Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gij zijt nog nooit naar Frankrijk of Spanje geweest zeker?
Ook dat heeft daar niets mee te maken. Ik vind het logisch dat men bij 112 in heel Europa kan helpen in Engels en niet enkel de locale taal. Voorbeelden geven van waar dat niet zo is, gaan mijn idee niet veranderen hoor. Integendeel, ze bewijzen eerder hoe slecht het gesteld is.

We zijn een paar jaar geleden in spanje op spoed beland met de jongste (Benidorm)
Daar hadden ze zelfs een nederlandstalige tolk voor de papieren te regelen.
De rest kon wel (gebroken) engels
Met alle respect maar Benidorm is niet echt Spanje hé. Da's Blankenberge Zuid.

@Squidward
Geen idee welke regio je woont, maar als je een plek zoekt regio Vlaamse Ardennen om te douchen voor jullie + kinderen: steeds welkom.
Rotschoonouders, ik zou ontploffen in uw plaats...

Wij hebben een kleine week zonder boiler gezeten, we mochten zonder probleem ons wassen bij mijn schoonouders. Deden we niet omdat we nog elektriciteit hadden en teiltjes water konden warmen, maar dat kan bij jullie zelfs niet.
Toen mijn schoonouders hun badkamer werd gerenoveerd, zijn ze zich hier komen wassen.
Vind ik de normaalste zaak van de wereld...

Laatst bewerkt:
Weinig inlevingsvermogen is van alle leeftijden hé. En daarmee bedoel ik: Hoeveel mensen denken: Ik ga altijd zaterdag winkelen. Oei maar ik ben nu op pensioen. Oei om de werkende mens te ontlasten, ga ik dan maar dinsdag tijdens de middag naar de winkel. Er gaan niet al te veel mensen zijn, die zo vooruitdenkend zijn. :)

Sterker nog: als je oudere mensen zou aanspreken hierover dan ga je 95% van de keren vermoedelijk de volgende reactie krijgen: Oei ik heb daar nog nooit bij stilgestaan! Die redenering heb ik nog nooit gemaakt, in de verste verte nog niet. :tongue:
Ik heb een (heren)kapper gehad die weigerde gepensioneerden te knippen 's avonds of in 't week-end. "Die uren zijn gereserveerd voor werkende mensen, anders moet ik 's avonds te laat werken'.
En zowat al zijn klanten namen dat goed op, de meesten hadden daar nog niet bij stilgestaan.

Dat heeft daar niet veel mee te maken he. Engels is zowat de meest gebruikte universele taal, dus toch vrij logisch dat de hulpdiensten je daarin kunnen helpen?
De gemiddelde fransman, italiaan of spanjaard spreekt geen Engels. Die gaan daar niet veel mee zijn.
Plus ze gaan de job dan moeten opwaarderen. Waar ga je meertalig personeel vinden aan een niveau c loon.

Vannacht in een slechte positie geslapen en hierdoor doet mijn linkerschoudervleugel al heel de tijd pijn bij de minste beweging. :sop:

Ik haat het dat ik steeds zo stress en angstig ben zondagavond of tijdens het slapen voor werk en dan eenmaal aan het werk is het precies allemaal rustig en valt het wel mee of kan ik het relativeren.

ik laat deze avond mijn bloed trekken voor jaarlijkse analyse. Ik moet hiervoor minimum 8u absoluut nuchter zijn. Vergeten te eten deze ochtend... waarschijnlijk megaveel honger deze avond

Wees content. Misschien hebben we zo nog een waterkansje op een zomer zonder waterschaarste.
Dit. En eerlijk, we leven in België, er zijn elk jaar periodes met regen. Dat mijn vrouw dit niet leuk vindt kan ik begrijpen, die komt uit een streek waar <15 °C ongezien is en een loden zon die je ogen uitbrandt de standaard is, maar ik ben hier opgegroeid dus #care.

Wat dit weer met mijne gazon doet is waanzinnig. Ik was van plan om deze zomer hoofdzakelijk te mulchen maar da plan kan ik opbergen. Nu een week niet kunnen maaien door de regen en mijne tuin is precies veranderd in een tropisch regenwoud, azo snel dat da gras en die planten groeien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan