Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, zowat iedereen vindt van zichzelf dat hij afstand genoeg houdt, terwijl bijna niemand dit doet. Als je hier de ergernissenthread in mobiliteit alleen al leest, zijn er voldoende voorbeelden gepasseerd in het verleden.
was dat vanmorgen nog aan het denken. Ondanks alle kop-staart accidenten zie je velen nog gewoon op een meter of twee van elkaar rijden, als het al zoveel is, en dat aan snelheden van +90km/h. Iedereen denkt precies dat hij/zij de reactiesnelheden van een F1-coureur heeft.

was dat vanmorgen nog aan het denken. Ondanks alle kop-staart accidenten zie je velen nog gewoon op een meter of twee van elkaar rijden, als het al zoveel is, en dat aan snelheden van +90km/h. Iedereen denkt precies dat hij/zij de reactiesnelheden van een F1-coureur heeft.
Inderdaad, je moet eens met adaptieve cruise control rijden. Meestal versnelt en vertraagt je wagen dan constant omdat zelfs als je die afstand op het minimum zet dit een te groot gat is voor veel chauffeurs om te negeren. Zelfs op een rustige baan nodigt het dan uit om voor je nog snel in het gat te rijden.

Laatst bewerkt:
Inderdaad, je moet eens met adaptieve cruise control rijden. Meestal versnelt en vertraagt je wagen dan constant omdat zelf als je die afstand op het minimum zet dit een te groot gat is voor veel chauffeurs om te negeren. Zelfs op een rustige baan nodigt het dan uit om voor je nog snel in het gat te rijden.
In een discussie op 9lives waren er die dat een reden vonden om te bumperkleven. Echt absurd hoe laks mensen zijn met tussenafstanden.

Mijne pre sense heeft allesjanse veel gezien.

Dan nog geen excuus en pech zit meestal in een hoekje maar zo'n systemen redden toch wel mensen.

Ge hebt nog sjans dat ge het gezien hebt. Anders kan je lang achter de oorzaak van zoveel water ineens zoeken denk ik.
Oh das echt faktapp man!!:laugh:

Drie uur heeft het me gekost om alles droog te krijgen. Een dag van mn verlof die ik nooit terugkrijg.

Het erge van al is dus dat die echt dachten dat da ventilatierooster een waterputje is... Appartementen he, altijd wel iets aan de hand.

Drie uur heeft het me gekost om alles droog te krijgen. Een dag van mn verlof die ik nooit terugkrijg.

Het erge van al is dus dat die echt dachten dat da ventilatierooster een waterputje is... Appartementen he, altijd wel iets aan de hand.
Ge hebt er toch iets van gezegd? Anders volgende week weer.

Dan is dat gat toch slecht geplaatst, plat op de vloer/plafond of laag tegen de vloer/grond?

Corona-gerelateerd: overheid die verwacht dat we vakantie inplannen rekening houdend met vaccinatiedatum(s). Jah, geef dan een deftige planning he, ik heb 2m geleden al geboekt. Uiteraard, indien Pfizer/Moderna, op moment van 2e spuit.

Als er sprake is van waterschade zou ik wel de verzekering op de hoogte brengen en hen (je buren) erop aanspreken.

Ik heb de buur onmiddellijk gebeld hoor. Daarmee dat ik erachter ben gekomen dat het zijn ouders waren die het water hebben weggekapt in het luchtrooster.
Alle belangrijke dingen stonden op hoogte dus we hebben geen significante schade afgezien van wat doorweerkte kartonnen dozen.

Het ergste vind ik dat de eigenaar nu reeds enkele uren thuis is en nog niet eens is komen kijken of hij kon helpen. De andere buren zijn ook eens komen kijken, maar ja van dat stelletje marginalen had ik ook niet verwacht dat zij hun hulp zouden aanbieden (ze konden goed genoeg zien dat ik hun parkeerplaatsen ook was aan het droogmaken).

Mja, soms zijn zo'n dingen ook verwarrend aangelegd.
Ik ging paar jaar terug de kruipkelder bij mijn ouders droogtrekken (RWrecuperatie gebarsten, 6000l water de kelder in....).
Pompen in de kelder gegooid en darm in't klokputje onder de buitenkraan gestoken. Maar dat avanceerde dus totaal niks.... bleek dat dat klokputje dus puur visueel over de kelderventilatiebuis was gelegd... ik was al 5u water aan't rondpompen.

Niet mijn beste moment... (achteraf gezien wist ik eigenlijk dat dat geen echte afvoer kon zijn want aan die kant vh huis zit niks)

Okay, ik begrijp dat die mens zwaar in de fout is gegaan. Maar hij heeft dan actie ondernomen, er is daarna alsnog geld van de rekening gegaan (na het blokkeren van alle rekeningen) en dan zegt de bank: Eigen schuld dikke bult. Ja OK, tot het moment dat ie actie ondernam. Daarna toch niet meer?

No offense, maar de bank maakt het zich wel erg gemakkelijk hier. Ik zou hiervoor naar de rechter stappen, Joris zijnde.

Misschien een hint voor anderen: Laat bij blokkeringen van uw rekening altijd ook alles via (e)mail bevestigen.

Okay, ik begrijp dat die mens zwaar in de fout is gegaan. Maar hij heeft dan actie ondernomen, er is daarna alsnog geld van de rekening gegaan (na het blokkeren van alle rekeningen) en dan zegt de bank: Eigen schuld dikke bult. Ja OK, tot het moment dat ie actie ondernam. Daarna toch niet meer?

No offense, maar de bank maakt het zich wel erg gemakkelijk hier. Ik zou hiervoor naar de rechter stappen, Joris zijnde.

Misschien een hint voor anderen: Laat bij blokkeringen van uw rekening altijd ook alles via (e)mail bevestigen.
Die bankmedewerkers mogen zich toch ook wel eens komen verantwoorden hiervoor volgens mij.

Die bankmedewerkers mogen zich toch ook wel eens komen verantwoorden hiervoor volgens mij.
Blijkbaar eist de bank die minus 700 € op de rekening ook nog eens terug of Joris mag op de zwarte lijst gaan staan. :unsure:

Schandalig, die gast is wat te braaf, ik had -in eerste instantie- allang klacht ingediend bij ombudsfin. Dit is deels zijn schuld/verantwoordelijkheid maar de bank heeft hier toch ook deels schuld aan.

Als mijn rekeningen geblokkeerd worden, omdat vrouwlief plots zou overlijden, dan kan ik op mijn kin kloppen. Maar een "Phisher" kan dan doodleuk nog wel geld van de rekening halen? Op wat slaat dat nu? :sop:

Blijkbaar eist de bank die minus 700 € op de rekening ook nog eens terug of Joris mag op de zwarte lijst gaan staan.

Schandalig, Joris is wat te braaf, ik had -in eerste instantie- allang klacht ingediend bij ombudsfin. Dit is deels Joris zijn schuld/verantwoordelijkheid maar de bank heeft toch ook deels schuld hieraan.
Ik hoop voor Joris dat door zijn verhaal in de krant te brengen de bank wakker geschud wordt. Imo is alles boven de 1500 euro hun schuld gezien hij hen dan gecontacteerd heeft.

Mijn werk biedt nu ook een soort van digitale opleidingen aan om productiever te worden, beter tijdsbeheer over projecten, meer doen in minder tijd,... Kortom, onzin die ervoor zorgt dat je je nog harder te pletter kan werken zodat één of andere aandeelhouder of directeur die roze Porche cabrio voor zijn minnares kan betalen.
Sturen ze daar regelmatig mails voor rond met het aanbod en enkele -zorgvuldig geredacteerde- gebruikerservaringen dat de Pravda er neutraal en gebalanceerd bij lijkt. Vandaag werd er weer zo'n mail rondgestuurd. Die prullen gaan bij mij linea recta in de vuilbak, maar vandaag besloot ik dat toch eens te lezen...

Staat er daar een gebruikerservaring bij die getuigt van een schitterend staaltje Stockholmsyndroom. Eén of andere manager met titel waar nog nooit iemand heeft van gehoord, werkzaam op een afdeling die bijna geen kat kent zegt dat het toch o-zo geweldig is dat hij nu de gelegenheid heeft om nog productiever te zijn. Hij ruilt nu steeds vaker zijn avondje Netflix in voor een avondje digitaal trainen. Het is zo leuk dat hij zich zelfs als (licht) verslaafd beschouwd en kan niet wachten op wat voor leuks er binnenkort weer in het aanbod komt.

Hier past maar één reactie op:
emo.gif

Echt, je begint die trend meer en meer te zien. Zeker nu er met Corona vaker wordt thuisgewerkt. Dat zijn van die types die 24/7 werken en bereikbaar zijn. Werken volop in het weekend en tijdens hun 'vakantie' en er zijn bij ons zelfs enkele zotten die zelfs op feestdagen als Kerstdag lustig doorwerken. Ik begrijp heus wel dat je in sommige functies lange uren maakt, maar om er dan trots op te zijn dat je vrijwillig steeds meer en meer van je vrije tijd opoffert voor dit soort rommel, dat gaat er bij mij niet in. :puke:

Laatst bewerkt:
Echt, je begint die trend meer en meer te zien. Zeker nu er met Corona vaker wordt thuisgewerkt. Dat zijn van die types die 24/7 werken en bereikbaar zijn. Werken volop in het weekend en tijdens hun 'vakantie' :puke:
Zo herkenbaar, maar dan bij klanten.

wij zijn soms van permanentie in het weekend en dan moet je de mail ook wat in het oog houden.
Altijd zijn er klanten die zaterdagavond of zondagnamiddag een aanvraag doorsturen voor ergens de week erop, totaal niet dringend.
En dan liefst met zoveel mogelijk volk in cc zodat iedereen kan zien hoe hard ze wel werken 🙄.

Ik antwoord daar altijd ten vroegste maandagochtend op.

Echt, je begint die trend meer en meer te zien. Zeker nu er met Corona vaker wordt thuisgewerkt. Dat zijn van die types die 24/7 werken en bereikbaar zijn. Werken volop in het weekend en tijdens hun 'vakantie' en er zijn bij ons zelfs enkele zotten die zelfs op feestdagen als Kerstdag lustig doorwerken. Ik begrijp heus wel dat je in sommige functies lange uren maakt, maar om er dan trots op te zijn dat je vrijwillig steeds meer en meer van je vrije tijd opoffert voor dit soort rommel, dat gaat er bij mij niet in. :puke:
Naar mijn ervaring, als je dit soort gedrag ziet is het vaker wel dan niet om een gebrek aan capaciteiten te compenseren of om zichzelf belangrijk te laten lijken. Ik maak mij daar al lang niet meer druk over, moet er zelfs vaak een beetje bij gniffelen. Ik heb geleerd om productief te zijn binnen het kader dat mijn werkgever mij standaard verschaft en dat gaat prima zo.

Mijn werk biedt nu ook een soort van digitale opleidingen aan om productiever te worden, beter tijdsbeheer over projecten, meer doen in minder tijd,... Kortom, onzin die ervoor zorgt dat je je nog harder te pletter kan werken zodat één of andere aandeelhouder of directeur die roze Porche cabrio voor zijn minnares kan betalen.

1 van de ziektes van deze tijd. En als het fout gaat in de vorm van een burnout oid. dan is dat de schuld van de werknemer en moet die zich reorganiseren/bijscholen/praten met een psycholoog/medicijnen nemen... Zodat hij/zij terug 'normaal' wordt en opnieuw kan participeren in de rat race.
Right.

Mede te danken aan het type werknemer dat je beschrijft. Werk hard en lang. Carrière eerst. Geld is God. En iedereen die niet meewil of meekan zijn losers.
Jammer genoeg bepalen zij eerder de norm dan mensen die dat soort ambities helemaal niet hebben, for obvious reasons.

Ik wil toch niet alles over dezelfde kam scheren. Er is een plek voor 'werk' in 't leven, en er zullen wel veel werkgevers van goede wil zijn. Maar in 't algemeen is er véél voor verbetering vatbaar. Werk zou ons leven niet zo mogen beheersen zoals het dat nu doet imo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan