Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De mensen hier lachen die uit. Das de Eddy Wally van de buurt. Woont hier op nog geen 500 meter van mn deur.

Centen heeft em niet alleszins. Ik zou niet weten wat hij er aan verdient maar ken zijn familie en zijne verhuurder dus ja. En ik weet dat em 't niet breed heeft.
Had onlangs ook ongebruikte seksspeeltjes te koop aangeboden.
Die hij, ik citeer : "Moest verkopen omdat hij geld nodig had omdat zijne auto per total was gereden"
Zijn vriendin is verongelukt in die auto maar goed.

Allee mij allemaal goed en wel, leven en laten leven. Maar ken hem ondertussen genoeg om er ne grondige hekel aan te hebben. Denk dat dat de enige persoon is die ik ken en waar ik zo een hekel aan heb.
De uitvaart van zijn vriendin was de schaamte voorbij. Hoe diene zich gedragen heeft voor, tijdens en na de dienst was alles behalve normaal te noemen.
Nu de familie van haar zelf deed ook wel 'anders'.

Is gewoon een wereld waar ik 0,0 voeling mee heb.

- zoaterdag is krapulekesdag, niet ‘opstaan’ of ‘stofzuig’dag

- Heb dat spel eens opgezocht (We Happy Few is the tale of a plucky bunch of moderately terrible people trying to escape from a lifetime of cheerful denial) en mijn gezinsleven eist copyright

- Sommige zaken hou je beter voor jezelf om de mystiek toch wat in leven te houden. Al die vrouwen hier wiens fantasie plots smell-o-vision is geworden.

- Uitgaan-uitgaan of gewoon het huis uit? Ga op zoek naar Kerstgerief. Hoe Grincheux je eventueel ook bent, lichtjes en ballen zijn altijd plezant 😉

- Zagen staat in de grondwet, niemand kan u iets maken.
- in de week heb ik na een werkdag al geen goesting voor te koken, laat staan kuisen, dus dat moet in het weekend. Maar het motiveert niet aangezien het hier niet echt vuil wordt. Geen kinderen, geen huisdieren, enkel ik loop hier rond en schoenen gaan altijd uit in de gang, dus buiten wat kruimels of stof valt hier weinig vuil te bespeuren. Keuken blijft ook proper want ik kook toch niet. Moest ik vuil op de grond zien, zou ik me ergeren en wel gemotiveerd zijn om te kuisen. Nu ja, ik heb het ondertussen gedaan en toch effe de geur van Marseille zeep en dat is wel leuk.

- uw gezinsleven bestaat uit drugs en elkaar de kop inslaan?

- nah, ik denk niet dat er veel vrouwen een leuke fantasie hebben over mij, zeker niet nadat ik mijn harige benen heb getoond.

- uitgaan om wat gezelschap te hebben, zou bijv. met iemand willen gaan eten of aan een toog gaan zitten. Maar alleen moet ik dan babbelen over koetjes en kalfjes en daar heb ik geen zin in. Beetje een raar gevoel: ik weet het zelf niet goed.
Ach ja, de eeuwige twijfelaar in mezelf zekers

Ben ondertussen me ook al een maand zorgen aan het maken over hoe ik als het sneeuwt of vriest naar mijn werk moet gaan, maar kom er maar niet uit of ik nu een auto ga kopen (maar dan moet het snel gaan, dus stock of 2dehands en dan moet ik een lening aangaan en ik ken er ook niets van en heb meestal nooit geluk met voertuigen), een brommer of een electrische fiets. Zoals met al mijn andere gedachten blijf ik maar in rondjes cirkelen en kom nergens

- in de week heb ik na een werkdag al geen goesting voor te koken, laat staan kuisen, dus dat moet in het weekend. Maar het motiveert niet aangezien het hier niet echt vuil wordt. Geen kinderen, geen huisdieren, enkel ik loop hier rond en schoenen gaan altijd uit in de gang, dus buiten wat kruimels of stof valt hier weinig vuil te bespeuren. Keuken blijft ook proper want ik kook toch niet. Moest ik vuil op de grond zien, zou ik me ergeren en wel gemotiveerd zijn om te kuisen. Nu ja, ik heb het ondertussen gedaan en toch effe de geur van Marseille zeep en dat is wel leuk.

- nah, ik denk niet dat er veel vrouwen een leuke fantasie hebben over mij, zeker niet nadat ik mijn harige benen heb getoond.

- uitgaan om wat gezelschap te hebben, zou bijv. met iemand willen gaan eten of aan een toog gaan zitten. Maar alleen moet ik dan babbelen over koetjes en kalfjes en daar heb ik geen zin in. Beetje een raar gevoel: ik weet het zelf niet goed.

Ben ondertussen me ook al een maand zorgen aan het maken over hoe ik als het sneeuwt of vriest naar mijn werk moet gaan, maar kom er maar niet uit of ik nu een auto ga kopen (maar dan moet het snel gaan, dus stock of 2dehands en dan moet ik een lening aangaan en ik ken er ook niets van en heb meestal nooit geluk met voertuigen), een brommer of een electrische fiets. Zoals met al mijn andere gedachten blijf ik maar in rondjes cirkelen en kom nergens
Is er geen Cambio in de buurt? Lijkt me de veiligste en financiëel slimste keuze. Als je niet met de moto rijdt als het vriest, ga je dat ook niet met de brommer of fiets doen.
En een auto kopen om maximum 30 dagen op een jaar te gebruiken, vind ik ook wat zot.
Indien je toch een auto zou kopen, mijn ouders hebben dit jaar een jonge tweedehandse bij cardoen gekocht en direct extra garantie, onderhoudscontract,... Erbij genomen.

- Mijn 2 kinderen en de Golden Retriever zitten op de trein, haal uw kruimeldief maar boven, da komt in orde.

- Drugs niet. Dat tweede, goh ja. But in this family, we are all moderately awful people :)

- Ze kunnen u casten als stoere viking? Thor van de laatste film? 90’s teen movie bijrol? Nog veel fantasie mogelijk imo.

- Er zijn nochtans veel mensen die automatisch op ‘ik ik me me ik ik’ belanden in conversaties maar ik neem aan dat ipv gewoon zitten ‘ah ok ja hm’ je op zoek bent naar een diepere / interessantere conversatie? Heb je al eens gedacht aan briefwisseling (enfin, email)? Ok, het is niet face to face maar ik heb vroeger nog vaak een email vriendschap gehad en dat was wel leuk, neemt ook een groot deel stress weg want (platonisch ook) je bent gewoon je tikwerk.

- Ik heb zelf geen rijbewijs dus ik hang af van openbaar vervoer (wonende in de ass end of nowhere is dat klote) of mijn man en de auto. Gewoon het idee dat je met je autootje effectief droog, warm en snel kan gaan en wanneer en hoe je wil… Ik zou er toch serieus over nadenken, ja. Bon, het is idd niet makkelijk want zelfs de slimmen waar ik mee getrouwd ben heeft zich bij de vorige auto serieus in ‘t zak laten zetten. Enige wat ons daar bij doorverkopen gered heeft was dat het een BMW was en een Pool dat zag zitten. Maar mits goeie research kan jij zeker wel iets deftigs vinden. Een lening voor een vinnig stadsautootje moet toch wel doenbaar zijn? Volgens mij zou je deugd hebben van die grotere bewegingsvrijheid. Veel meer opties om te kiezen waar en waarvoor je onder de mensen komt. Dan kan je rondjes cirkelen maar rond de Arc de Triomphe of zo. Veel beter voor het gemoed dan in je eigen hoofd!

Verver die een week voor hij zou gaan beginnen, dood leuk zegt, dat hij niet gaat komen. Misschien volgend jaar.

Omdat het grote werken zijn, hebben we voor 10 dagen een ander onderkomen gezocht en reeds betaald.

Op offerte staat duidelijk vanaf wanneer hij komt datum + week staan opgenomen in offerte.

En dan hebt ge die offerte al maanden geleden getekend pff. This toch bijna overal hetzelfde met die vakmannen.

De vrouw is al van plan om uit te zoeken hoe ze het allemaal zelf kan doen.

Een wagen voor een paar dagen per jaar is natuurlijk wel een dure oplossing, maar goed denk eens aan de vorige jaren en of het nodig zou zijn.

Ik vermoed dat je betere deals kan vinden als je er wat tijd insteekt maar voor een goedkope stadswagen die gewoon van A naar B moet, zonder dat je zelf veel eisen/voorkeuren hebt, zal een Cardoen of Dex wel gemakkelijker zijn zoals Mulan zegt.

Mijn ex had heel het jaar door ledlampjes en dergelijke doorheen het huis en voor de ramen. Had ze van moeder die deed dat ook. Op zich vind ik het ook wel spijtig dat kerstverlichting in gemeentes en steden enkel rond kerst uithangt. Dat zou van mij heel de winter mogen. Dat is toch gewoon gezelliger?
Er zijn toch wel wat steden die dat ondertussen al een aantal jaar zo doen.
Wil iemand aub aan de energieprijzen denken??? :p
Dat is tegenwoordig allemaal led verlichting, dat zal dus wel meevallen.

Is er geen Cambio in de buurt? Lijkt me de veiligste en financiëel slimste keuze. Als je niet met de moto rijdt als het vriest, ga je dat ook niet met de brommer of fiets doen.
En een auto kopen om maximum 30 dagen op een jaar te gebruiken, vind ik ook wat zot.
Indien je toch een auto zou kopen, mijn ouders hebben dit jaar een jonge tweedehandse bij cardoen gekocht en direct extra garantie, onderhoudscontract,... Erbij genomen.
- Mijn 2 kinderen en de Golden Retriever zitten op de trein, haal uw kruimeldief maar boven, da komt in orde.

- Drugs niet. Dat tweede, goh ja. But in this family, we are all moderately awful people :)

- Ze kunnen u casten als stoere viking? Thor van de laatste film? 90’s teen movie bijrol? Nog veel fantasie mogelijk imo.

- Er zijn nochtans veel mensen die automatisch op ‘ik ik me me ik ik’ belanden in conversaties maar ik neem aan dat ipv gewoon zitten ‘ah ok ja hm’ je op zoek bent naar een diepere / interessantere conversatie? Heb je al eens gedacht aan briefwisseling (enfin, email)? Ok, het is niet face to face maar ik heb vroeger nog vaak een email vriendschap gehad en dat was wel leuk, neemt ook een groot deel stress weg want (platonisch ook) je bent gewoon je tikwerk.

- Ik heb zelf geen rijbewijs dus ik hang af van openbaar vervoer (wonende in de ass end of nowhere is dat klote) of mijn man en de auto. Gewoon het idee dat je met je autootje effectief droog, warm en snel kan gaan en wanneer en hoe je wil… Ik zou er toch serieus over nadenken, ja. Bon, het is idd niet makkelijk want zelfs de slimmen waar ik mee getrouwd ben heeft zich bij de vorige auto serieus in ‘t zak laten zetten. Enige wat ons daar bij doorverkopen gered heeft was dat het een BMW was en een Pool dat zag zitten. Maar mits goeie research kan jij zeker wel iets deftigs vinden. Een lening voor een vinnig stadsautootje moet toch wel doenbaar zijn? Volgens mij zou je deugd hebben van die grotere bewegingsvrijheid. Veel meer opties om te kiezen waar en waarvoor je onder de mensen komt. Dan kan je rondjes cirkelen maar rond de Arc de Triomphe of zo. Veel beter voor het gemoed dan in je eigen hoofd!
Een wagen voor een paar dagen per jaar is natuurlijk wel een dure oplossing, maar goed denk eens aan de vorige jaren en of het nodig zou zijn.

Ik vermoed dat je betere deals kan vinden als je er wat tijd insteekt maar voor een goedkope stadswagen die gewoon van A naar B moet, zonder dat je zelf veel eisen/voorkeuren hebt, zal een Cardoen of Dex wel gemakkelijker zijn zoals Mulan zegt.
ja, dat is het hem juist he. 't is maar voor een maand of zo met te rijden. Probleem is dat ik natuurlijk niet op voorhand weet wanneer het juist slecht weer gaat zijn.
Hiervoor had ik nog wel een auto en dan reed ik daar 2 tot 4 weken mee naar mijn werk en voor de rest altijd met de motor.

Fiets zie ik niet goed zitten, want dan moet ik zelf trappen en dan komt ge bezweet aan op uw werk etc. (zeker met een regenpak). Langs de andere kant zou het wel mogen voor mijn conditie.

Brommer lijkt me an sich het beste. Als ik dan val is het tegen een lagere snelheid en is er minder verlies in geld, vooral als ik een tweedehands op de kop zou tikken. Langs de andere kant, gaat dat, in tegenstelling tot die auto die ook nuttig zou zijn voor boodschappen of vakantie, helemaal aan de kant blijven staan tijdens de rest van het jaar. Ik kan natuurlijk ook tweedehands kopen en weer verkopen na de winter en dan doe ik waarschijnlijk niet te veel verlies.

en zo blijf ik dus maar twijfelen. :p

Hoeveel km is het? De elektrische fiets is hier een ENORM verschil naar zweten toe! Ik dacht dat ik gewoon "wat minder moest steken" maar ik woon in de Vlaamse Ardennen en moet dus ècht totaal niet meer steken, gewoon benen ronddraaien zoals op een hometrainer met belachelijk laag wattage.

ja, dat is het hem juist he. 't is maar voor een maand of zo met te rijden. Probleem is dat ik natuurlijk niet op voorhand weet wanneer het juist slecht weer gaat zijn.
Hiervoor had ik nog wel een auto en dan reed ik daar 2 tot 4 weken mee naar mijn werk en voor de rest altijd met de motor.

Fiets zie ik niet goed zitten, want dan moet ik zelf trappen en dan komt ge bezweet aan op uw werk etc. (zeker met een regenpak). Langs de andere kant zou het wel mogen voor mijn conditie.

Brommer lijkt me an sich het beste. Als ik dan val is het tegen een lagere snelheid en is er minder verlies in geld, vooral als ik een tweedehands op de kop zou tikken. Langs de andere kant, gaat dat, in tegenstelling tot die auto die ook nuttig zou zijn voor boodschappen of vakantie, helemaal aan de kant blijven staan tijdens de rest van het jaar. Ik kan natuurlijk ook tweedehands kopen en weer verkopen na de winter en dan doe ik waarschijnlijk niet te veel verlies.

en zo blijf ik dus maar twijfelen. :p
Gewoon al voor je microgolf ging een autootje al handig zijn. Zou je niet geneigd zijn om meer een stukje wereld te zien met je auto? Ik weet dat motorfans liefst dat doen maar ik heb albums vol van mijn vader en zijn Beetle in de jaren zestig en dat leek toch echt wel heel plezant. Hij tufte tot de rots van Gibraltar en terug. Tis maar dat tijd voor jezelf ook wel een zegen is en eens je terug van de straat bent - hetgeen wel zal gebeuren, ook al is het maar voor een paar jaren maar er komt altijd wel iets - en op een leeftijd dat je stabieler bent en er iets aan kan hebben… Moi je vote voiture.

Gewoon al voor je microgolf ging een autootje al handig zijn. Zou je niet geneigd zijn om meer een stukje wereld te zien met je auto? Ik weet dat motorfans liefst dat doen maar ik heb albums vol van mijn vader en zijn Beetle in de jaren zestig en dat leek toch echt wel heel plezant. Hij tufte tot de rots van Gibraltar en terug. Tis maar dat tijd voor jezelf ook wel een zegen is en eens je terug van de straat bent - hetgeen wel zal gebeuren, ook al is het maar voor een paar jaren maar er komt altijd wel iets - en op een leeftijd dat je stabieler bent en er iets aan kan hebben… Moi je vote voiture.
nah, ik kom niet buiten. In het verleden was het altijd mijn ex die plannen maakte en ik volgde :p
Zelf ga ik amper ergens naar toe als ik er niet te voet naar kan.
Daarmee dat ik al blij ben dat ik niet meer in een boeregat woon. Voor alles moest ge de auto pakken en dan bleef ik maar binnen. Nu wandel ik toch al eens tot aan het Schelde of ging iets eten (maar aangezien het terras nu dicht is, zal dat laatste ook niet meer gebeuren, want ik ging eten voor het zicht op de Schelde. Gewoon binnen in de drukte zitten, spreekt me niet aan)

Of neem nu FACTS, op zich had ik er graag eens naar toe geweest, maar dan denk ik aan de afstand, het verkeer en al de mensen daar en dan heb ik al geen goesting meer.
Zelfde met cd-winkels. Vroeger ging ik graag in de Fnac of media markt naar cd's luisteren, maar nu kan ik me niet meer oppakken om daar nog eens naar toe te gaan. Deels doordat ik alles gewoon via het internet kan beluisteren en bestellen.

Zelfde met Antwerpen. Ik ben daar naar school geweest en ik kwam daar echt graag. Als 18-20 jarige was ik wel elk weekend in het stad te vinden of toch minstens om de veertien dagen. Maar nu, pfff: de verplaatsing, het weer: nooit geen motivatie genoeg om naar daar te gaan. Zeker nu ik geen vrienden meer heb.

Dus neen, een auto of moto helpt me niet om uit mn kot te komen, dat is puur functioneel en omdat ik het nu eenmaal nodig heb voor naar mijn werk of moeder te geraken.

Ach ja, een verbitterde oude (harige) zak die alleen maar kan zagen, dat ben ik aan het worden :p Dat het maar rap weer maandag is en ik kan gaan werken.

Kun je niet zo een elektrische auto lenen? Hier in Poperinge hebben ze zo een project lopende. Hoe het juist werkt weet ik niet. Maar zal hetzelfde systeem een beetje zijn als die elektrische steps vermoed ik.

I don't know. Maar is er dan niet het risico dat ge geen auto hebt op de dagen dat ge hem nodig hebt? 't is niet dat ge weken op voorhand weet welke dagen het echt gaat sneeuwen. Ach, ik vind er wel iets op. Anders rij ik tegen 20 in het uur langs de binnenbaantjes he.

Ach ja, een verbitterde oude (harige) zak die alleen maar kan zagen, dat ben ik aan het worden :p Dat het maar rap weer maandag is en ik kan gaan werken.
Het nummer 1 issue hier is echt wel dat je te veel denkt. Maar echt veel te veel. Daar is natuurlijk mindfulness voor en allerlei psychologische trucjes maar daar moet je zin in hebben. En als je nog niet buiten geraakt bij het idee van cosplay babes in metalen bikini’s… dan zie ik psychologie niet direct meer kans maken.
Ik weet wel het resultaat van dit te lang volhouden. Ik weet van een beroepsjournalist die nog in de villa van Tito gestaan heeft, tot hij niet meer naar het buitenland ging, die dan niet meer naar de Persbond ging, dan niet meer met zijn gezin uitging, niet meer verder dan slaapkamer-living-keuken, beperkt tot slaapkamer-keuken tot zelfs het rolluik thuis niet meer openging. Een wereld die volledig op zichzelf inklapte en nochtans ooit zo groot was. Ooit een interview met Brel gedaan op het strand van Knokke maar gestorven in een wereld die nog keukenstoel en bed inhield.

Ik wil je absoluut niet meer down voordoen dan je misschien bent maar het is zo een gladde helling. Het is zo makkelijk om toe te geven aan de wereld buitensluiten. Je moet er induiken niet voor hen maar voor jou. What other people think of you, is none of your business. Er is van alles zonder andere mensen, begin daarmee. Neem een trein naar Lens en ga Picasso @ Louvre Lens bekijken. Het is echt rustig op een weekdag. (Had ik voor met Modigliani, was geen kat).

Anders kan je inderdaad nu al je bankje bij de rivier reserveren om oud en kribbig te gaan zijn. Maar dan moet je een pet gaan kopen, en een beige broek, beige windjack, pijp, bruine sokken, bruine instappers en een zuster opdoen die ‘ons Marleen’ of ‘ons Paulette’ noemt en die in het klooster zit.

wut, cosplay babes in metalen bikini's: mmmh, nu ga ik het toch maar even herbeschouwen :p
in elk geval: de rivier woon ik al bij en bankskes staan er ook. Nu nog de pijp, bruine sokken en bruine instappers zoeken.

Maar genoeg over mij. Heeft hier niemand anders een paar ergernissen om te delen, zodat het hier wat interessanter kan worden? Niemand die het speen heeft of zo?

wut, cosplay babes in metalen bikini's: mmmh, nu ga ik het toch maar even herbeschouwen :p
in elk geval: de rivier woon ik al bij en bankskes staan er ook. Nu nog de pijp, bruine sokken en bruine instappers zoeken.

Maar genoeg over mij. Heeft hier niemand anders een paar ergernissen om te delen, zodat het hier wat interessanter kan worden? Niemand die het speen heeft of zo?
Ik heb een hoestjen

I don't know. Maar is er dan niet het risico dat ge geen auto hebt op de dagen dat ge hem nodig hebt? 't is niet dat ge weken op voorhand weet welke dagen het echt gaat sneeuwen. Ach, ik vind er wel iets op. Anders rij ik tegen 20 in het uur langs de binnenbaantjes he.
De mensen die die gebruiken, zijn mensen die niet frequent met de auto rijden, die durven niet als het vriest! En weerbericht is toch relatief betrouwbaar de week vooraf al, je moet reserveren hè.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan