Japan

Van centrum Tokyo naar Haneda is ook maar 30-45m trein rit afhankelijk vanwaar je komt.
Het is niet zo een onoverkomelijke afstand, om toch naar Tokyo te gaan. Daar overnachten, dag nadien savonds naar Haneda te gaan en daar te overnachten.

Verzend desnoods grote koffers nog eens naar het hotel in Haneda airport. Dan sleur je ook met minder.
Kan je nog wat savonds op gemak in Tokyo rondlopen.

De treinrit Hiroshima - tokyo gaat inderdaad lang zijn. Snelste trein is +/- 4u.

Hou wel rekening als je koffers doorstuurt, op 2 a 3 dagen tijd.
Als je ze vandaag verstuurd zijn ze er ten vroegste overmorgen.

De hotels die je in uw lijst hebt gestaan, zullen hoogstwaarschijnlijk wel ondersteuning bieden met verzending en ontvangst.

Kyoto : als je veel daguitstappen wilt doen van kyoto is het zo slecht nog niet om dicht bij het station te zitten of een lijn direct richting station.

We hebben zonet wel al de laatste nacht in Haneda geboekt: https://maps.app.goo.gl/AYTXN96F4FmwVrXk7

Op zich is 4 u cava, we hebben al langer in de auto gezeten met onze dochter. Als de Japanners niet te moeilijk doen op wat heen en weer gewandel in de trein dan is 4 u te doen. te meer omdat het die laatste dag, vooral dat zal zijn, maar als ik het zo lees is er en risico dat als we onze bagage versturen op 16/02 dat het niet tegen de avond in Hiroshima is? En dat we best onze bagage zelf meepakken op de trein van Hiroshima naar Haneda?

We dachten voor Kyoto aan deze hotels (merci voor de suggesties!):

Tot slot is er nog de vraag wat we doen met een extra dag Kyoto vs. Hiroshima.
In hiroshima hebben we Okunoshima Island waar onze dochter zot van zal zijn bv: https://www.japan.travel/en/uk/inspiration/hiroshima-complete-guide/

Laatst bewerkt:
Hiroshima is inderdaad wel een chille stad, ik vond Kyoto zelf ook minder aangenaam om te verblijven.

Same-day delivery van Kyoto naar Hiroshima of van Hiroshima naar Haneda is afaik niet mogelijk via Yamato. Minstens een dag op voorhand versturen. Als je de 16de in Hiroshima je bagage wil, moet je ze de 15de al opsturen. Als je een dag langer in Hiroshima verblijft, kan je ook wel schuiven met je planning en van Himeji een uitstap maken vanuit Hiroshima ipv op weg naar, dan zit je niet met je bagageprobleem. Van Hiroshima naar Haneda zou ik zeker de bagage gewoon mee op de trein nemen.

Wij hebben zowel in Tokyo, Kyoto als Takayama in een K's House overnacht: https://kshouse.jp/index_e.html

Ok, dus het zal hoogstwaarschijnlijk 1 extra dag Hiroshima worden waardoor we dus 2 volle dagen Hiroshima hebben. Vandaar zouden we dan rechtstreeks naar het Haneda airport hotel gaan met de Shinkansen.

Dan hebben nog de vraag van in welk gebied in Kyoto te verblijven, nabij Gion of toch het treinstation. We gaan toch redelijk veel buiten Kyoto bekijken.
  • In Kyoto zelf
    • 1 dag regio Kiyomizu, Gion
    • 1 dag Fushimi Inari, To-ji
  • Buiten Kyoto
    • Transfer van Tokyo naar Kyoto
    • Nara
    • Aquarium Osaka
    • Universal Studios/dotonbori
    • Transfer van Kyoto naar Hiroshima
Dan lijkt me dichter bij/boven het station verblijven toch handiger? Zeker als je van daar al gemakkelijk met metro/train Fushimi Inari bereikt.

Ok, dus het zal hoogstwaarschijnlijk 1 extra dag Hiroshima worden waardoor we dus 2 volle dagen Hiroshima hebben. Vandaar zouden we dan rechtstreeks naar het Haneda airport hotel gaan met de Shinkansen.

Dan hebben nog de vraag van in welk gebied in Kyoto te verblijven, nabij Gion of toch het treinstation. We gaan toch redelijk veel buiten Kyoto bekijken.
  • In Kyoto zelf
  • Buiten Kyoto
    • Nara
    • Aquarium Osaka
Dan lijkt me dichter bij/boven het station verblijven toch handiger? Zeker als je van daar al gemakkelijk met metro/train Fushimi Inari bereikt.
Afgelopen zomer had ik in de Nijo wijk van Kyoto een hotel. Recht tegenover het metro/treinstation. Je bent daar ook meteen bij Nijo Castle. Misschien ook nog een leuke wijk om te verblijven? Hotel Royal Park Canvas Kyoto Nijo is ook echt een aanrader!

Als je nog tijd over hebt kan je vanuit Kyoto heel makkelijk naar Uji gaan. Daar komt matcha vandaan en de Byodo-in tempel, dat UNESCO erfgoed is, kan je dan ook meteen bezoeken.

Nog een ander puntje, we spreken hier bijna altijd over hotels, maar heeft er iemand ervaring met het huren van zo apartementjes (in Kyoto?). Dit lijkt ons ook wel interessant, geeft ons vaak twee aparte kamers wat wel handig is 's avonds als onze dochter slaapt maar wij nog even wakker willen blijven.

Nog een ander puntje, we spreken hier bijna altijd over hotels, maar heeft er iemand ervaring met het huren van zo apartementjes (in Kyoto?). Dit lijkt ons ook wel interessant, geeft ons vaak twee aparte kamers wat wel handig is 's avonds als onze dochter slaapt maar wij nog even wakker willen blijven.
Ja, wij hebben in 2019 enkel in Tokyo en Iriomote Jima een hotel gedaan.

Kyoto: huisje gehuurd. Allemaal goed, behalve bedhygiëne (lakens). Bedwantsen of ander venijn gehad. Wreed ambetant.

In de bergen: soort van herberg. Leuk omwille van de omgeving, maar basiscomfort.

Mashiko: bij mensen thuis gelogeerd (Japanners) via Airbnb. Heel leuke ervaring ook, want dan krijg je echt het local-gevoel.

Ik zou het dus aanraden.

Het zijn allemaal schoendozen hoor, tenzij je paar honderden per nacht wil uitgeven 👀
Haha, nuja, we hebben na lang wikken en wegen voor Cross Hotel gekozen. Specifiek de Superior King room. 30 m² is nu ook weer niet zo klein voor een hotelkamer. Voor ons was het nu ook weer niet persé de grootte, maar de combo van locatie, een king-size bed (onze dochter kruipt toch gewoon bij ons in bed vaak 🥲) en annulatie (omwille van zwangerschap). Het ligt ook dicht bij de suggestie van @Racing_Genk.

• In Kyoto zelf
  • Buiten Kyoto
    • Nara
    • Aquarium Osaka
Ik weet niet hoe superdruk Fushimi Inari is overdag, maar als het voor het gezin haalbaar is zou ik dit 's avonds (vroege avond?) inplannen. De zichtbaarheid is natuurlijk minder maar het is er dan aangenaam rustig zodanig dat het sereen en lichtjes mystiek aanvoelt. Achteraf gezien vond ik het niet de moeite om tot helemaal bovenaan te wandelen, wel is er een punt ~halverwege waar je een mooi zicht krijgt over Kyoto by night.

In mijn top drie van Kyoto staat trouwens Nijo castle. Relatief dichtbij jouw accommodatie en zeker het afwegen waard als je dit eventueel tussen andere zaken kan inplannen.

Je weet het wellicht maar mbt het Kiyomizu gebied, neem een vroege start die dag om van o.a. Sannenzaka en Ninenzaka te genieten zonder al die mede-toeristen. In maart (2024) was het er tot ~8u30 kalm, op een grote groep toeristen na die aan het aanschuiven waren bij Starbucks. Toen ik tegen 9u30~10u aan Kiyomizu dera stond, begon de drukte plots al bleef het redelijk ok in vergelijking met andere mensenmassas in Kyoto/Japan.

Ondertussen hotels geboekt. Bedankt voor de tips iedereen! In Hiroshima is het Righa geworden van 16 tot 19 februari. Die 19e reizen we dan rechtstreeks van Hiroshima naar Haneda.

Net terug van 17 dagen Japan. Zoals velen de klassieke golden route gevolgd met extra tussenstops in Hakone en Kawaguchiko.
In Hakone in een echte Ryokan overnacht. Best wel een bijzondere ervaring. In het hotel draag je een yukata. Zowel 's morgens als 's avond krijg je ook een klassieke Kaseki maaltijd die opgediend wordt in de eetkamer van je hotelkamer. Slapen doe je dan op een futon bed (wat eigenlijk best wel goed ligt).
In Kawaguchiko 2 dagen kunnen genieten van Mt. Fuji 😍
JJS3qJV.jpeg

Wat ik eigenlijk nog een van de leukste dingen vond, was random barretjes bezoeken in de steden. Zocht je op google maps op een adresje van een wijnbar kwam je uit bij een anoniem flatgebouw waar je vervolgens op verdieping 6 moest zijn voor een wijntje. Maar dan wel Mouton Rotschild en Chateau d'Yquem op glas beschikbaar 😵‍💫.

En als je een vriendin hebt, bereid je dan maar voor op meerdere avondjes Don quijote 😅

En als je een vriendin hebt, bereid je dan maar voor op meerdere avondjes Don quijote 😅
wat bedoel je daarmee?

ook al erg benieuwd voor juli 2026 die gouden route te doen. alles is zo goed als gepland nu.
helaas geen mt fuji, maar that's the price you pay , als je in het hete seizoen gaat helaas :(

wat bedoel je daarmee?

ook al erg benieuwd voor juli 2026 die gouden route te doen. alles is zo goed als gepland nu.
helaas geen mt fuji, maar that's the price you pay , als je in het hete seizoen gaat helaas :(
Nou op instagram wordt don quijote erg gehypet als de place to be voor asian skincare. Mn vriendin heeft er een jaarvoorraad gehaald aan huidproducten...

En betreft Mt fuji; als je in de Shinkansen aan de juiste zijde zit (zetels D en E) dan kun je hem ook zien. Vanuit de Tokyo skytree is ie eveneens zichtbaar. Wel even het weer in de gaten houden want meestal ziet ie verborgen achter de wolken.

Laatst bewerkt:
wat bedoel je daarmee?
Don quijote is zowat consumptie valhala
Grote winkels, 24u open. Kunt er alles kopen.
Van nuttige shizzle nog onnuttige shizzle dat ge niet nodig hebt ma wel wilt etc...
En beste thema liedje ooit.

Ik was zelfs aant denken om mss een don quijote pilgrimage te maken :p

Klopt het eigenlijk dat je je moet registreren op een website visit japan ofzoiets voor binnenkomst via qr code?

Klopt het eigenlijk dat je je moet registreren op een website visit japan ofzoiets voor binnenkomst via qr code?
Hoeft niet perse.

Je kan ook ter plaatsen een formulier invullen (persoonlijke gegevens, eerste hotel etc...), Je krijgt dit vaak op vliegtuig al.

De website maakt dat je het gewoon op voorhand online kan doen.
Soms zijn de lijnen met QR code korter en ben je sneller door (afhankelijk van luchthaven, in Tokyo kan het soms langer duren)

Terug
Bovenaan