Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
21u en de buren komen klagen dat de muziek te luid stond; ze konden niet slapen. 21u.
bon, meteen een pak stiller gezet, maar ik wil niet afhankelijk zijn van buren om op dit uur naar muziek te luisteren.

iemand een 10-stappenplan on binnen de drie maanden verhuisd te zijn?
Begin bij het begin: jij verhuizen of zij verhuizen? Je kan gewoon ‘chicken’ spelen en er van uit gaan dat jij langer je muziek kan volhouden dan zij het er over klagen.

Begin bij het begin: jij verhuizen of zij verhuizen? Je kan gewoon ‘chicken’ spelen en er van uit gaan dat jij langer je muziek kan volhouden dan zij het er over klagen.
Bwah, dit is voor mij een katalysator eigenlijk. Ben al twee jaren aan het zeggen dat ik eindelijk ga kopen. Ze mogen klagen na 5 jaren niets gezegd te hebben.

Ondertussen al een heel plan half uitgedacht.

Zijn die baby on board stickers niet vooral handig als je een ongeval hebt, dat ze zeker checken of er nergens een kind achterblijft?

21u en de buren komen klagen dat de muziek te luid stond; ze konden niet slapen. 21u.
bon, meteen een pak stiller gezet, maar ik wil niet afhankelijk zijn van buren om op dit uur naar muziek te luisteren.

iemand een 10-stappenplan on binnen de drie maanden verhuisd te zijn?
Appartement ? Huis ?
Staat de muziek echt luid ?

Koop u een draadloze hoofdtelefoon, zet je het zo hard als je wilt en je stoort er niemand mee :)

Appartement ? Huis ?
Appartement
Staat de muziek echt luid ?
had het voor een keertje 3db luider gezet, dat bleek de druppel :)
Koop u een draadloze hoofdtelefoon, zet je het zo hard als je wilt en je stoort er niemand mee :)
nee dank u, ik heb geen 15000 euro in audio materiaal gestoken om door een hoofdtelefoon te luisteren.
je zou er mij mee storen, want ik vind het persoonlijk niet tof om door een hoofdtelefoon te luisteren.

Appartement

nee dank u, ik heb geen 15000 euro in audio materiaal gestoken om door een hoofdtelefoon te luisteren.
je zou er mij mee storen, want ik vind het persoonlijk niet tof om door een hoofdtelefoon te luisteren.
Dat is sowieso al een moeilijkere situatie als je met meerdere zo kort bij elkaar woont.

Voor de ene is het al sneller storend dan de andere natuurlijk.

Voor de zoveelste keer, mijn nickname is nog veel erger dan dit. Het stamt van de befaamde geur AXE.

Ik was 12 :(
Eigenlijk toch grappig hoe het stereotype klopt dat je als jonge tiener/puber denkt dat zo'n vaak veel te zware geur echt wel helpt om het andere geslacht aan te trekken. Ik was ook zo hoor, plots moesten mijn ouders AXE kopen voor mij in plaats van de generische deodorant die ze daarvoor hadden. Ingegeven door mijn klasgenoten en natuurlijk de reclames waar mannen plots in vrouwenmagneten veranderden. Dan had je later dingen zoals die chocoladegeur, eigenlijk waren veel daarvan gewoon mottig, maar toch bleven we elkaar vergassen.

Wij hadden geen douches, en vaak nog les na LO. Dat was gewoon een gaskamer dan.

Appartement

Ik zou er eerlijk gezegd ook niet mee kunnen lachen dat er iemand mijn avond/slaap verstoort omdat hij geen rekening houdt met het feit dat luide muziek wel degelijk storend is.

Ik zou er eerlijk gezegd ook niet mee kunnen lachen dat er iemand mijn avond/slaap verstoort omdat hij geen rekening houdt met het feit dat luide muziek wel degelijk storend is.
akkoord hoor, beide slaap en audio/muziek zijn mijn passie.
ik had eigenlijk niet door dat zij zoveel last hadden, ze zijn na 5 jaar eindelijk komen aankloppen.
het stond naar mijn oren niet super luid(niets trilde mee, de db meter gaf 78db aan), maar zij ervaren dat natuurlijk anders.

bon, uiteindelijk enkel maar positief: ik verhuis nu aan een sneltempo, ik heb de db meter limiet op 70 gezet ipv 80 en ik maak gebruik van dit akkefietje om voor 2u mijn bed in te duiken.

akkoord hoor, beide slaap en audio/muziek zijn mijn passie.
ik had eigenlijk niet door dat zij zoveel last hadden, ze zijn na 5 jaar eindelijk komen aankloppen.
het stond naar mijn oren niet super luid(niets trilde mee, de db meter gaf 78db aan), maar zij ervaren dat natuurlijk anders.

bon, uiteindelijk enkel maar positief: ik verhuis nu aan een sneltempo, ik heb de db meter limiet op 70 gezet ipv 80 en ik maak gebruik van dit akkefietje om voor 2u mijn bed in te duiken.
Als je het niet weet, kan je natuurlijk geen rekening houden. :p
Uit mijn ervaring is het vooral storend omdat je nooit de muziek volledig doorkrijgt door plafond of muren (niet dat dat aangenaam zou zijn), maar je een bass of 1 bepaalde continue toon hoort als je in een ander huis of app zit.

Waardeloos opiniestuk in de Standaard over bedrijven die zich uit Rusland terugtrekken.

Omdat een serie bedrijven maar 2 of 3% van hun activiteiten stopzetten (door Rusland te boycotten) voelen die bedrijven dat zogezegd niet. Ik stel voor dat we de redacteur van dat stukje ook gewoon 2-3% van zijn inkomen afnemen, dat gaat hij met name ook niet voelen.
Verder wordt er gezegd dat bedrijven die wel veel verdienen in Rusland zich niet willen terugtrekken (Ikea, McDonalds, H&M). Zelfs mijn goudvis snapt dat wanneer je op het terrein duizenden mensen aan 't werk hebt, het niet zo eenvoudig is om die beslissing onmiddellijk te nemen. Ondertussen al een eerste correctie van het artikel H&M heeft ook beslist om zich terug te trekken

Als je het niet weet, kan je natuurlijk geen rekening houden. :p
Uit mijn ervaring is het vooral storend omdat je nooit de muziek volledig doorkrijgt door plafond of muren (niet dat dat aangenaam zou zijn), maar je een bass of 1 bepaalde continue toon hoort als je in een ander huis of app zit.
Kunt dat wel wat aanvoelen natuurlijk wat als storend ervaren kan worden en wat niet.

Nie nodig om uit te testen hoever ge kunt gaan voor iemand kom klagen

Kunt dat wel wat aanvoelen natuurlijk wat als storend ervaren kan worden en wat niet.

Nja, eens en niet eens.
De vorige bewoners hier hadden 2 honden en 3 kinderen. Volgens beide buren is er geen last van geluidsoverdracht.
Ik wil zowel in de living als in de slaapkamer geluidsisolatie want ik heb veel last van geluiden van de buren.
Dan concludeer ik niet dat beide buren leugenaars zijn maar wél dat ik gevoeliger ben aan geluiden dan zij zijn.

Het ene moment verzuip ik in het werk en het andere moment is het hier zo rustig als iets. Dat is eigenlijk altijd met schoolvakanties. Waarom kan dat nooit in evenwicht zijn?

Het zal een combo geweest zijn van EN veel bass overdracht door de muur, EN wat luider dan anders EN een niet zo rustgevend bass-heavy hyper album.

Soit, ben al bezig met een machien te installeren dat real-time 'luidheid' monitort. Dan kan ik pre-emptive de volume knop wat lager zetten. Ik zal toch moeten uittesten wat aanvaardbaar is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan