Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou daar precies niet mee naar de spoed gaan. Kunnen ze toch niks aan doen. Laatst ook een knalblauwe teen gehad van tegen het bed aan te lopen :unsure: . Deed serieus pijn en wss ook gebroken of gekneusd, maar na een paar dagen is het over.
Weet het.
Maar ik had bewijs nodig voor mijn werk. Enfin, voor de controle arts
Nu hebben ze een foto ervan , dus kunnen ze niet zeveren.
Ik kan met mijn werk onmogelijk met een gebroken teen rondlopen

Teleurstelling 1, vandaag in de pers: Bazart had bijna de handdoek in de ring gegooid, maar doet helaas verder...
Teleurstelling 2, vandaag in de pers: Balthazar beloofde vorige week om voor lange tijd te stoppen, maar maakt dit weekend helaas al zijn comeback...

Lekker gaan eten en mijn dochter kon in de speeltuin spelen. Het kind kan net schommelen, dus zo fier als wat. Komt er daar opeens een peuter die net kan stappen wat achter de schommel staan en mijn dochter schommelt telkens net naast haar hoofd. Niks gebeurd natuurlijk, maar het zou maar eens kunnen.

Geen ouder te bespeuren. Dus ik sta op en ga naar daar om eens te polsen naar waar de mama en papa zouden zijn. Dan gaat die kleine nog dichter naar die schommel waardoor mijn dochter er tegen zou vliegen. Ik verzet die kleine. Opeens 4 boze blikken. Aha. Dat is de tafel van de kleine.

Papa komt eraan en ik geef mee dat het beter voorkomen is dan genezen en ik krijg als antwoord, als het ertegen was dan was het ertegen he. Sommige mensen ook 🤷‍♂️

Lekker gaan eten en mijn dochter kon in de speeltuin spelen. Het kind kan net schommelen, dus zo fier als wat. Komt er daar opeens een peuter die net kan stappen wat achter de schommel staan en mijn dochter schommelt telkens net naast haar hoofd. Niks gebeurd natuurlijk, maar het zou maar eens kunnen.

Geen ouder te bespeuren. Dus ik sta op en ga naar daar om eens te polsen naar waar de mama en papa zouden zijn. Dan gaat die kleine nog dichter naar die schommel waardoor mijn dochter er tegen zou vliegen. Ik verzet die kleine. Opeens 4 boze blikken. Aha. Dat is de tafel van de kleine.

Papa komt eraan en ik geef mee dat het beter voorkomen is dan genezen en ik krijg als antwoord, als het ertegen was dan was het ertegen he. Sommige mensen ook 🤷‍♂️
POTY

madammeke waar we van huren in ons verlof die ons belt om te vragen om hoe laat we verwachten toe te komen..

het is toch een eindje rijden dus ik "schat" afhankelijk van het verkeer dat het tussen 2 en 3 in de namiddag zal zijn.

maar meneer, zo werkt dat niet hé, ik heb andere dingen ook te doen, kan u mij een exact uur geven?

euh, 14:47?

bent u zeker?

nee :laugh:

In zo'n gevallen vraag ik een gsm nr en zeg ik iets te laten weten als we er op een half uurtje van zijn en zeker als er door verkeersproblemen een grotere vertraging is. Meer dan dat kan je eigenlijk niet doen.

The story continues :laugh:

ik stel dus voor dat we als we vroeger toekomen dat we eerst al effe gaan wandelen en dat we dan een vast uur afspreken voor de sleutel. 16h stipt!

Da gaat dus niet, om 16h heeft ze al een andere afspraak :rofl:

man man, ik ga een topvakantie tegemoet!

Lol, schoon op afgesproken uur hier. Madam heeft nog een kwartierke werk :lol:

In diezelfde trend, waarom duurt een festival zoals PKP tot 4u, terwijl Werchter of TML al om 0u-1u gedaan zijn? Die drie uur maken toch echt een imens verschil voor de omwonende?
Awel dat vroeg ik me ook af.

Neefke van mij belde om te vragen of ik hem nie n dag kon gaan halen.
"Tuurlijk jonge, ik was ook blij als ik vroeger vervoer had. Hoelaat? 1u, kwart na 1"

- Heel erg bedankt, maar het duurt tot 4 dus als ge op half 5 op de parking kunt zijn..

Fcking hell :wallbash:
Int vervolg eerst vragen en dan toezeggen

"als het ertegen is, is't ertegen he, en dan hebt gij een dik probleem, en gaan wij cashen".

dat zal zijn volle quote geweest zijn.

"als het ertegen is, is't ertegen he, en dan hebt gij een dik probleem, en gaan wij cashen".

dat zal zijn volle quote geweest zijn.
Voor zover ik het kon interpreteren was dat niet de volle quote, maar kom. Enige verantwoordelijkheid als ouder van zo'n kleine koter zou wel op zijn plaats zijn geweest.

Taylor Swift haar tournee heeft 300 miljoen euro winst - ja, je leest dat goed, geen omzet, maar winst - opgeleverd. Waarom moeten die tickets dan zo duur zijn? Zelfs aan de helft van de prijs, wat toch al wat een redelijker bedrag zou zijn voor de gemiddelde werkmens, had ze nog 150miljoen winst. Maar mensen blijven het betalen, dus why not zekers.
BTW: wel nice dat ze zo vrijgevig is naar de entourage.

Taylor Swift haar tournee heeft 300 miljoen euro winst - ja, je leest dat goed, geen omzet, maar winst - opgeleverd. Waarom moeten die tickets dan zo duur zijn? Zelfs aan de helft van de prijs, wat toch al wat een redelijker bedrag zou zijn voor de gemiddelde werkmens, had ze nog 150miljoen winst. Maar mensen blijven het betalen, dus why not zekers.
Omdat het kan en de mensen het eraan willen geven 🤷‍♂️

Die redenering klopt wel niet volledig, stel de omzet is 600 milj, 300 milj kosten en 300 milj winst. Als de tickets maar de helft kosten, is de omzet ook de helft dus 300 milj omzet, 300 milj kosten want die dalen niet en geen winst ipv 150 milj zoals zegt.

Taylor Swift haar tournee heeft 300 miljoen euro winst - ja, je leest dat goed, geen omzet, maar winst - opgeleverd. Waarom moeten die tickets dan zo duur zijn? Zelfs aan de helft van de prijs, wat toch al wat een redelijker bedrag zou zijn voor de gemiddelde werkmens, had ze nog 150miljoen winst.
Da's wat kort door de bocht... De cijfers van de Eras tour zijn indrukwekkend, alleen al in Noord-Amerika zou de omzet zo'n 2.2 miljard dollar zijn! Met een marge van 10% kom je dan al snel aan 200 miljoen dollar winst, en die marge wordt echt niet als groot aanzien hoor (15% is het doel voor de meeste bedrijven?). De kosten zijn dan 2 miljard dollar.
Stel dat je de prijzen halveert, dan zijn de opbrengsten nog 1.1 miljard dollar, en zit je dus met een verlies van 900 miljoen dollar...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan