Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren enorm veel huisvliegen, heb er 14 doodgemept (zonet vuilbak geledigd en ze eens geteld), daarom durf ik nu ramen niet meer openzetten. 😐
Hier ook een paar vliegen na de schuifraam open te zetten. Een paar uur later is hier echter geen vlieg meer te vinden.
Uw oplossing is gewoon 2 dikke katers in huis halen! :tongue: Die van ons zijn echte moordenaars

wel ja, als ge op een appartement woont, zijt ge beperkt in opties waar ge uw vuilbak kunt zetten he.
ik heb zo'n pmd-box, en een apart klein vuilbakje dat etensresten snel uitdroogt (waardoor het in theorie minder vliegen zou aantrekken). maar daar mag dus al niet alles in (beenderen, koffiepads, ... bvb niet) dus de rest moet in de gewone vuilbak.
daar staat dan wel een deksel op, maar dat trekt toch veel fruivliegjes aan. ik heb dan zelfs geen aparte berging, dus daar staan meerdere vliegenvallen rond. waar er toch een redelijk aantal in zitten.
Van die groene zakjes kopen helpt enorm. Ik heb sinsdien bijna geen maden meer in mijne groene bak.
Ik doe tegenwoordig echt alles in zo'n zakjes.

1200x705.jpg

Hier ook een paar vliegen na de schuifraam open te zetten. Een paar uur later is hier echter geen vlieg meer te vinden.
Uw oplossing is gewoon 2 dikke katers in huis halen! :tongue: Die van ons zijn echte moordenaars

Van die groene zakjes kopen helpt enorm. Ik heb sinsdien bijna geen maden meer in mijne groene bak.
Ik doe tegenwoordig echt alles in zo'n zakjes.

1200x705.jpg
ja, die heb ik dus in dat vuilbakske steken. maar daar mag dus niet àlles in. die koffiepads trekken bvb ook veel vliegkes aan, dat kan dààr niet in.

ja, die heb ik dus in dat vuilbakske steken. maar daar mag dus niet àlles in. die koffiepads trekken bvb ook veel vliegkes aan, dat kan dààr niet in.
Zoals Green Mamba zegt - je hebt compostzakjes in allerlei formaten. Ik gebruik er van amper 5 liter.
Die kleine zakjes zijn hier al volledig toe vooraleer de maden eruit komen. En toe = toe.

En toch zeldzaam eens een paar maden onderaan in de bak (door toch was eetrestjes die aan de rand van zo'n zakje zaten)? Na de ophaling, spray tegen maden en vliegen in de bak spuiten, dekseltje toe en die zijn dan allemaal snel dood.

Vreemd gevoel dat de vakantie en reizen er al weer op zit. Het volgende is terug gaan werken. Precies afkickverschijnselen 😣

Laatst bewerkt:
Zoals Green Mamba zegt - je hebt compostzakjes in allerlei formaten. Ik gebruik er van amper 5 liter.
Die kleine zakjes zijn hier al volledig toe vooraleer de maden eruit komen. En toe = toe.

En toch zeldzaam eens een paar maden onderaan in de bak (door toch was eetrestjes die aan de rand van zo'n zakje zaten)? Na de ophaling, spray tegen maden en vliegen in de bak spuiten, dekseltje toe en die zijn dan allemaal snel dood.

fyi: maden heb ik dus nóóit he. daar gaat het niet over.

fyi: maden heb ik dus nóóit he. daar gaat het niet over.
Ah ok maar nog steeds dezelfde raad. Ik heb amper vliegen in de groene bak en als ik er wel heb .. stikken die al snel in zo'n klein zakje.
Ik heb soms wel 10 zakjes van 5 liter die ik dan in de groene GFT container gooi.

Nu ja, ik kan uw situatie niet zelf vanop afstand bekijken - hopelijk geraak je snel van de vele vliegen vanaf.

Vreemd gevoel dat de vakantie en reizen er al weer op zit. Het volgende is terug gaan werken..
Op ne maandag? In een 5 dagen week? Ik neem er persoonlijk dan meestal maandag nog bij.

Ik merk dat hier toch dikwijls. Iemand die weken op verlof geweest is en op ne maandag terugkomt in een 5 dagen werk week --> Toch al een paar keer gezien dat die collega zich die maandag dan meteen ziek meldt. :tongue:

Ge zult u porties squats wel hebben gehad na de vakantie. Zotte beenspiertjes.

Op deze moest je eerst de hogedrukreiniger en de detol boven halen. Vloer vol kak. Dan hou ik me wel effe op dankuwel

Volgens die tekeningskes moet ge dat op uw blote voeten doen @Tomski. Veel succes daarmee :unsure: :puke:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan