Japan

Hotels is een moeilijke, zeker gezien je waarschijnlijk. in een situatie zit waar de actieve leden in dit topic waarschijnlijk niet mee zitten.

Ik kan helaas geen advies geven rond hotel situatie. Ik zoek meestal lang naar net voldoende kwaliteit voor prijs om mijn kosten te drukken, maar lijkt me moeilijker in uw situatie.
Meeste hotels zullen wel oke zijn.

Als het een "business" hotel keten is (bv een Apa, smile hotel, etc...), lees dan goed review of de verwarming centraal geregeld is of je eigen controle unit hebt. De business hotels kunnen wel eens centrale verwarming hebben, die voor heel het hotel geregeld is en je de temperatuur niet zelf kan aanpassen.

hier kriebelt het enorm om ook te gaan voor de toeristen tax e.d er aankomen en de yen weer stijgt.

Probleem is dat ons zoontje net 1 jaar geworden en we zijn nu ook niet de meest fitte mensen. niet dat we dik zijn, gewoon niet het type dat elke dag op reis 5-10km kan wandelen met een hoop extra bagage en een buggy. De kleine slaapt ook nog niet door en die vermoeidheid speelt ook parten denk ik... daguitstap naar pairi daiza zijn we allebei gewoon op.

wat kost dat tegenwoordig zo een reis naar japan? Vrienden zijn 8j geleden gegaan en hebben toen als koppel rond de 6-7k uitgegeven all in.

de vraag is natuurlijk hoe lang stel je dat uit hé... als ik nog 5j moet wachten zodat ons kindje er iets aan heeft, ben ik de 40 gepasseerd. nog 5j lang niet verder dan de zee gaan is ook maar flauw :p

hier kriebelt het enorm om ook te gaan voor de toeristen tax e.d er aankomen en de yen weer stijgt.

Probleem is dat ons zoontje net 1 jaar geworden en we zijn nu ook niet de meest fitte mensen. niet dat we dik zijn, gewoon niet het type dat elke dag op reis 5-10km kan wandelen met een hoop extra bagage en een buggy. De kleine slaapt ook nog niet door en die vermoeidheid speelt ook parten denk ik... daguitstap naar pairi daiza zijn we allebei gewoon op.

wat kost dat tegenwoordig zo een reis naar japan? Vrienden zijn 8j geleden gegaan en hebben toen als koppel rond de 6-7k uitgegeven all in.

de vraag is natuurlijk hoe lang stel je dat uit hé... als ik nog 5j moet wachten zodat ons kindje er iets aan heeft, ben ik de 40 gepasseerd. nog 5j lang niet verder dan de zee gaan is ook maar flauw :p

In Japan ga je veel wandelen als je iets wil zien. Ik zit de meeste dagen tussen 20 en 30km per dag.

Hotels is een moeilijke, zeker gezien je waarschijnlijk. in een situatie zit waar de actieve leden in dit topic waarschijnlijk niet mee zitten.

Ik kan helaas geen advies geven rond hotel situatie. Ik zoek meestal lang naar net voldoende kwaliteit voor prijs om mijn kosten te drukken, maar lijkt me moeilijker in uw situatie.
Meeste hotels zullen wel oke zijn.

Als het een "business" hotel keten is (bv een Apa, smile hotel, etc...), lees dan goed review of de verwarming centraal geregeld is of je eigen controle unit hebt. De business hotels kunnen wel eens centrale verwarming hebben, die voor heel het hotel geregeld is en je de temperatuur niet zelf kan aanpassen.
Fair enough. Voor ons is wat meer ruimte van belang dus we willen wel wat spenderen aan een grotere kamer. Maar wel goede tip m.b.t. de verwarming.

M.b.t. wandelen zijn we wel wat gewoon inclusief onze dochter (als ze goesting heeft natuurlijk). We hebben zo een ultra compacte buggy dus zeker voor het stad is het normaal geen probleem als ze toch geen zin heeft.

Laatst bewerkt:
Fair enough. Voor ons is wat meer ruimte van belang dus we willen wel wat spenderen aan een grotere kamer. Maar wel goede tip m.b.t. de verwarming.

M.b.t. wandelen zijn we wel wat gewoon inclusief onze dochter (als ze goesting heeft natuurlijk). We hebben zo een ultra compacte buggy dus zeker voor het stad is het normaal geen probleem als ze toch geen zin heeft.

Wij hebben hier gezeten. Zeer tevreden van en goed qua ligging vonden wij.

Laatst bewerkt:
Merci maar Tokyo hebben we al geboekt: https://maps.app.goo.gl/VgYedDTW3FKLwWxP9
We zijn op zoek naar suggesties voor Kyoto, Hiroshima en Osaka.

Wij dachten aan dit voor Kyoto: Hotel Kanra Kyoto of is dat overkill voor vier nachten?
Lijkt heel fancy. Je bepaalt zelf wat je overkill vindt of niet uiteraard.
Wij stellen ons gewoon altijd de vraag: als je in zo'n ver land zit, dan ben je waarschijnlijk van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat niet in je hotelkamer. We geven liever wat meer geld uit aan activiteiten dan aan een hotel gezien de relatieve tijd dat je er maar spendeert.

Merci maar Tokyo hebben we al geboekt: https://maps.app.goo.gl/VgYedDTW3FKLwWxP9
We zijn op zoek naar suggesties voor Kyoto, Hiroshima en Osaka.

Wij dachten aan dit voor Kyoto: Hotel Kanra Kyoto of is dat overkill voor vier nachten?
In Osaka zaten wij in het volgende: https://maps.app.goo.gl/PotWV3AG5ESsG1ZF9. Was qua ligging echt perfect.
In Kyoto: https://maps.app.goo.gl/FveXLkcteWByYNei8 Dicht bij het station en tegenover Higashi tempel, wat wel een leuk uitzicht was tijdens het ontbijt.

Voor de moment hebben we dit:
DateCityHotelsPriceActivityPlan/transfer
05/02/26TokyoShiba Park Hotel (Tokyo)Arrival nightArrive Haneda T3 19:25 → Shiba Park Hotel
06/02/26TokyoShiba Park Hotel (Tokyo)SightseeingTokyo east side (Asakusa, Ueno)
07/02/26TokyoShiba Park Hotel (Tokyo)SightseeingTokyo west side (Meiji Jingu, Yoyogi Park)
08/02/26TokyoShiba Park Hotel (Tokyo)Day trip for bloomsMiura Kaigan early sakura or Yushima Tenjin plum festival
09/02/26TokyoShiba Park Hotel (Tokyo)Prep dayTokyo free day + forward 2 big bags to Kyoto (Yamato)
10/02/26KyotoHotel Kanra KyotoAtami stop on route / check‑in KyotoTokyo → Atami (Plum Garden stop) → Kyoto
11/02/26KyotoHotel Kanra KyotoSightseeingKyoto classic (Kiyomizu, Gion)
12/02/26KyotoHotel Kanra KyotoSightseeingFushimi Inari AM, To‑ji PM
13/02/26KyotoHotel Kanra KyotoFamily outingNara day trip (Tōdai‑ji + deer)
14/02/26KyotoHotel Kanra KyotoAquariumOsaka day trip
15/02/26KyotoHotel Kanra KyotoUSJ/DotonboriOsaka flex day (USJ / Dotonbori)
16/02/26HiroshimaHimeji Castle visit + travelKyoto → Himeji (stop) → Hiroshima
17/02/26HiroshimaItsukushima ShrineMiyajima Island day trip
18/02/26TokyoReturn + relaxHiroshima → Tokyo (Shinkansen)
19/02/26HanedaHaneda airport hotelPack / early nightMove to Haneda airport hotel
20/02/26HanedaHaneda airport hotelDeparture dayFly Haneda 09:05 → Brussels

Ik had origineel en overnachting in Osaka maar bedacht me dan dat het uit- en inchecken gewoon te veel tijdsverlies zou zijn. Ik heb dat dan maar gelaten, maar is het dan interessanter om iets langer in Hiroshima te blijven en van daar nog iets anders te bezoeken?

Laatst bewerkt:
Ik snap eigenlijk alleen de 18/02 - 19/02 niet goed. Kan je niet meteen van Hiroshima naar Haneda? Dan win je een dag. Persoonlijk zou ik dan nog een dag extra in het begin aan Tokyo breiden, en van daar een dagtrip nog doen naar Kamakura of Nikko.

Ik zou een dag of zelfs 2 Kyoto er tussen uithalen en in Osaka stoppen als tussenstop bij de terug reis. Hiroshima naar Tokyo is nog steeds stevige trein rit met de shinkansen.

Voor de moment hebben we dit:

Ik had origineel en overnachting in Osaka maar bedacht me dan dat het uit- en inchecken gewoon te veel tijdsverlies zou zijn. Ik heb dat dan maar gelaten, maar is het dan interessanter om iets langer in Hiroshima te blijven en van daar nog iets anders te bezoeken?
Osaka: Je kan zeker smorgens aquarium bezoek.

namiddag, kan je naar Tsutenkaku buurt gaan en dan via Denden town (Anime buurt Osaka) naar Dotonburi lopen. Is 2,2km
Wandeling

Ik snap eigenlijk alleen de 18/02 - 19/02 niet goed. Kan je niet meteen van Hiroshima naar Haneda? Dan win je een dag. Persoonlijk zou ik dan nog een dag extra in het begin aan Tokyo breiden, en van daar een dagtrip nog doen naar Kamakura of Nikko.
Was een "relax" dag. Ik ben aan het denken hoe druk het anders zou zijn voor een zwangere vrouw (6 maand tegen dan) en een kind van (net geen) 5 jaar.

Was een "relax" dag. Ik ben aan het denken hoe druk het anders zou zijn voor een zwangere vrouw (6 maand tegen dan) en een kind van (net geen) 5 jaar.
Dat is natuurlijk persoonlijk, maar mij lijkt het een pak minder vermoeiend en stresserend om op't gemak rechtstreeks van Hiroshima naar Haneda te gaan. Als je eerst nog in Tokyo wil overnachten, ben je sowieso al een groot deel van je dag kwijt om van Hiroshima naar Tokyo te gaan en in je hotel in te checken, om dan de volgende dag alweer te moeten vertrekken naar Haneda. Dat is toch weer extra moeite om eigenlijk in Tokyo zelf nog maar weinig te kunnen doen. Dat voelt voor mij als een verloren dag aan. Ik zou mijn relaxdag ook eerder halverwege de reis steken dan op't einde.

Wij hebben dat, zoals velen, ook gedaan hé, van Kyoto terug naar Tokyo. Maar dan kom je ergens na de middag toe (en vanuit Hiroshima is het nog 1-2uur langer rijden), moet je nog je hotel zoeken, ... terwijl je eigenlijk al met je hoofd bij de terugreis zit. Als koppel was dat wel oké, hebben toen Shinjuku nog bezocht en iets gaan eten, om dan 's ochtends naar de luchthaven te reizen, maar met jong kind zou ik - als je wil overnachten in Haneda om 's ochtends geen stress voor je vlucht te hebben - gewoon rechtstreeks van Hiroshima naar daar gaan. Dan kan je op je gemak in Hiroshima vertrekken. En dan kan je nog een dagje extra aan Tokyo in je eerste deel hangen, of eentje aan Kyoto.

Hiroshima en Miyajima zijn in principe ook te doen in 1 dagtrip vanuit Kyoto (of Osaka). Je zou in principe ook langer in je verblijf in Kyoto kunnen blijven en van daaruit een halve dag naar Himeji doen en een dagtrip naar Hiroshima. Of je 2 daytrips naar Osaka aanpassen in 4 overnachtingen in Osaka (Aquarium, USJ, Himeji + Dotunbori, Hiroshima + Miyajima).

Ik heb zelf op 17 verschillende plekken overnacht op mijn reis, maar met kleine kinderen is het vaak wel interessanter om zoveel mogelijk de verschillende verblijven te beperken.

Is het eventueel interessant om dan nog een dag in Hiroshima te blijven en vandaar eventueel Okayama te bezoeken. Vervolgens de volgende dag rechtstreeks naar Haneda, dus de 19 eigenlijk als reisdag nemen om in de late namiddag in Haneda toe te komen?

Ik zou de 19de inderdaad gebruiken als reisdag rechtstreeks naar Haneda zonder druk waarbij je dan inderdaad mikt op late namiddag of avond om daar te arriveren.

Okayama heb ik zelf niet bezocht, dus daar kan ik niet veel over zeggen. Denk dat je daar vooral voor Korakuen zou gaan, maar februari lijkt me niet het meest ideale moment om speciaal tuinen te gaan bezoeken.

Persoonlijk zou ik een dag extra aan Tokyo hangen en een daguitstap naar Kamakura doen. Mooie stad met heel knappe tempels, maar een uurtje van Tokyo en als het weer wat meevalt kan je er ook nog met de kleine op het strand gaan spelen.

Hmm, ik kan het hotel in Tokyo mss veranderen tot de 11e.

Edit: ze rekenen redelijk wat extra om er een nacht extra bij te doen. Dus dat gaan we niet meer veranderen. 😬

Laatst bewerkt:
Je hotel in Kyoto is ook al geboekt? Dan zou ik inderdaad gewoon een extra dagje Hiroshima doen. Eventueel een nacht overnachten op Miyajima, da's wel zeer de moeite en even weg van de drukke grootsteden waar je wel heel je reis gaat inzitten.

Je hotel in Kyoto is ook al geboekt? Dan zou ik inderdaad gewoon een extra dagje Hiroshima doen. Eventueel een nacht overnachten op Miyajima, da's wel zeer de moeite en even weg van de drukke grootsteden waar je wel heel je reis gaat inzitten.
Dat toevallig nog niet omdat we daar toch nog twijfelen over waar te verblijven. Ik was er vrij zeker van origineel maar we twijfelen mu nog of we dicht bij Kyoto station blijven of toch meer nabij Gion en de metro lijn.

Terug
Bovenaan