Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Al aan gedacht :) . Maar praktisch niet altijd zo makkelijk als je gezondheid niet 100% is. Met de wagen en een tentje rond trekken is dan dat niet in mijn geval.

Ik kijk af en toe es naar chalets te koop nu. Of misschien een tiny house. Deze komen op speciale aanhangwagens meestal die je ergens in een weide of stuk land (die je dan koopt goedkoper dan bouwgrond) kan laten neerploffen als buitenverblijf bvb. Dat kan ik nog betalen.
Zie maar dat de Mac dit niet leest.

Al aan gedacht :) . Maar praktisch niet altijd zo makkelijk als je gezondheid niet 100% is. Met de wagen en een tentje rond trekken is dan dat niet in mijn geval.

Ik kijk af en toe es naar chalets te koop nu. Of misschien een tiny house. Deze komen op speciale aanhangwagens meestal die je ergens in een weide of stuk land (die je dan koopt goedkoper dan bouwgrond) kan laten neerploffen als buitenverblijf bvb. Dat kan ik nog betalen.
Je mag ze er alleen niet laten staan 🙈

En bij bouwgrond moet je ook voor constructies als tiny houses of een yurt een vergunning aanvragen, best de wetgeving in Wallonië er eens op naslaan, het is helaas niet zo evident.

Dan is een camper en een stukje bos net iets praktischer omdat je die niet laat staan 😉

Klote, klote, klote, klote, klote, klote weer!
Vanacht en morgen belooft het ginds in de Limburg lekker nat te worden. In het slechtste geval wat ondergelopen kelders en kapotte liften, maar dat is wat voor een andere ergernissen thread.

Als het een troost mag zijn. Volgende week oogt beter.

Laatst bewerkt:
Je mag ze er alleen niet laten staan 🙈

En bij bouwgrond moet je ook voor constructies als tiny houses of een yurt een vergunning aanvragen, best de wetgeving in Wallonië er eens op naslaan, het is helaas niet zo evident.

Dan is een camper en een stukje bos net iets praktischer omdat je die niet laat staan 😉

Ja, heb het al deels bekeken, wetgeving is idd moeilijk daar rond.

Een camperwagen is log en duur in onderhoud en aankoopprijs en veliest snel waarde met de tijd. Niet mijn voorkeur, rijdt ook niet zo graag.
Voordeel is wel, irritante campeerbuur naast je, kabaal...? Hopla en weg ermee...

Een chaletje vinden en kopen lijkt me best voor iemand als me, kan gemakkelijk extra volk in logeren ... is meestal al in orde met vergunningen etc. Blijft dan wel wat raar, ik huur m'n hoofdverblijf en zou een kleine eigendom als vakantiewoning hebben dan. Moet ik nog eens bekijken, maar kan zeker. Domiciel staat gewoon op de huurwoning dan.
Maar zoals alles vandaag kost dat een bom geld en veel inspanning om iets te vinden.... en is er nog eens veel vraag naar vakantieverblijven, mede dankzij de 'corona rush' daarop.

Laatst bewerkt:
Net even de regenwaterputten gecontroleerd. Die zijn dus maar voor 2/3 gevuld. Terwijl er hier de laatste week 60 mm regen gevallen is, wat neerkomt op 12 000 liter water
F*cking f*cking f*cking klote zogenaamde zelfreinigende roestvaststalen filter van 750 EUR weer helemaal dichtgeslibd.
Enfin morgen en overmorgen valt er nog eens 8000 liter water uit de hemel, dan zullen de putten (samen 15000 l wel terug vol zitten vermoed ik)

Net even de regenwaterputten gecontroleerd. Die zijn dus maar voor 2/3 gevuld. Terwijl er hier de laatste week 60 mm regen gevallen is, wat neerkomt op 12 000 liter water
F*cking f*cking f*cking klote zogenaamde zelfreinigende roestvaststalen filter van 750 EUR weer helemaal dichtgeslibd.
Enfin morgen en overmorgen valt er nog eens 8000 liter water uit de hemel, dan zullen de putten (samen 15000 l wel terug vol zitten vermoed ik)
Waarschijnlijk zo een ding waar het water door moet lopen en een groot gat in de midden waar het water in loopt naar de overloop vanaf dat wat vervuild zit?

Waarschijnlijk zo een ding waar het water door moet lopen en een groot gat in de midden waar het water in loopt naar de overloop vanaf dat wat vervuild zit?
Ik zou eerder zeggen een groot gat waar het water in het midden door wegloopt.
Ik heb nog eens een nieuwe hack van het filter gedaan vandaag, we zullen morgen het resultaat wel zien :D

Dat principe idd..
Dat zijn idd kut filters, hebben een klant met zo een en verstopt ook regelmatig. Als de filter zelf bovenaan groter is dan onderaan zou je kunnen proberen een stuk pvc buis in dat gat naar de overloop recht te zetten, dat pas als de filter volledig onder water staat dat het begint over te lopen

Dat zijn idd kut filters, hebben een klant met zo een en verstopt ook regelmatig. Als de filter zelf bovenaan groter is dan onderaan zou je kunnen proberen een stuk pvc buis in dat gat naar de overloop recht te zetten, dat pas als de filter volledig onder water staat dat het begint over te lopen
Dat is de hack die ik toepas, maar nog iets geavanceerder. Probleem is wel dat die filter nog sneller vuil wordt, daar ben ik nu aan een bijkomende aanpassing aan 't denken

Dat is de hack die ik toepas, maar nog iets geavanceerder. Probleem is wel dat die filter nog sneller vuil wordt, daar ben ik nu aan een bijkomende aanpassing aan 't denken
Gewoon nen stop in die overloop en geen filter anders, 95% van de regenputten hebben zo geen extra filter :p
Desnoods drijvende aanzuig gebruiken, dat vuil bezinkt wel

Zie maar dat de Mac dit niet leest.

Told you so:
- zowel de populariteit van die ondingen die crescendo gaat
- alsook de beweegredenen: te weinig open natuur en rustgebieden in dit land. Oplossing? De laatste restjes natuur nog meer gaan voldroppen met huisjes waardoor er nog minder natuur en nog minder rustgebieden zijn. Nog meer drang om eraan te ontsnappen. Nog meer tiny houses. Enzovoort enzovoort. Schoolvoorbeeld van een vicieuze cirkel met sneeuwbaleffect.

Iedere zot kan u vertellen dat op de loopband gaan staan 10 min na uw avondeten geen topidee is, maar ik ben toch maar weer mooi het voorbeeld dat sommige mensen niet leren uit hun eigen (al tig keer voordien gemaakte) fouten. Het avondeten is niet herkauwd op de loopband beland en heb toch de sessie voltooid, dus ja. Counting it a success, weer goed gedaan, me. /s De misselijkheid daarentegen…

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan