Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zwerfvuil dat hier een echte plaag geworden is.
Kent er iemand een recept met lege mosselschelpen en reeds gebakken ajuin in?
Dan kan dat zwerfvuil nog voor iets goed dienen.

Vroeger bestond er een site waar je die gare shit kon bekijken en iemand gooide de link ervan in een Whatsapp groep dus ja ik kon mezelf niet bedwingen en ging kijken.
Bah wat ik daar zag.
Was een kerel die voor een aankomende tank ging staan maar ja ik dacht dat hij wel op tijd opzij zou gaan. Niet dus, hij werd letterlijk platgewalst.
Echt helemaal gelijk gemaakt met de grond.
Word na al die jaren nog altijd misselijk als ik eraan denk.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210607_97702741

Ooit 1 onthoofdingsfilmpje gezien op latere leeftijd. (zeker +18) Ik ben daar nogaltijd niet goed van.
Worden we oud als we beginnen te zagen over de jeugd dat omzeep is. En hoe bescherm je uw kind van zo iets?
Bij ons was dat ook. Niet in de lagere school, maar toch zeker vanaf 1e/2e middelbaar zag je zulke beelden wel eens passeren. Toen wel nog in lagere resolutie, maar bon. Volgens mij doet het ons nu als volwassene meer dan als kind destijds, toen kon je de gruwel er achter niet plaatsen en deed je wat stoer en lacherig er rond.

Zwerfvuil dat hier een echte plaag geworden is.
Kent er iemand een recept met lege mosselschelpen en reeds gebakken ajuin in?
Dan kan dat zwerfvuil nog voor iets goed dienen.
Crushen en strooien op je voetpad --> kunnen de hippies op blote voeten nog eens bleiten

Vroeger bestond er een site waar je die gare shit kon bekijken en iemand gooide de link ervan in een Whatsapp groep dus ja ik kon mezelf niet bedwingen en ging kijken.
Via reddit zelf terug aan dat type content geraakt. Ik geniet er niet van, en veel hoge kwaliteitsvideo kan ik zelfs niet zien, maar het menselijk lijden is en blijft me toch wel oneindig interessant.

Het filmpje van die Jordaanse piloot die levend werd verbrand is nog een tijdje rond gegaan, net zoals een groep christenen die op een strand één voor één werden onthoofd.
Via whatsapp ook al filmpjes doorgekregen van ongelukken of zelfmoorden door van een gebouw af te springen.
Echt al veel te veel gore shit ontvangen via whatsapp

Liever foto’s van 100 expliciete ongelukken zien dan nog eens Stan Van Samang gehurkt op zijn keukentafel zien in witte kousen.
ik hoop dat ge gewoon zevert. Dat zijn ouders, broers, zussen, etc van iemand. Dat heeft te maken met lijden, verdriet, ongeluk, de dood, etc.
Ik wil geen enkele van de twee soorten van filmkes zien, maar als er 1 is die zeker niet gedeeld zou mogen worden dan zou dat toch die van het onmetelijke lijden van anderen mogen zijn.

Same here, sinds vorige week terug mijn levocetirizine opgestart. 2 weken moe, down, half depri rondlopen als gevolg.
Sinds een jaar of 3 ook plots last van allergie. Ik heb levocetrizine meegekregen bij de apotheek i.c.m. een anti-allergie neusspray. Dat werkt wel, maar met die levocetrizine slaap ik precies als een blok maar word ik wakker met het gevoel alsof ik niet geslapen heb.
Dat is jammergenoeg normaal. Ik ben er ook de eerste 2 weken half depressief van.
Ik ben vorig jaar overgestapt van levocetirizine naar rupatall icm flixonase. Van levocetirizine werd ik een zombie. Met rupatall heb ik die bijwerkingen niet meer. Het loont dus wel om wat rond te zoeken.
Wel raar, dat zijn net bijwerkingen van cetirizine die je veel minder of zelfs helemaal niet zou mogen hebben bij levocetirizine.
Ik heb er eerlijk gezegd nooit veel last van gehad.
Pfft. Ik neem al bijna twintig jaar elke dag levocetrizine. Ik heb chronisch teveel aan histamine in mijn lijf.
Ik neem dat ook al jaren, ale, eerst zyrtec, daarna cetirizine en dan levocetirizine
wat ik de laatste jaren wel merk is een gluten intolleratie als ik écht in allergiemodus ga. Gaan precies hand in hand.

Pasta of brood eten is pijn aan buikie dezer dagen.
Echt? Ik heb daar eigenlijk nog nooit over nagedacht, maar ik heb hetzelfde denk ik.

Vader van 5 met minimumloon blij met 70 euro extra door loonakkoord
1200€/maand met een gezin met 5 kinderen? Das toch ver onder het minimumloon? Of denk ik nu zo verkeerd?
Allé dit is toch wel héél erg weinig.

Hij zegt toch letterlijk: Het MINSTE dat ik gehad heb was 1200€. Das héél iets anders dan effectief 1200€ per maand verdienen hé (want zo lees ik het in het artikel -zin nummer 1)

Swoit of het nu 1200€ of 1500€/maand netto is, .. het minimumloon blijft natuurlijk weinig . Tov stempelgeld heb je niet zo héél véél meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan