Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
In US hebben veel mensen zo'n deurbel met camera en dan zie je wel regelmatig van die mensen waarbij het zelfs de ouders zijn die gewoon heel de kom in de zak kappen.
Omgekeerd heb ik het ook al wel gezien: kindje dat ziet dat de kom aan de deur leeg is en dan vanuit zijn eigen winst van de avond die kom terug een beetje bijvult.

Verkopen op 2dehands. Ik vind het bizar dat je berichtjes stuurt met meer dan 4u uur tussen om dan finaal niks meer te laten weten nadat je vraagt of je object mag komen halen. Dat je niet à la minute kan reageren, geen probleem, maar zo treuzelen. Als je het niet meer wilt, laat het me dan gewoon weten hé.
Of misschien ben ik gewoon ongeduldig, dat kan ook.

Ik had een interview vandaag waarvan ik echt dacht dat het enorm slecht gegaan was. Verschillende vragen niet kunnen beantwoorden, technische vragen niet weten, struikelen over mijn woorden en gewoon echt een slecht gevoel erna. Ik was al serieus aan't balen en overtuigd dat het daarbij zou blijven en mijn mood was naar de knoppen. 40 minuten na het interview krijg ik een mail dat de feedback die HR kreeg van het team heel goed was en ik door ben naar de volgende ronde.

Ik haat gewoon hoe slecht ik mezelf altijd inschat, hoe kritisch ik ben voor mezelf en hoe mijn brein het blijkbaar plezant vindt om mezelf er continue van te overtuigen hoe slecht ik wel ben in alles. En hoe belachelijk ik mezelf dan ook voel als ik mottig en dramatisch heb zitten doen om dan een paar minuten erna gewoon te horen dat het gewoon allemaal ok was. UGH.

Vandaag terug een interview, deze keer waarvan ik in eerste instantie dacht dat het wel goed was gegaan maar ik durf nu dus niets meer denken want mijn inschattingsvermogen is brol. Dit was de laatste ronde voor dat bepaalde bedrijf, dus de volgende stap is dat ze mij gaan laten weten of ik de job heb of niet, hij wist enkel niet wanneer dat zou zijn.. Dus dat zal nog een paar dagen/weken/maanden(?) in onzekerheid zitten zijn, dat is ook best lastig aan het worden.

Maar het bedrijf en de job lijken mij quasi perfect dus fingers crossed en kaarsjes branden graag allemaal dankuuuuu

Maar het bedrijf en de job lijken mij quasi perfect dus fingers crossed en kaarsjes branden graag allemaal dankuuuuu
IMG_2215.jpeg

Vandaag terug een interview, deze keer waarvan ik in eerste instantie dacht dat het wel goed was gegaan maar ik durf nu dus niets meer denken want mijn inschattingsvermogen is brol. Dit was de laatste ronde voor dat bepaalde bedrijf, dus de volgende stap is dat ze mij gaan laten weten of ik de job heb of niet, hij wist enkel niet wanneer dat zou zijn.. Dus dat zal nog een paar dagen/weken/maanden(?) in onzekerheid zitten zijn, dat is ook best lastig aan het worden.

Ben een kaarsje gaan branden aan dat bedrijf zelf, succes!

29xp-meme-superJumbo-v3.jpg

Die ene collega die constant een zenuwinzinking heeft maar het zichzelf aandoet. Mevrouw, u bent gewoon leerkracht, geen directie, niemand is blij met uw micro-management van dingen die niet uw job zijn.

Die ene collega die constant een zenuwinzinking heeft maar het zichzelf aandoet. Mevrouw, u bent gewoon leerkracht, geen directie, niemand is blij met uw micro-management van dingen die niet uw job zijn.
Is micromanagement, ook buiten het werk, niet een standaardkenmerk bij nogal wat leerkrachten?

Mensen moeten meer het openbaar vervoer nemen voor het milieu. Dat ze het dan ook eens aan een beetje verantwoorde prijzen zouden voorzien. 80€ om met vrouw en kinderen heen en terug van Ieper naar Gent te gaan.

Ik pak wel de auto, toch bedankt.

Mensen moeten meer het openbaar vervoer nemen voor het milieu. Dat ze het dan ook eens aan een beetje verantwoorde prijzen zouden voorzien. 80€ om met vrouw en kinderen heen en terug van Ieper naar Gent te gaan.

Echt he. OV is ongelofelijk schandalig duur in BE. En moest je er nu nog topservice en stiptheid bijkrijgen...

Echt he. OV is ongelofelijk schandalig duur in BE. En moest je er nu nog topservice en stiptheid bijkrijgen...
Belachelijk gewoon. In Italië heb ik 24€ gegeven om met heel ons gezin van San Remo naar Monaco heen en terug te gaan.
En in Napels was het 2€ de man gelijk wat je eindbestemming is.

Van zodra er twee à drie mensen in de auto zitten is het al goedkoper inderdaad. En veel gemakkelijker.

Een auto heeft een kilometerkost die al rap boven de 30 cent per kilometer zit wanneer je alles meerekent. Gent-Ieper heen en terug (77 km x 2) komt dan op 46,2 €. Plus nog een 15 € parking en je bent nog altijd 20 € goedkoper met de auto, verplaatsing is sneller en flexibeler. Voor de gemiddelde BG'er met bedrijfswagen is het nog goedkoper.

Vlaanderen is al quasi één volgebouwde stad. Richt OV daarnaar in met deftige prijzen en het is écht een alternatief. Maar men sponsort liever bedrijfswagens en knijpt iets als de Lijn dood. (ja, ik weet het, anders teveel loonbeslag, fiscaliteit zit hier scheef, enzoverder enzovoort)

Laatst bewerkt:
Is micromanagement, ook buiten het werk, niet een standaardkenmerk bij nogal wat leerkrachten?
Ja. Ja, dat is het. *insert epic groan* Ik ben dan te veel langs de andere kant, als het in orde is op de dag dat het moet óf ik weet het de avond er voor dat ik nog íéts kan proberen doen, dan is het oké. Maar onze graad-directrice heeft duidelijk gemaakt dat ze de job zeker geen vijf jaar wil doen en de gieren cirkelen rond die bureaustoel…

Same... Woon op zo´n 30 kilometer van Brussel. Heen en terug via het lokale station duurt (exclusief verplaatsing naar station) 40 minuten enkele rit en kost me €16 h/t. Met de wagen sta ik er op 30 minuten en kost het me minder aan naft. Als je met 2 bent is de parking er ook nog eens bij.

Onlangs wou ik naar Gent en dat zou me heen en terug €32 hebben gekost. :laugh:
Toen vlug nog iemand gezocht en dan ben ik wel BOB geweest voor dat optreden.

Same... Woon op zo´n 30 kilometer van Brussel. Heen en terug via het lokale station duurt (exclusief verplaatsing naar station) 40 minuten enkele rit en kost me €16 h/t. Met de wagen sta ik er op 30 minuten en kost het me minder aan naft. Als je met 2 bent is de parking er ook nog eens bij.

Onlangs wou ik naar Gent en dat zou me heen en terug €32 hebben gekost. :laugh:
Toen vlug nog iemand gezocht en dan ben ik wel BOB geweest voor dat optreden.
En aankoop/verzekering/onderhoud/belastingen van de auto wordt door de kaboutertjes betaald? Als je vergelijkt, doe het dan op een serieuze manier hè.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan