Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat Concorde boek zegt mij niks, maar al die suske & wiske zinnekes ken ik wel nog uit mijn hoofd: lambic, il est chauve, tante sidonie, elle est maigre, barabas, il est intelligent, ... etc etc.
En heel dat "Entschuldigung, ich bin neu hier" tekstje vanuit de Duitse les kan ik ook nog opzeggen.

Maar effectief Frans of Duits spreken op mijn werk? How zeg nee dat gaat niet.
Ons onderwijssysteem is top :thumb:.
Dat is toch eerder Frans niveau lager onderwijs en niet middelbaar onderwijs?

Duits had ik maar 1 uur in de week, dat is dus echt veel te weinig om iets aan te leren.

Dat Concorde boek zegt mij niks, maar al die suske & wiske zinnekes ken ik wel nog uit mijn hoofd: lambic, il est chauve, tante sidonie, elle est maigre, barabas, il est intelligent, ... etc etc.
En heel dat "Entschuldigung, ich bin neu hier" tekstje vanuit de Duitse les kan ik ook nog opzeggen.

Maar effectief Frans of Duits spreken op mijn werk? How zeg nee dat gaat niet.
Ons onderwijssysteem is top :thumb:.

Mein Vater arbeitet bei Ford. Er ist ingenieur.

Wann kommt der Bus? In fünf Minuten. Woher kommst du? Fix und Fertig...
Is dat niet erg dat dat niet alleen nog zo in mijn kop zit, maar dan ook nog eens zo paraat oproepbaar is!

Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spuren
Ich will jeden Herzschlag kontrollieren
:music:

Eins, hier kommt die Sonne
Zwei, hier kommt die Sonne
Drei, sie ist der hellste Stern von allen
Vier, hier kommt die Sonne

Les verbes conjugués avec être s'accordent en genre et en nombre avec le sujet.
Les verbes conjugués avec avoir s'accordent en genre et en nombre avec le COD, s'il précède le verbe.

2de middelbaar Frans bij een echte gendarme. Heeft mij ooit nog 100 keer de vervoegingen van être en avoir laten opschrijven omdat ik aan het praten was met iemand.

Ben hier ne cursus aan het leren die er dus iets van aan heeft om constant wisselende synoniemen te gebruiken en dat is echt irritant.

Dan begint dat zo:

"Definitie van woord A (ook wel genoemd B of C) " en gebruikt dat dus 10 pagina's de letter "A" om dan om te schakelen naar het gebruik van woord "B" voor hetzelfde en dan iets later weer "C".

Ik ben dan al redelijk lui dus leer alleen woord A en dan begint het gvd wel verwarrend te worden als we 3 woorden gaan gebruiken voor hetzelfde hé mannen :angry:
Stuur een mail naar de prof. vraag om de cursus in word te krijgen omdat je lui bent. Als die de dag later binnenkomt doe je vervang woord B door A en vervang Woord C door A
-> opgelost :p
51ljjt.gif
Vond deze beter :p
En als je schattigheidsfactor wilt laten meespelen :
En als je de familievriendelijke versie wilt :

PS: dat sluit ook nog eens aan met het onderwerp in de laatste posts 😁
De vrouwen kregen de servietten niet proper dus nu moeten de mannen helpen.
Je weet toch dat dat de reden was waarom de mannen vroeger gingen werken hé? Vrouwen deden het werk dat niet belangrijk was en waar je al eens kon zeggen oeps. De mannen deden het werk dat perfect moest zijn. Want anders miserie.

Waarom denk je dat vrouwen ondertussen geëmancipeerd werden. Er was te veel nutteloos werk. Een man wilde zich daar niet mee ledig houden hé.

Spijtig dat mooie liedjes niet oneindig blijven duren :(, zeg ik als witte, nog niet oude, man.

Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spuren
Ich will jeden Herzschlag kontrollieren
:music:
Ich will ein salami
ich will ein bicky
ICh will charcutrie

Tot zover onze meest nuttige bijdrages tijdens de duitse les.

Ich will ein salami
ich will ein bicky
ICh will charcutrie

Tot zover onze meest nuttige bijdrages tijdens de duitse les.
Ik weet nog dat ik op de hogeschool met mijne kameraad eerste les Duits had en we moesten ons korst voorstellen.

"Ich bin Tim und ich gehe gerne Karperfischen"

Waarom die leerkracht. "stopt maar met diene onnozele hé, daar geloof ik niks van"

Mijne kameraad:
"jawohl das ist wirklich meine Hobby"

Leerkracht : "u ga ik in het oog houden dees jaar met die flauwe zever hé"

Mja 't was dus echt z'n hobby allee :laugh:

Kheb ook nog Bob et Bobette int lager gehad, haha. Al die kleine zinnetjes zijn blijven hangen en zo een paar liedjes ook

instant classic deze:

Er zijn er hier blijkbaar meer die er nog nooit of amper van gehoord hadden. Toch straf.
Ook eigenlijk maar 1 jaar voor 9/11 en van toen weet iedereen nog wat hij aant doen was.
Niet iedereen was op die leeftijd al even geïnteresseerd in de actualiteit he. Zelfs op latere leeftijd zijn er nog meer dan genoeg die het horen donderen in keulen als je het over de actualiteit hebt, tenzij wat er gisteren in familie gebeurd is, dat weten ze dan weer wel.

Kheb ook nog Bob et Bobette int lager gehad, haha. Al die kleine zinnetjes zijn blijven hangen en zo een paar liedjes ook

instant classic deze:
Fanfreluche est une poupée. Bob est un garçon et Bobbette est une fille.

Bij mij is het alvast nooit verder gegaan qua niveau.

Bij mij was het onder meer

Ich mochte Oceana fotografieren
Meine rat hatte einen platten
Am nachmittag is meine zimmer eine trefpunt für meine freunden.

En uiteraard de aus bei gegenüber mit nach seit von zu. An auf hinter in neben uben unter swichen

Ofzoiets :p

Nu we toch herinneringen (trauma's?) uit taallessen ophalen (mein vater arbeitet bei Ford is nog altijd een running gag hier):
Scelerati sumus,
Oh quam pulchram est, sceleratorum vitam
Vita pelecolaram plenam amare

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan