Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

'toen zijn we snel zwanger geworden van een 2e kindje, want ja dat hebben we altijd zo gewild'

Als je net je leven op de rails krijgt nadat je dakloos geweest bent Enzo, direct voor een 2e en 3e kind gaan en dan verschieten dat het lastig is om de eindjes aan elkaar te knopen. Tjah...

Tijdje terug was ik erbij toen bekend werd dat data van facebook gelekt waren. Ik herinnerde me zelfs niet dat ik er ooit mijn gsm-nr had opgezet.
Nu krijg ik al enkele dagen elke dag zo'n shady phishing-sms met een zogezegde track & trace van Bpost. :unsure:

Exact hetzelfde hier.

2 a 3x per dag sms van zogezegd bpost let een overuidelijk shady link..

Heb ook die sms'en met m'n werkgsm maar niet met m'n privégsm. Vreemd want aan die eerste is geen enkele sociale media gelinkt.

laatste paar dagen meerdere berichten en zelfs telefoons van het buitenland :/
zoals die post scammers

Laatst bewerkt:
Het bos aan de overkant van ons huis wordt gekapt, want dat is bouwgrond en na al die jaren heeft iemand dan toch het idee opgevat er weer een hoop bakstenen op te gooien. Zonde, het had wel zijn charme om recht het bos in te gaan bij het oversteken van de straat.

Het bos aan de overkant van ons huis wordt gekapt, want dat is bouwgrond en na al die jaren heeft iemand dan toch het idee opgevat er weer een hoop bakstenen op te gooien. Zonde, het had wel zijn charme om recht het bos in te gaan bij het oversteken van de straat.
Hier achter de hoek ook: 4.5 hectare bos. 1 hectare is in handan van het Antwerpse OCMW dat dat wil verkavelen en verkopen om hun schulden af te betalen. De gemeente heeft de kans het over te kopen voor 1 miljoen, wat eigenlijk een buitenkans is (100 euro per m²).
Maar ze willen niet. Te duur ondanks dat er budget is maar dat gebruiken ze liever om bestaande verhardingen te ontharden.

Wachten op de installatie voor internet

Nog tot zaterdag geduld voor ze langskomen :( Niet handig om van thuis uit te werken op mobiel internet. :unsure:

Hey, die bevriende bouw/sloopfirma moet ook betaald worden hé!
Ja, qua ruimtelijke ordening is het hier wat triest.
Alles wordt vervangen door luxe appartementen. Begrijpt me ni verkeerd, niks tegen appartementen en ik ben ook pro verdichten van een kern ipv open ruimte innemen. Maar luxe appartementen zijn ni de manier. Zeker omdat dat gericht is op oudere, rijkere, mensen.
Jonge gezinnen hebben het hier enorm moeilijk. Ik woon in één van de meest grijze gemeenten van het land en het verbetert niet.

Het gaat dan over appartementen met 1 slaapkamer, die een half miljoen kosten en daar komen dikwijls nog eens een verplichte parkeerplaats bij enz. Klap op de vuurpijl is dat al die projecten worden goedgekeurd, zelfs na negatieve adviezen. Burgemeester en schepenen leggen dat allemaal naast zich neer. Meer nog: hun eigen opgestelde beleidsnota om een wildgroei van appartementen tegen te gaan sluit af "burgemeester en schepencollege kunnen indien nodig altijd afwijken van vooropgestelde nota".

Soit, end rant.

Goh, in de gemeente waar ik vandaan kom sloopt men zelfs beschermd erfgoed (dat men eerst moedwillig laat verkrotten om renovatie onmogelijk te maken (als in: express ramen open laten staan)) om er dan appartementen op te zetten... die vervolgens leeg staan omdat niemand die kan/wil betalen.

Ahja, de gemeenteraden die over de bouwvergunningen gaan, gaan steevast door achter gesloten deuren, de schepen van ruimtelijke ordening is gelinkt aan een betoncentrale en een bepaald bouwbedrijf is sponsor van vele evenementen.

Normaal heb ik al veel vroeger last van hooikoorts, dus ik dacht om de 1 of andere reden dat ik er aan ontsnapt was… :laugh:

This morning:

images

:cry:

Normaal heb ik al veel vroeger last van hooikoorts, dus ik dacht om de 1 of andere reden dat ik er aan ontsnapt was… :laugh:

This morning:

images

:cry:
Toch een voordeel aan het mindere (koudere) voorjaar: Het graspollenseizoen dat toch wat minder fel zal zijn hopelijk.
kHeb er normaal rond deze tijd ook al last van, tot nu toe nog niets gelukkig.

Ja, qua ruimtelijke ordening is het hier wat triest.
Alles wordt vervangen door luxe appartementen. Begrijpt me ni verkeerd, niks tegen appartementen en ik ben ook pro verdichten van een kern ipv open ruimte innemen. Maar luxe appartementen zijn ni de manier. Zeker omdat dat gericht is op oudere, rijkere, mensen.
Jonge gezinnen hebben het hier enorm moeilijk. Ik woon in één van de meest grijze gemeenten van het land en het verbetert niet.

Het gaat dan over appartementen met 1 slaapkamer, die een half miljoen kosten en daar komen dikwijls nog eens een verplichte parkeerplaats bij enz. Klap op de vuurpijl is dat al die projecten worden goedgekeurd, zelfs na negatieve adviezen. Burgemeester en schepenen leggen dat allemaal naast zich neer. Meer nog: hun eigen opgestelde beleidsnota om een wildgroei van appartementen tegen te gaan sluit af "burgemeester en schepencollege kunnen indien nodig altijd afwijken van vooropgestelde nota".

Soit, end rant.
Herkenbare zaken dit. Hier zijn het geen luxe-appartementen meestal, maar worden ze wel voornamelijk neergezet door dezelfde aannemersfamilie, waarvan ook iemand schepen is, en dit al jaren. Gemeentepolitiek, ik kan er niet veel goed over zeggen.

Herkenbare zaken dit. Hier zijn het geen luxe-appartementen meestal, maar worden ze wel voornamelijk neergezet door dezelfde aannemersfamilie, waarvan ook iemand schepen is, en dit al jaren. Gemeentepolitiek, ik kan er niet veel goed over zeggen.
Inderdaad.

M'n grootouders en broer van m'n grootvader deelde en tweewoonst. Naast die tweewoonst een groot stuk grond, van die broer.
Die mens verhuist naar een home begint al vanalles voor te bereiden voor een latere erfernis, inclusief die grond. Die wordt te koop gezet, aannemer neemt contact op: ja, er mogen geen appartement op van de gemeente uit. Dus het worden huizen, onze prijs ligt wel een pak lager dan ge had verwacht.

Paar jaar later: grond iets verder komen appartementen op. Toevallig in't jaar dat m'n grootouders hun 65e huwelijksverjaardag vieren.
Burgemeester komt op bezoek en m'n grootvader vermeldt op dat moment dat hij dat vreemd vond. Daar huizen en nog geen honderd meter verder toch appartementen. Antwoord van de burgemeester: "ja, dat had ge op dat moment is bij mij moeten melden".
Corrupte boel dus..

Soit, heb zo nog wat voorbeelden van toen ik de jeugdraad vroeger. Wat sommige verenigingen gedaan kregen..

Inderdaad.

M'n grootouders en broer van m'n grootvader deelde en tweewoonst. Naast die tweewoonst een groot stuk grond, van die broer.
Die mens verhuist naar een home begint al vanalles voor te bereiden voor een latere erfernis, inclusief die grond. Die wordt te koop gezet, aannemer neemt contact op: ja, er mogen geen appartement op van de gemeente uit. Dus het worden huizen, onze prijs ligt wel een pak lager dan ge had verwacht.

Paar jaar later: grond iets verder komen appartementen op. Toevallig in't jaar dat m'n grootouders hun 65e huwelijksverjaardag vieren.
Burgemeester komt op bezoek en m'n grootvader vermeldt op dat moment dat hij dat vreemd vond. Daar huizen en nog geen honderd meter verder toch appartementen. Antwoord van de burgemeester: "ja, dat had ge op dat moment is bij mij moeten melden".
Corrupte boel dus..

Soit, heb zo nog wat voorbeelden van toen ik de jeugdraad vroeger. Wat sommige verenigingen gedaan kregen..
Een vriend van mij is leerkracht in een plaatselijke gemeenteschool, waar de op dat moment op handen gedragen directuur werd buitengewerkt door de burgemeester wegens een soortement persoonlijke vete, om door een persoonlijke vriend van die burgemeester vervangen te worden.

Buiten die aannemersfamilie is er ook gewoon een politieke dynastie aanwezig. De persoon die lange tijd burgemeester is geweest is nu wel vervangen, maar zijn nicht is voorzitster van het OCMW en wordt ook gewoon duidelijk in de verf gezet als "aanstormend talent". Duidelijk dus dat heel haar leven in de gemeentepolitiek zal zitten.

04/2021: Qvax verschijnt
Ah, we zullen ons eens op de reseverlijst zetten!
Onmogelijk want vaccinatiecentrum van oude woonplaats (100km verderop) staat er nog.
Domicilie ondertussen al van begin januari gewijzigd.
Ah tiens, als ik mijn definitieve uitnodiging krijg wil ik wel dat alles juist is!
Na veel rondbellen naar de vaccinatiecentra (foute en correcte) én de gemeente: "Alles komt in orde bij de definitieve uitnodiging!"

12/05/2021: Uitnodiging ontvangen (hartafwijking-risicolijst) voor een vaccin op 29/05 in de oude woonplaats

Telefoontje naar het verkeerde vaccinatiecentrum: "Ah, ik heb u al aan de lijn gehad hé vorige maand - wat is de kans toch? Hoezo, dat is nog niet opgelost? Ik zal het nog eens aan mijn verantwoordelijke melden. Wij bellen u direct terug."

Ondertussen maar zelf gebeld naar het correcte vaccinatiecentrum: "Ah, dat is een rare situatie. Ik laat mijn verantwoordelijke u terugbellen."

Een kwartiertje later belt de verantwoordelijke van het correcte centrum: "Geef uw gegevens, die van het foute vaccinatiecentrum en ik bel ze"
Vijf minuten later: de foute afspraken geannuleerd en manueel ingeboekt door de erg vriendelijke verantwoordelijke van het correcte centrum.

Hoera!

De kafka: 1' later belt het originele vaccinatiecentrum: "Ja, slecht nieuws meneer, ge gaat toch naar hier moeten komen" Ik dacht het niet en ik heb het zwart op wit staan deze keer! :wtf::wallbash::sop:

Er werd al druk gedeeld in plaatselijke facebook groepen dat er een zwaar ongeval is gebeurd in de buurt. Bij dergelijke berichten vind ik dat je altijd een aantal mensen hebt, meestal zelf vrachtwagenbestuurders, die dan afkomen met argumenten waarom zij geen schuld treffen of het op de andere te steken. Wat scheelt er met die mensen. Verschillende getuigen hebben gezien hoe de vrachtwagen door het rood reed, komen ze nu nog af met “het is soms niet lang oranje” :unsure:. Dit is zeer onrespectvol tegenover de familie die nu hun dochter is verloren.

Vooraleer de andere partij de baan oversteekt, moet het eerst nog na uw oranje, rood worden, daarna groen voor de andere partij en moeten zij nog eens aanzetten. Doen alsof het oranje is en 1 seconde later er opeens een auto voor u staat is belachelijk. Doet me denken aan het ongeval op E34 enkele jaren terug waar vrachtwagen op stilstaande auto reed die voor het rode licht stond te wachten. 4 mensen direct dood, terwijl je dat licht van een km ver kon zien. Zaten er daar weer een paar de vrachtwagenchauffeur aan het verdedigen…

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan