Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vandaag:

- de volledige voortuin voorzien van worteldoek zodat we er binnen 2 weken plantjes in kunnen zetten
- een 100 bloembollen in de grond gestoken
- wat rozen geplant
- anderhalve kilo aardappelen geplant
- ajuinen in de grond gestoken
- de serre uitgekuist

Toont ge trots aan u vrouw alles wat ge gedaan hebt (dikke 6 uur in de tuin bezig geweest), gaat ze gvd naar een lapke grond van 2 vierkante meter naast een raam "Ja, hier staat wel nog wat onkruid precies, maar de rest is goed ze" :wallbash:

Het enige correcte antwoord was "goed gedaan, wilt ge een pintje?", zo moeilijk kan dat toch niet zijn :cry:

Maar voor de rest ist wel een lieve :unsure:
Allemaal irrelevant. Al had je een koninklijke tuin gezet.

Als je maar niet te snel of te traag klaarkomt.

Mijne zondag zou volledig om zeep zijn :unsure:
Ik heb toch geen leven, wat maakt een zondag meer of minder dan uit. :headshake:
Maar normaal wordt ik tussen 10 en 11 wakker op vrije dagen. 13 u is er idd wat over. Vooral lastig voor mn medicatie waarbij ik smorgens en savonds een pilleke moet pakken. Dan maar smiddags en middernacht zekers

Same.

Ik ben al van 5u op.
Maar als je daarvoor 11 u hebt geslapen komt dat op hetzelfde neer :)

11u slapen lukt mij niet meer, als tiener vond ik dat geweldig, maar nu is alles boven de 8u zeldzaam. Wel altijd liever laat opgebleven dan vroeg opgestaan, maar bij iedereen die ik ken verandert dat (gedwongen) wanneer er kinderen komen.

11u slapen lukt mij niet meer, als tiener vond ik dat geweldig, maar nu is alles boven de 8u zeldzaam. Wel altijd liever laat opgebleven dan vroeg opgestaan, maar bij iedereen die ik ken verandert dat (gedwongen) wanneer er kinderen komen.
Nee, uur of 6. Rond 23u in bed gekropen.

Dat iss zowat het enige wat ik altijd al goed gekunnen heb: lang slapen. Ik heb 8 tot 10 nodig om uitgerust te zijn.
Ook een nachtmens. Voor 10u opstaan betekent heel de dag loom en kans dat ik in de namiddag een kwartiertje mijn ogen moet dichtdoen. Dat is dan nog het voordeel: ik kan overal slapen, zelfs in mijn bureaustoel. Gewoon ogen dicht en ik ben vertrokken. In bed is dat soms anders. Soms vallen mijn ogen bijna dicht, kruip ik in bed en dan besluiten mijn hersenen even alles van uit het verleden en heden te gaan overlopen en lig ik 2uur later nog wakker. Gisteren was het op dat vlak een goede nacht. Binnen de 10 minuten vertrokken naar dromenland. Daarmee dat ik verschoot dat het al 13 u was eer ik wakker werd.

Het enige wat ik wel heb tijdens mijn slaap is dat ik zo neig kan dromen, dat ik eigenlijk uitgeput geraak van die droom. Beetje raar.

Ben ik jaloers op. Ik ben om 6u30 klaarwakker. Gelijk om welk uur ik erin kruip. Het voordeel is dat ik tegen 12u dan wel al een 120km gefietst heb.

Toen ik geopereerd was aan mijn heup heb ik een week echt zalig geslapen van die narcose. Ik begin te snappen dat MJ daar verslaafd aan was. Het was 20 jaar geleden dat ik nog eens zo goed geslapen heb.

Ben ik jaloers op. Ik ben om 6u30 klaarwakker. Gelijk om welk uur ik erin kruip. Het voordeel is dat ik tegen 12u dan wel al een 120km gefietst heb.

Toen ik geopereerd was aan mijn heup heb ik een week echt zalig geslapen van die narcose. Ik begin te snappen dat MJ daar verslaafd aan was. Het was 20 jaar geleden dat ik nog eens zo goed geslapen heb.
tgoh, ik ben juist jaloers op mensen die maar 6 u slaap nodig hebben en/of vroeg uit hun bed kunnen en direct alle energie hebben. Zoveel meer games dat ik zou kunnen spelen :unsure:

tgoh, ik ben juist jaloers op mensen die maar 6 u slaap nodig hebben en/of vroeg uit hun bed kunnen en direct alle energie hebben. Zoveel meer games dat ik zou kunnen spelen :unsure:
Alle energie is veel gezegd. Hoogstwaarschijnlijk lig ik binnen een klein uur te maffen tijdens de koers. Maar na een halfuurtje ben ik er dan wel door.

Alle energie is veel gezegd. Hoogstwaarschijnlijk lig ik binnen een klein uur te maffen tijdens de koers. Maar na een halfuurtje ben ik er dan wel door.
als ik 120km gefietst heb, mogen ze me reanimeren (allez het zou al een wonder zijn, moest ik nog 20km kunnen fietsen :p). een half uurtje slapen in de namiddag lijkt me een klein neveneffect.
Op zich hebt ge nog steeds meer actieve uren in uw dag. Ben daar echt wel jaloers op. Nu ja, it is what it is: ik heb van kindsaf al veel slaap nodig en kon ook overal slapen.
Als we met de auto op vakantie gingen naar de ardennen, lag ik al te maffen voor we het dorp uit waren en werd ik anderhalfuur later wakker op 200m van de camping.

als ik 120km gefietst heb, mogen ze me reanimeren (allez het zou al een wonder zijn, moest ik nog 20km kunnen fietsen :p). een half uurtje slapen in de namiddag lijkt me een klein neveneffect.
Op zich hebt ge nog steeds meer actieve uren in uw dag. Ben daar echt wel jaloers op. Nu ja, it is what it is: ik heb van kindsaf al veel slaap nodig en kon ook overal slapen.
Als we met de auto op vakantie gingen naar de ardennen, lag ik al te maffen voor we het dorp uit waren en werd ik anderhalfuur later wakker op 200m van de camping.
Ja mijn vrouw is ook zo hoor. Die heeft gisteren om 8u30 wakker geworden. En heeft dan nog bijna heel de namiddag geslapen.

In de week gaat die om 21u soms al slapen tot 7u smorgens. Als ik om 21u ga slapen ben ik om 4u klaarwakker. En ik ben nochtans een avondmens maar wel niet echt veel slaap nodig.

Ik ben ook jaloers op mensen die 6u of minder slaap nodig hebben. Anderzijds is dat maar een minderheid en denk ik dat velen die dit claimen gewoon een chronisch slaaptekort hebben opgebouwd, waardoor ze overal en op elk tijdstip van de dag in slaap vallen.

Sport is natuurlijk ook een factor hé, ik heb gisteren zwaar aan krachttraining gedaan en ik had mijn 8u wel serieus nodig. Als ik zo eens een week niet train merk ik gewoon dat ik minder slaap ook kan trekken.

Tot 2017 kwam ik toe met 6u slaap per nacht. Tegenwoordig heb ik minstens 10u nodig en zelfs dan ben ik verschrikkelijk moe. :cry:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan