Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voel me in géén geval aangesproken hoor.👀

Ik vind deze periode juist de leukste en gezelligste periode van het jaar.😍
Vroeg donker betekent lange en suuuuperchille avonden.
Kaarsjes aan, dekentje en liters thee/warme chocomelk, heerlijk toch?
Ik droomde altijd van een open haard maar uiteindelijk is het zo'n lelijke fake ass sfeerhaard geworden en das ook goed hè.
Dat ik overdag met een rode neus en paarse vingers rondloop die alle windrichtingen opkijken door de kou neem ik er dan maar bij.🥶
Mijn vrouw is de kerstboom aan het zetten met kerstmuziek op de tv waar er een fake open haard op brand en straks warme chocomelk.

Mijn rechtermondhoek ging toch een beetje omhoog naar een halve glimlach. Dus je hebt geen ongelijk.

Mijn vrouw is de kerstboom aan het zetten met kerstmuziek op de tv waar er een fake open haard op brand en straks warme chocomelk.

Mijn rechtermondhoek ging toch een beetje omhoog naar een halve glimlach. Dus je hebt geen ongelijk.
Of misschien was het de linkerhoek die naar beneden ging en had je eigenlijk een beroerte.

93bd7c1c-c371-11e4-b1ba-2787c2e3afed_original.jpg

Verlichting gekocht: rail van 2m om spotjes op te zetten en voeding in midden.
Bekijk installatie-instructies en daar staat dat die voeding tussen 2 rails moet, voor de zekerheid nog eens gevraagd via de webchat van het merk zelf (die bevestigen)

Bel naar de winkel (fysiek gekocht) en die zeggen 'ja nee dat gaat wel, maar als je toch 2*1m wilt dan kunnen we dat bestellen maar die 2m nemen we niet terug als die verpakking al open is geweest'

En dan verbaasd dat mensen online alles kopen waar je wel 14d kan retourneren (en hier is het imo nog eens een foute combinatie die zij aan ons verkochten)

Verlichting gekocht: rail van 2m om spotjes op te zetten en voeding in midden.
Bekijk installatie-instructies en daar staat dat die voeding tussen 2 rails moet, voor de zekerheid nog eens gevraagd via de webchat van het merk zelf (die bevestigen)

Bel naar de winkel (fysiek gekocht) en die zeggen 'ja nee dat gaat wel, maar als je toch 2*1m wilt dan kunnen we dat bestellen maar die 2m nemen we niet terug als die verpakking al open is geweest'

En dan verbaasd dat mensen online alles kopen waar je wel 14d kan retourneren (en hier is het imo nog eens een foute combinatie die zij aan ons verkochten)
Zorg dat er een defect aankomt of verzin er een. Doe het dan terug. Binnen de 6 maand is de bewijslast bij hun en kun je zelfs om een terugbetaling of omruiling vragen.

Een van de twee lampen in onze gang af minder licht dan de andere. Duidelijk een defect dus en dat al na een maand. Groot was mijn verbazing toen ik zag dat er op de Gamma-website wel meerdere reviews stonden over deze slechte kwaliteit. Helaas was de lamp vervangen door deze van een ander merk niet meteen aan de order omdat de andere lamp het nog prima doet en we anders een andere lichtkleur gaan creëren en dit esthetisch niet mooi is. Hop, naar de Gamma dus, 'S morgens om 9h op de fiets als het lekker koud is en de lamp in een rugzak.

Kom ik daar aan en moet ik al eerst 5 minuten wachten, op de toog tikken, voor er ook maar iemand aan de servicebalie komt. Geef ik aan dat ik de lamp al even in mijn gang heb hangen en dat deze minder kleur geeft dan de andere lamp, die ook gewoon hetzelfde is. Geeft de medewerker al meteen aan dat ze dat niet kunnen terugnemen omdat ik buiten de 4 weken periode ben. Moest ik als gewone klant de medewerker nog even wijzen op de garantieperiode van 2 jaar waarbij in de eerste 6 maanden de bewijslast bij de verkoper ligt.

Gelukkig, na deze uitleg nam ze het lampje terug. Maar, dan gaat ze dit testen. Geeft ze al aan dat ze die lampen niet in de winkel hebben om om te ruilen. Ik geef dan maar mee dat hun website aangeeft dat er 4 stuks op voorraad zijn. Hup, zij naar de rayon, lampje gaan halen, uit de doos en ook weer opnieuw testen, want dat is toch wel nodig. Ondertussen stond ik voor een simpel lampje in garantie een halfuur in de Gamma. Blij dat ik daar buiten was en weer naar huis toe kon. Ik denk dat ze meer kwijt zijn aan de belabberde "service" dan aan het lampje.

Als ik het volgens de reviews mag geloven ga ik daar trouwens nog wel een aantal keren staan. Gelukkig is het maar 5 minuten rijden.
En de ergernis van de dag is..... de tweede lamp in onze gang is nu ook minder gaan branden. Dat wordt weer een bezoekje aan de Gamma deze zaterdag. Toch maar eens om een geldteruggave gaan vragen om die twee lampen van duidelijk slechte kwaliteit

En de ergernis van de dag is..... de tweede lamp in onze gang is nu ook minder gaan branden. Dat wordt weer een bezoekje aan de Gamma deze zaterdag. Toch maar eens om een geldteruggave gaan vragen om die twee lampen van duidelijk slechte kwaliteit
Voor de prijs van twee slechte lampen in de Gamma bestelt ge der 10 slechte op amazon/whatever.

Als er daar geen twee tussen zitten die ietwat gelijk branden.

Voor de prijs van twee slechte lampen in de Gamma bestelt ge der 10 slechte op amazon/whatever.

Als er daar geen twee tussen zitten die ietwat gelijk branden.
Tgoh. Dat type heeft nogal gelijkende prijzen. Als je dus een lamp wilt die lang haar lichtsterkte behoudt, koop alvast niet deze:

De volgende wordt een Osram denk ik.

Osram gaat normaal enorm lang mee maar is altijd prijziger
Dan betaal ik liever wat meer voor iets dat langer dan een maand meegaat. En deze lijkt me wel gelijkend.

Geen idee of Osram ook mindere kwaliteit-reeksen heeft.

Op 2 november twee kasten besteld op made.com met "express delivery" waardoor de verwachtte leveringsdatum naar de lokale afhandelaar 5 werkdagen zou zijn. Moet zijn dat ze daar niet veel dagen effectief werken want nu 22 dagen later is het nog altijd niet verzonden naar de lokale afhandelaar. :sop:

Edit: is in de loop van de dag verder gegaan van status naar de Belgische afhandelaar.

Laatst bewerkt:
Daarstraks ging ik lopen hier in het dorp, een route waar ik twee keer een fiets-en wandelpad doe dat achter wat huizen ligt, tegen de tuinen aan. Ik kom er de eerste keer voorbij en zie iemand die ik ken op dat pad staan en z’n haag snoeien, dus ik knik en zeg hallo. Halfuurtje later kom ik opnieuw langs dat pad, zie ik die man aan de zijkant van het pad staan met z’n rug ernaar gericht.

Had door dat die even stond te plassen, ok, als je dringend moet gaan… Maar op het moment dat ik hem ga passeren, draait die kerel zich ineens een kwartslag om. Staat die daar ineens naar mij gericht met z’n lul in z’n hand… :unsure:

Daarstraks ging ik lopen hier in het dorp, een route waar ik twee keer een fiets-en wandelpad doe dat achter wat huizen ligt, tegen de tuinen aan. Ik kom er de eerste keer voorbij en zie iemand die ik ken op dat pad staan en z’n haag snoeien, dus ik knik en zeg hallo. Halfuurtje later kom ik opnieuw langs dat pad, zie ik die man aan de zijkant van het pad staan met z’n rug ernaar gericht.

Had door dat die even stond te plassen, ok, als je dringend moet gaan… Maar op het moment dat ik hem ga passeren, draait die kerel zich ineens een kwartslag om. Staat die daar ineens naar mij gericht met z’n lul in z’n hand… :unsure:
Ik hoop dat hij toen wel gedaan had, of heeft hij tegen uw benen gezeken?

En in de datingthread zit iedereen te klagen dat ze geen duidelijke signalen krijgen 🤷‍♂️.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan