Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus omdat een, waarschijnlijk, klein deel van de klas het uithangt, maak je het bewust pittiger voor iedereen?
Ze zijn maar met zes in de klas, dit was een groepsmomentje. In een klas van twintig of meer zou het idd niet eerlijk zijn, maar dit zijn pappenheimers die we allemaal al kennen en er is weinig twijfel. Plus, ik nuanceer pittig in dat het een toets is rond zender-boodschap-ontvanger, het is dus ook geen kwestie van half hun toekomst hangt er van af.

goh, dat is toch een gekende tactiek? heel de klas straffen zodat de daders onder druk komen staan om zichzelf bekend te maken of het niet meer te doen. en zoals marcel zei: in dit geval heeft heel de klas ook gewoon deel aan het gebeuren.

Een gekende tactiek, maar of dat een correcte tactiek is, is een andere zaak.

Ze zijn maar met zes in de klas, dit was een groepsmomentje. In een klas van twintig of meer zou het idd niet eerlijk zijn, maar dit zijn pappenheimers die we allemaal al kennen en er is weinig twijfel. Plus, ik nuanceer pittig in dat het een toets is rond zender-boodschap-ontvanger, het is dus ook geen kwestie van half hun toekomst hangt er van af.

Oke, dan kan ik wel ergens volgen met deze achtergrondinformatie.

‘Groetjes’. Ik haaaat berichten aan collega’s te moeten afsluiten met ‘groetjes’ want da’s gewoon niet hoe ik praat/schrijf. Maar zij groetjes-en dat het een lieve lust is dus ja dan groetjes je maar mee. Toegegeven, diegenen die gewoon ‘voornaam’ zonder zelfs een dag of beste en dan hun naam zonder enige afsluiter doen is ook irritant (ben je boos of gewoon onbeleefd?) maar ik ben gewoon geen ‘groetjes’ mens. Vriendelijke groeten met alle plezier, maar dat voelt dan te formeel op die fckn groetjes. Misschien afhankelijk van de vakcollega iets kiezen. Voor Godsdienst afsluiten met God Zegene U, voor Engels God Save The King, Nederlands dan Ik Heb Hele Grote Bloemkolen en Frans Vive l’Empereur.
Ik zet mvg als het familiair mag 🤷‍♀️

Misschien afhankelijk van de vakcollega iets kiezen. Voor Godsdienst afsluiten met God Zegene U, voor Engels God Save The King, Nederlands dan Ik Heb Hele Grote Bloemkolen en Frans Vive l’Empereur.
Naar mijn dichtste collega van Legal stuur ik nu altijd consequent:

"U bijzonder dankend bij voorbaat, bieden wij U onze zeer voorname gevoelens van hoogachting,"

Ja, wij hebben een vaste handtekening, zeker voor externe mails, maar die kunnen we aan & uit zetten. Als het intern is, en zeker naar een collega dat je goed kent, dan is het zo'n ginnegapperij, of een "thx!". Anders bestaat je email-gesprek qua lengte voor meer als de helft uit signatures.

Dat is dan mijn pet peeve: mensen die mails afsluiten met thanks, wanneer je niets voor hen hebt gedaan en ze je niet vragen iets te doen.

Je dank is waardeloos!

Wat een rotweer. Niets kunnen doen zonder direct nat in het zweet te staan, u heel de dag vettig en plakkerig voelen door dat zweet, vervelende insecten die een 2de adem krijgen en amper zuurstof in de lucht. Dat het maar snel gedaan is ermee.

Ik gebruik al sinds donderdag een handmatige airco.

Ventilatorke aan mn rechterkant, emmer water met wat zeep in en een washandje. Maak me om de zoveel minuten me wat vochtig (niet druipnat want ik zit immers bij mn PC), de ventilator maakt dat extra koel voor ne halve minuut.

Roeien met de riemen de ge hebt é.

Als volop werkzoekende is mijn pet peeve dat jullie hier jullie handtekening/afsluitingen pet peeves delen. Ik twijfel nu al 17 keer over elk woord in mijn mail, nu ga ik nog beginnen twijfelen over hoe ik moet afsluiten ook!

Oh Boy. Ne maat uitnodigen met zijn kroost en vrouw, waar duidelijk al maanden/jaren problemen zijn.

Goede maat zijnde het daar over willen hebben en gewoon geblokt worden dat het over iets anders moet gaan en hij toch niet uit elkaar gaat omwille van de kinderen.

Tegelijkertijd zit zijn madam bezig tegen mijn partner dat de seks niet meer hoeft omdat er toch al kinderen zijn.

Fijn om zo nog 17 jaar voort te doen :unsure: Ik dacht ook eens goed te doen. Gelukkig gaat het bij mij goed denk ik dan.

Laatst bewerkt:
Oh Boy. Ne maat uitnodigen met zijn kroost en vrouw, waar duidelijk al maanden/jaren problemen zijn

Goede maat zijnde het daar over willen hebben en gewoon geblokt worden dat het over iets anders moet gaan en hij toch niet uit elkaar gaat omwille van de kinderen.

Tegelijkertijd zit zijn madam bezig tegen mijn partner dat de seks niet meer hoeft omdat er toch al kinderen zijn.

Fijn om zo nog 17 jaar voort te doen :unsure: Ik dacht ook eens goed te doen. Gelukkig gaat het bij mij goed denk ik dan.
En hierop iets uitmaken is dus ook moeilijk.
Ligt het aan hem of haar ... questions 😅

Zoek terug een job of leven waar je ni haat op de wereld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan