My 2 cents met info die je gegeven hebt:
Ik zou dan die trip naar Kawuza dan laten vallen. Als het is om kersenbloesems te zien is, zoek dan de andere varianten ervan op: Je hebt ander soort kersenbloesem die vroeger blooien of plum trees die in februari in bloei staan, die mss minder ver reizen zijn.
Lijkt heel veel reizen voor een kans op kersenbloesem (kutbomen die kort bloeien en het weer enorm veel variatie in bloeiperiode kan veroorzaken), voor korte periode. Zeker als zwangere vrouw en kleine van 5 jaar. Lijkt me een zeer dappere keuze.
In Tokyo:
Odaiba zou ik skippen, is ook helemaal in een "uithoek", zou eerder iets anders nemen. Buiten winkel centrums, zal je daar niet al te veel vinden. Of toch niet voor een eerste bezoek.
Mocht het echt slecht weer zijn kan je misschien met kinderen naar Small worlds tokyo gaan (in odaiba), miniature van heel tokyo en andere zaken.
Shinjuku park is betalend, genoeg gratis alternatieven: Yoyogi park (net naast meji), Imperial palace tuin, Ueno park.
Osaka
Andere raden hier af, maar als je het aquarium en USJ wilt doen kan je er zeker naar toe gaan. Beide liggen in dezelfde buurt. Het aquarium is awesome! Walvishaaien !!!
Dotonburi is wel eens de moeite 1 keer te zien, maar nadien vind ik het wel overrated. En dat is vooral zoals andere aangeven, teveel volk op een te kleine oppervlakte. Veel chinese toeristen die in grote groepen iedereen omver lopen om taxfree te gaan shoppen. Super annoying.
Het kasteel zou ik overslagen, als je Himeji doet.
Kyoto:
Ik zou Arashiyama ook laten vallen, tenzij je met de kinderen het monkey park wilt doen (hou wel rekening mee dierenwelzijn geen echt ding in Japan) en het een stevigere klim is dan je zou denken.
Kinkakuji, zou ik overslaan. Hoewel het eens leuk is om te zien is de rit van en terug niet aangenaam. Zeker terug richting stad niet. Er komen enkel een paar bussen, die vol, maar dan ook vol toeristen gaat zitten. Toen ik pre corona ging, hebben wij +/- 2 uur gewacht voor we op een bus konden.
Ik zou in kyoto wat de typische zaken doen: Kiyomizudere, Fushimi inari.
Minder (westerse) toeristische temple: To-ji tempel (achter kyoto station) of eerder de buurt rond Heijan jinu shrine (zoo is hier in de buurt) & Nanzenji (staat hier ook een random aquaduct in de buurt).
Vb van een 5km wandeling met heel wat tempels waar wat minder volk is: beginnen in Gion (druk) en eindigen in Heijan Jingu shrine (rustiger)
5km wandeling
Wil je wat lugebere twist geven aan tempel bezoeken een van deze tempels bezoeken: Yogen-in Temple, Genkoan Temple, Shoden-ji Temple, Hosen-in Temple and and Myoshinji Temple. Deze zijn gebouwd met hout van Fushimi castle waar een hoop mensen zelfmoord hebben gepleegd. Allerlei bloed afdrukken van handen enzo zijn nog zichtbaar in het hout. Zelf ben ik naar Yogen-in tempel geweest. Was wel de moeite.
Himeji castle:
Ik zou dit eerder als tussenstop doen als je naar Hiroshima of van Hiroshima komt. De trein komt hier toch langst. Om daar speciaal aparte daguitstap voor de toen is tijdsverlies.
BV Kyoto - Himeji (2 a 3 uur) - Hiroshima, Namiddag peace park & museum,