Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat BG geen melding heeft gemaakt van de dood van de Belgische striptekenaar Benoît Sokal, o.a. ook maker van de bekende Amerzone en Syberia - games.
Klein beetje chauvinisme mag wel he.

Proloog van de nieuwe Syberia is binnenkort trouwens gratis te spelen op Steam heb ik net gezien. Wil je het niet missen kan je het op je wishlist zetten.

Auwch. Genesis fietsen zijn echt zeer gegeerd (en gekend) onder de toerfietsen. Hun Croix De Fer is echt :love::love::love:
Was heel pijnlijk ja :(

Nog pijnlijker: ik had hem met een zwaar en duur slot aan fietsenparking aan Centraal Station in klaarlichte dag gelaten voor twee uur. Het loopt er vol toeristen, politie, militairen... Er hangen camera's aan elke hoek. Onmiddellijk aangifte gedaan maar voor diegenen die het niet weten, aantal fietsdiefstallen in Brussel zijn dramatisch hoog en is van zeer lage prioriteit voor de politie hier.

Was heel pijnlijk ja :(

Nog pijnlijker: ik had hem met een zwaar en duur slot aan fietsenparking aan Centraal Station in klaarlichte dag gelaten voor twee uur. Het loopt er vol toeristen, politie, militairen... Er hangen camera's aan elke hoek. Onmiddellijk aangifte gedaan maar voor diegenen die het niet weten, aantal fietsdiefstallen in Brussel zijn dramatisch hoog en is van zeer lage prioriteit voor de politie hier.

De grootste fout is dat ge in Brussel zijt gaan wonen he. Ge kunt beter verkavelingsvlaming worden, de easy way out.

Altijd uw artikel hoger prijzen dan wat je er minimaal voor wilt, je weet sowieso dat er mensen gaan proberen pingelen dus dan kan je dat zo opvangen.
In België is afpingelen globaal genomen nog altijd taboe / NOT done. Maar in de meeste landen is dat doodnormaal.

Ga eens naar bijvoorbeeld een beddenwinkel in België, en probeer af te pingelen op een matras. Dat lukt niet, je krijgt een vieze blik en je wordt net niet bij elkaar geslagen. Dat hoort hier niet ..

Doe je dit in bijvoorbeeld Nederland (net over de grens)? Géén ENKEL probleem! Dat lukt zelfs, en niet een tientje eraf maar echt honderden euro's en de verkoper blijft gewoon keihard glimlachen en u goed behandelen als klant.

Hoe ik dit weet? 1x raden :D Dus ja ik ben ook één van die vervelende pipo's die altijd probeert af te pingelen ..

Allé ja, ik zeg niet dat het nooit lukt in België, das ook overdreven, zeker bij wat duurdere zaken met véél marge lukt dat al gemakkelijker (bij auto's is dat wel normaal bijvoorbeeld ..), maar in NL gaan ze daar toch gemakkelijker in mee.

In België is afpingelen globaal genomen nog altijd taboe / NOT done. Maar in de meeste landen is dat doodnormaal.

Ga eens naar bijvoorbeeld een beddenwinkel in België, en probeer af te pingelen op een matras. Dat lukt niet, je krijgt een vieze blik en je wordt net niet bij elkaar geslagen. Dat hoort hier niet ..

Doe je dit in bijvoorbeeld Nederland (net over de grens)? Géén ENKEL probleem! Dat lukt zelfs, en niet een tientje eraf maar echt honderden euro's en de verkoper blijft gewoon keihard glimlachen en u goed behandelen als klant.

Hoe ik dit weet? 1x raden :D Dus ja ik ben ook één van die vervelende pipo's die altijd probeert af te pingelen ..

Allé ja, ik zeg niet dat het nooit lukt in België, das ook overdreven, zeker bij wat duurdere zaken met véél marge lukt dat al gemakkelijker (bij auto's is dat wel normaal bijvoorbeeld ..), maar in NL gaan ze daar toch gemakkelijker in mee.
Officiële winkels =/= 2dehands markt waar iedereen maar wat doet+online

Ik ken ook iemand die overal probeert korting te krijgen, als je dat durft lukt dat vaak, al dan niet omdat men niet weet hoe ermee om te gaan.

Deze discussie doet mij denken aan hoe meer dan 10 jaar geleden mijn vader ook iets wou verkopen, had gehoord dat dit op 't internet kon (was nog Kapaza ofzoiets), en mij dan inschakelde. Dat was ook zijn eerste aanraking met "internetcommunicatie". De volgende dag had hij 1 reactie dus ik met hem ernaast aan het inloggen, was dat zoiets in de aard van de typische "beste, we weten alletwee dat deze prijs belachelijk is voor de helf van de prijs wil ik het wel kopen". Mijn vader geschockeerd over hoe iemand zoiets durfde voorstellen, en dat ik er si en la op moest antwoorden.

Laatst bewerkt:
Het gevoel van schuld en schaamte als je aan het einde van uw zak Grills chips zit.
Bij mij is dat trots.

Dat is wel waar, maar je moet het op de juiste manier doen en mijn vader is daar een meester in. Die heeft volgens mij zelden iets gekocht waar die niet op afgepingeld heeft.
Ik kan dat zelf bijvoorbeeld niet en lukt mij meestal ook niet.

Wat betreft tweedehands, de meeste mensen pingelen daar niet echt af, zijn gewoon clowns.
Ofwel verkopen ze een item bijna aan nieuwprijs en dan denk je waarom zou ik hem bij jou kopen en niet in de winkel met garantie en al erbij, ofwel bieden ze gewoon een belachelijk bod dat misschien 10% van de vraagprijs is en terwijl ze heel goed weten dat de waarde hoger is en de vraagprijs acceptabel is.

Wat ik zelf meestal doe en aanvaard is een tien tot twintig procent erafpingelen en dat lukt wel vaak. Zij blij en ik blij.

Prachtig zomerweer dus voor het eerst dit jaar een jurkje aan zonder legging eronder 🥳
Stap ik daarnet mijn auto in die natuurlijk enkele uren in volle zon heeft staan warmen, BAM, gevoel alsof er een strijkijzer op mijn billen wordt gezet 😭.

Prachtig zomerweer dus voor het eerst dit jaar een jurkje aan zonder legging eronder 🥳
Stap ik daarnet mijn auto in die natuurlijk enkele uren in volle zon heeft staan warmen, BAM, gevoel alsof er een strijkijzer op mijn billen wordt gezet 😭.
Ik las maar tot jurkje :love:

je spreekt vanuit ondervinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan