ze niet te gebruiken.

Vivendo is een huurmaatschappij dat de huurprijzen van de sociale appartementen aanpast aan het inkomen van de bewoner (laag loon zoals werkloosuitkering resulteert in lage huurprijs, er is een plafond voor nettoloon, erboven moet je een ander appartement gaan zoeken).

Omwille van dit moeten ze dus de kosten wat drukken he en is het niet per se luiheid. Een voorbeeld: de verwarming hier is van de jaren 70 en hopeloos versleten. Er zijn 2 rechthoekige verwarmingsplaten, tijdens de winter gaat er geregeld 1 kapot en moet ik de technische dienst laten langskomen. Die kosten zijn voor hen, maar de verwarming volledig vernieuwen is te duur. Sinds een jaar of 2 geleden ben ik het kotsbeu geworden en heb ik zo'n mobiel kacheltje op electriciteit aangeschaft, werkt even goed.

Slaaptekort dat al weer enkele weken aanhoudt, helaas een gekend probleem.
Op doktersadvies moet ik dat dan couperen door enkele dagen slaapmedicatie te nemen, daarna gaat het doorgaans iets beter.

Gisteren besproken met de huisarts, terug een doosje slaappillen voorgeschreven gekregen (vorige keer is 2j geleden en die pillen waren al lang vervallen) en gisteren 1/2 tablet genomen.
Gevolg: 4u geslapen, wakker geworden met migraine en nu zo dat "wollige" gevoel dat niet weg wil gaan. 🙈

Vanmiddag slechts nieuws te horen gekregen. Mijn medische problemen zijn geen loge-syndroom (behandelbaar), maar wel intraveneuze inefficiëntie die zich erg vroeg manifesteert bij mij. En dat is niet behandelbaar, gewoon mee leren leven blijkbaar…
En hoe manifesteert zich dat?

Ik erger mij dood aan de manier waarop de medische software van een grote marktspeler in dit land de computers in een praktijk de facto als eigendom van dat bedrijft behandeld. En dat gaat dus zo ver als het IP adres of de hostname van een computer niet meer kunnen veranderen. I shit you not, toen ik de desbetreffende NV daarop wees, zei men doodleuk dat ik een betalende interventie daarvoor kon aanvragen

Om het IP adres van mijn eigen hardware te kunnen aanpassen.

Vooruit, er is een topic over zomerrellen en 5 pagina's later komt het er weer op neer dat de echte oorzaak het racisme naar deze arme relschoppers toe is.

Al een chance dat ik weer de late heb vandaag :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan