Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een zoontje is wel fan van die klassieke Zwan worstjes. Af en toe koop ik dus een blikje of twee, ik weet dat ik moet kijken naar prijsverschillen onder hun soorten (ene variant is iets van €1.75 per blikje, andere kan al gauw naar de €4 gaan). Geen problemen dus.
Vandaag had ik betrekkelijk weinig nodig in Delhaize en voor een keer dacht ik toch ‘tiens, precies duur’ en ik zie op mijn ticket ‘Campina 5+1’ wat ik dus niet gekocht had. Niks van melk. Dus naar het onthaal toch. ‘Ah, ja, nee, dat is Zwan, mevrouw. Daar staat een QR op en als ze per ongeluk die scannen ipv de barcode, dan krijg je óf een bak bier óf Campina melk’
En die code scant aan - alstublieft - €8.59.

Ik ben geen ticket-nalezer (slechte gewoonte, idd) maar gebruik handscanner en veelal - dacht ik - dat ik het wel zag voor betalen maar toch is er dus dik kans dat ik af en toe al €17+ te veel betaald zou hebben. Eigen schuld evenwel een ergernis.

Supermarkt zou ergens toch moeten aangeven van op te letten, ze wisten al duidelijk van de verwarring.

Een zoontje is wel fan van die klassieke Zwan worstjes. Af en toe koop ik dus een blikje of twee, ik weet dat ik moet kijken naar prijsverschillen onder hun soorten (ene variant is iets van €1.75 per blikje, andere kan al gauw naar de €4 gaan). Geen problemen dus.
Vandaag had ik betrekkelijk weinig nodig in Delhaize en voor een keer dacht ik toch ‘tiens, precies duur’ en ik zie op mijn ticket ‘Campina 5+1’ wat ik dus niet gekocht had. Niks van melk. Dus naar het onthaal toch. ‘Ah, ja, nee, dat is Zwan, mevrouw. Daar staat een QR op en als ze per ongeluk die scannen ipv de barcode, dan krijg je óf een bak bier óf Campina melk’
En die code scant aan - alstublieft - €8.59.

Ik ben geen ticket-nalezer (slechte gewoonte, idd) maar gebruik handscanner en veelal - dacht ik - dat ik het wel zag voor betalen maar toch is er dus dik kans dat ik af en toe al €17+ te veel betaald zou hebben. Eigen schuld evenwel een ergernis.

Supermarkt zou ergens toch moeten aangeven van op te letten, ze wisten al duidelijk van de verwarring.
Volgende keer dus 6 flessen Campina kopen en de Q/R-code van die Zwannen scannen.

Zondag naar een delhaize geweest om wat ontbijtkoeken, brood en beleg. Aan de kassa zie ik dat ze 4 koeken tikt, terwijl ik er maar 3 mee had. Dus ik zeg: "Oei, ik denk dat je gemist hebt, 't waren maar 3 koeken." En ik check nog eens in't zakje en bij mijn lief (want mannen zijn als kinderen, dus soms liggen er dingen in uw kar waar ge het bestaan niet van weet) of we echt maar 3 koeken mee hebben. En bevestig dan: "Ja, zeker maar 3."
Die zucht ne keer en begint wat op haar kassa te tikken. Dus ik wacht gewoon rustig af, geen gezucht of niks. Kijkt die ineens op en zegt nogal nors: "t gaat er zeker af gaan hoor." Dus ik antwoord: "Geen probleem hoor. Kan het beter nu zeggen, dan dat ik na het afrekenen nog ne keer moet terugkomen." En die antwoordt met een zucht: "Jaja, als u dat wenst mevrouw."

Ik ben daar dus buiten gegaan met het gevoel alsof het onredelijk was om te vragen van enkel te betalen wat ik kocht.

Dus ik vermoed dat die denken: "Ge zijt in ne winkel. Uw doel is geld uit geven. Zijt gewoon blij dat ge geld moogt geven en neut daar verder niet over."
Ofzo....

Op reis bij de dokter moeten gaan. Nu wil ik die papieren bezorgen aan de mutualiteit om een deel terug terug te trekken maar blijkbaar mag dat attest niet ingescand worden en moet ik dat gaan binnensteken of opsturen met de post.

ik kan niet zeggen dat dat mij verrast. de vozigheid die sommige mensen op de trein achterlaten :puke:
Onlangs moest ik plots hoogdringend (het kwam ineens op) net nadat ik op de trein stapte. Echter alle WC's (ja echt alle) op de trein waren op slot. Ik heb toen echt moeten nijpen. Dan eens gearriveerd aan het station in Heist Op den Berg een sprintje getrokken naar de toiletten van het station zelf want het was echt hoogdringend. Het deurke van de openbare WC was gewoon op slot. :confused:

Stel dat ik 85 jaar ben ipv 48 jaar dan had ik echt gewoon mijn broek afgestroopt en ter plaatse ...

Dus in 'sommige' situaties kan ik dit nog wel begrijpen. :tongue:
Maar het gaat dan niet over mosselen of etensrestjes of zo (allé ja ..) .. maar over een 'hoogdringend ongelukje' :)

---

Zo ook eens in het midden van mijn marathontrainingen ineens "hoogdringendheid". Ik loop recht de bosjes in, broek asap naar beneden en schijten maar! Merk ik ineens op dat daar een agent met zijn combi stond. :tongue:
(En neen geen boete gekregen ik ben gewoon opnieuw gaan lopen)

Eén keer meegemaakt dat iemand zijn (vervallen) mosselen in de trein op de zetels had gekapt...
Zoiets zou ik dus nooit doen. Dat is echt gewoon 'meh'.

Alleen bij urineren of poepen -als de nood echt hoog is- (en ik kan niet ergens zomaar meteen aanbellen) dan heel uitzonderlijk wel eens (maar dan wel proberen het te doen waar men het minste last er van heeft). Maar dat is nog helemaal iets anders dan bewust vanalle produkten zomaar ergens dumpen.

Laatst bewerkt:
Sommigen zitten toch echt te slapen in hun auto. :angry:

Das daar precies ook wel vreselijk aangelegd? Een fietsoversteekplaats los achter een blinde bocht? (en daar wil ik de bestuurster zeker niet mee vrijpleiten).

Die verschrikkelijke nieuwe full screen versie van Web OS bij LG Smart TV's. LG heeft jarenlang de beste en meest performante interface van alle smart tv's gehad. Maar sinds zo zijn overgestapt naar die schermvullende versie is het echt achteruit gegaan. Het schermvullende menu om een app / input te kiezen is op mijn CX merkbaar trager dan de oudere versie.

Ahja, en de Gmail app op IOS die gearchiveerde mails nog steeds in de gewone inbox toont. Ik stuur die net naar het archief om mijn inbox proper te houden eh Google.

Bijna 2 maand geleden bevallen en nog steeds geen uitkering voor mijn moederschapsrust ontvangen van de mutualiteit. De uitleg was dat ze ‘wat achterstand’ hebben maar dit begint nu toch wel écht lang te duren.
Dat heeft bij mij ook altijd maanden geduurd. Zowel bij eerste als tweede kind. Laatste keer iets van 5 maanden.
(Ik zat er ook wel niet echter te mailen misschien dat het dan sneller kan)

In retail werken zuigt gewoon al uw levensvreugde weg. Niks motiverender om ander werk te zoeken dan in de verkoop gewerkt te hebben imo
Dan zijt ge wellicht nog niet in Oekraïene of Wit-Rusland in een supermarkt geweest. Daar krijg je soms verwijten naar uw kop gesmeten door baboeshkas die de soviet tijden hebben gekend. Altijd wel een avontuur.

Tip: Koop een u een Brother laserprinter.

Ik ga gokken dat je nu een HP inktjet printer hebt?
HP Envy, dus ja inktjet.
Hier ook bewust voor een laserprinter gegaan (idd Brother 😁) en mij nog geen seconde beklaagd! Enkel zwart-wit maar voor die uitzonderlijk keren dat ik per se iets in kleur moet hebben, passeer ik wel eens langs mijn ouders of copycenter.
Ja, dat kwam 6 maanden geleden ook al ter sprake.
Ik heb toen ook geantwoord dat ik een Brother gehad heb waarmee ik niks dan problemen gehad heb.
Mijn reactie van toen:
Ik heb een Brother gehad, dat toestel is meer binnen geweest om te herstellen dan dat het bij mij op de bureau gestaan heeft, uiteindelijk een nieuwe gekregen, maar ook die was snel weer stuk.
Brolther moet ik dus niet meer hebben.
Gewoon de tip "koop geen HP" helpt al. Andere merken hebben VEEL minder last van die typische (/geprogrammeerde) problemen.
Hier een Epson
Voor de Brother van hierboven had ik ook al een HP en die heb ik meer dan 15 jaar gehad zonder problemen.
Mijn huidige toestel heb ik ook al zeker 5 of 6 jaar zonder problemen, tot nu (eind vorig jaar)
Op het werk hebben ze meerdere toestellen (Brother, Canon, Epson), het enige toestel dat blijft gaan zonder problemen is een HP van meer dan 10 jaar oud.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan