Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De expressweg is gewoon inmens gevaarlijk om over te steken. Ook hier aan het kruispunt van Oosteeklo met de expresweg ziet ge regelmatig een camion gewoon door het rood denderen. Dat is nu eens een kruispunt waarbij ik -zeker als ik het net op groen zie springen - toch nog altijd eerst zal inhouden om er zeker van te zijn dat er niets meer van links komt afgestormt.
Ook dikwijls allemaal in een treintje met nog geen twee meter tussen, dus die denderen maar voort he, want alles dicht smijten of zelfs plotseling vaart verminderen bij het benaderen van het kruispunt betekent waarschijnlijk een collega in uw gat.

Mooie ontdekking zou je denken. Maar mij jaagt dit net angst aan. Ze wisten na al die tientallen jaren niet eens hoe dit antibioticum echt werkte?
Dus bij het gebruik van dit middel wisten ze al die jaren nooit precies wat ze in ons lichaam aan het proppen waren?
En als ik erover lees, dan zijn de neveneffecten inderdaad NIET min.

Ik noem dat gewoon: Very very scary ..

Mss in de verf rayon kijken en niet bij olie, beits, lak en vernis?
Is er niet. Tenzij muurverf, maar dat moet ik niet hebben, is voor op steen.

Soit, is beits geworden. Lijkt op verf, goed genoeg.

Olie is om diep laten in te dringen.

Vernis, wel ja, is vernis.

Lak, is een veel te duur oppervlakkig papke.

Beits iets tussenin.

Beits wordt dan soms ook nog eens verkocht onder de naam lazuur, om het simpel te houden zeker.

+

Ouch maak dat mee. Onterecht aangeklaagd worden voor één van de ergst mogelijke feiten.
Iemand heeft een "klein" foutje gemaakt. :unsure:

Laatst bewerkt:
+

Ouch maak dat mee. Onterecht aangeklaagd voor één van de ergst mogelijk feiten.
Dan gaat ge door een hel vrees ik.
Nu komt dat nog uit. Maar als dat niet zo is …

Ik zou niet weten wie hiervoor verantwoordelijk is, wat ik wel weet is dat het niet de eerste keer is dat dit gebeurd.
Weet niet meer over welk misdrijf het toen ging, maar jaren terug heb ik eens iets gelijkaardigs in de kant gelezen.

+

Ouch maak dat mee. Onterecht aangeklaagd worden voor één van de ergst mogelijke feiten.
Iemand heeft een "klein" foutje gemaakt. :unsure:
aw man :(

Schoonvader en echtgenoot (vader en zoon). Onze transformator voor zonnepanelen werkt niet naar behoren. Wij krijgen hier stroomstoten van Engie en dat zorgt voor moeilijkheden. We gingen dus een nieuwe kopen wanneer budget het toeliet.
Schoonvader, brave mens, zoekt graag tips om minder geld uit te geven. Al heel de week komt er maar 1 iets uit, via telefoon, sms, messenger etc etc over ‘iets van reset dat je toch eens moet proberen’.
Echtgenoot, eveneens brave mens, komt vanavond van bij vrienden en besluit om dat idee eens te proberen. Om middernacht.
Gevolg van wat het ook is dat hij wou proberen: stroomstoot. 2 laptop kabels gefrituurd (gelukkig niet de laptops) en alle wifi repeaters om zeep. Ah ja, want meneer had geen ene stekker uitgetrokken.
Nu is het 00u36 en lopen er twee schaapachtige venten in huis, stroom te meten.

Ik ken niks van auto’s, ik bemoei mij niet met de remkabels van mijn man. (Op dit moment)

Goede bedoeling of niet, ben toch wel wat pissed.

Kan een deurwaarder (of degene die ervoor verantwoordelijk is) uit zijn ambt worden ontheven voor zoiets? Zou een klacht ertegen helpen? Of beroepen ze zich op 'een menselijke vergissing'?
Los van het feit dat de deurwaarder in deze casu waarschijnlijk geen schuld treft, het is namelijk het parket dat de identiteit doorgeeft en de verkeerde geboortedatum heeft opgegeven, lijkt het mij nogal over the top om van afzetting te spreken voor een verkeerde dagvaarding..
Gelukkig is er geen (media)proces gekomen (kijk het belang van zo’n zaken toch uit de media te houden tot er een effectieve veroordeling is)🙂
Uiteraard als blijkt dat er fouten gemaakt zijn, door gdw of parket of .., zou de benadeelde een buitencontractuele schadevergoeding kunnen eisen voor zijn schade.

De Vlaamse belastingsdienst.

Vorig jaar heeft moeder haar belastingsbrief met telefonische hulp van de belastingsdienst ingevuld, en dat ging erg goed, dus werd er een afspraak gemaakt om dat dit jaar terug te doen. Die persoon was erg vriendelijk, geduldig, dacht mee na,... Dus eind vorige maand krijgt moeder terug telefoon van diezelfde persoon, om een afspraak te maken om terug mee telefonisch in te vullen, "de papieren sturen we op de week voor de afspraak, zodat u zeker mee kunt volgen"...

de dag zelf: geen papieren te zien. En de vrouw aan de telefoon was duidelijk niet van Vlaamse origine (op zich geen probleem, maar moeder is wel zo goed als doof, dus duidelijke articulatie en dictie is wel belangrijk, zeker met een bandbreedte van slechts 3.1kHz van een telefoonlijn, en dan nog eens de vervorming van een hoorapparaat op standje oorlog.). En dan werd haar aangifte maar snel snel afgeraffeld. Moeder had vele giften gedaan, vanwege het hogere percentage van aftrek tijdens de pandemie, maar slechts twee waren geregistreerd (van de ~20). Dus moeder zegt dat er veel meer giften gedaan zijn, waarop zij: "ja, maar dat is niet belangrijk, daar is nu ook geen tijd voor". Dusja, snelsnel alles afgeraffeld, geen tijd of kans om vragen te stellen. Gisteren bericht op haar e-box, dat de voorlopige aangifte berekend is: kweetnihoeveel bijbetalen, en zo op het eerste zicht klopt de helft van hetgeen dat ingevuld is niet. En een moeder die behoorlijk over haar toeren is.

Allé, ik mag dus in mijn vrij weekend moeder haar belastingsaangifte gaan berekenen en via tax on web gaan invullen. Al een chance gaat het kakweer worden.

De manier waarop jij moeder gebruikt in uw tekst doet mij eerder denken dat jij in een sekte zit en moeder eigenlijk de grote leider is :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan