Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Here we go again 🥲 Begin 2022 enkele maanden. Dan in september terug een tijdje en nu weer. Blijkbaar is dit nu een manier waarop mijn lichaam stress en zorgen uit. Icm met regelmatig eens hoofdpijn en anxiety. Weet ik ook meteen dat het weer niet echt goed gaat en het heeft zitten opbouwen de laatste weken 😒 Ik heb een idee waardoor het mogelijk komt. Het probleem is alleen dat ik hierover met niemand kan (en wil) praten om verschillende redenen. Deal with it tot het beter wordt? 😶‍🌫️
Dit forum is één en al luisterend oor.
En uit al het advies hoef je gewoon maar te kiezen.

Laatst bewerkt:
Dan wordt het idd moeilijk om je te (laten) helpen.
Er valt ook helaas niks te helpen. Als ik het nu aan iemand zou vertellen ... die kan me geen oplossingen bieden behalve aanhoren wat er scheelt. En de reden waarom ik het niemand kan vertellen kan ik hier niet zetten zonder in details te treden. Wat dan weer een reden is waarom ik het niet kan (wil) vertellen :D De enigste "oplossing" die er is, is het ondergaan en hopen dat het snel voorbij/minder is en hopen dat ik er niet onder crash. Ik blijf liever op het randje balanceren om hopelijk het einde te bereiken dan de put in te duiken en er dan te moeten uitkruipen :unsure:
Zeer cryptisch allemaal mja.

Ik post er misschien regelmatig wat over, maar zo van die eco fb-groepen. Vandaag iemand die een hele post schrijft over hoe ze ratten heeft maar ze niet echt wil bestrijden, want ja dat zijn toch ook levende wezens enzo. Ze hoopt dan dat de rondvliegende buizerds, rondzwervende katten (echt een deel van het ecosysteem dat), en wat nog het wel zullen oplossen.

Echt zeer ecologisch, een dier dat overlast bezorgt aan de hele buurt, dat enkel kan omdat het een berg eten vindt in de kippenren of het afval, en ook ziektes verspreidt...niet bestrijden.

Als ik het nu aan iemand zou vertellen ... die kan me geen oplossingen bieden behalve aanhoren wat er scheelt. En de reden waarom ik het niemand kan vertellen kan ik hier niet zetten zonder in details te treden. Wat dan weer een reden is waarom ik het niet kan (wil) vertellen :D
Geen idee wat er speelt hé en ik wil nu niet pushy doen, maar is het niet een beetje een typische denkwijze bij mentale dingen dat niemand u kan helpen en je het allemaal maar alleen moet doorspartelen? Niet dat BG hier met de magische oplossing gaat komen, maar een professional misschien wel.

Door werken in Hasselt moet ik om terug op de kleine ring te geraken al een paar weken een stukje van +/- 2 km afleggen.
Op zich geen probleem.

Ik kom dan hier uit en ga dan de kleine ring op (rechts vanuit dit perspectief, links vanwaar ik kom)

Dat fietspad dat ge daar ziet is één van de gevaarlijkste en onnozelste kluchten van Hasselt. Ik doe die quasi dagelijks met mijn stepke en dat is levensgevaarlijk.
Wagens die daar uitkomen staan eerst voor een rood licht, krijgen dan een knipperend oranje licht en moeten dan ook nog eens links-rechts kijken, dat kruispunt oprijden, links afdraaien, zien dat er geen tegenligger rechtdoor gaat,...
Enfin ge moet er 10 paar ogen hebben. Ik zie dat en ik weet dat, dus ik hou daar rekening mee. Maar desondanks zie ik daar fietsers voorbij vlammen zonder dat ze dat in het oog hebben hoe onoverzichtelijk dat is.

Nu hebben ze dat gevaarlijk stukje tijdelijk opgelost door de (enorme extra hoeveelheid) wagens die daar uitkomen verplicht rechtdoor te laten rijden. Dan moet je eigenlijk de grote ring op ofwel daar ergens liggen omdraaien.
Als je door de drukte niet kan omdraaien na je verplicht stukje rechtdoor ben je al snel een stuk van 5-6 km aan het rijden voor werken aan een straatje van 20 meter dat afgesloten is.

Juist afscheid moeten nemen van mijn droogkast. Na meer dan 20 jaar droge humor, heeft hij/zij de geest gegeven. Alleen nog maar koude lucht blaast ze/hij uit om mijn natte was te drogen. 🥺 Dat wordt op zoek naar een opvolg(st)er. Ik hoop maar dat mijn wasmachiene ook niet kapot gaat van verdriet, staat er nu moederziel alleen.

Vroeger kunnen aanschuiven om toch mijn betaalde middagmaal te hebben, had de moeite niet moeten doen. Dit is 👇🏻 €12 aan burger en friet. Burger is vegetarisch maar zo een soort smaakloze gehaktboel. Geen broodje, geen groenten. Ik kon de schijf uitknijpen dat het sop er uit liep. Iemand maakt serieus winst.
Vorige school was de veggie burger een groentenschijf, waar je ook de groentjes in zag, vers broodje, sla, tomaat, … Dit komt nu uit een witte camionette met twee frietpotten en twee warmers. Nochtans is er twee straten verder zo een pastazaak die ook catering doet. Daar is het €12 voor hun grootste box. Vooral sneu voor leerlingen.
IMG_9221.jpeg

Vroeger kunnen aanschuiven om toch mijn betaalde middagmaal te hebben, had de moeite niet moeten doen. Dit is 👇🏻 €12 aan burger en friet. Burger is vegetarisch maar zo een soort smaakloze gehaktboel. Geen broodje, geen groenten. Ik kon de schijf uitknijpen dat het sop er uit liep. Iemand maakt serieus winst.
Vorige school was de veggie burger een groentenschijf, waar je ook de groentjes in zag, vers broodje, sla, tomaat, … Dit komt nu uit een witte camionette met twee frietpotten en twee warmers. Nochtans is er twee straten verder zo een pastazaak die ook catering doet. Daar is het €12 voor hun grootste box. Vooral sneu voor leerlingen.
Bekijk bijlage 19058
Zulke brol kost de verkoper minder dan €2 per portie als hij in bulk koopt.
Wat een ongelofelijke ripdeal.

Geen idee wat er speelt hé en ik wil nu niet pushy doen, maar is het niet een beetje een typische denkwijze bij mentale dingen dat niemand u kan helpen en je het allemaal maar alleen moet doorspartelen? Niet dat BG hier met de magische oplossing gaat komen, maar een professional misschien wel.
Het is kiezen voor the lesser of two evils. Zoals ik zei ofwel op het randje balanceren en proberen het einde halen of de put induiken en er dan uitspartelen. En dat 2de wil ik niet dus dat houdt in het tegen niemand vertellen 🤷‍♀️ En ik wil niet naar een professional die me dan overtuigt toch het 2de te doen omdat dat misschien minder lang gaat duren :unsure: Ik ben vrij zeker dat dat zijn/haar 'oplossing' zal zijn :p In beide gevallen doe ik toch mezelf pijn, ik kan enkel hopen dat ik sterk genoeg ben om het mijne te doorstaan zonder crashen.

Ik kom dan hier uit en ga dan de kleine ring op (rechts vanuit dit perspectief, links vanwaar ik kom)

Dat fietspad dat ge daar ziet is één van de gevaarlijkste en onnozelste kluchten van Hasselt. Ik doe die quasi dagelijks met mijn stepke en dat is levensgevaarlijk.
Wagens die daar uitkomen staan eerst voor een rood licht, krijgen dan een knipperend oranje licht en moeten dan ook nog eens links-rechts kijken, dat kruispunt oprijden, links afdraaien, zien dat er geen tegenligger rechtdoor gaat,...
Enfin ge moet er 10 paar ogen hebben. Ik zie dat en ik weet dat, dus ik hou daar rekening mee. Maar desondanks zie ik daar fietsers voorbij vlammen zonder dat ze dat in het oog hebben hoe onoverzichtelijk dat is.
Als fietser toch nooit het geval gehad dat dat een gevaarlijk punt was :unsure:
En op zich, wagen vs fietser, is het toch heel duidelijk? Fietspad is duidelijk te onderscheiden en er staan omgekeerde driehoeken op de weg getekend. :thinking:

Dat dat een punt is waar ge goed uit uw doppen moet kijken, akkoord, maar zo een punten zijn wel een beetje eigen aan een stad. Gent ligt er zo vol van bv :p

Nu, breder genomen is het precies wel heel moeilijk voor automobilisten om juist om te gaan met de kleine ring. Hoe simpel het ook mag zijn. Aantal keren dat ik auto's heb willen zien afslaan naar links, zoals hier, en daardoor een file achter zich creeren (want tezelvdertijd groen als de tegengestelde richting) is echt onwaarschijnlijk. Zelfs al twee keer (!!!) twee keer (!!!) gezien dat iemand hier gewoon beslist om de ring op te rijden in de tegengestelde richting :crazy:

Echt onwaarschijnlijk

Als fietser toch nooit het geval gehad dat dat een gevaarlijk punt was :unsure:
En op zich, wagen vs fietser, is het toch heel duidelijk? Fietspad is duidelijk te onderscheiden en er staan omgekeerde driehoeken op de weg getekend. :thinking:

Dat dat een punt is waar ge goed uit uw doppen moet kijken, akkoord, maar zo een punten zijn wel een beetje eigen aan een stad. Gent ligt er zo vol van bv :p

Nu, breder genomen is het precies wel heel moeilijk voor automobilisten om juist om te gaan met de kleine ring. Hoe simpel het ook mag zijn. Aantal keren dat ik auto's heb willen zien afslaan naar links, zoals hier, en daardoor een file achter zich creeren (want tezelvdertijd groen als de tegengestelde richting) is echt onwaarschijnlijk. Zelfs al twee keer (!!!) twee keer (!!!) gezien dat iemand hier gewoon beslist om de ring op te rijden in de tegengestelde richting :crazy:

Echt onwaarschijnlijk

Ik heb er zelf al met hunne auto op de fietslus zien rijden :lol:
Ik ben nu zelf wel ne degelijke chauffeur maar kan mij inschatten dat als ge dat niet kent, het héél erg moeilijk is om in te schatten.
Ben zelf al een keer tegen een auto aangereden op zo een punt, ondanks voorzichtigheid. Het mag van mij toch wel es dringend herbekeken worden.

Dat is nu al van 3 verschillende leden dat ik hun weblinks naar google maps niet open kreeg.

"Google Maps heeft geen toegang tot internet

Controleer je internetverbinding"​

Ik heb gewoon internet hoor.

Bekijk bijlage 19058
Damn, das afzetterij. Voor 12€ moesten ze u minstens frieten à volonté geven.

Dochter collega gepest in school. Krijgt berichten in de trend: 'ik ga je dode oma neuken'. Oma is pas overleden. 2de middelbaar.
Zoon van kennis neemt andere route van school naar huis (al maanden, maar is nu pas uitgekomen) omdat enkele oudere leerlingen hem viseren op de gewone route.

Krijg ik dan daarstraks dat filmpje van in Menen te zien waarop 2 mannekes een kereltje lastig vallen en slaan terwijl die niets terug durft te doen.

Ik heb hier al eens kritiek gekregen omdat ik m'n kinderen verplicht een basis in een vechtsport wil doen volgen, maar als ik zo'n dingen zie gaat mijn bloed toch koken hoor. Is 't een wondermiddel? Neen, absoluut niet. Maar enige gecontroleerde ervaring met vechten en incasseren mag wel.

't Is al wraakroepend om zo'n verhalen te horen of beelden te zien, laat staan dat het met uw eigen kind is.

Edit: deze week vechten na school aan 't Spes Nostra in Heule. 2 meisjes. Alé komaan, was dat vroeger ook zo? In 't VTI ja, maar in 't Spes? Zot kom ik daarvan.

Dochter collega gepest in school. Krijgt berichten in de trend: 'ik ga je dode oma neuken'. Oma is pas overleden. 2de middelbaar.
Zoon van kennis neemt andere route van school naar huis (al maanden, maar is nu pas uitgekomen) omdat enkele oudere leerlingen hem viseren op de gewone route.

Krijg ik dan daarstraks dat filmpje van in Menen te zien waarop 2 mannekes een kereltje lastig vallen en slaan terwijl die niets terug durft te doen.

Ik heb hier al eens kritiek gekregen omdat ik m'n kinderen verplicht een basis in een vechtsport wil doen volgen, maar als ik zo'n dingen zie gaat mijn bloed toch koken hoor. Is 't een wondermiddel? Neen, absoluut niet. Maar enige gecontroleerde ervaring met vechten en incasseren mag wel.

't Is al wraakroepend om zo'n verhalen te horen of beelden te zien, laat staan dat het met uw eigen kind is.

Edit: deze week vechten na school aan 't Spes Nostra in Heule. 2 meisjes. Alé komaan, was dat vroeger ook zo? In 't VTI ja, maar in 't Spes? Zot kom ik daarvan.
Spes is niet meer wat het was, hoor. Ze komen daar ook gewoon doorheen de lesdag binnenlopen want ‘je hebt mijn broertje verkeerd bekeken’ of opwachten aan de schoolpoort. Zelfs terwijl ze in de rij moeten ‘s morgens, beginnen ze te vechten. School heeft een groot pestprobleem :(

Spes is niet meer wat het was, hoor. Ze komen daar ook gewoon doorheen de lesdag binnenlopen want ‘je hebt mijn broertje verkeerd bekeken’ of opwachten aan de schoolpoort. Zelfs terwijl ze in de rij moeten ‘s morgens, beginnen ze te vechten. School heeft een groot pestprobleem :(
Ma alé, vroeger was dat een gerenommeerde school toch? What happened?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan