Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kom deze morgen (rond 10.30) uit m'n bed en als ik beneden kom, word ik direct begroet met een `wilt gij naar de bakker gaan, want ik heb de ruiten gekuist`. Fair enough denk ik dan, want alle ruiten hier kuisen is een serieus werk. Dus ik naar de bakker (niet dat die ver is). En daarna de rest van de dag in mijn bureau.
's avonds eten we samen in de living en ik kijk naar de ruiten: die zijn dus nog altijd even vuil als afgelopen maand. Heeft ze blijkbaar alleen het schuifraam gekuist: dat is dus op nog geen 15 minuten gedaan he.
Ach ja, meer fuel to the fire zal ik dan maar zeggen zeker. Maar op zich wel goed gebruik gemaakt van mijn traag opstarten `s morgens.
Naar de bakker gaan die vlakbij is, is ook niet zo'n groot werk dus fair trade? :p
(Maar goed, de frustratie is er van samen te wonen terwijl ge alles afgerond wilt hebben natuurlijk)

Naar de bakker gaan die vlakbij is, is ook niet zo'n groot werk dus fair trade? :p
(Maar goed, de frustratie is er van samen te wonen terwijl ge alles afgerond wilt hebben natuurlijk)
tgoh, nee ge hebt gelijk: op zich is het geen groot werk, maar wel als ik nog maar net wakker ben. :p
En ik had liever dat ze brood had gehaald dan dat ze een raam had gekuist. Want 1 proper schuifraam en de rest van de ruiten vuil is ook maar niets.
Maar het gaat vooral om het feit dat ze deed alsof ze al kweet niet hoeveel had gedaan, maar niet dus.

En het is ook gewoon een opstapeling van frustraties waarbij ze voor een ander altijd vanalles kan doen, maar in het huishouden het dikwijls wel een zeggen is van ik ga dit of dat doen, maar er na een maand nog niks van is gebeurd. Woensdag bijv. zei ze ook dat ze charcuterie ging halen en ik heb dus vandaag maar zelf gedaan want er was niets in de ijskast.

Maar goed, ik ga haar hier niet (verder) zwart maken, want ze kan zich hier niet verdedigen, dus is het niet echt eerlijk. Ze zal van mij ook wel een lijstje kunnen opstellen, vermoed ik. :p

Ik heb hier vandaag de ramen gewassen. Terwijl madame_Ugar bij haar moeder op bezoek was.

Om een lang verhaal kort te maken, Mme_Ugar wil gewoon een ruitenwasser laten langskomen om de vensters te kuisen aan de buitenzijde. Ik wil dat niet omdat ik vrees dat er dan een oelewapper langskomt die door mijn borders loopt en die naar de kloten helpt.
Daarom heb ik dus voorgesteld om ze te poetsen.
Mme_ugar had al enkele keren aangegeven dat de vensters nog eens dringend gewassen moesten worden...

Ik had gehoopt dat ze niet zou opmerken dat ik de ramen had gewassen, zodat ik kon zeggen dat het toch niet echt nodig was.

Maar dat is mislukt dus :mad:

Ik heb hier vandaag de ramen gewassen. Terwijl madame_Ugar bij haar moeder op bezoek was.

Om een lang verhaal kort te maken, Mme_Ugar wil gewoon een ruitenwasser laten langskomen om de vensters te kuisen aan de buitenzijde. Ik wil dat niet omdat ik vrees dat er dan een oelewapper langskomt die door mijn borders loopt en die naar de kloten helpt.
Daarom heb ik dus voorgesteld om ze te poetsen.
Mme_ugar had al enkele keren aangegeven dat de vensters nog eens dringend gewassen moesten worden...

Ik had gehoopt dat ze niet zou opmerken dat ik de ramen had gewassen, zodat ik kon zeggen dat het toch niet echt nodig was.

Maar dat is mislukt dus :mad:
Ramenwasser FTW hier though, kost mij iets van een 70€ elke 3 maanden en ik heb een shitload aan grote ramen dus no way dat ik daar zelf aan ga beginnen.

Ramenwasser FTW hier though, kost mij iets van een 70€ elke 3 maanden en ik heb een shitload aan grote ramen dus no way dat ik daar zelf aan ga beginnen.
Nogmaals het gaat me niet over het geld.
Er zijn hier heel wat vensters waar een bloemenborder van meerdere meters breed ligt.

Net naar een trouw geweest van een goede vriendin in Leuven. Zit daar ne random kerel (die zij niet kennen) foto's te trekken van het trouwkoppel en de aanwezigen. Echt bizar. Ook geen toestemming gevraagd ofzo.

Er zijn toch genoeg hobbyfotografen die zich bezig houden met straatfotografie, en als daar dan net een huwelijk bezig is dan is dat een mooi onderwerp he.

Zover ik weet mág dat ook gewoon zonder toestemming.

Akkoord, maar om dan echt bijna close-ups te nemen van het trouwkoppel en eigenlijk gewoon in de weg lopen van de ingehuurde fotograaf... Ik weet het niet zo. Vind het toch maar vreemd.

Dan is het eens goed weer, kan je weer gaan 100 meter fietsen zonder een beestje in uw oog te krijgen. :sop:

Er zijn toch genoeg hobbyfotografen die zich bezig houden met straatfotografie, en als daar dan net een huwelijk bezig is dan is dat een mooi onderwerp he.

Zover ik weet mág dat ook gewoon zonder toestemming.
Inderdaad, je mag foto's nemen van iedereen die je wil zolang je deze niet publiceert.
Maar een beetje fatsoen zou er toch wel voor mogen zorgen dat je toestemming vraagt als je bijna een reportage gaat maken of met uw camera vlak voor hen gaat staan. En je gaat zeker niet in de weg zitten van de ingehuurde fotograaf (maar ik denk dat dat sowieso de meest verkomende klacht van huwelijksfotografen is: iedereen wil nu eenmaal de beste positie voor een foto, zelfs tante Juliette met haar compactcamera van 50€)

Inderdaad, je mag foto's nemen van iedereen die je wil zolang je deze niet publiceert.
Maar een beetje fatsoen zou er toch wel voor mogen zorgen dat je toestemming vraagt als je bijna een reportage gaat maken of met uw camera vlak voor hen gaat staan. En je gaat zeker niet in de weg zitten van de ingehuurde fotograaf (maar ik denk dat dat sowieso de meest verkomende klacht van huwelijksfotografen is: iedereen wil nu eenmaal de beste positie voor een foto, zelfs tante Juliette met haar compactcamera van 50€)
Wie eet is het niet nonkel jos die van zijn eigen denkt dat hij een topfotograaf is, zijn diensten afgewezen geweest zijn en nu nog eens wil tonen dat hij dat echt wel beter kan dan die professionele fotograaf.

Ik wil fietsen met dit mooie weer, maar mijn batterij is nog niet aangekomen :frown: .
Zonder batterij is het ook de moeite niet.

Nogmaals het gaat me niet over het geld.
Er zijn hier heel wat vensters waar een bloemenborder van meerdere meters breed ligt.
Als gij er in slaagt om die ramen te wassen zonder die te vernielen dan zal die dat ook wel kunnen zeker? Toch zeker als je dat duidelijk maakt als je die laat komen...

Ik wil fietsen met dit mooie weer, maar mijn batterij is nog niet aangekomen :frown: .
Zonder batterij is het ook de moeite niet.
Look on the bright side: ge gaat niet/minder zweten, noch volhangen met insecten als ge niet fietst. En uiteindelijk komt ge toch weer op dezelfde plaats terecht, dus das een nutteloze inspanning vermeden. :unsure:

Ik wil fietsen maar mijn fiets is gestolen en het doet nog te pijn om weer zoveel geld in een nieuwe te steken (vorige was Tour de Fer 10 en wil weer zelfde genre fiets). Bon het is ook de allerlaatste keer dat ik m'n fiets ergens openbaar zet en ik laat er meteen een verzekering opzetten + laten merken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan