Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onlangs moest ik plots hoogdringend (het kwam ineens op) net nadat ik op de trein stapte. Echter alle WC's (ja echt alle) op de trein waren op slot. Ik heb toen echt moeten nijpen. Dan eens gearriveerd aan het station in Heist Op den Berg een sprintje getrokken naar de toiletten van het station zelf want het was echt hoogdringend. Het deurke van de openbare WC was gewoon op slot. :confused:

Stel dat ik 85 jaar ben ipv 48 jaar dan had ik echt gewoon mijn broek afgestroopt en ter plaatse ...

Dus in 'sommige' situaties kan ik dit nog wel begrijpen. :tongue:
Maar het gaat dan niet over mosselen of etensrestjes of zo (allé ja ..) .. maar over een 'hoogdringend ongelukje' :)

---

Zo ook eens in het midden van mijn marathontrainingen ineens "hoogdringendheid". Ik loop recht de bosjes in, broek asap naar beneden en schijten maar! Merk ik ineens op dat daar een agent met zijn combi stond. :tongue:
(En neen geen boete gekregen ik ben gewoon opnieuw gaan lopen)

Zoiets zou ik dus nooit doen. Dat is echt gewoon 'meh'.

Alleen bij urineren of poepen -als de nood echt hoog is- (en ik kan niet ergens zomaar meteen aanbellen) dan heel uitzonderlijk wel eens (maar dan wel proberen het te doen waar men het minste last er van heeft). Maar dat is nog helemaal iets anders dan bewust vanalle produkten zomaar ergens dumpen.
123467337_3489168224471565_2098869494697382051_n.jpg

Die verschrikkelijke nieuwe full screen versie van Web OS bij LG Smart TV's. LG heeft jarenlang de beste en meest performante interface van alle smart tv's gehad. Maar sinds zo zijn overgestapt naar die schermvullende versie is het echt achteruit gegaan. Het schermvullende menu om een app / input te kiezen is op mijn CX merkbaar trager dan de oudere versie.
Ok, note to self dus: m'n LG oled niet meer updaten!

Ik krijg gisterenavond smsje van m'n aannemer dat zijn onderaannemer vandaag rond 8u hier zal zijn.
Speciaal om 7u30 opgestaan (en ik geraak tegenwoordig weer niet voor 2-3u in slaap).

Nog niemand gezien. Gvd voor niets zo vroeg opgestaan, en ik kan niets doen want van zodra ik aan iets begin gaan ze hier staan natuurlijk.

Ik krijg gisterenavond smsje van m'n aannemer dat zijn onderaannemer vandaag rond 8u hier zal zijn.
Speciaal om 7u30 opgestaan (en ik geraak tegenwoordig weer niet voor 2-3u in slaap).

Nog niemand gezien. Gvd voor niets zo vroeg opgestaan, en ik kan niets doen want van zodra ik aan iets begin gaan ze hier staan natuurlijk.
uw eigen schuld dan, ge had maar om 8u aan iets moeten beginnen

Ik wil niet pessimistisch zijn (lol oké) en ik stel het op prijs dat het koppel de straat over een briefje in de bus steekt dat er muziek zal zijn op de instuif van hun huis en indien last, bel ons. Maar als je al bij de eerste week in je huis voorziet dat de buurt u ambetant gaat vinden … ik zie het somber.

uw eigen schuld dan, ge had maar om 8u aan iets moeten beginnen
Ik heb het een hele voormiddag proberen jinxen. Alle typische zaken waarvan het geregeld voorvalt dat als ik ze doe, direct de deurbel gaat of zo.

Ik ben 7x naar het toilet geweest, een paar langere races gespeeld (real racing 3), de honden constant buiten gelaten,...
Uiteindelijk ook 4 manden was geplooid.

Ze zijn hier een 45 minuten geleden gearriveerd. Ze kwamen blijkbaar van Limburg en hadden een verkeerd adres doorgekregen, eerst verkeerde straat, dan verkeerd huisnummer.

Ik wil niet pessimistisch zijn (lol oké) en ik stel het op prijs dat het koppel de straat over een briefje in de bus steekt dat er muziek zal zijn op de instuif van hun huis en indien last, bel ons. Maar als je al bij de eerste week in je huis voorziet dat de buurt u ambetant gaat vinden … ik zie het somber.
Ge kunt eens langsgaan met een housewarming gift van wat thee, soep of een stoofpotje met wilde paddestoelen.

Kwestie van de problemen op te lossen voor ze zich stellen.

Ge kunt eens langsgaan met een housewarming gift van wat thee, soep of een stoofpotje met wilde paddestoelen.

Kwestie van de problemen op te lossen voor ze zich stellen.
Heb al een berichtje gestuurd met een welkom in de buurt en als er iets is niet aarzelen van te bellen. Geheel tegen mijn karakter in, ik probeer een beter mens te zijn! (Mijn twee specifieke planten bloeien nog een maand niet 😕)

Een ergernis en tegelijkertijd een vraag. Ik was een parkeergarage ingereden in Nederland (ergens in een boerengat) en nadat ik ben gaan shoppen daar wilde ik betalen om naar buiten te kunnen rijden.

Contact geld --> Dat ging niet
Kredietkaart --> Deze betaalmethode werd niet aanvaard
Belgische bankkaart --> Deze betaalmethode werd niet aanvaard - Nederlandse bankkaarten 'only'. :unsure:

Het gevolg was - ik geraakte niet meer weg.

Ik heb een half uur moeten wachten op ne vriendelijke Nederlander die ik dan cash betaalde en dusdanig dat hij voor mij kon betalen.

De vraag is - Mag dit wettelijk? Je moet als EU persoon toch weggeraken uit een parkeerruimte he? En dat was dus zonder hulp dus NIET mogelijk.

Ik weet dat dit vroeger ook het geval was in de parking van het Alexandrium shoppingcenter in Rotterdam. Enkele jaren geleden kon je daar ook 'PLOTS' alleen nog maar met een NL bankkaart betalen (nadat ze de betaalapparaten hadden veranderd) :S

maar dit is volgens mij ondertussen aangepast (na klachten van Belgen). Ik weet dat ik daar toch ook eens vastgezeten heb omdat geen enkele Belgische kaart aanvaard werd. In feite was dat schandalig voor zo'n groot shoppingcenter. Ik zal vast en zeker toen niet de enige Belg geweest zijn die daar eens vastgezeten heeft. :tongue:

Laatst bewerkt:
Wtf, de bank die de pincode van mijn kaart verandert, door een foutje in hun systeem.

Je krijgt dat dan medegedeeld via een droog berichtje in de online banking app.
Meestal bekijk ik dat niet eens.

(Nee het is geen scam. De website, + rekeningen + aandelen en aantallen klopten.)

Al maar goed dat ik eens keek, of ik had in de winkel staan proberen, om dan de kaart te blokkeren uiteindelijk.

En zo is het elke dag dus wel weer iets nieuws.

En dan zoveel stappen doorlopen, om de huidige pincode te weten komen.
Dan naar een automaat om de pincode terug te veranderen naar de oude.

---
Ik dacht ik ga eens naar mijn andere bank kijken om wat dingen na te kijken.
Is het daar bij inloggen:
"Door een technisch probleem is deze functie momenteel niet beschikbaar. (EGW3002)"

Moe dat je daar toch van wordt allemaal.
Ondertussen reeds een nieuwe bankkaart aangekomen. (De vorige zat wel tegen de vervaldatum.)

Vandaag geprobeerd, eerste gebruik... wtf pincode niet ok.

Wat een gedoe. Gaat dat nu toch die pincode zijn die zij fout in hun systeem hadden gezet weer.

Pff. Godmiljaar toch.

--

Online de pincode opgevraagd, is toch de correcte. Nochtans zeker de juiste ingegeven gehad.
(maar ja is dat allemaal in sync)

Bizarre werkwijze, toen ik vorig jaar nog ProximusTV had en met een defecte decoder zat kreeg ik een nieuwe opgestuurd en moest ik de defecte binnen de x dagen terugsturen, kreeg zo'n verzendetiket doorgemaild.
Blijkbaar verschillende protocollen.
Collega heeft enkele dagen moeten wachten op de technieker die dan niets anders kon doen dan een nieuwe laten opsturen.

Bij ons gisteren kwam al aan met nieuwe decoder in de hand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan