Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Das allemaal zo het zelfde met dat type producten hé.
Ongelooflijk dat daar nog mensen voor vallen. En inderdaad dat lijkt allemaal heel fel op sekte-gedrag.

Ze maken ook iedere week promotie, ik snap niet hoeveel promotie-posities ge kunt verzinnen maar :rofl:
Mja tuurlijk want ze moeten anderen in de scam meetrekken om er zelf iets aan te (kunnen) verdienen.

Nu, over het feit dat er bij de politie varkens rondlopen hoor je me niks zeggen.
Maar zoals altijd: de beste stuurlui staan aan wal. (Mezelf inclusief)
Ik denk echt niet dat een afgestudeerde flik naar Brussel gaat als racist. Maar die richting ingeduwd wordt door de jaren heen.
Als daarbij dan nog eens het gerecht compleet wereldvreemde uitspraken doet, begrijp ik dat er sommige flikken foert zeggen.
Men is al lang de problemen aan het aankaarten wat betreft de politiewerking en middelen
Geen steun vd overheid, geen steun van het gerecht, bevolking ...

i.v.m. herbalife: leven en laten leven zekers? Hier in het straat zit achter de hoek zit er een met helende kristallen. Mijn schoonouders zetten hun bed richting noorden en geloven in een pipo die uw stralingen kan uitmeten en zo kan vast stellen welke ziekte ge hebt.
Al urenlang over gediscussieerd, dat helpt geen bal. Mensen willen bedrogen worden.
Maar goed: als het hen een houvast of hoop geeft, laat ze er dan maar in geloven.
Bij mij moeten ze met al dat zweverig gedoe en die gezonde goedjes niet afkomen.

Blijft natuurlijk een feit dat degene die aan die scams deelnemen eigenlijk profiteren van de goedgelovigheid/bijgelovigheid van anderen, maar zo zit de wereld in mekaar zekers? Politiek, religie, (alternatieve) levens- en gezondheidsstijlen, .... Een deel van de leiders er in zal het wel goed menen, maar de meeste doen het toch maar voor het geld/het aanzien en de meeste mensen willen er ook in geloven.

Volgens mij in het voorbeeld van @Mr.Anderson is het de kerel die de opmerkingen maakte en rammel kreeg die al voor de 3e keer moest voorkomen

Dat maakt het verhaal inderdaad al iets logischer, al ben ik sowieso geen liefhebber van mensen die om welke reden dan ook iemand anders een kaakbreuk kloppen.

Maar bon, ik ben dan ook iemand die gewoon echt wel tegen fysiek geweld is en dat enkel goedkeurt wanneer het is om iemands leven te redden.
"opmerkingen over de kont van uw vriendin" zijn alleszins niet levensbedreigend dus neig ik over die maat ook al meer naar de mening toe die hierboven al omschreven staat. (het rijmt op Aziaat).

i.v.m. herbalife: leven en laten leven zekers? Hier in het straat zit achter de hoek zit er een met helende kristallen. Mijn schoonouders zetten hun bed richting noorden en geloven in een pipo die uw stralingen kan uitmeten en zo kan vast stellen welke ziekte ge hebt.
Al urenlang over gediscussieerd, dat helpt geen bal. Mensen willen bedrogen worden.
Maar goed: als het hen een houvast of hoop geeft, laat ze er dan maar in geloven.
Bij mij moeten ze met al dat zweverig gedoe en die gezonde goedjes niet afkomen.

Blijft natuurlijk een feit dat degene die aan die scams deelnemen eigenlijk profiteren van de goedgelovigheid/bijgelovigheid van anderen, maar zo zit de wereld in mekaar zekers? Politiek, religie, (alternatieve) levens- en gezondheidsstijlen, .... Een deel van de leiders er in zal het wel goed menen, maar de meeste doen het toch maar voor het geld/het aanzien en de meeste mensen willen er ook in geloven.

Ohja, ze mogen dat doen he. Das hun ding.

Over die kritallekes, zo had ik vroeger ook ne collega die dat altijd mee had en ze deed ook aan Reiki massages enzo.
Dat hielp haar allemaal te ontstressen, alleen was dat de meest gestresseerde op heel het kantoor zelfs al lag hare bureau vol met steentjes :lol:

Lief meisje voor de rest wel se.

Buurman die al twee dagen lang constant met zijn schuurmachine bezig is.
Ok, hij mag dat doen uiteraard, maar als je moet werken met heel de tijd een irritant gezoem op de achtergrond...

Voor mij is dat leven en laten leven tot iemand afkomt met iets alternatief dat schadelijk is of dan zegt dat je bv. geen chemo moet krijgen want die flesjes water (homeopathie) werken beter.

Ken ook zo wel wat mensen, maar zo lang die geld genoeg hebben om het te verspillen aan charlatans en voor serieuze zaken gewoon naar de dokter gaan, geen probleem. Maar er zijn natuurlijk ook andere gevallen, en soms vind ik dat men gewoon te tolerant is t.o.v. complete onzin. Het is een beetje absurd hé, op school of in de wetenschap moet je zaken kunnen bewijzen voor ze geaccepteerd worden, maar in de brede maatschappij (en bv. terugbetaling door de mutualiteit) is het criterium vooral of er genoeg mensen in meegaan.

Buurman die al twee dagen lang constant met zijn schuurmachine bezig is.
Ok, hij mag dat doen uiteraard, maar als je moet werken met heel de tijd een irritant gezoem op de achtergrond...
Wees blij dat je hier niet woont, das hier op ne zondag met zijn slijpschijf buiten. Das al 2 jaar dat die kerel de zondag moet verbouwen en hels lawaai maken. En oke als het op een normaal uur is, maar niet om 8u30 smorgen's. Dan heb ik wel een humeurke, maar klaat em doen.
Zal wel binnenkort gedaan hebben zeker met zijn werken. Echt populair heeft hij em niet gemaakt hier in de buurt ermee, niemand moet er van hebben.

Voor mij is dat leven en laten leven tot iemand afkomt met iets alternatief dat schadelijk is of dan zegt dat je bv. geen chemo moet krijgen want die flesjes water (homeopathie) werken beter.

Ken ook zo wel wat mensen, maar zo lang die geld genoeg hebben om het te verspillen aan charlatans en voor serieuze zaken gewoon naar de dokter gaan, geen probleem. Maar er zijn natuurlijk ook andere gevallen, en soms vind ik dat men gewoon te tolerant is t.o.v. complete onzin. Het is een beetje absurd hé, op school of in de wetenschap moet je zaken kunnen bewijzen voor ze geaccepteerd worden, maar in de brede maatschappij (en bv. terugbetaling door de mutualiteit) is het criterium vooral of er genoeg mensen in meegaan.
Volledig eens met je.
Al moet ik toch even vermelden dat wij eennpaar jaar geleden ook de alternatieve toer opgegaan zijn voor mijn vriendin.
Enkel gebroken en uit de kom, daarop nog sudec gekregen (verstoring ih zenuwstelsel). Heet ook wel de zelfmoord ziekte
Een jaar lang kiné en pillen geslikt voor de pijn weg te krijgen. Niks hielp.
Dan maar dokter Google geraadpleegd en dan kom je natuurlijk uit op bidden, zalfkes ...
Ons oog viel toen op iemand in Ranst die zei dat hij met succes sudec kon genezen (tot nu toe eigenlijk geneest ge vanzelf of helemaal nie)
Twee sessies later was ze er vanaf en heeft het ons 60€ gekost

Mijn ma kreeg een paar jaar geleden weken aan een stuk een uitnodiging voor een gratis ontbijt. Er stond niets van Herbalife of één of ander merk of bedrijf. Snelle google search laat weten dat het inderdaad om Herbalife gaat. Had ze me niet opgebeld en had ik haar niet tegengehouden zou ze daar een pakket van 200 EUR aan die brol kopen want ze is te zacht en naïef en zou die mensen op hun woord geloven.

eerste stuk geef ik je zeker gelijk: in NL is er zo toch een bekend figuur gestorven dacht ik. Even opgezocht: Sylvia Millecam: ze had kanker, maar weigerde reguliere behandeling en liet zich onder andere door het `medium` Jomanda behandelen.
Tja, in mijn ogen mag je dan als charlatan voor `onvrijwillige doodslag of zoiets opgepakt worden. Maar langs de andere kant: mensen hebben de vrijheid om behandelingen te weigeren. Dat is en blijft een eigen keuze en dan zijn de gevolgen er ook maar naar. Zelfde met al dan niet vaccineren. (alhoewel ook daar de veiligheid van anderen mee in gedrang komt, dus eigenlijk gaat het daar al te ver). Maar het wordt ethisch pas stukken lastiger als er ook kinderen aan te pas komen.
Maar goed: zo zit het nu eenmaal in mekaar. Ouders kunnen ook binnenhuis roken. Of drinken en rijden. Kinderen delen altijd de gevolgen van ouders hun keuzes. Dat is spijtig, maar is nu eenmaal zo. Nu bij levensgevaarlijke situaties zijn er algoed instanties die kunnen ingrijpen.

I.v.m. het laatste: dat is gewoon de menselijke natuur. We hebben altijd hoop, houvast nodig en/of het gevoel dat we het oncontroleerbare toch kunnen controleren. En dikwijls dan ook nog op een manier die niet te veel inspanningen kost en/of we de schuld niet bij ons eigen moeten leggen (cfr. liever een steen tegen de stress kopen, dan uw eigen gedrag eens onderzoeken en aan uzelf werken).
genoeg mensen die niet in God geloven bijv, maar dan bij een sterfgeval wel zegggen dat ze/hij nu een sterretje aan de hemel is.
De realiteit is soms te hard en mensen soms ook te wanhopig om gewoon te aanvaarden wat gebeurt en dat bijv. bij ziekte er maar x% kans is om te genezen of er maar x aantal echt werkende middelen zijn. Langs de andere kant: `geloven` dat iets werkt, zorgt dikwijls ook voor daadwerkelijke werking, dus in dat geval kan een herbalife of een genezende kristal wel degelijk zijn nut hebben.

Ik had ook zo een herbalife loser in mijn facebook staan. Maar toen hij vorig jaar begon te zeveren dat vaccins gevaarlijk waren heb ik hem publiekelijk zijn vet gegeven en gedefriend.

Un oeuf est un oeuf!

Ik had ook zo een herbalife loser in mijn facebook staan. Maar toen hij vorig jaar begon te zeveren dat vaccins gevaarlijk waren heb ik hem publiekelijk zijn vet gegeven en gedefriend.

Un oeuf est un oeuf!

Ik heb nog iedereen staan op sociale media, gewoon omdat ik er te nieuwsgierig naar ben wat voor dommigheden die nu weer zullen posten.

Mijn ma kreeg een paar jaar geleden weken aan een stuk een uitnodiging voor een gratis ontbijt. Er stond niets van Herbalife of één of ander merk of bedrijf. Snelle google search laat weten dat het inderdaad om Herbalife gaat. Had ze me niet opgebeld en had ik haar niet tegengehouden zou ze daar een pakket van 200 EUR aan die brol kopen want ze is te zacht en naïef en zou die mensen op hun woord geloven.
Ik heb enkele jaren geleden op FB het verhaal gelezen van iemand die op zoek was naar werk en via via gestuurd werd naar een ronselmoment voor Herbalife. Die persoon was daar uiteraard niet mee gediend en kloeg op FB daarover.
Ineens springen heel wat herbalifers daarop in de verdediging etc waarop ik ook wat commentaar gaf.
Het was een mooie dag toen ze in mijn getrol liepen en tegen mij begonnen te dreigen met rechtzaken.

Vrijdag : Een jongeman van Tsjetsjeense origine werd door een bende gemaskerde mannen met baseballbats aangevallen toen hij in de straat reed met zijn wagen. ‘De jongeman trachtte weg te rijden maar reed zich daarbij vast op enkele geparkeerde auto’s. Daarop werd er op hem geschoten’.
Het slachtoffer bezweek later in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.

Twee anderen liepen verwondingen op bij hun arrestatie. In totaal pakte de politie, die massaal ter plaatse kwam, 28 mensen op.
1 dode, 2 gevonden, 28 mensen opgepakt. Geschoten met kalasjnikov.

Zondag: De 28 personen van Tsjetsjeense origine die vrijdag opgepakt werden na een vecht- en schietpartij in de Luikse voorstad Bressoux, zijn vandaag vrijgelaten
Deze ergernis wint!

On-waar-schijnlijk... Bendes die de straat als slagveld claimen... Heb beelden op het nieuws gezien, gefilmd door een bendelid met de smartphone, waarbij ze open en bloot met een Kalasjnikov staan zwaaien op straat.

Waarom toch? Heeft die ook gekeken naar de kont van een ander zijn vriendin? Ik kan dat soort blind geweld echt niet vatten... Heb ooit 's iemand geweten die me de pas afsneed op de weg en in een reflex claxonneer ik. Niet lang, gewoon instinctief omdat daar ineens iemand zonder teken vlak voor mijn wagen rijdt... Volgend rood licht staat die voor mij, stapt uit en begint op mijn wagen te timmeren. Ik bel de politie en die wordt nog kwader om dat die me ziet bellen. Politie was er gelukkig snel en pakt die man op. Die vertellen mij: als je omnium verzekert bent dan laat je de schade best zo herstellen en geef je je pv door aan de verzekering. Zelf burgerlijke partij stellen raden we je af... tijdsverspilling en je ziet er toch niks van.

Deze ergernis wint!

On-waar-schijnlijk... Bendes die de straat als slagveld claimen... Heb beelden op het nieuws gezien, gefilmd door een bendelid met de smartphone, waarbij ze open en bloot met een Kalasjnikov staan zwaaien op straat.

Waarom toch? Heeft die ook gekeken naar de kont van een ander zijn vriendin? Ik kan dat soort blind geweld echt niet vatten... Heb ooit 's iemand geweten die me de pas afsneed op de weg en in een reflex claxonneer ik. Niet lang, gewoon instinctief omdat daar ineens iemand zonder teken vlak voor mijn wagen rijdt... Volgend rood licht staat die voor mij, stapt uit en begint op mijn wagen te timmeren. Ik bel de politie en die wordt nog kwader om dat die me ziet bellen. Politie was er gelukkig snel en pakt die man op. Die vertellen mij: als je omnium verzekert bent dan laat je de schade best zo herstellen en geef je je pv door aan de verzekering. Zelf burgerlijke partij stellen raden we je af... tijdsverspilling en je ziet er toch niks van.
En waarom niet ? Als er al iemand gestraft wordt ( en dat is een zeer grote als ) dan trekt die naar het land van herkomst ( dan plots niet meer België ) en gaat die daar wat zitten lachen met het Belgische gerecht. Ze zijn alle 28 al vrijgelaten dus die gasten vindt ge nooit meer.

Laatst bewerkt:
Uitkeringen stijgen weer, en niet zo een klein beetje lees ik.
Tot 3,5% opslag om niks te doen, het kan in België.

Één en ander toch een klap in het gezicht van de werkende Belgen (en dan vooral diegenen zonder kinderen), die ook nog eens de vergrijzing en de Corona-factuur moeten betalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan