Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een iets grotere ergernis vandaag. Een tijdje terug hebben vrienden gevraagd om geld te lenen en heb ik initieel toegezegd. Echter, moest het allemaal nogal snel gebeuren en kwamen er nogal vreemde methoden ter sprake om het geld over te zetten. Uiteindelijk dan maar afgehaakt, want daar doe ik allemaal niet aan mee. An sich zou ik het geld na een week terughebben, dus leek me dat eerst prima als het via een gekende bank zou gaan.

Fast forward naar vandaag is het euvel nog steeds niet opgelost en zitten ze nog meer in geldnood en hebben ze weer gevraagd of het echt niet lukt. Aangegeven dat het niet lukt en dan kreeg ik mee dat het, maar om enkele honderden euro's zou gaan voor eten. Als het allemaal zo moeilijk is dan lijkt het me niet nodig om honderden euro's tegen eten te smijten.

Op dit moment heb ik niet nog eens zin om nee te zeggen of daar zelfs verder op in te gaan. Als ik dat eenmaal zeg, moet dat wel genoeg zijn 🤷‍♂️
Alé nu, gunt die mensen hun 0,04 bitcoin.

Thx you just made my day
meteen 4 besteld zie.

Mijn vrouw vermoed nu dat ze die sleutel is kwijt geraakt op de autobus naar haar werk.
Dat zou nog niet zo erg zijn dan, dan weet niemand in welke gemeente dat hij mijn familienaam moet gaan beginnen zoeken in de witte gids.

Ik ga eerst eens binnenspringen bij de politie, als ze daar toevallig niets hebben binnen gekregen.
En anders ga ik gewoon sleutel laten bij maken, en daar 150 euro voor vragen aan mijn vrouw. Dan zal ze er wel zorg voor dragen denk ik.

Want als ik gewoon de prijs van de nieuwe sleutel, een 15 tal euro , zal vragen .... Zal ze er wel weer careless mee om springen.

Het is altijd hetzelfde, iets dat zij niet koopt of gekocht heeft, heeft geen waarde.
Maar iets waar ze (diep) voor in de buidel moet tasten, ho maar. Dan draagt ze er zorg voor hoor.
Eerst eens bellen naar de lijn lijkt me logischer. 😉

Na de voormiddag thuis te hebben doorgebracht met talloze IT-issues waardoor ik nauwelijks heb kunnen werken had ik besloten om te fappen tijdens de pauze om wat stoom af te laten. Goe filmpke eruit kunne pikken, ikke blij "toch nog iets om me aan te verheugen vandaag" om dan te stuiten op 2 snertreclamefilmkes genre "ben je het ook beu om maar altijd te rukken, ga dan naar die <site>, waarop je dan binnen de 24u gegarandeerd kunt neuken" wtf bende smeerlappen, IK WIL NI NEUKEN WANT IK HEB HET VROUWKE, MAAR AF EN TOE WIL IK FAPPEN SO WHAT? LEAVE ME THE FUCK ALONE!! Gisteren ook gebeld naar proximus voor problemen met een FACTURATIE. "Ok meneer je hebt gelijk, we gaan het bedrag crediteren". "Heb je reeds gedacht om de volledige sportpacket te nemen"? Seriously kerel, ik bel enkel voor mijn factuur die jullie teveel hebben aangerekent in orde te krijgen en nu probeer je me te rippen met een overbodige packet. Niks is evident meer dag van vandaag🤬
Nu hang je bef tot op de grond zeker.

Meh, (vroeger?) heel goeie maat, die het al is heel lastig heeft gehad, zit momenteel terug diep, werk en vriendin kwijt. Kerel hangt blijtend aan den telefoon ja seg de politie die moeten zich toch legitimeren he... . Want ja k heb bewijs dat x mij wilt kloten en iedereen spant tegen mij samen maar ik mag ni naar de politie en nog zo'n heel warrig verhaal... . K zie hem straks maar ben benieuwd (of bevreesd) in welke toestand... . Sjaans dat zijn ouders erbij zijn want anders deed die echt onnozel dingen vrees ik... .

Voor sommige mensen is het leven een strijd zeker :( .
Klinkt alsof die een lange periode van rust en stabiliteit kan gebruiken.
Mindfulness.

Al eens samen op selor gekeken?

Klinkt alsof die een lange periode van rust en stabiliteit kan gebruiken.
Mindfulness.

Al eens samen op selor gekeken?
Daar is em al paar keer op gebuisd op die examens :laugh: . En duurt meestal ook te lang, tegen dieje tijd heeft hem ergens anders een job voor een paar weken :laugh: .

(alé pas op k vind het erg genoeg he daar niet van)

De eerste kinderziekte van het nieuwe schooljaar is er. Kunt mij opvegen. Ik zou in feite een zelftest moeten doen, gezien de klachten, maar met al die nieuwe varianten altijd is dat nog betrouwbaar of zijn die aangepast aan nieuwere uitgaven van ons aller Covid?

Nationale ergernis ofzo? Gisteren op afsluiten geklikt, deze ochtend voor het buitengaan, nu dus, zie ik dat de desktop toch nog mooi staat te blinken :(

Ik wil mijn werklaptop nemen uit zijn tas maar vergeten dat de rits open stond :sop:.
Valt die natuurlijk vol op de vloer, op het eerst buiten wat krassen op de hoeken geen schade.
Net een maand oud.

De laatste tijd enorme toename van spam in mijn mailbox.
Wat voor brol dat ik soms moet deleten elke dag.

Tweede ergernis:
Vorige week had ik halfjaarlijkse controle bij de tandarts, had het gewoon vergeten. Dag erop proberen terug te bellen, neemt die niet op.
Een collega zegt mij dat ik zal moeten betalen aangezien ik niet gegaan ben, is dit zo?

Laatst bewerkt:
De laatste tijd enorme toename van spam in mijn mailbox.
Wat voor brol dat ik soms moet deleten elke dag.

Tweede ergernis:
Vorige week had ik halfjaarlijkse controle bij de tandarts, had het gewoon vergeten. Dag erop proberen terug te bellen, neemt die niet op.
Een collega zegt mij dat ik zal moeten betalen aangezien ik niet gegaan ben, is dit zo?
Zou wel eens goed kunnen, ja

Een iets grotere ergernis vandaag. Een tijdje terug hebben vrienden gevraagd om geld te lenen en heb ik initieel toegezegd. Echter, moest het allemaal nogal snel gebeuren en kwamen er nogal vreemde methoden ter sprake om het geld over te zetten. Uiteindelijk dan maar afgehaakt, want daar doe ik allemaal niet aan mee. An sich zou ik het geld na een week terughebben, dus leek me dat eerst prima als het via een gekende bank zou gaan.

Fast forward naar vandaag is het euvel nog steeds niet opgelost en zitten ze nog meer in geldnood en hebben ze weer gevraagd of het echt niet lukt. Aangegeven dat het niet lukt en dan kreeg ik mee dat het, maar om enkele honderden euro's zou gaan voor eten. Als het allemaal zo moeilijk is dan lijkt het me niet nodig om honderden euro's tegen eten te smijten.

Op dit moment heb ik niet nog eens zin om nee te zeggen of daar zelfs verder op in te gaan. Als ik dat eenmaal zeg, moet dat wel genoeg zijn 🤷‍♂️
Nooit grote bedragen geld lenen aan vrienden imho.
Ook niet aan familie imho, enkel voor m'n ouders of uw kinderen kun je nog uitzondering maken, mits voorwaarden.

Gisteren, mijn vrouw is met de auto op weg naar haar werk. In een bepaalde straat, zone 30, rijdt ze blijkbaar niet snel genoeg naar de goesting van de bestuurder achter haar. Probeert haar blijkbaar meerdere malen illegaal in te halen en klem te rijden.

Uiteindelijk komt ze aan op de (openbare) parking en blijkt dat die gore klootzak haar tot daar is gevolgd en zich achter haar auto geparkeerd heeft.

Die marginale idioot is haar beginnen uitschelden, fysiek aanvallen (haar duwen tot ze tegen haar auto stond en geen kant meer uit kon), bedreigen ("ik zal eens een paar blutsen maken in uwe stommen auto"), allemaal omdat ze volgens hem "met haar fars bakkes" verkeerd naar hem gekeken zou hebben.

Hij is weggegaan toen er een paar bouwvakkers passeerden, de held. Het ging blijkbaar om een lelijke vetzak van rond de 50 jaar, met een hemd van De Lijn aan, die met een aftandse Ford Fiesta reed. Helaas heeft mijn vrouw de nummerplaat niet onthouden door de schok, en zouden er op die parking ook geen camera's hangen. Ik heb haar gezegd dat ze toch zo snel mogelijk aangifte moet gaan doen; misschien dat er ergens anders camera's stonden in een van de straten die ze doorgereden zijn.

Wat er door uw hoofd gaat als ge dat te horen krijgt... en wetende dat ge er niks meer aan kunt doen. Kerel zou zijn tanden kunnen oprapen als ik dat had zien gebeuren. Razend ben ik gewoon
Update: vandaag was de eerstmogelijke datum waarop mijn vrouw een afspraak kon maken om dit aan te geven bij de politie

Uitkomst: Volgens de politie zijn er geen strafbare feiten gepleegd; meer nog, het parket heeft blijkbaar (nogmaals, volgens de lokale politie) besloten om dit soort zaken niet meer te vervolgen omdat verkeersagressie veel te frequent voorkomt en ze dit helemaal niet kunnen bijbenen. Ze hebben zelfs geen PV opgesteld omdat ze de nummerplaat van de dader niet onthouden had :smile:

Pas nadat er 35 (letterlijk, vijfendertig) andere klachten over dezelfde persoon binnenkomen zouden ze iets ondernemen. Haar klacht wordt hier niet bijgeteld, nee; zonder nummerplaat en met enkel een beschrijving van de wagen en persoon zijn ze niets.

Bedankt, politie.

Update: vandaag was de eerstmogelijke datum waarop mijn vrouw een afspraak kon maken om dit aan te geven bij de politie

Uitkomst: Volgens de politie zijn er geen strafbare feiten gepleegd; meer nog, het parket heeft blijkbaar (nogmaals, volgens de lokale politie) besloten om dit soort zaken niet meer te vervolgen omdat verkeersagressie veel te frequent voorkomt en ze dit helemaal niet kunnen bijbenen. Ze hebben zelfs geen PV opgesteld omdat ze de nummerplaat van de dader niet onthouden had :smile:

Pas nadat er 35 (letterlijk, vijfendertig) andere klachten over dezelfde persoon binnenkomen zouden ze iets ondernemen. Haar klacht wordt hier niet bijgeteld, nee; zonder nummerplaat en met enkel een beschrijving van de wagen en persoon zijn ze niets.

Bedankt, politie.

Als dat dus echt zo is dan zou ik eens een klachtenmail maken naar die zone want dat is verre van de manier van werken. Zij hebben niet te beslissen wat het parket wel of niet gaat vervolgen. Enige dat ze moeten doen is vaststellen, uitzoeken en doorgeven aan het parket.

Weer 1 die geen zin had om te werken. Als iemand zo afgescheept werd bij ons en een klacht stuurt dan is het zijn beste dag niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan