Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, enfin als ik de oorzaak moet gokken zal het dat ook wel geweest zijn.
Maar ik denk dat ik voor veel mensen mag spreken dat we niet heiliger dan de paus zijn. Ik betrap er mezelf ook soms op wat aan de radio te prullen, ne andere playlist op te zetten of es snel te kijken in mijn handschoenenkastje
Was wrs wel met iets anders bezig was nog proberen uit te wijken naar de vluchtstrook maar te laat.

Heel de bestuurder kant was dicht geplooid of weg.

En die camionchauffeur stond voor zen camion lijkbleek.

Ge zijt er gepasseerd?

Ja, enfin als ik de oorzaak moet gokken zal het dat ook wel geweest zijn.
Maar ik denk dat ik voor veel mensen mag spreken dat we niet heiliger dan de paus zijn. Ik betrap er mezelf ook soms op wat aan de radio te prullen, ne andere playlist op te zetten of es snel te kijken in mijn handschoenenkastje

Ge zijt er gepasseerd?
Ja denk mss 1 of 2 min na het gebeurd is.

Die is mij nog gepasseerd op de snelweg.

Idd zag die leeftijd staan in u post en dacht dat zou die toch niet zijn.

Ma dat doet u wel beseffen dat snel gedaan kan zijn en ne hoge prijs voor eve nie opletten.

Ja, het kan rap gebeurd zijn.
Ik ben zelf nogal strikt in gsm gebruik in de auto en zelfs handsfree bellen doe ik quasi nooit, maar het kan rap gebeurd zijn. En iedereen is al es afgeleid.
Een portie pech/geluk is er altijd mee gemoeid. Ik hoop dat ik nooit zo een telefoon moet krijgen alleszins dat dit met mijn vriendin, zus,... whatever is gebeurd op die leeftijd.

Idd zag die leeftijd staan in u post en dacht dat zou die toch niet zijn.

Ma dat doet u wel beseffen dat snel gedaan kan zijn en ne hoge prijs voor eve nie opletten.
Ja... vooral confronterend omdat het mij al meermaals is voorgevallen dat je aan het rijden bent en dan ineens 50km verder bent en u van dat stuk van de rit geen sikkepit herinnert. Gewoon puur in the zone aan het rijden op autopiloot...

allez motopiloot nu.

Dan zijt ge toch met andere dingen bezig dan met voor u kijken. Klaarlicht, rechte baan, vrachtwagen,..
Kan nu niet over dit voorval oordelen, maar vorige week toch ook bijna op een stilstaande wagen gepeerd door het volgende:

Ik reed op de ring achter een hoge camionette op het linker rijvak, en ik kon dus niet echt zien wat er voor ons aan de hand was. We komen in de buurt van rode lichten, maar nog vrij veraf, normaal staan ze daar niet echt ver aan te schuiven. De camionette geeft nog steeds vol gas, maar sorteert plots naar links om af te slaan aan de lichten, en ineens zie ik dat ze tot bijna het einde van die strook op mijn rijvak stilstaan, waardoor ik alles moet dichtsmijten. Gelukkig reed ik niet te dicht op die camionette, anders had ik nooit op tijd kunnen stoppen en rij ik dus tegen +-90/u op een stilstaande wagen.

De camionette had dus nog net een gaatje om naar links te sorteren, en op geen enkel moment mindert die snelheid, waardoor ik niet de indruk kreeg dat ze zo ver stonden aan te schuiven aan de lichten

Kan nu niet over dit voorval oordelen, maar vorige week toch ook bijna op een stilstaande wagen gepeerd door het volgende:

Ik reed op de ring achter een hoge camionette op het linker rijvak, en ik kon dus niet echt zien wat er voor ons aan de hand was. We komen in de buurt van rode lichten, maar nog vrij veraf, normaal staan ze daar niet echt ver aan te schuiven. De camionette geeft nog steeds vol gas, maar sorteert plots naar links om af te slaan aan de lichten, en ineens zie ik dat ze tot bijna het einde van die strook op mijn rijvak stilstaan, waardoor ik alles moet dichtsmijten. Gelukkig reed ik niet te dicht op die camionette, anders had ik nooit op tijd kunnen stoppen en rij ik dus tegen +-90/u op een stilstaande wagen.

De camionette had dus nog net een gaatje om naar links te sorteren, en op geen enkel moment mindert die snelheid, waardoor ik niet de indruk kreeg dat ze zo ver stonden aan te schuiven aan de lichten
Ge haalt het zelf al aan dat ge gelukkig niet te dicht op de camionette reed, maar als ge van niets zien naar alles dicht moet smijten gaat dan zat ge nog altijd te dicht. Met voldoende afstand (aan die snelheid een half voetbalveld!) kunt ge immers ook zien wat er zich voor de camionette afspeelt.

mensen die staan te babbelen met elkaar vlak aan zebrapad, waardoor ge denkt van “Hey, ne voetganger, ik laat hem/haar oversteken”.
Kijken ze u dan zo verdwaasd aan en babbelen ze verder.

Stelt u dan niet aan een zebrapad hè!!
Gisteren net het omgekeerde voorgehad...

Stond er iemand een klapke te doen vlak aan de oversteekplaats maar had niet de intentie om over te steken dus iedereen rijdt door. De moment dat ik juist moest passeren springt diene zot bijna voor mijn auto :angry:

Kheb het zelf ook eens bijna voorgehad hoor. Ik was naar boven de lampen van de autostrade aan het bekijken omdat ik me afvroeg of dat nu andere lampen waren. Opeens keek ik terug voor mij en heb alles moeten toegooien en uitwijken.

Sharepoint op het werk via de verkenner. Allemaal goed tot je met bestanden werkt die veel gebruikt worden door veel collega's. Synchronisatieproblemen bij X waardoor er een kopie wordt gemaakt van het bestand. Y werkt wel nog verder op het origineel. Bijgevolg met twee verschillende bestanden bezig. Zucht.

Ja... vooral confronterend omdat het mij al meermaals is voorgevallen dat je aan het rijden bent en dan ineens 50km verder bent en u van dat stuk van de rit geen sikkepit herinnert. Gewoon puur in the zone aan het rijden op autopiloot...

allez motopiloot nu.
Zolang ge nog aan het opletten zijt (voor u aan het kijken) en uw stuur deftig vasthoudt en zo, dan geloof ik wel dat uw hersenen ineens zullen focussen als er iets onverwacht gebeurd en ge nog op tijd kunt ingrijpen.

Voor mij is dat vrij normaal dat ik bepaalde stukken mij niet kan herinneren, heb dat zowel tijdens het autorijden als tijdens het fietsen.

Het lijkt me veel gevaarlijker als ge effectief iets anders aan het doen zijt en niet meer naar de weg aan het kijken zijt.
Ik ga nooit begrijpen hoe dat mensen vb een sms kunnen typen al rijdend, dat vind ik levensgevaarlijk. ligt misschien ook mijn smartphone typing skills :)

Kheb het zelf ook eens bijna voorgehad hoor. Ik was naar boven de lampen van de autostrade aan het bekijken omdat ik me afvroeg of dat nu andere lampen waren. Opeens keek ik terug voor mij en heb alles moeten toegooien en uitwijken.
Ik reed vorig jaar op klaarlichte dag op een secundaire weg tussen twee gemeentes. Gewoon één rijvak in de twee richtingen dus. Ik zie van ver een tegenligger afkomen (Renault Twingo), die plots afwijkt van zijn vak en op mijn vak begint te spookrijden. Ik vertraag al en begin met de lichten en de klaxon teken te doen, wtf ook uiteindelijk. Twingo trekt aan het stuur en komt abrupt terug op het eigen vak, in het passeren een verontschuldigend handje van een jonge dame, met GSM in de hand.

Het kan erger dus.

Laatst bewerkt:
In onze kelder/berging/garage hebben wij een ventilatiegat zit dat uitkomt op het terras van onze schuinonderbuur. Af en toe als het regent durft daar wel eens wat vocht langs te sijpelen, maar nooit erg.

Tot vandaag. De ouders van de schuinonderbuur dachten dat dit ventilatiegat een afvoer was en hebben de hele jacuzzi daarin laten leeglopen. Met as gevolg mijn hele kelder (en een deel van de gemeenschappelijke kelder) die onder water staat. Die mensen hebben dat uiteraard niet slecht bedoeld, maar nu kan ik wel lekker beginnen water wegpompen :(

Weer een luie hond van pakjesbezorger.

Hele dag thuis en niemand gezien. Nu krijg ik een mail "helaas je was niet thuis, gelieve een mail te sturen voor een afspraak te maken"
Echt nog te lui om uit hun camionette te stappen en aan te bellen. Nu blijkbaar ene van TSG (De Swap group, wat een naam)

In onze kelder/berging/garage hebben wij een ventilatiegat zit dat uitkomt op het terras van onze schuinonderbuur. Af en toe als het regent durft daar wel eens wat vocht langs te sijpelen, maar nooit erg.

Tot vandaag. De ouders van de schuinonderbuur dachten dat dit ventilatiegat een afvoer was en hebben de hele jacuzzi daarin laten leeglopen. Met as gevolg mijn hele kelder (en een deel van de gemeenschappelijke kelder) die onder water staat. Die mensen hebben dat uiteraard niet slecht bedoeld, maar nu kan ik wel lekker beginnen water wegpompen :(
Ge hebt nog sjans dat ge het gezien hebt. Anders kan je lang achter de oorzaak van zoveel water ineens zoeken denk ik.

Oh das echt faktapp man!!:lol:

allez motopiloot nu.
Dat wil niet zeggen dat je niet aan het opletten was. Je kan dat net zo goed vergeten omdat er totaal niets gebeurd is. Plus, als je wat zit te dagdromen, terwijl je wel voor je kijkt, en er gebeurt iets, ga je net zo goed reageren hoor. Het is zich bezighouden met andere dingen dan rijden die het gevaar zijn.

Ge haalt het zelf al aan dat ge gelukkig niet te dicht op de camionette reed, maar als ge van niets zien naar alles dicht moet smijten gaat dan zat ge nog altijd te dicht. Met voldoende afstand (aan die snelheid een half voetbalveld!) kunt ge immers ook zien wat er zich voor de camionette afspeelt.
Tja, zowat iedereen vindt van zichzelf dat hij afstand genoeg houdt, terwijl bijna niemand dit doet. Als je hier de ergernissenthread in mobiliteit alleen al leest, zijn er voldoende voorbeelden gepasseerd in het verleden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan