Japan

Uw eigen herinneringen tellen toch ook?
tuurlijk tellen die ook. Persoonlijk vind ik het jammer om zoveel geld uit te geven aan een reis waar er dan 1 van de 3 niets meer van zal herinneren. Dan zou ik eerder geneigd zijn om die reis een paar jaar uit te stellen zodat iedereen die mee is er herinnering kan aan overhouden.

tuurlijk tellen die ook. Persoonlijk vind ik het jammer om zoveel geld uit te geven aan een reis waar er dan 1 van de 3 niets meer van zal herinneren. Dan zou ik eerder geneigd zijn om die reis een paar jaar uit te stellen zodat iedereen die mee is er herinnering kan aan overhouden.
Hoh ja. Ik heb toen ik een jaar of 26 was een hele maand rondgetrokken in Japan, fantastische ervaring, maar 't is nu ook niet dat ik me dat 10 jaar later nog allemaal zo goed kan herinneren. Laat staan dat ik me nog veel kan herinneren van de reizen die ik als jonge tiener met mijn ouders deed. Dat doet niets af van de waarde van die reizen en ervaringen, vind ik.

Gezien het vanaf 2027 nog eens wat duurder word en de populariteit niet snel lijkt te dalen ook eens aan het kijken voor 2026. Eind february of eind september.

Zal wel via parijs worden waar de reistijd onder de 14u blijft en de prijzen het scherpst als ik zo eens snel bekijk.
Zijn ze iets van plan het duurder te maken?

Ben wat nieuws aant vermijden omdat ik dan terug een reis begin te plannan :p

Misschien over het wegvallen van het voordeel voor de luchtvaart m.b.t. uitstoot? Hoe dan ook, worden Japan en Zuid-Korea alleen maar populairder door (o.a.) K-pop (Demon Hunters), Manwha, anime, manga, etc.

Het is een combinatie van hun plan om op 10 jaar tijd het aantal toeristen te verdubbelen tot 60 miljoen en de erg lage yen.

De regering zelf zou de departure tax op vliegtickets willen verhogen:

Voor de rest zijn er berichten dat toeristische attracties hun ticketprijzen gaan verhogen (of invoeren waar het nu nog gratis is).

Voorlopig is er nog niets in steen gebeiteld. Maar of je pakweg 10 jaar wil wachten, da's een heel lange periode waar de drukte almaar toeneemt.

Eindelijke tijd om de reis te plannen! Eerste maal Japan :cheer: Ik heb de tickets volledig gekocht via mijn Amex Membership points. Het is 4 februari tot 20 februari geworden omdat mijn vrouw zwanger is.
We hebben zo toch al 2400 euro uitgespaard :D

We hebben 16 dagen. Ik veronderstel dus dat de Golden route de beste optie is? Of is dat minder geschikt voor gezinnen met kinderen (onze dochter is dan 4 jaar en 8 maanden)?

Laatst bewerkt:
Ik heb ook vandaag geboekt.
Landen in Osaka. en in totaal 10 dagen blijven. (route osaka - kyoto - tokyo)

Plan is van tokio naar bangkok te vliegen, om dan nog 10 dagen Thailand te doen.

dus voor volgende zomer. prijs 1166 € per persoon (brussel naar osaka (overstap in bangkok). en terugreis van bangkok naar brussel rechtstreeks).

Lijkt me wel een mooie prijs, ik moet dus enkel nog een ticket kopen van Tokio naar Bangkok. (edit: reeds gebeurd. 150 euro met airasia)
Ook eerste Japan reis hier @coldvinc

Laatst bewerkt:
Ik zoek nog enkel een plaats/regio in Kyoto om te overnachten.

kasteel nijo, hajan shrine, yasaka shrine, zien er allemaal wel ietwat de moeite uit, maar daar dan centraal een punt uit kiezen, en slapen lijkt me weinig te doen daar.

Welke buurt is wel gezellig, veel uitgaans dingen voor te eten en drinken, maar toch ietwat rustiger dan tokio/osaka ?

dichtbij een treinstation is wel handig, want we zouden een dag uitstap naar NARA willen doen vandaar, (en we komen ook al met de trein aan vanuit osaka, en gaan dan trein nemen naar tokio).

Voor osaka heb ik Dotonburi als hotelbuurt genomen, voor Tokio: Kabukichu
Enkel Kyoto zoek ik nog iets.

iemand dit museum gedaan trouwens? https://mai-ko.com/samurai/
ziet er cool uit, zelf ninja sterren gooien :baard:

Laatst bewerkt:
Ik verbleef hier en kan het zeker aanraden:

Vlakbij metro (en 2 haltes van het station), winkels, resto's, pokemon center,... Gezellige buurt.

Tip voor de daguitstap naar Nara; In een grote halve dag heb je het daar wel gezien, stop in het terugkeren in Uji voor de tempel daar. Erg de moeite!

Ik verbleef hier en kan het zeker aanraden:

Vlakbij metro (en 2 haltes van het station), winkels, resto's, pokemon center,... Gezellige buurt.

Tip voor de daguitstap naar Nara; In een grote halve dag heb je het daar wel gezien, stop in het terugkeren in Uji voor de tempel daar. Erg de moeite!
Idd.

Je zit ook dichtbij Nishiki market. Leuke plek om te eten enz.

Een beetje verder stappen en je hebt deze 2 als aanrader:

Als je een traditionele theeceremonie wil doen, kan je ook hier terecht:

Top merci voor de tips, ik zat met hetzefde. Ik heb al iets gevondne voor Tokyo, maar Kyoto moest ik nog iets zoeken. En merci voor de tips rond Nara. Ik dacht dat er meer te zien was.

Is dat hotel ook een aanrader voor twee volwassenen en een kind van bijna 5 jaar?

Wij hebben nu dit:

Bijlagen

• Japan-summary.jpg
    Japan-summary.jpg
    203,3 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Ik mis Akihabara en Shibuya in Tokyo.
Teamlabs is aan te raden met kinderen.
Ik zou er een daguitstap naar Fuji, Kamakura, Nikko,... bijnemen.
Kawazu zou ik compleet laten vallen.
Ik mis extra tijd in Kyoto voor bijvoorbeeld Fushimi Inari.
Arashiyama is compleet overroepen en zou ik overslaan.
Ik zou de overnachtingen in Osaka eruit halen (zeker met kinderen) en Osaka gewoon als daguitstap vanuit Kyoto doen.
Dat bespaart toch al wat hoteltransfers.
Himeji kan ook perfect als daguitstap vanuit Kyoto.
Ik zou het ongeveer zo doen:

05/02 Aankomst Tokyo
06/02 Tokyo
07/02 Tokyo
08/02 Tokyo
09/02 Tokyo (daguitstap Fuji/Nikko/Kamakura/…)
10/02 Tokyo -Kyoto
11/02 Kyoto
12/02 Kyoto
13/02 Kyoto (dagtrip Himeji)
14/02 Kyoto (dagtrip Osaka)
15/02 Kyoto (dagtrip Nara)
16/02 Kyoto - Hiroshima (namiddag voldoende tijd voor museum en peace park)
17/02 Hiroshima (dagtrip Miyajima)
18/02 Hiroshima - Tokyo
19/02 Tokyo
20/02 Vertrek Tokyo

Ik zou de overnachtingen in Osaka eruit halen (zeker met kinderen) en Osaka gewoon als daguitstap vanuit Kyoto doen.

05/02 Aankomst Tokyo
06/02 Tokyo
07/02 Tokyo
08/02 Tokyo
10/02 Tokyo -Kyoto
11/02 Kyoto
12/02 Kyoto
18/02 Hiroshima - Tokyo
19/02 Tokyo
20/02 Vertrek Tokyo
Helemaal akkoord hiermee. Fushimi Inari bezoeken, Osaka als dagtrip is perfect. 2 wijken in Tokyo zeker bezoeken.

ik kijk toch wel een beetje uit naar het nachtleven in Osaka hoor... dat als dagtrip doen, neemt de magie toch wat weg vind ik.
Vooral dotonburi (aan die rivier) s'avonds lijkt me leuk. op zijn planning van 16 dagen , lijkt me 1 nacht niet overbodige luxe.

Dotonburi vond ik enorm bleh. Het was echt over de koppen lopen en in iedereen zijn selfie of livestream lopen. Alsof elke tourist in Osaka net op dat ene punt convergeerde. Een paar straten verderop was het al veel beter.

05/02 Aankomst Tokyo
06/02 Tokyo
07/02 Tokyo
08/02 Tokyo
10/02 Tokyo -Kyoto
11/02 Kyoto
12/02 Kyoto
18/02 Hiroshima - Tokyo
19/02 Tokyo
20/02 Vertrek Tokyo
Kawazu heb ik er in gestoken omdat het zo te zien een goede bestemming is om kersenbloesems te zien in februari en het is ook rustiger.

@TRUMP pas op mijn lijst is een op maat van een bijna vijfjarige en een zwangere vrouw (van tegen dan 26 week).

Maar gaat de golden route niet wat te toeristisch zijn? Ik lees toch al meer en meer dat Japanners in deze gebieden niet meer zo blij zijn met al die buitenlanders.

My 2 cents met info die je gegeven hebt:

Ik zou dan die trip naar Kawuza dan laten vallen. Als het is om kersenbloesems te zien is, zoek dan de andere varianten ervan op: Je hebt ander soort kersenbloesem die vroeger blooien of plum trees die in februari in bloei staan, die mss minder ver reizen zijn.
Lijkt heel veel reizen voor een kans op kersenbloesem (kutbomen die kort bloeien en het weer enorm veel variatie in bloeiperiode kan veroorzaken), voor korte periode. Zeker als zwangere vrouw en kleine van 5 jaar. Lijkt me een zeer dappere keuze.

In Tokyo:
Odaiba zou ik skippen, is ook helemaal in een "uithoek", zou eerder iets anders nemen. Buiten winkel centrums, zal je daar niet al te veel vinden. Of toch niet voor een eerste bezoek.
Mocht het echt slecht weer zijn kan je misschien met kinderen naar Small worlds tokyo gaan (in odaiba), miniature van heel tokyo en andere zaken.
Shinjuku park is betalend, genoeg gratis alternatieven: Yoyogi park (net naast meji), Imperial palace tuin, Ueno park.

Osaka
Andere raden hier af, maar als je het aquarium en USJ wilt doen kan je er zeker naar toe gaan. Beide liggen in dezelfde buurt. Het aquarium is awesome! Walvishaaien !!!
Dotonburi is wel eens de moeite 1 keer te zien, maar nadien vind ik het wel overrated. En dat is vooral zoals andere aangeven, teveel volk op een te kleine oppervlakte. Veel chinese toeristen die in grote groepen iedereen omver lopen om taxfree te gaan shoppen. Super annoying.
Het kasteel zou ik overslagen, als je Himeji doet.

Kyoto:
Ik zou Arashiyama ook laten vallen, tenzij je met de kinderen het monkey park wilt doen (hou wel rekening mee dierenwelzijn geen echt ding in Japan) en het een stevigere klim is dan je zou denken.
Kinkakuji, zou ik overslaan. Hoewel het eens leuk is om te zien is de rit van en terug niet aangenaam. Zeker terug richting stad niet. Er komen enkel een paar bussen, die vol, maar dan ook vol toeristen gaat zitten. Toen ik pre corona ging, hebben wij +/- 2 uur gewacht voor we op een bus konden.

Ik zou in kyoto wat de typische zaken doen: Kiyomizudere, Fushimi inari.

Minder (westerse) toeristische temple: To-ji tempel (achter kyoto station) of eerder de buurt rond Heijan jinu shrine (zoo is hier in de buurt) & Nanzenji (staat hier ook een random aquaduct in de buurt).
Vb van een 5km wandeling met heel wat tempels waar wat minder volk is: beginnen in Gion (druk) en eindigen in Heijan Jingu shrine (rustiger)
5km wandeling

Wil je wat lugebere twist geven aan tempel bezoeken een van deze tempels bezoeken: Yogen-in Temple, Genkoan Temple, Shoden-ji Temple, Hosen-in Temple and and Myoshinji Temple. Deze zijn gebouwd met hout van Fushimi castle waar een hoop mensen zelfmoord hebben gepleegd. Allerlei bloed afdrukken van handen enzo zijn nog zichtbaar in het hout. Zelf ben ik naar Yogen-in tempel geweest. Was wel de moeite.

Himeji castle:
Ik zou dit eerder als tussenstop doen als je naar Hiroshima of van Hiroshima komt. De trein komt hier toch langst. Om daar speciaal aparte daguitstap voor de toen is tijdsverlies.
BV Kyoto - Himeji (2 a 3 uur) - Hiroshima, Namiddag peace park & museum,

Wow bedankt voor het uitgebreide antwoord @Kennaah . Ik pas ons plan aan en bekijk het opnieuw. Ik zal hier meer posten de komende dagen want we willen ook onze hotels boeken zodat we deze zeker hebben.

Mijn vrouw zij ook om Universal of Disney te doen. Maar we zijn ook hier nog niet zeker welke te doen. We dachten wel al om deze dus op het einde te doen.

Onze vlucht huiswaarts is op 20/02 om 9 u (en nog iets) vanuit Haneda.

Hiroshima + Miyajima zijn mijn inziens ook wel te doen als daguitstap vanuit Kyoto. Wij hebben het oorlogsmuseum wel overgeslagen (enkel het Vredespark gedaan) om meer tijd in Miyajima door te brengen.

Terug
Bovenaan