The Magical Taz
Well-known member
Ga op uitstap met uw klas naar de zuivelafdeling van de lokale Colruyt ?Vanaf morgen is Mevrouw Squid enkel op school aanwezig in een emmer. I am a puddle of Squid. #gesmolten #tewarm #geenairco
Altijd fris daar.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ga op uitstap met uw klas naar de zuivelafdeling van de lokale Colruyt ?Vanaf morgen is Mevrouw Squid enkel op school aanwezig in een emmer. I am a puddle of Squid. #gesmolten #tewarm #geenairco
Zwemmen staat zoals anderen zeggen in de eindtermen. Alleen is de vraag of de financiering die daarvoor voorzien is ook effectief voldoende lessen garandeert om goed te kunnen zwemmen.Vandaar dat zoiets als kunnen zwemmen in de eindtermen zou moeten staan en voldoende aangeleerd zou moeten worden in de lagere school.
Kindergeld kan voor véél aangewend worden. Het gaat echter bij privé-initiatief ook over de tijd die een ouder moet hebben om hun kind naar de zwemles te krijgen en terug. Voor mij en m'n vriendin was dat al wat werk en dan hebben we nog relatief gemakkelijke uren. Voor alleenstaanden is dat vaak héél moeilijk.We zijn als maatschappij ook wel veel rijker geworden ondertussen, dus dat zouden we moeten kunnen dragen.
En als het niet als extra komt, kindergeld kan bijvoorbeeld ook deels voor zo'n zaken aangewend worden.
Klopt, via school zou dit veel efficiënter en makkelijker kunnen geregeld worden.Het gaat echter bij privé-initiatief ook over de tijd die een ouder moet hebben om hun kind naar de zwemles te krijgen en terug.

Hier krijgen ze zwemles op school vanaf 5/6 jaar. Maar wij hebben onze oudste rond z'n 4 op de wachtlijst gezet in Herentals en na een half jaar mocht hij met de zwemlessen starten. Dat zijn dan groepjes van maximum 5 kindjes, allemaal op hetzelfde niveau (met dit systeem: https://fredbrevet.be/). Er waren inderdaad kindjes die nog geen enkele basis hadden toen ze zwemles kregen op school.Hier ook privé leren zwemmen.
Moesten er ooit kinderen komen zullen die dat ook privé leren al vroeg.
Steeds minder kinderen kunnen zwemen, AH DIE SCHOLEN WEER HE! Ja want het is uw school zijn schuld dat ge in t eerste middelbaar niet kunt zwemmen.
Nee, de ouders die weigeren hun kinderen te leren zwemmen (in veel gevallen omdat ze het zelf niet kunnen ongetwijfeld of daar nooit interesse in hebben gehad) zijn gewoon met meer en meer.
Daar heb ik nu wel eens een ergernis over. Een maximumfactuur klinkt allemaal mooi, maar ze smijten u wel dood een heel schooljaar met verkoop van dit en dat om schoolreizen, skiklassen, bosklassen, een nieuw bord, whatever te financieren. Maar wat ik het meest zotte vond is dat onze jongste nu ook sportschoenen moet hebben voor het turnen (dat op zich vind ik niet erg) en dat ze die schoenen daar houden (hij mag ze dus niet gewoon elke week meepakken naar school in een turnzak). Dus als hij nu een buitenschoolse indoor sport wil gaan doen, kan ik gewoon NOG een paar schoenen kopen.Door de maximumfactuur
Onlangs stond er nog in de krant dat er overal al wachtlijsten zijn bij de zwemleraars. In het stedelijk zwembad van Aalst bijvoorbeeld mochten privé leraars tot voor de vernieuwing van het zwembad gewoon vrij les geven, ze vroegen gewoon geld aan de ouders of diegene die les wou volgen. Sinds die vernieuwing zijn er nog maar een beperkt aantal privé lesgevers toegelaten in het zwembad én moeten deze een bijdrage betalen aan het zwembad. Daarnaast is het aantal tijdssloten wanneer er les kan gegeven worden beperkt, want hiervoor moeten ze bepaalde banen vrijhouden. Die leraars zelf zijn dan ook nog eens overbevraagd waardoor er voor echt beginnende zwemmers al een wachtlijst is van een jaar bij sommige leraars.Maar als de (arme?) steden en gemeenten niet investeren in de infrastructuur, is de capaciteit er niet. Ik wil best lessen betalen als dat nodig is, maar vooral het idee dat er wachtlijsten zijn vind ik absurd.
Het probleem is volgens mij niet kunnen maar willen. Het grootste probleem is in mijn ogen dat iedereen infrastructuur wil maar niemand die wil betalen voor een ander. De een wil wandelpaden, een ander een zwembad, nog een ander hondenweides en ga zo maar door en liefst van al aan de achterdeur. Hier in de buurt zijn er ook zwemlessen, in een zwembad op 20km van onze deur. Mijn zoon is een van de 2 kinderen van zijn lagere school die daar is want het is zo ver he en het is dan nog eens op zaterdagmiddag (tussen 11 en 13 uur) en het kost teveel geld (5 euro per les)We zijn als maatschappij ook wel veel rijker geworden ondertussen, dus dat zouden we moeten kunnen dragen.
En als het niet als extra komt, kindergeld kan bijvoorbeeld ook deels voor zo'n zaken aangewend worden.
. Veel mensen zijn gewoon te tam om hun eigen verantwoordelijkheid op te nemen.Klopt helemaal betaal elke week 20€ + zwembad zodat men zoon toch leert zwemmen...Steeds minder schoolkinderen kunnen zwemmen en leren zwemmen. Steeds minder scholen lassen zwemlessen in en steeds meer zwembaden sluiten.
Wij gingen vroeger om de twee weken een uur gaan zwemmen met school en ik heb het daar geleerd. Vandaag zijn mensen afhankelijk van dure privé leraars om zelf hun kinderen te leren zwemmen. Hoe snel gaat alles in dit land toch achteruit?
Alles voor de clicks...Alles voor de verontwaardiging niet waar.
Man maakt een fout. Blijkt dat ook nog te beseffen. Hier. Voor heel Vlaanderen te zien mijnheer.
![]()
KIJK. Vader wil luchtballonnen van dichterbij bekijken en steekt treinsporen over met dochtertje op schouders
Een omstaander heeft woensdagavond gefilmd hoe een vader met zijn dochtertje op zijn schouders over de treinsporen loopt in het Europark-Zuid. De man had de spoorweg verschillende keren overgestoken om met zijn kind dichter bij enkele opstijgende ballonnen te raken.www.hln.be
inderdaadHet probleem is volgens mij niet kunnen maar willen. Het grootste probleem is in mijn ogen dat iedereen infrastructuur wil maar niemand die wil betalen voor een ander. De een wil wandelpaden, een ander een zwembad, nog een ander hondenweides en ga zo maar door en liefst van al aan de achterdeur. Hier in de buurt zijn er ook zwemlessen, in een zwembad op 20km van onze deur. Mijn zoon is een van de 2 kinderen van zijn lagere school die daar is want het is zo ver he en het is dan nog eens op zaterdagmiddag (tussen 11 en 13 uur) en het kost teveel geld (5 euro per les). Veel mensen zijn gewoon te tam om hun eigen verantwoordelijkheid op te nemen.
Wij kleedden ons allemaal samen om als kinderen met een leerkracht bij. Het eerste vrouwelijk naakt zowaar (toen je dat nog helemaal niet interesseerde).Ik denk dat er gewoon weinig animo is om als leerkracht nog maar in de buurt te zijn van halfnaakte kinderen. Voor je het weet sta je in de krant.
Wij kleedden ons allemaal samen om als kinderen met een leerkracht bij. Het eerste vrouwelijk naakt zowaar (toen je dat nog helemaal niet interesseerde).

De vorige eigenaars hebben hier -volgens de buren toch- inbraakwerend glas in de voordeur laten steken, dat is mss ook een optie voor jullie als je dan toch al mag beginnen vervangen...Vorige week een voordeur laten plaatsen met wat glaspartijen. Werkelijk een verbetering tegenover de vorige houten deur. Meer lichtinval en dergelijke. Leuk! Echt tof!
Vandaag thuisgekomen met mijn koter van school en rond het uur dat mijn partner thuiskomt, hoor ik iets aan de deur. Ik vraag even aan de dochter om te kijken of mama thuis is en dat was negatief. Enfin, beetje later gaan kijken en blijkt dat het middelste glas aan de buitenkant volledig gebarsten is. Uiteraard dan niemand meer te bekennen.
Dat wordt weer gezellig om alles te regelen.![]()

Ik zou gedacht hebben dat dat erin stak. Het is enkel de voorkant, de binnenkant is nog intact. Enfin. We zien wel wat de verzekering zegt.De vorige eigenaars hebben hier -volgens de buren toch- inbraakwerend glas in de voordeur laten steken, dat is mss ook een optie voor jullie als je dan toch al mag beginnen vervangen...![]()