Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De vorige eigenaars hebben hier -volgens de buren toch- inbraakwerend glas in de voordeur laten steken, dat is mss ook een optie voor jullie als je dan toch al mag beginnen vervangen... 🙈
Inbraakwerend betekent niet dat uw glas niet breekt he. Ge slaagt er gewoon niet direct een gat in doordat het lagen glas met lagen folie is, maar de ruit die geraakt wordt versplinterd wel rond de plaats van impact

Vanaf morgen is Mevrouw Squid enkel op school aanwezig in een emmer. I am a puddle of Squid. #gesmolten #tewarm #geenairco
Hope you come back when its cooler 😁

8872708-B-D9-D8-4-FCA-AA18-2-A42-F0-DA0-BB5.gif

Hier ook school die hun zwemmen leert ( wel prive school). Ze hebben 2x week 2u zwemlessen. School heeft hun eigen Olympisch buiten zwembad maar kan verwarmd worden voor onze winters.

Dat valt nog goed mee vind ik! Alez, naar Belgische financiële normen 😁
Ja valt goed mee maar zitten ook veel rijke mensen hier die donaties doen. Zwembad had een klein lek, dus 1 van de ouders heeft dan maar een upgrade gegeven van het zwembad van 30K eur. Ander heeft een upgrade gegeven van cricket veld van 7K eur. Net een nieuw astro turf hockey veld gelegd ook, dunno waar dat geld van komt.

Maar de infrastructuur van de school is stukken beter dan een normale school in Belgie.

@808 State is in Zuid Afrika.

Ja valt goed mee maar zitten ook vrel rijke mensen hier donaties doen. Zwembad had een klein lek, dus 1 van de ouders heeft dan maar een upgrade gegeven van het zwembad vam 30K eur. Ander heeft een upgrade gegeven van cricket veld van 7K eur. Net een nieuw adtro turf hockey veld gelegd ook, dunno waar dat geld van komt.

Maar de infrastructuur van de school is stukken beter dan een normale school in Belgie.

@808 State is in Zuid Afrika.
Is dat niet altijd zo bij private instellingen? Je moet ook gewoon een zekere "return" tonen natuurlijk. Als ik de universiteit van mijn vrouw zag, dat was grote luxe en perfect onderhouden in vergelijking met de mijne. Natuurlijk betaalde zij een veelvoud van wat je hier als student in het gesubsidieerd onderwijs betaalt.

Is dat niet altijd zo bij private instellingen? Je moet ook gewoon een zekere "return" tonen natuurlijk. Als ik de universiteit van mijn vrouw zag, dat was grote luxe en perfect onderhouden in vergelijking met de mijne. Natuurlijk betaalde zij een veelvoud van wat je hier als student in het gesubsidieerd onderwijs betaalt.
Uiteraard maar dit is dan ook het verschil tussen de europese manier van werken tegenover deze manier van werken. In EU veel tax, veel overheid, veel gratis. Hier zeer weinig tax, weinig overheid keuze tussen prive of overheid ziekenhuis en scholen. Waar de prive uiteraard een service kunnen geven dat je bij overheid niet kan krijgen. Verschil tussen een persoon als kost zien of als een revenue stream. Persoonlijk verkies ik de minder tax approach maar dat is ook omdat ik genoeg verdien. Mocht ik moeten surviven zou ik veel beter af zijn in Belgie bvb.

Als ik zie hoe oudercomité's hier vanalles organiseren om geld op te halen voor onder andere de heraanleg van de speelplaats en nieuwe laptop's dan gaat het toch ook stilaan die richting uit.

Uiteraard maar dit is dan ook het verschil tussen de europese manier van werken tegenover deze manier van werken. In EU veel tax, veel overheid, veel gratis. Hier zeer weinig tax, weinig overheid keuze tussen prive of overheid ziekenhuis en scholen. Waar de prive uiteraard een service kunnen geven dat je bij overheid niet kan krijgen. Verschil tussen een persoon als kost zien of als een revenue stream. Persoonlijk verkies ik de minder tax approach maar dat is ook omdat ik genoeg verdien. Mocht ik moeten surviven zou ik veel beter af zijn in Belgie bvb.
Ja dat is altijd het verschil wat tussen de meer welvaartstaat-opvatting van Europa en de individuele benadering waar de VS het grote voorbeeld van is.
Als ik zie hoe oudercomité's hier vanalles organiseren om geld op te halen voor onder andere de heraanleg van de speelplaats en nieuwe laptop's dan gaat het toch ook stilaan die richting uit.
Ik denk dat dit nog altijd maar een fractie is vergeleken met wat privéonderwijs zou kosten hoor.

Ik heb me ingeschreven voor kookles basisniveau via PCVO omdat ik helemaal niks kan.
Ten eerste had ik 0,0 idee waar ik moest zijn. Er stonden ook totaal geen plaatjes of zo en ook niks op 't inschrijvingsformulier. Blijkbaar zijn er 2 gebouwen en ik werd half uitgelachen toen ik al de weg vroeg naar de kookles.
Alsof ik weet waar ik moet zijn.

Eenmaal daar zat ik tussen 50 en 60plussers :unsure: en misschien een paar veertigers.
We namen 't menu samen door, werden in groepen verdeeld - wat ik niet wilde - en nadien was het hup de keuken in.
Natuurlijk was ik met 2 50+ vrouwen en hun apart Maaslands dialect die de macht over de appeltaart - wij het dessert, rest waren dan voorgerecht en hoofdgerecht - opeisten waardoor ik en 't resterende 4de bedeesd Turks meisje goed waren om af te wassen, Haldis te spelen en bakvormen invetten :cry:

Absolute basiskookles is toch een kleine groep met ieder zelf een kookeiland met een kok die uitlegt en ge vragen kunt stellen, nee?

Laatst bewerkt:
Kom je in een lokaal, is de afstandsbediening van de beamer in drie delen verstopt, batterijen weg, kabel van zowel power voor beamer als verbinding met laptop gewoon weg. Dertig minuten kwijt tot je alles enigszins terug hebt. Zo echt van die streken waarvoor je ze *eigenlijk* een oorveeg zou willen geven, maja…

Kom je in een lokaal, is de afstandsbediening van de beamer in drie delen verstopt, batterijen weg, kabel van zowel power voor beamer als verbinding met laptop gewoon weg. Dertig minuten kwijt tot je alles enigszins terug hebt. Zo echt van die streken waarvoor je ze *eigenlijk* een oorveeg zou willen geven, maja…
En niemand die van iets weet. :rofl:

Waar is de tijd dat elke klas nog van deze juweeltjes had. :love:

Overhead-projector-huren.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan