Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
het moet niet persoonlijk worden, en burn-outs zijn niet lollig
Niet vergeten dat mac-be al jaren op de grens (of over de grens) van een burn-out zit omdat hij er zelf zo goed in slaagt om niet mee te doen aan de ratrace :rofl:

Al een hele dag m'n hoofd aan het breken over wat ik best moet kopen voor de eerste verjaardag samen met m'n (nieuwe) vriendin en ik weet het niet.

Heb van haar een citytripje gekregen (hotel+ontbijt+museumtickets) weet ook niet hoe ik dat moet "matchen"/overtreffen.

F*ck

No shit, Sherlock.

En die schaarste bestaat niet voor andere mensen ofzo? Overigens kunnen die mensen die boeken voor Q1 2025 überhaupt nog niet spreken over "een schaarste", want er is nog niet eens een behoefte. :unsure:

Dat zijn dus van het type mensen die je in het begin van de Covid-lockdown met karrenvrachten WC-papier naar buiten zag gaan. Om hun eigen positie veilig te stellen (tot in het extreme), zijn ze bereid om de rest van de maatschappij dieper in crisis te duwen. Dat soort arrogant en egoïstisch gedrag moet dan ook streng aangepakt worden door de maatschappij, ter bescherming van diezelfde maatschappij. Als je dat soort gedrag tolereert, begeef je je op een gevaarlijk hellend vlak.
En hebben die mensen die crèche onder druk gezet ofzo, of heeft die crèche dat gewoon aangeboden? Want allezja, dan lijkt de arrogantie en het egoïsme me nogal overroepen (zeker dat ze niet gedecentraliseerd wonen?).

De vorige eigenaar van ons huis.

Nu, bijna 10 jaar nadat we het gekocht hebben, komen we nog dingen tegen waar ik met mijn verstand niet bij kan hoe die toen dacht. "Dat is perfect opgelost", of zelfs maar "dat is aanvaardbaar".
Jezus wat heeft die eigenlijk allemaal uitgestoken zeg. Gaande van basisstructuur tot afwerking trekt het gewoon op niets.

Ons huis is gebouwd in 1976 door een bouwfirma. Man die erin woonde heeft heel vroeg z'n vrouw verloren en moest 3 dochters alleen grootbrengen. Heeft ook over de jaren heen alles zelf gedaan.

Dat was er ook aan te zien. Ik heb heel het huis gestript en alles vernieuwd. Gaande van een onderbroek die in de schouw gemetst was tot waterleidingen die hij zelf gebricoleerd had.

Al een hele dag m'n hoofd aan het breken over wat ik best moet kopen voor de eerste verjaardag samen met m'n (nieuwe) vriendin en ik weet het niet.

Heb van haar een citytripje gekregen (hotel+ontbijt+museumtickets) weet ook niet hoe ik dat moet "matchen"/overtreffen.

F*ck
Lokaal gaan ontbijten. Vespa huren en ten lande wat gaan rijden en hier en daar stoppen om iets te drinken. 's Middags iets klein gaan eten. Stad bezoeken of schone wandeling maken. 's Avonds goed gaan eten.

Meer moet dat niet zijn.

Jezus wat heeft die eigenlijk allemaal uitgestoken zeg. Gaande van basisstructuur tot afwerking trekt het gewoon op niets.

Ons huis is gebouwd in 1976 door een bouwfirma. Man die erin woonde heeft heel vroeg z'n vrouw verloren en moest 3 dochters alleen grootbrengen. Heeft ook over de jaren heen alles zelf gedaan.

Dat was er ook aan te zien. Ik heb heel het huis gestript en alles vernieuwd. Gaande van een onderbroek die in de schouw gemetst was tot waterleidingen die hij zelf gebricoleerd had.
Onze elektriciteit was door de vorige eigenaar aan elkaar gebonden met een plastic boterhamzakje. We zijn er nog steeds niet uit wat alle kabels doen.

Dat dit huis nog niet is opgefikt, snap ik nie.

vorige eigenaars, altijd wat misgegaan. hier net vandaag, de verwarming schoot niet aan, dus ene laten langskomen.
ik heb die vaak horen vloeken, alles was in orde, de. thermostaat was kapot/doorgebrand.
elektriciteit kabels met haarspelden aan elkaar gekoppeld, geen consistente kleurcode gebruikt voor de kabels.

vorige zomer gekocht, niets vermeld van het feit dat heel de keuken uit asbest bestond, attest was toen nog niet verplicht maar toch.

en nu de nieuwe thermostaat is ene met een analoge klok, das om van te wenen want die hoor ik tikken. vreselijk in een geluidsarme kamer. die gaat dus vlug vervangen moeten worden.

Onze elektriciteit was door de vorige eigenaar aan elkaar gebonden met een plastic boterhamzakje. We zijn er nog steeds niet uit wat alle kabels doen.

Dat dit huis nog niet is opgefikt, snap ik nie.
Ach, bij ons was je dood als je de voordeur binnenkwam en uw vinger naar links vanboven uitstak: De koperen baren lagen daar bloot en er was geen differentieel. Als je een boormachine gebruikte sprongen de vonken langs de stoppen (van die porseleinen schroefdingen). Heel de keuken en badkamer, waar meestal uw zwaarste verbruikers zitten, hingen aan één 1,5 mm kabel die beveiligd was op 25 A.

Het was het eerste dat ik heb gerenoveerd.

De wederkerende horror om met sommige mensen af te spreken

We proberen nog regelmatig met 2 andere koppels te gaan eten, ik stuur vandaag een locatie door en 5 weekends tot eind december die voor ons compleet vrij zijn (andere zijn bv. Nog vrijdag en zondag vrij)

Koppel A: "Aangezien de dochter niet meekan liefst een zaterdag" -> lees bericht, staat minimum 5 zaterdagen in + de herfstvakantie kan ook

Koppel B: "Wij hebben pas een puppy dus komende tijd is moeilijk" -> er staan datums tot oudjaar in, dat is nog 2,5 maand ffs

Worst of all, als ge ze dan ziet is het nog "Ja wij horen of zien dus bijna niemand meer hè"
Hoe zou dat komen denkt ge? :wallbash:

Vandaag toch een 20-tal minuten in de regen aan een overweg gestaan. Dat ze de overweg niet open laten gaan in de 5 minuten tussen de twee gigantisch trage enorm lange goederentreinen snap ik ergens nog, maar waarom de overweg 10 minuten voor ook nog maar iets van een trein te zien was al gesloten was gaat iemand mij toch moeten uitleggen. (Maar niet echt hoor het interesseert mij niet en wat de uitleg ook blijkt te zijn ik ga het blijven gigantisch stom vinden)

Laatst bewerkt:
Vandaag toch een 20-tal minuten in de regen aan een overweg gestaan. Dat ze de overweg niet open laten gaan in de 5 minuten tussen de twee gigantisch trage enorm lange goederentreinen snap ik ergens nog, maar waarom de overweg 10 minuten voor ook nog maar iets van een trein te zien was al gesloten was gaat iemand mij toch moeten uitleggen. (Maar niet echt hoor het interesseert mij niet en wat de uitleg ook blijkt te zijn ik ga het blijven gigantisch stom vinden)
Was dat toevallig in Gent aan de Hogeweg? Daar was deze ochtend al iets dat niet klopte

Door dat Israel/Palestijns gedoe geen oudejaarstrip naar Jordanië, en ook trip naar Dubai eind oktober valt waarschijnlijk in het water.

Het is daar misschien wel hevig, maar de gevolgen voor mij zijn toch ook niet te onderschatten!

Is het een ergernis, ik wil het niet zo bestempelen maar het is toch ook niet ‘geen ergernis’. Vanmorgen mail van collega dat haar vader overleden is. Dan heb je die drie dagen. En natuurlijk is een bedrijf/school niet verantwoordelijk voor deze gebeurtenissen en moet er gedacht worden aan allerhande. Maar aan de andere kant is drie dagen toch echt weinig als je bedenkt wat er allemaal moet gedaan worden. Collega is bijvoorbeeld enig kind en er is geen tweede ouder meer dus moet zij in wezen alles in orde stellen. Het was onverwacht dus kans is er dat niet alles vooraf al in orde was. Kweenie, ik begrijp de kant van werkgevers, maar het is toch weinig en ook al omdat niet iedereen dat verschot gelijk verwerkt. Zoals ik zei, kweenie, tis dubbel.

sommige mensen zijn toch voor niets beschaamd hé.

er is hier een paralympier die naar de andere kant van de wereld kan en mag.

heeft nu een reispartner gevonden die hem gaat helpen daar, maar die gast werkt in de nachtploeg, in de best betaalde firma in de regio. Heeft makkelijk een inkomen van 3000 netto per maand.

En lanceert nu een crowdfunding om die reis te bekostigen. Ok ik kan ergens nog begrijpen dat die paralympier niet makkelijk zelf kan instaan voor die reis (werkt wellicht niet).

Maar dat die "begeleider" onder het mom van "liefdadigheid" ook € ronselt om samen op anderen z'n kosten gaan vieren....

Bovendien zie ik op hun crowdfunding die paralympier NU al klagen, na 5 dagen "amper 1500 euro opgehaald", en hij schrijft "hewel waar zijn die zogezegde vrienden??? zo weinig opgehaald... Je kan al vanaf 5 euro doneren hé. zijn jullie niet beschaamd?"

🤦 echt.... Dat ze verdorie thuis blijven. No money no honey, zoals ze in Thailand zeggen.

(en ja, tis toevallig ook naar daar dat ze zouden gaan... Misschien moeten we nog hun bargirl activiteiten ook meesponsoren??)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan