Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De kunst van mensen lastig vallen is iets heel nuttig om te leren :p

Die heeft waarschijnlijk een kantoor, zoek op waar dat is en bel welk nummer dan ook dat je kan vinden gelinkt aan dat gebouw of die school. Val ze lastig tot je een nummer hebt voor de persoon die u kan helpen.

En als die dan nooit te bereiken is of dat werkt niet? Dan is het imo geen probleem om daar eens langs te gaan. Maar ga daar dan niet binnen met een air van 'ik ben godverdomme helemaal naar hier gekomen speciaal om u te zien'. Maar eerder 'ik was in de buurt en ik dacht misschien zal ik eens gaan horen'.

Zolang je beleefd en vriendelijk bent is dat allemaal niet echt een probleem denk ik.

Die 2 keer gebuisd is gelinkt aan mijn handicap (autisme en zware slechthorendheid) maar desondanks kan ik uw reactie wel begrijpen. Vorig jaar nam ik ook iets teveel hooi op mijn vork (had wat vakken verschoven tussen de jaarhelften). Dit jaar is het enkel deze laatste 3.

Die 3 vakken hebben 1 ding gemeen: een algemeen project dat je moet maken. Vorig jaar had ik daar wat problemen mee maar de week van mijn aanvraag heb ik het uiteindelijk kunnen oplossen. Kan het zelfs bewijzen op github indien ze dat willen.

En correctie, tis 2 weken geen 3. Bellen gaat niet, ook geen telefoonnummer beschikbaar sowieso. Gaat langskomen niet aggressief overkomen? Zo van "ja ze reageren niet via mail dus kom ik effe langs" :unsure:
Waarom agressief?

Je zal er van verschieten hoeveel mensen pas echt in gang schieten als je voor hun staat en er vriendelijk aan vraagt wat vaart achter te zetten.

De kunst van mensen lastig vallen is iets heel nuttig om te leren :p

Die heeft waarschijnlijk een kantoor, zoek op waar dat is en bel welk nummer dan ook dat je kan vinden gelinkt aan dat gebouw of die school. Val ze lastig tot je een nummer hebt voor de persoon die u kan helpen.

En als die dan nooit te bereiken is of dat werkt niet? Dan is het imo geen probleem om daar eens langs te gaan. Maar ga daar dan niet binnen met een air van 'ik ben godverdomme helemaal naar hier gekomen speciaal om u te zien'. Maar eerder 'ik was in de buurt en ik dacht misschien zal ik eens gaan horen'.

Zolang je beleefd en vriendelijk bent is dat allemaal niet echt een probleem denk ik.
M'n moeder verweette me dat eergisteren ook al, ik ben te beleefd en geduldig zelfs als de tijd dringt.

Argh jullie winnen, ik ga morgen eens langsgaan bij het secretariaat en zien of ik daar aan meer info geraakt want op de website vind je niks over de ombudspersoon. Enkel via Google een paar pdf's gevonden waar het woord "ombudspersoon" voorkomt maar niet wie of waar die zit.

Wij hebben eerst een jaar een appartement gehuurd vooraleer we ons huis kochten. Nooit meer.

2 enthousiaste, jonge twintigers die voor het eerst hun eigen stekje hadden kregen nogal snel een reality check.
De eerste avond. Er lag niets aan en we stonden met 2 wat te praten terwijl we de afwas deden. Plots rond 18u gaat de telefoon. Er stond iemand aan onze deur. Spannend! M'n vrouw nam heel vriendelijk op.

'GE MOOGT DAN STRAKS STIL ZIJN HE DAT ONZE VOGELS KUNNEN SLAPEN' bam, telefoon dicht.

Bleek er onder ons een koppel oudere mensen te wonen onder begeleiding. Er zaten serieus wat schroeven los. Een week later zitten we gezellig op ons terras te eten. Geen muziek, niets. Komt die kerel plots midden zijn tuin staan en blijft naar ons staren. Heel vreemd. Plots zegt hij: 'straks, binnen een uur is het 22u, ge kunt godverdomme maar zien dat het stil is hoor!!'

Wij gingen met 2 werken en waren in 't weekend zo goed als nooit in ons kot. Overlast was er niet, maar het was duidelijk dat die mensen in de bovenkamer niet helemaal in orde waren.

2 weken later ontdekt dat de overbuur (aan de overkant van de straat) een kerel van 30 jaar was die nog steeds bij z'n ouders woonde en nog geen dag in z'n leven had gewerkt. Die hield zich iedere dag bezig met de buurt te terroriseren. Heeft mij op een morgen van de baan gereden, uitgestapt en gedreigd dat hij (geen flauw idee waarom) m'n vrouw ging aanpakken wanneer ze thuis kwam van haar werk. Uiteindelijk kwam boven water dat het hem niet aan stond dat ik m'n wagen geparkeerd had voor z'n deur en ik 10 cm over de witte lijn stond met mijn bumper. Hij heeft daarvoor de politie gebeld en die hebben hem staan uitlachen waardoor die mij op een andere manier wou aanpakken.

Na een jaar een huis gekocht en toen we gingen verhuizen vroegen de nieuwe huurders of zij al eerder eens mochten komen opmeten. Natuurlijk, geen probleem. Ik was de licht armaturen aan het afnemen en ook de gordijnen. De dame van het koppel vroeg of ze de gordijnen konden overkopen. Geen probleem, ik noem een prijsje. Vader van die dame komt toe en zei dat dat niet wettelijk was en begon te roepen dat wij dieven waren o.i.d.

Kerel heeft mijn vrouw en schoonmoeder naar buiten geduwd en zichzelf en dat koppel opgesloten in ons appartement. 'Tot we eruit zijn' klonk het.

Good times :')
Ook al vaak zulke weirdo verhalen gehoord.
Echte marginaliteit in zulke blokken soms.

Mogelijke oplossingen:

In Parijs met de vriendin.

M'n tranen nog net kunnen bedwingen toen ze een chocomelk van 12eur bestelde.

Ik was ooit met 2 maten in parijs. Ik spreek over bijna 20 jaar terug en we hadden 3 normale carlsberg besteld op terras op de CE. Ik gelijk ne grote: tis ene van mij! 36 fokking euro's voor 3 pinten van 25cl.

Ik wil ni weten wat die nu kosten na 20 jaar inflatie, energie en loonkosten.

Ik was ooit met 2 maten in parijs. Ik spreek over bijna 20 jaar terug en we hadden 3 normale carlsberg besteld op terras op de CE. Ik gelijk ne grote: tis ene van mij! 36 fokking euro's voor 3 pinten van 25cl.

Ik wil ni weten wat die nu kosten na 20 jaar inflatie, energie en loonkosten.
Ooit in Parijs met een collega 's avonds op stap. We stappen een café binnen (2001), een pintje kost 65 Franse Frank een cola was van 't zelfde laken een broek. We spreken dus over 20 jaar geleden heh, 10 EUR, en gewoon binnen, niet op 't terras.

Oplossing was simpel : de goedkoopste fles witte wijn op de kaart was 75 fr. Daar konden we de avond mee door.

Op de moment vooral van een Cécémel-plaag
In Frankrijk drinkt men Cacolac.
1696364268564.png

Mijn kat die bijna elke nacht een muis of rat vangt. Deze dan half opknabbelt (de poep eerst) en de rest binnen brengt als bewijs :sick:

Ik had het gehad met lang haar dus afgelopen weekend de boel laten afknippen. Voorstel van barbier was boven lang laten en op de zijkant kort.
Dat ik krullen had wist ik, maar nu heb ik meer werk dan anders om toonbaar te zijn.
Geef me een Lacoste training en Louis Vuitton petje en tasje en ik ga op in de stad. Ewa Tfoe

Ik had het gehad met lang haar dus afgelopen weekend de boel laten afknippen. Voorstel van barbier was boven lang laten en op de zijkant kort.
Dat ik krullen had wist ik, maar nu heb ik meer werk dan anders om toonbaar te zijn.
Geef me een Lacoste training en Louis Vuitton petje en tasje en ik ga op in de stad. Ewa Tfoe
Mooi broer, je moet wel nog je snor laten staan. Dat is chachi.

Weer eens een pakketje zogezegd afgeleverd, maar niks ontvangen, sowieso dat er hier ene woont die pikt, want ook al bij de andere bewoners gebeurd of het moet toeval zijn..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan