Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarstraks nog eens na lange tijd bij Media Markt Antwerpen binnengesprongen. Wat voor een k*twinkel is dat geworden zeg.
Eerst een deel irritante Luminus verkopers ontwijken die voor/in de winkel nieuwe klanten proberen te strikken.
Om daarna tot de conclusie te komen dat ze blijkbaar enkel maar het bovenste verdiep nu nog maar gebruiken, en dan nog maar een klein deel ervan. Hopelijk is dit gewoon tijdelijk met de corona.
Ik heb echt heimwee naar de Saturn in de Stadsfeestzaal. :frown:

Dat gaat wel een verschil in grootte geven ja.
Straks nog eens zien wat ik kan doen om dit eindelijk doorgestuurd te krijgen.
Zit hier nu vanop mijn smartphone en al die bestanden staan op mijn laptop.

Allesinds al bedankt aan iedereen die heeft proberen te helpen.
Indien er nog tips zijn, altijd welkom.

Allemaal wel goed die verplichte ziekteverzekering, maar als je meer dan een maand moet wachten op een terugbetaling vind ik echt niet kunnen. Denk dat ik eens ga overwegen een andere verzekering te nemen. Zit nu bij CM. Iemand ideeën wat een goed alternatief is?
Dat is wel lang, hier bij lm plus staat het geld meestal binnen een paar dagen op de rekening.
Als ik het briefje in de voormiddag in de bus ga steken staat het er soms in de namiddag al op.

Meestal emaal wel goed die verplichte ziekteverzekering, maar als je meer dan een maand moet wachten op een terugbetaling vind ik echt niet kunnen. Denk dat ik eens ga overwegen een andere verzekering te nemen. Zit nu bij CM. Iemand ideeën wat een goed alternatief is?
Terugbetaling door CM duurt hier meestal anderhalve tot twee weken. Ik ben nu zelf sinds een jaar of 5 lid bij hun (sinds mijn eerste job) en heb toch ook al heel wat problemen gehad die zo goed als allemaal aan hun lagen.

Eerst lag ik enkele jaren geleden in het ziekenhuis na een zwaar ongeval, en kreeg ik daar telefoon dat mij hospitalisatie niet in orde was en ik dus niet verzekerd was (top nieuws als je daar ligt met allerlei breuken en niet uit de voeten kunt). Hebben ze na veel heen- en weer bellen wel opgelost, en de fout lag duidelijk bij hun.

Dan krijg ik te horen (na het ongeval) dat ik 3 maanden niet mocht gaan werken. Maar omdat ik (deeltijds aan 90%) met enkele uren tekort nog niet voldeed aan hun eis om een ziekteuitkering te krijgen heb ik dus te horen gekregen dat ik die periode geen cent kreeg terwijl ik 2 maanden hier in de zetel heb gewoond. Enkel m'n toenmalige werkgever heeft me de 2 weken uitbetaald en verder goede begeleiding gegeven. Maar de CM heeft me toen echt wel laten stikken.

Nu krijg ik enkele maanden terug een brief waarin staat dat er problemen zijn voor mijn aansluiting in 2021 omdat er papieren uit 2019 i.v.m. een tijdelijke werkloosheid niet in orde zijn. Na terug veel over- en weer bellen komt daar eindelijk een van de werkneemsters met een oplossing (thank god) en zou alles in orde zijn. En nu krijg ik deze week een factuur van €50 (en een beetje) voor mijn aansluiting bij de CM :angry: . Dit terwijl die fuckers zouden moeten weten dat ik al meer dan 5 jaar lid ben en dit dus niet hoef te betalen. Het gaat om alle duidelijkheid niet om mijn lidmaatschap of hospitalisatie ofzo, gewoon een plotse extra kost.

Ik moet daar nu dus al een week voor bellen maar vind er gewoon echt de goesting niet voor. Dat ze heel hun k*tsysteem steken waar ik het denk.

Ik was dus zelf ook van plan om een van dezer een topic te maken over welke mutualiteit wel te vertrouwen was :unsure:

Dat een interview met Meghan Markle blijkbaar voorpaginanieuws is :help:

Die mensen hebben ocharme zo een zwaar leven :sarcastic:
Ja, want celebrities of rijke mensen kunnen geen mentale problemen hebben? Je zou jezelf voor minder van kant willen maken als je elke dag in de leugenachtige verhalen van de Britse tabloids verschijnt.

Ja, want celebrities of rijke mensen kunnen geen mentale problemen hebben? Je zou jezelf voor minder van kant willen maken als je elke dag in de leugenachtige verhalen van de Britse tabloids verschijnt.
En die mentale problemen worden dan opgelost door een interview te doen met Oprah om wereldwijd voorpaginanieuws te kunnen zijn?
Vraag me af hoeveel geld ze gekregen hebben voor dat interview...

En die mentale problemen worden dan opgelost door een interview te doen met Oprah om wereldwijd voorpaginanieuws te kunnen zijn?

Prince Harry and Meghan Markle's Interview with Oprah Reportedly Cost CBS Upwards of $7 Million​

But the Sussexes were not paid to participate.
Blijkbaar hebben ze dus zelf geen geld gekregen.

Zeker, ik denk dat het moet opluchten dat ze eindelijk hun verhaal kwijt kunnen aan iemand. In de UK wordt het koppel al jaren gedemoniseerd door de pers en het paleis doet er niets aan om dat te veranderen. Dan is het logisch dat je je eigen zijde van de feiten naar buiten wil brengen.

Normaal is het toch niet wat daar allemaal is gebeurd. En ondertussen wordt de pedofiel prins Andrew vrolijk afgeschermd door zowel het paleis als de tabloids. What gives?

Zeker, ik denk dat het moet opluchten dat ze eindelijk hun verhaal kwijt kunnen aan iemand. In de UK wordt het koppel al jaren gedemoniseerd door de pers en het paleis doet er niets aan om dat te veranderen. Dan is het logisch dat je je eigen zijde van de feiten naar buiten wil brengen.

Normaal is het toch niet wat daar allemaal is gebeurd. En ondertussen wordt de pedofiel prins Andrew vrolijk afgeschermd door zowel het paleis als de tabloids. What gives?
Dat de Britse (elke?) koninklijke familie "de zijnen" sterk beschermt (Andrew), op het onredelijke af, is geen nieuws denk ik. Gezien de geschiedenis zou het mij ook niet verbazen dat Markle daar niet echt met open armen werd ontvangen.

Maar ik vermoed dat in dat interview ook wel vooral hun kant van het verhaal wordt belicht, de dingen die ze willen zeggen en die hen goed uitkomen. De waarheid zal wel iets meer naar het midden liggen.

Ik probeer alleszins zo weinig mogelijk te horen van deze ruzie binnen een dysfunctionele familie.

En zo komen we aan bij mijn punt: why the fuck moeten wij daar over zitten discussiëren. Wat voor belang heeft dat voor mij, persoonlijk, in mijn dagelijks leven (of voor jou)?

Het heeft bijna iets middeleeuws, dat we zitten te praten over de problemen van de koning, de prins en de prinsesjes, en dat we dat om een of andere reden belangrijk moeten vinden.

Die obsessie van Britten met hun koningshuis is al even gestoord als die obsessie van Amerikanen met hun wapendracht.

Die obsessie van Britten met hun koningshuis is al even gestoord als die obsessie van Amerikanen met hun wapendracht.
Wel gezonder :unsure:

En zo komen we aan bij mijn punt: why the fuck moeten wij daar over zitten discussiëren. Wat voor belang heeft dat voor mij, persoonlijk, in mijn dagelijks leven (of voor jou)?

Het heeft bijna iets middeleeuws, dat we zitten te praten over de problemen van de koning, de prins en de prinsesjes, en dat we dat om een of andere reden belangrijk moeten vinden.
Ergens akkoord, anderzijds is dat menselijk zeker. Als er geen anachronistische constructie zoals een koningshuis is, of dat is minder populair (ons land), dan houden mensen zich wel bezig met het leven van filmsterren of sportmensen. Die hun liefdesleven of ruzies interesseren mij ook niet maar dat kom je ook overal tegen.

Tja, jij begon erover he :tongue: Ik benadruk gewoon dat mensen met geld en status net zo goed kunnen lijden aan mentale problemen.

Dit nieuws is uiteraard veel relevanter voor de UK intern dan daarbuiten en sluit aan bij de meer inhoudelijke debatten die daar lopen over het gedrag van tabloids en politieke commentatoren, racisme en de rol van het koningshuis.

En dan de hel als je beiden combineert...

QueenMachineGUn-e1557170216556.png

Wel gezonder :unsure:

Ergens akkoord, anderzijds is dat menselijk zeker. Als er geen anachronistische constructie zoals een koningshuis is, of dat is minder populair (ons land), dan houden mensen zich wel bezig met het leven van filmsterren of sportmensen. Die hun liefdesleven of ruzies interesseren mij ook niet maar dat kom je ook overal tegen.

Inderdaad, en dat is dus mijn ergernis van de dag, zonder meer. Maar ja, mensen vergeten misschien hun eigen shit als ze kunnen roddelen over de problemen van celebrities en royals.

Het was dus eigenlijk net niet mijn bedoeling om over die 'problematiek' te beginnen discussiëren hier. 😅

2de keer ooit dat ik bij coolblue iets bestel en 2e keer dat er leveringsproblemen zijn. Nu had de track en trace een compleet verkeerd adres. Moet ik morgen nog naar een postpunt in een naburige gemeente om het op te halen. Pft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan