Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taylor Swift haar tournee heeft 300 miljoen euro winst - ja, je leest dat goed, geen omzet, maar winst - opgeleverd. Waarom moeten die tickets dan zo duur zijn? Zelfs aan de helft van de prijs, wat toch al wat een redelijker bedrag zou zijn voor de gemiddelde werkmens, had ze nog 150miljoen winst. Maar mensen blijven het betalen, dus why not zekers.
BTW: wel nice dat ze zo vrijgevig is naar de entourage.
De grote schuldige is hier gewoon Live Nation. De kanker van de live muziek.

Die redenering klopt wel niet volledig, stel de omzet is 600 milj, 300 milj kosten en 300 milj winst. Als de tickets maar de helft kosten, is de omzet ook de helft dus 300 milj omzet, 300 milj kosten want die dalen niet en geen winst ipv 150 milj zoals zegt.
Da's wat kort door de bocht... De cijfers van de Eras tour zijn indrukwekkend, alleen al in Noord-Amerika zou de omzet zo'n 2.2 miljard dollar zijn! Met een marge van 10% kom je dan al snel aan 200 miljoen dollar winst, en die marge wordt echt niet als groot aanzien hoor (15% is het doel voor de meeste bedrijven?). De kosten zijn dan 2 miljard dollar.
Stel dat je de prijzen halveert, dan zijn de opbrengsten nog 1.1 miljard dollar, en zit je dus met een verlies van 900 miljoen dollar...

I stand corrected.

+ die winst is ook niet 100% voor Taylor Swift hé, daar gaan nog heel wat grijpgrage handjes over hoor.

wel ja, als ge op een appartement woont, zijt ge beperkt in opties waar ge uw vuilbak kunt zetten he.
ik heb zo'n pmd-box, en een apart klein vuilbakje dat etensresten snel uitdroogt (waardoor het in theorie minder vliegen zou aantrekken). maar daar mag dus al niet alles in (beenderen, koffiepads, ... bvb niet) dus de rest moet in de gewone vuilbak.
daar staat dan wel een deksel op, maar dat trekt toch veel fruivliegjes aan. ik heb dan zelfs geen aparte berging, dus daar staan meerdere vliegenvallen rond. waar er toch een redelijk aantal in zitten.

Ahja, zolang ge niet gelijk ik enkele jaren geleden op vakantie vertrekt zonder 't vuilnis weg te doen... Toen ik terug thuis kwam een zwerm aan vliegen en fruitvliegjes mogen opzuigen met de stofzuiger. Heel m'n keuken vol...
Don't be like me...

Zo van die stalen poten die licht naar buiten wijzen aan uw eettafel...
Schoon he?

Tot ge der weeral eens met blote voeten tegen stampt?!?! 😤🤬

DamagedInsistentGentoopenguin-size_restricted.gif

Zo van die stalen poten die licht naar buiten wijzen aan uw eettafel...
Schoon he?

Tot ge der weeral eens met blote voeten tegen stampt?!?! 😤🤬
Ik ken dat. Ooit zo eens een ingegroeide teennagel gehad en sindsdien is die supergevoelig. 2x raden welke teen ik altijd stoot tegen dingen en welke 9 andere ik nooit stoot... Zelfde met de kinderen, komen die op u afgelopen als je toekomt in de opvang om rond uw nek te vliegen, gegarandeerd staan ze op die teen he.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan