Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bpost.
2 pakjes van Zooplus die vandaag geleverd zijn onder de veilige plaats (carport) omdat er zogezegd niemand thuis was..
Stonden nota bene 2 auto's onder de carport en op gekozen tijdstip waren er twee mensen thuis.
Uiteraard niks onder de carport te vinden.

Daarbij een zielige foto van een geschreven blad op een bureau bij een toetsenbord met de melding "Mobiele camera werkt niet + geen foto kunnen trekken" - check foto. Ziet er zeer geloofwaardig uit :sop:

Heb dit nog nooit meegemaakt. Is ook de laatste keer dat ik Bpost een review van 10/10 geef voor hun service hier :angry:
Hoop dat dit snel opgelost zal raken, maar het is echt zo'n fake papier dat het lijkt alsof ik het zelf heb geschreven.

S9H1IX7.jpg
Doet me denken aan hoe vorige maand een (nieuwe?) postbode een pakje met een smartphone naast de brievenbus had gezet "onder een afdakje op een veilige plaats", terwijl tot hiertoe dat elke keer naar het postkantoor ging. Het was uiteraard ook verdwenen.

Toevallig met een duur voorwerp.

Meisjes van 17 zijn geïnteresseerd in mode en uiterlijk en krijgen dus graag info over dat soort zaken van mensen die er, in hun ogen, goed uitzien.
Van de mensen waar ik al specifiek aan vroeg "why the fuck volgt ge die" kreeg ik meestal te horen "Die heeft echt een mooie tuin. Sjieke auto. Groot huis. De nieuwe Dior Saddlebag"

Ieder zijn ding at the end of the day. Maar dan zijn er 10000de accounts die inventiever etc zijn rond mode. Niet gewoon mensen die Kylie Jenner nadoen omdat ze er de bankrekening voor hebben.

Ik begrijp dat, mijn vrouw vond dat in het begin ook wat ongemakkelijk, hoe rustig (zeg maar slaperig) het hier in zo'n typische gemeente is vergeleken met thuis. Allez het concept nachtlawaai of gewoon lawaaihinder hebben ze daar denk ik gewoon niet echt. We zaten daar in augustus op hotel in het stadscentrum, met onze kamer aan de zijde waar tegenover een bar was met 's avonds optredens. Door het enkel glas hadden we gewoon een live concert in de kamer elke dag tot 23u of middernacht. Gelukkig slaap de dochter vrij gemakkelijk.
Ik kan bijna niet meer slapen zonder de zoetgevooisde stem van een dronken Vietnamese man die een of ander vietnamees volkslied op de karaoke verkracht. :unsure:
Toen ze hier net was zijn we eens een vriendin van haar gaan bezoeken, een Braziliaanse die ze leerde kennen tijdens de inburgeringscursus. Woonde met haar man op een appartement, en ze waren "gewoon aan het praten" om 23u, want naar onze normen eerder roepen is. Ze was compleet geshockeerd omdat de bejaarde buurvrouw op de muur klopte, hoe kon zoiets zeg :biglaugh:
Ja, dat ergert me dus deels in België, iedereen eigent zich stilte toe, alsof het hun eigendom is waar enkel zij mogen beslissen waar en wanneer die stilte doorbroken wordt. Uiteraard zijn er uitzonderingen, als ik in België woonde en de ochtend erna vroeg op moest zou ik ook wel eens op de muur kloppen als mijne gebuur om 23u nog zo hard aant tetteren is dat ik er niet van kan slapen :biglaugh:.

Niet zelf meegemaakt (al een chance) maar van een goeie vriend, die gingen vorige week overdag even gaan fietsen met de kinderen, er komt een scooter aan met 2 jonge gastjes op, mijne maat roept naar zijn dochter om opzij te gaan (ze is 7) ze doet dit ook, scooter rijdt voorbij en spuwt naar zijn dochter, zomaar, zonder reden. Sorry, maar als ge spuwt naar een kind van 7, klopt er iets niet, ik was aan 't koken van woede bij het horen van zijn verhaal.

Te Sint-Niklaas by the way.

Probeer eens te leven in dat luid(er) Vlaanderen met hyperacusis ... voor mij komt 80Db eerder binnen als 100Db.
Mij valt het toch op elke keer ik uit het bos of velden kom. Pas op 500m of meer van alles wordt het es bijna stil.

New York en Mumbai en veel steden in Azië etc zijn veel luider, ja. Maar dat wil niet zeggen dat er ook meer en meer kabaal gemaakt wordt hier vergeleken met bvb 20 30 jaar geleden, oa omdat m'n Vlaanderen letterlijk aan het volbouwen is. En ook alles wat @RidderBauknecht aanhaalt.

Er zijn idd soms wel onderzoeken naar, maar lawaai wordt ook snel onderschat, zeker als het van lange duur is of intens of beide.
Op milieu vlak zorgt geluidsoverlast voor 30% ziekte door milieuvervuiling, op de eerste plaats luchtvervuling met 40%. En die 2 komen veel samen natuurlijk, nabij industrie of drukke wegen. En hoe armer je bent, hoe meer kans daar op.

Den bouw... Wat een strontvak.

Al maanden overlast van hiernaast. Eerste maanden was de ruwbouw. Uitgevoerd door een hoop polen met loeiharde Duitse disco. Ondertussen moest in hier studeren voor m´n examens. Rampzalig.

Daaarna kwam de steen langs buiten. Dan was het bouwverlof, maar kwam er toch nog af en toe iemand een hele dat lawaai maken.

En sinds vandaag zijn ze terug, na twee weken minder last omdat er andere bedrijven bezig waren met de afwerking binnen. Nu staat hier terug een bus polen een stelling te bouwen voor de steen langd buiten. Als dat binnen een goeie maand nog zo is tijdens m´n examens krijg ik echt een zenuwinzinking. Elke fucking dag van 7 tot 17.

Ik snap dat je soms overlast moet veroorzaken, maar hoe het hier de laatste tijd loopt is er echt over. En ben wel is benieuwd hoe die foorapen zouden reageren moest je tijdens hun bouwverlof weken aan een stuk naast hun bezig zijn.

En dat allemaal uiteraard in opdracht van een projectontwikkelaar. Zo'n type dat zelf niet veel kan en zelfs te lomp is om van z'n eigen dak te vallen. Echt ethisch is dat toch niet te noemen.

Tldr: Ik vermoed dat er in de hemel geen plek is voor bouwvakkers, projectontwikkelaars en immo makelaars.

M´n excuses trouwens voor de schrijffouten. Was nog maar een kwartier aan´t slapen toen ze begonnen. Want ja, mensen met nachtshiften bestaan niet. Ik hoop dat als ze met hun lompe kloten in hun been slijpen, en ze komen terecht op´t spoed (waar ik toevallig werk) ik toch ook wat slaperig ga zijn van die werken naast mij :sleep2:
ik begrijp uw frustratie, maar uw laatste opmerking is wel zever he. Ik heb zelf jaren met de vaste nacht gewerkt, dus weet wat het is, maar het is dan aan u om ervoor te zorgen dat ge overdag kunt rusten. Het dagleven is nog altijd de norm en dat is de periode dat er lawaai gaat zijn en werken mogen doorgaan.
En als ge mensen foorapen noemt en hoopt dat ze met hun lompe kloten in hun been slijpen, vraag ik me af wat ge op een spoed - afdeling doet.

ik begrijp uw frustratie, maar uw laatste opmerking is wel zever he. Ik heb zelf jaren met de vaste nacht gewerkt, dus weet wat het is, maar het is dan aan u om ervoor te zorgen dat ge overdag kunt rusten. Het dagleven is nog altijd de norm en dat is de periode dat er lawaai gaat zijn en werken mogen doorgaan.
En als ge mensen foorapen noemt en hoopt dat ze met hun lompe kloten in hun been slijpen, vraag ik me af wat ge op een spoed - afdeling doet.
Jij mooi correcte mens. Ik hoop dat je wel wat nuance kunt vinden in m´n post.

Uiteraard hoop ik niet dat ze in hun been slijpen of van het dak vallen. Dat het een bende foorapen zijn staat wel vast, anders maak je geen hele straat wakker met RGR fm om 8 uur s´ ochtends.

Tijd geleden waren de dakwerkers bezig, maakte ook lawaai. Maar die hadden wel het fatsoen om pas vanaf de middag hun muziek volle bak te zetten. Ik leef hier letterlijk al maanden naast een bouwwerf en de overlast is logisch, maar het is daarbovenop ook nog is kermis erbij. En ja, ik moet me aanpassen als ik met de nacht of de late sta, maar wederzijds begrip is ook wel fijn. En geloof me, er is al genoeg gecommuniceerd door zowel mij als de rest van de straat.

Enkel bekend omdat ze een boobjob en g-wagon kregen toen ze 18 waren. Dat mensen die volgen snap ik niet. Ofja, de gemiddelde man heeft maar al te graag een extra stel borsten op zijn scherm. Maar I just don't get it.
Mwèh, dat soort opgespoten lippen/borsten/billen met volgeplamuurd gezicht doet mij nu eens echt nul komma nul.

Maar om on topic te blijven: Er is weer eens een Vlaamse film uit en je wordt alweer een hele week om de oren geslagen met extatische nieuwsberichten daarover. Geen idee hoe goed of slecht hij is maar dat is toch iedere keer hetzelfde stramien bij elke Vlaamse film die het niveau van FC de Kampioenen iet of wat overstijgt? (en moeilijk is dat niet)
Verder, sinds ik in een interview met die Jeroen Olyslaegers de man in kwestie commentaar zat te geven op mensen die in korte broek op den dijk aan de zee rondliepen in volle zomer vind ik dat ook geen toffe mens.

Mwèh, dat soort opgespoten lippen/borsten/billen met volgeplamuurd gezicht doet mij nu eens echt nul komma nul.

Maar om on topic te blijven: Er is weer eens een Vlaamse film uit en je wordt alweer een hele week om de oren geslagen met extatische nieuwsberichten daarover. Geen idee hoe goed of slecht hij is maar dat is toch iedere keer hetzelfde stramien bij elke Vlaamse film die het niveau van FC de Kampioenen iet of wat overstijgt? (en moeilijk is dat niet)
Verder, sinds ik in een interview met die Jeroen Olyslaegers de man in kwestie commentaar zat te geven op mensen die in korte broek op den dijk aan de zee rondliepen in volle zomer vind ik dat ook geen toffe mens.
In welk interview was dat? Voor mij hoeft een schrijver geen toffe mens te zijn om goeie boeken te schrijven, maar hij heeft zijn eigen stijl wel al heb ik hem, op FB volgende waar hij dagelijks iets post, nog niet betrapt op het neerkijken op mensen die zich anders kleden.

DS weekblad ergens deze zomer.
Gevonden:

Weet je wat ik niet begrijp? Hier op de dijk zie je goed geklede vrouwen, met naast hen een vent die eruitziet als een twaalfjarige. Een korte broek, het tegengestelde van stijlvol. Hoe kun je nu zo met elkaar vloeken? Ik vind dat niet kunnen. Trek toch gewoon mooie kleren aan!’

Valt nog mee, vind ik. Ik dacht dat het veel arroganter zou zijn. Vroeger gingen mensen nu eenmaal stijlvoller op straat.

Doet me denken aan hoe vorige maand een (nieuwe?) postbode een pakje met een smartphone naast de brievenbus had gezet "onder een afdakje op een veilige plaats", terwijl tot hiertoe dat elke keer naar het postkantoor ging. Het was uiteraard ook verdwenen.

Toevallig met een duur voorwerp.
Was dit verzekerd omdat het duur is??
Heb eens "van horen zeggen" dat verzekerde pakjes meer verdwijnen dan gewone.
Net omdat ze weten dat het iets duur en waardevol is

Was dit verzekerd omdat het duur is??
Heb eens "van horen zeggen" dat verzekerde pakjes meer verdwijnen dan gewone.
Net omdat ze weten dat het iets duur en waardevol is
Neen, kwam via bol.com van een aangesloten winkel die dat kennelijk met gewone pakketpost verstuurde. Nu goed, ze hebben er dan ook weinig problemen van gemaakt en me dat geld teruggestort, maar het viel gewoon op dat na tientallen of honderden pakjes waarbij er niemand thuis was en het naar het postkantoor ging, het nu plots op een "veilige" (zeer belachelijke) plaats werd gezet.

Headhunters, rot toch op. "Beste Beffer, ik ben <I don't give a fuck> van de consultancybureau <never heard of it, still don't give a fuck>. We hebben voor u een opportuniteit als <tuurlijk datte, ne degradatie van functie en waarschijnlijk 30 procent van mijn loon inleveren>. Die idioten doen zelfs de moeite ni om 2 min deftig mijn profiel te bekijken op linkedin, anders zouden ze wel weten dat hun aangeboden flutjobke ni past bij mijn profiel.

Laatst bewerkt:
Headhunters, rot toch op. "Beste Beffer, ik ben <I don't give a fuck> van de consultancybureau <never heard of it, still don't give a fuck>. We hebben voor u een opportuniteit als <tuurlijk datte, ne degradatie van functie en waarschijnlijk 30 procent van mijn loon inleveren>. Die idioten doen zelfs de moeite ni om 2 min deftig mijn profiel te bekijken, anders zouden ze wel weten dat hun aangeboden flutjobke ni past bij mijn profiel.
ik beeld mij dan in dat ze u effectief op bellen met "Beste Beffer"

Ook altijd leuk als die u opbellen op het werk. “Kan je vrijuit spreken?” Ja hoor, als ge mij belt/ambeteert op het werk en ik met 6 man in nen bureau zit, hoort ge dat lawaai van dat kiekenkot hier niet? :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan