Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stomme social media die u altijd opsolferen met een feed view die ge niet wilt.
Instagram die standaard op 'voor jou' in plaats van 'volgend' staat en dat ook elke keer weer terug zet.
Linkedin is zelf nog wat erger geworden. Vroeger had je dat het standaard op 'top' stond in plaats van 'recent' en ook elke keer weer resette naar die 'top', maar nu kan ik zelfs niet meer 'recent' kiezen, maar enkel 'personalized' and 'not personalized' zonder dus de optie om het chronologisch te zien. Ik wil enkel zien wat ik volg, al die rest interesseert me niet. Ik moet niet weten hoe iemand de dood van zijn pa gebruikt voor een linkedin-promotiepraat of een of ander 'dear diary' post. Het is al erg genoeg dat een aantal mensen uit m'n netwerk zo'n dingen liken, dan wil ik niet nog wat meer at random zo'n zever zien.

Eigenlijk is LinkedIn toch echt wel facebook clone, maar dan met het stickertje 'professioneel' opgeplakt. Maar daar wordt nu toch echt wel de grootste crap gepost. Iedereen die zichzelf zo knap en interessant vind en echt de onnozelste verhaaltjes verzint of elke persoonlijke scheet weet om te vormen tot een zogezegde wijze werk- of levensles. Ik zou eigenlijk beter mijn account sluiten totdat ik het ooit nog eens nodig heb in plaats van me altijd te laten verleiden om toch nog eens te kijken terwijl ik weet da tik me rot ga ergeren aan 80% van de zever die gepost wordt.

Instagram die standaard op 'voor jou' in plaats van 'volgend' staat en dat ook elke keer weer terug zet.
Linkedin is zelf nog wat erger geworden. Vroeger had je dat het standaard op 'top' stond in plaats van 'recent' en ook elke keer weer resette naar die 'top', maar nu kan ik zelfs niet meer 'recent' kiezen, maar enkel 'personalized' and 'not personalized' zonder dus de optie om het chronologisch te zien. Ik wil enkel zien wat ik volg, al die rest interesseert me niet. Ik moet niet weten hoe iemand de dood van zijn pa gebruikt voor een linkedin-promotiepraat of een of ander 'dear diary' post. Het is al erg genoeg dat een aantal mensen uit m'n netwerk zo'n dingen liken, dan wil ik niet nog wat meer at random zo'n zever zien.

Eigenlijk is LinkedIn toch echt wel facebook clone, maar dan met het stickertje 'professioneel' opgeplakt. Maar daar wordt nu toch echt wel de grootste crap gepost. Iedereen die zichzelf zo knap en interessant vind en echt de onnozelste verhaaltjes verzint of elke persoonlijke scheet weet om te vormen tot een zogezegde wijze werk- of levensles. Ik zou eigenlijk beter mijn account sluiten totdat ik het ooit nog eens nodig heb in plaats van me altijd te laten verleiden om toch nog eens te kijken terwijl ik weet da tik me rot ga ergeren aan 80% van de zever die gepost wordt.
Ja linkedin is erg geworden.

Onlangs zo'n HR-bimbanella die zich met Barbie vergeleek. Alles in het roze uiteraard.

En al de sportevenementen na het werk die moeten gepromoot worden.
Alles netjes gemonteerd.

Maar lucht verkopen werkt nu eenmaal zekers.

In mijn huidige woning hadden we internet + telefonie van Orange. Ik heb bij jobswitch men nummer van Orange gehouden waardoor er enkel nog internet was. facturatie was correct.

Nu gaan we verhuizen en wil ik inloggen op Orange en kan ik totaal niet aan mijn account. E-mailadres wordt geweigerd, nummer (logisch want geen Orange) ook, itsme wordt geweigerd. Ja, euhm, ok dan? Mag ik aub aan mijn klantenportaal?
Ik kan ook niet aan mijn klantennummer, want mijn facturen zijn enkel digitaal (en ik vind ze niet in men email).

Heb al maar direct de domiciliering stopgezet.

Over prijzen: ik ben wel geschrokken van hoeveel tekenspullen kosten. Niet dat die kleine niet perfect aan de slag kan met dingetjes uit Action of Club (dat is nu opgenomen in een andere keten) maar ik dacht van ‘hij doet dat nu het liefst, laat eens zien voor mooi materiaal’ en was toch bij een aantal dingen ‘heilige makreel’. Nu, hij zal wel heel blij zijn.
Mijn setjes alcoholmarkers zijn ongeveer 7€ per stift. En ja ik heb dan daar een 100-tal kleuren van 🤓

Nog eens de trein genomen op een laat uur, daar ziet ge toch wat op. Traject Brussel - Leuven die doorrijdt naar Luik, groep van 20-30 jongeren (vooral zwarten), eerst onderling met elkaar ruzie maken, bijna op elkaar kloppen en dan iedereen in de wagen uitdagen.

Doe met elkaar wat ge wilt, maar laat de rest daar toch eens buiten man. Intussen ook al 10 gasbalonnen doorgeknald en naar alles roepen dat beweegt. Normaal kan ik dat makkelijk aan mij laten passeren, maar de agressiviteit waarmee die handelen, daar word ik zelf agressief van. Uiteindelijk met enkele anderen verzet van wagon want dat zijn situaties die anders al te makkelijk uit de hand lopen.

Veel compassie met de conducteur die daar tickets moet aan gaan vragen.

Do I have news for you…

Vanaf vandaag strengere Europese regels voor grote internetbedrijven: dit ga je daarvan merken

Wat kunnen wij daar zoal van merken?​

• Een frisse start voor je tijdlijn: Op sociale media zou je als gebruiker kunnen kiezen welke soort berichten je wilt zien. Gekozen door de bedrijven zelf of door jou.

Do I have news for you…

Vanaf vandaag strengere Europese regels voor grote internetbedrijven: dit ga je daarvan merken

Wat kunnen wij daar zoal van merken?​

• Een frisse start voor je tijdlijn: Op sociale media zou je als gebruiker kunnen kiezen welke soort berichten je wilt zien. Gekozen door de bedrijven zelf of door jou.
Dus daarom die personalized of not personalized. Maar de optie om chronologisch te werken is daardoor dus verdwenen...
Maar kheb gisteren mijn Linkedin account gehibernate... kzal wel weer inloggen als ik ooit van job moet of wil veranderen. Dat ze hun zever maar houden.

F*ckin nieuwe achterbuur die even om 7h30 op zaterdagochtend kletsnat van de dauw gras gaat maaien met een zeer luide maaier. FFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Gisteren het bijna even verloren in m'n kop, tv van oma naast maakt me gek. Nu alweer, 9h, zit net achter pc na boodschap en vroege zaterdagochtend ... lap luid tv gedreun alweer een uur en nog 12 uur te gaan tot ze es gaat maffen

Ik wil gewoon een x aantal uur rust in mijn huis per dag. Niet zitten wachten tot er eens een gatje van een uur voor mijzelf is
Straks es met (half dove) oma praten

-Uw TV staat vrij luid hé de laatste 2 maand, twas 3 jaar vrij okay voor me, hoorde em maar soms of vaag
Waaat?

Huisbaas was er even in voortuin met mijn buurvrouw (z'n ma dus ) ... en babbelke gedaan.

Ze heeft dus een speakerbar al 2 maand zoals ik mogelijks dacht, want het geluid van haar kleine 40 inch tv is kapot. Die bar is ook een pak breder als haar TV, geen kleintje dus ... En ze kan niet goed om met dat ding die dan soms ook vanzelf verluid (zegt ze). Afijn, gevraagd mogelijks bassen te minderen en volume in check te houden.

Desnoods stel ik het even met haar in als ze akkoord is; dat het voor ons beide goed is. Wie weet wat staat er allemaal op van instellingen... of 5.1 sound naar 2.0 die raar doet, of soort dynamic range control die stille passage luider maakt? Geen soundbar expert hier, wel voor stereo en akoestiek pak meer.... afijn vooral nieuws etc is even keiluid meestal.

Eerste reactie van haar was wel even zo van ... een ludieke: ik woon hier eerst zulle :oi22: ... en het staat niet luid hoor, en die muur isoleert alles. Een enkele steen muur pre 1950's is meestal een ramp daarin en haar huis is nog ouder. Ik hoor hen praten bij bezoek, maar niet storend omdat een mensenstem van nature geen basdreun heeft. Huisbaas zei wel dat de TV soms irritant luid staat daar (voor hem). Goed dat hij erbij was dus, wou ik ook net daarom.
Tjah oudjes en ouderdomsgehoorverlies, werkten ook nog in luide fabriek ooit etc.

Laatst bewerkt:
Twee dingen:
* Een kind van achttien maand pak je niet op door ze vast te grijpen aan haar pols en ze zo zelf met uw ene arm van de grond op te heffen. En ze dan zo ook nog eens een eind mee te dragen. Je doet dat kind pijn. En dan met je gezicht op een centimeter van het hare gaan mekkeren dat het niet flink is x10 is ook niet oké. Kan mij niet schelen dat moeders stress hebben, het is niet en nooit oké.

* Ben aan de kassa en zie een hond buiten de Spar (de supermarkt, niet de boom …) met drie pootjes. Gewoon te staan. Maar toen er mensen buitenkwamen werd hij schuw en liep hij verder en verder weg. Er hing een lei- en halsband aan de ‘hier wacht ik’ dus duidelijk geen ‘wilde’ hond maar een huisdier. Ik vraag aan de dame van de Spar of ze dat kan omroepen, het is hier vlak op de Pottelberg en het kruispunt waar hij naar neigde is levensgevaarlijk voor een dier. Nee, wat moest ze dat omroepen, wat moest ze daar aan doen, neen. Ik zeg maar wat als die mensen pas begonnen boodschappen doen? Die hond zal weliswaar wel (normaal) niet van kilometers ver komen, maar als baasje is dit toch een noodgeval? Nee, ze weet niet wat ze zou moeten doen. Komt er nog een klant bij, wij doen een klapke en zo van ‘ja die leiband is hij precies ontsnapt é’. Plots die gerante ‘ah maar het is van een klant hier??? Oh maar ik ga dat omroepen’.
• • • Ja, vrouwmens, wat dacht je nu? Er zijn hier drie zaken, in de knutsel is er geen klant en de frituur is nog dicht. En zelfs als het niet direct overduidelijk is, als klanten iets melden dan is een directe ‘da’s mijn probleem niet’ toch nooit uw go-to eerste antwoord? Die hond heeft effectief het kruispunt overgestoken, die baas was effectief in de winkel en is zich de pleuris geschrokken. Het had al bij al dertig seconden moeten duren om dat om te roepen en op te lossen. Maar neen, het was haar probleem niet.

Zucht, de vaste PostNL chauffeur is terug van verlof, die kerel rijd als een gek rondjes om de blok in zone 30 omdat hij waarschijnlijk het juiste adres niet vindt... Zeker 3 x enorm snel zien passeren voor m'n deur. I.p.v. wat trager geconcentreerd te rijden om het huisnummer te kunnen zien, neen. Zoef aan 50~60 km/u.
Enkele maanden geleden had hij al in achteruit een verlichtingspaal aangereden, klets die paal op de grond en een erg grote deuk in z'n achterbumper en heel z'n achterdeur. Daarnet bijna hetzelfde scenario op de tijdelijke korte PVC 'vervangpaal' in afwachting van de verlichtingspaal. Exact dezelfde chauffeur.

Over duur voedsel

7€ voor ne frituur loempia !!!!!!!!! :S

Lol, vorige donderdag in totaal 9€ gespendeerd voor een kleintje (ze gieten er dan een pak frieten over waardoor het dus eigenlijk meer 4 grote pakken is) + 1 frikandel + 1 rundsbrochette. 9€, en gij zegt dat ge 7€ betaald voor een loempia ofwa?

.....

Lol, vorige donderdag in totaal 9€ gespendeerd voor een kleintje (ze gieten er dan een pak frieten over waardoor het dus eigenlijk meer 4 grote pakken is) + 1 frikandel + 1 rundsbrochette. 9€, en gij zegt dat ge 7€ betaald voor een loempia ofwa?
Die 7€ voor een loempia werd hier een paar pagina's terug gepost, had de reply niet gequote. Door Oldskooler dacht ik.
Zelf al paar jaar niet meer in frituur geweest. Moest ik het hier niet lezen, en van vrienden horen, en toch es gaan binnenkort... zou ik verschieten peins ik. Quick Mac Do etc ook al veel te duur.
Die 14€ voor een grote pitta idem, ook hier gepost. Foto van Squidward tijdje geleden: mini friet en mini hamburger + mini kwakje ketchup , 10€ uit foodtruck aan een school.
Ik voel een nieuw topic komen, hoe duur is uw frituur :unsure:
Binnenkort ... hoe nouvelle cuisine is uw frituur? Karton bordje met 5 frieten in stervorm op ... en 5 puntjes ketchup ertussen en 2 schijfjes frikadel van 1cm lang en breed ... 15€? (+1€ taks voor plastiek vorkje)

Laatst bewerkt:
Al die koeriersdiensten. De bel gaat, ik sta op van mijn stoel, wandel naar de gang. Klop klop op het glas. Niet te hard natuurlijk want ik zou het maar eens horen. Kerel. Mijn bel gaat harder.

Enfin. Pakje in ontvangst genomen en dat allemaal binnen de 20 seconden.

1693050233737.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan