Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op daguitstap met het gedacht dat ik nu geen uur moet aanschuiven aan attracties, aangezien het reguliere onderwijs nog geen vakantie heeft.
respect dat je vrijwillig en zonder kinderen naar plopsaland wilt gaan. die muziek alleen al de hele dag +

dan zijn er toch betere parken om naartoe te gaan ^^

Klopt. Mijn frustratie is vooral de hoeveelheid volk, niet dat scholen een uitstap doen.

Had minder volk verwacht, hadden we dit geweten waren we niet gekomen
Ach ach. Dis is echt klagen zoals klagen over de file terwijl je er midden in staat. On the other hand, het is dan ook de ergernissen thread.

Kleuters ok

maar al de rest loopt nu al een jaar te zagen over leerachterstand, maar over een maand wel twee maanden verlof nemen. Ze hadden dit jaar beter 2 weken langer gemaakt en het volgende 2 weken vroeger begonnen
Eerlijk gezegd snap ik ook niet welke rationele argumenten er in te brengen zijn tegen zoiets (mag ook anders verdeeld zijn), maar uiteraard kunnen we onze rigide jaarindeling niet aanpassen aan een ongeziene pandemie want vakbonden enzo.

Mijn Chinese collega snapt niet goed hoe onze maatschappij werkt, zij zat op school ten tijde van de SARS uitbraak en die is gewoon een half schooljaar thuisgebleven. Daarna kregen de ouders de keuze: of ze doet haar jaar opnieuw, of ze gaat naar volgend jaar, maar daar zal men geen rekening houden met haar achterstand.

Haar (wereldvreemde) opmerking daarbij was ook lachen: "ik snap niet waarom ouders hun kinderen onder deze omstandigheden naar school durven sturen, maar ja tijdens mijn generatie was er de 1-kind politiek, hier hebben ouders er meerdere".
Alsof we kinderen op reserve hebben.

Schoonfamilie kan je jammer genoeg niet kiezen, maar als ik nog 1 keer een opmerking moet aanhoren in de zin van "Hebt ge gezien wie The Voice heeft gewonnen? 'T moest weeral een zwarte zijn" of "Schandalig, dieje mottige zwarte werkte De Bruyne gewoon tegen de grond! Die apen moesten ze vant plein halen" ga ik echt eens iemand zijn neus breken.
Ik heb zo'n schoonbroer...
Mijn schoonvader is dan weer van het andere uiterste :crazy:
Op familiefeestjes is politiek dan ook een verboden thema (opgelegd door mijn vrouw, schoonzus en schoonmoeder :unsure:)!

energiemaatschappijen kunnen de mensen toch het leven ongemakkelijk maken met hun afrekeningen hoor

oktober vorig jaar gewisseld van leverancier

Op de inschrijvingsdatum moesten we onze meterstanden doorgeven (kregen 240 euro terug)
een maand na datum gaan we van start bij nieuwe leverancier en moesten we nog es meterstanden doorgeven (175 euro bij te betalen, waarvan al 102 betaald in ons maandelijkse facturatie)
nu met de nieuwe nettarieven doen ze een correctie en annuleren ze beide facturen (maar dat vermelden ze niet) dus ik zie daar een bedrag te betalen staan en een openstaand bedrag waarvan ik denk: hoe komen ze er in godsnaam op.

dus nu moet ik nieuwe nettarief dokken + verschil tussen die 2 geannuleerde afrekeningen.

We hebben dus een slotfactuur, een slotslotfactuur en blijkbaar nu ook een slotslotslotfactuur.

Ik denk niet dat ik bij deze leverancier nog terugkom als het weer wisseltijd is :p

Luminus en mega en lampiris zijn toch net iets flexibeler.

maar al de rest loopt nu al een jaar te zagen over leerachterstand, maar over een maand wel twee maanden verlof nemen. Ze hadden dit jaar beter 2 weken langer gemaakt en het volgende 2 weken vroeger begonnen
Klinkt goed, maar dan halveer je wel de zomervakantie van het onderwijzend personeel en die hebben zowiezo al een zeer intens jaar achter de rug.

Zou jij het ok vinden als jouw verlof zomaar gehalveerd wordt?

innige deelneming dan ^^

Voor mij het meest vreselijke park om te bezoeken. Het begint al bij de inkom met de hello fresh mensen die je een contract proberen aansmeren.
Die zijn er gelukkig niet, ook geen figuren voor foto's mee te nemen aan de ingang.

Klinkt goed, maar dan halveer je wel de zomervakantie van het onderwijzend personeel en die hebben zowiezo al een zeer intens jaar achter de rug.

Zou jij het ok vinden als jouw verlof zomaar gehalveerd wordt?

En je halveert het verlof van de kinderen. Er zijn er genoeg die geen probleem hebben met de leerstof en die dan nog is extra straffen nadat ze zo'n jaar achter de rug hebben ..

En je halveert het verlof van de kinderen. Er zijn er genoeg die geen probleem hebben met de leerstof en die dan nog is extra straffen nadat ze zo'n jaar achter de rug hebben ..
We moeten allemaal ons steentje bijdragen eh. Wat kost er meer op lange termijn? Een hoop kinderen met leerachterstand of eens een keertje een paar weekjes minder verlof?

We moeten allemaal ons steentje bijdragen eh. Wat kost er meer op lange termijn? Een hoop kinderen met leerachterstand of eens een keertje een paar weekjes minder verlof?

Meh, maar nu ben ik nieuwsgierig naar het wettelijk kader rond leerplicht. Kan de overheid ineens school verplichten wat normaal vakantie is (aangezien de vakantie periodes al vast liggen voor dit jaar) ?

Kinderen die geen problemen hebben naar school sturen om dezelfde leerstof nog is te zien is wel absurd. Misschien als ze het vrijwillig zouden maken

Meh, maar nu ben ik nieuwsgierig naar het wettelijk kader rond leerplicht. Kan de overheid ineens school verplichten wat normaal vakantie is (aangezien de vakantie periodes al vast liggen voor dit jaar) ?
Alsof de regering zich nog iets aantrekt van wettelijke kaders. Ze produceren gewoon KB's naar believen.

Overdrijven is ook een kunst.. Voor die van ons was het toch allesinds geen straf dat ze thuis moesten blijven. Integendeel, het mocht nog wat langer geduurd hebben.

Er gaan er idd ook zijn die het er moeilijk mee hadden, maar het merendeel vond het niet zo erg als ik rond hoor.

Ik ga eerder ocharme zeggen tegen de kinderen in Afrika die honger hebben, maar dat onze bepamperde luxepaardjes een paar maand geen school gehad hebben daar gaat er bij mij niet direct een ocharme voor uit komen.

In onze tijd zouden we ons sociaal contact kwijt geweest zijn. Maar ze zitten hele dagen te videochatten en te gamen samen en op de wijk buiten spelen mocht ook nog altijd. Dus veel hebben ze niet gemist.

Kinderen die geen problemen hebben naar school sturen om dezelfde leerstof nog is te zien is wel absurd. Misschien als ze het vrijwillig zouden maken
Er waren vorige zomer zomerscholen, en ik vermoed dat die dit jaar er ook wel weer zullen zijn

Overdrijven is ook een kunst.. Voor die van ons was het toch allesinds geen straf dat ze thuis moesten blijven. Integendeel, het mocht nog wat langer geduurd hebben.

Er gaan er idd ook zijn die het er moeilijk mee hadden, maar het merendeel vond het niet zo erg als ik rond hoor.

Ik ga eerder ocharme zeggen tegen de kinderen in Afrika die honger hebben, maar dat onze bepamperde luxepaardjes een paar maand geen school gehad hebben daar gaat er bij mij niet direct een ocharme voor uit komen.

In onze tijd zouden we ons sociaal contact kwijt geweest zijn. Maar ze zitten hele dagen te videochatten en te gamen samen en op de wijk buiten spelen mocht ook nog altijd. Dus veel hebben ze niet gemist.
Komt omdat je hoogst waarschijnlijk enkel mensen hoort die in soortgelijke situaties zitten zoals jij 😉.

Niet de gezinnen van 5 op een 2kamerappartement met gesloten parken en speeltuinen, niet de gezinnen met 2 ouders die buitenshuis moesten(mochten) gaan werken en geen opvang hadden, niet de ouders met een slechte (mentale) gezondheid die geen uurtje rust meer hadden, niet de kinderen die van hun ouders niet naar buiten mochten (want te gevaarlijk) én geen eigen scherm hadden (want de enige computer moest gedeeld worden om te werken/schoolwerk te maken), niet de kinderen die liever op school of op straat waren omdat de thuisomgeving toxisch is,.... 🤷🏼‍♀️😥

Komt omdat je hoogst waarschijnlijk enkel mensen hoort die in soortgelijke situaties zitten zoals jij 😉.

Niet de gezinnen van 5 op een 2kamerappartement met gesloten parken en speeltuinen, niet de gezinnen met 2 ouders die buitenshuis moesten(mochten) gaan werken en geen opvang hadden, niet de ouders met een slechte (mentale) gezondheid die geen uurtje rust meer hadden, niet de kinderen die van hun ouders niet naar buiten mochten (want te gevaarlijk) én geen eigen scherm hadden (want de enige computer moest gedeeld worden om te werken/schoolwerk te maken), niet de kinderen die liever op school of op straat waren omdat de thuisomgeving toxisch is,.... 🤷🏼‍♀️😥
Ja daar heb je mss wel een punt. Voor mensen in een grootstad en op een appartement vast zitten.. Ik zou ook zot worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan