Internationaal Covidnieuws

Ook in de UK nu duidelijk dat omicron significant minder hospitalisaties geeft dan delta.

Dit kunnen we dus van vermoeden naar feit verschuiven.
Ge ziet dat de cijfers van de ventilation beds al de hele pandemie netjes de hospitaalcijfers volgen (zonder lag) en er nu een duidelijk discrepantie is tussen die 2, in Londen. En het is niet zo dat het dit keer om jongere patiënten gaat in de ziekenhuizen.
Dat bevestigt toch de these dat Omikron - hetzij door immuniteit, hetzij door het virus zelf - milder om zich heen slaat.

Ge ziet dat de cijfers van de ventilation beds al de hele pandemie netjes de hospitaalcijfers volgen (zonder lag) en er nu een duidelijk discrepantie is tussen die 2, in Londen. En het is niet zo dat het dit keer om jongere patiënten gaat in de ziekenhuizen.
Dat bevestigt toch de these dat Omikron - hetzij door immuniteit, hetzij door het virus zelf - milder om zich heen slaat.
En het beste argument is dat Geert Molenberghs vandaag zegt dat 'omicron even ziek maakt als delta'.

We kunnen er nu zeker van uitgaan dat het omgekeerde waar is :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Wat is die Molenberghs toch een paniekzaaier. Waar baseert hij zich op om dat te zeggen?
Gezien de paywall, kan ik niet alles lezen wat er staat.

Laat ons hopen dat ze Belgie nog een weekje of 2 niet als omikron gebied zien.

Entry stop for countries with Omikron virus​

Divide Tweet
Austria classifies Great Britain, Norway, Denmark and the Netherlands as virus variant areas from Friday.
At the airports in Salzburg and Innsbruck, the developments are being watched with great concern. Currently, planes from London, Belfast, Oslo, Copenhagen or Amsterdam still land daily with ski tourists.
From Friday, however, Austria's government will classify countries such as Great Britain, Norway, Denmark and the Netherlands as virus variant regions. Holidaymakers from these countries must then start a ten-day quarantine. A free test is possible after five days at the earliest. In practice, this is equivalent to a ban on entry.
Christian Harisch, a hotelier from Kitzbühel, had previously appealed to the government: "Tell us what you are planning. We hoteliers can't react so quickly to completely new rules." Sharp criticism also comes from the cable car chairman and ÖVP deputy Franz Hörl as well as from the Neos. Sales losses of minus 30 percent are feared.

Deprimerende wereld eigenlijk, waar de helft van de artikels die online te vinden zijn zegt dat de variant milder is, en de andere helft dat daar geen bewijs voor is. Voor iedereen wat wils.

Ik versta niet dat die man een platform blijft krijgen. Koren op de molen van de wappies.

Ik was dit weekend op bezoek bij een familielid die op de unief vaak te maken heeft met zowel Molenberghs als Niel Hens, de échte man achter de modellen. Is daar een running gag. Als een journalist voor Hens belt - die een hekel heeft aan de media-aandacht en gewoon met rust gelaten wilt worden - is 't al van "geef Geert maar door". Molenberghs zou nogal kicken op die mediaoptredens.

Ik versta niet dat die man een platform blijft krijgen. Koren op de molen van de wappies.
Mijn afkeer voor Marc Van Ranst is wel een pak minder geworden sinds Molenberghs me nog meer de keel uithangt.
En nee, het is geen algemene degout voor virologen/statistici want Herman Goosens en Steven Van Gucht zijn veel aangenamer.

Ik was dit weekend op bezoek bij een familielid die op de unief vaak te maken heeft met zowel Molenberghs als Niel Hens, de échte man achter de modellen. Is daar een running gag. Als een journalist voor Hens belt - die een hekel heeft aan de media-aandacht en gewoon met rust gelaten wilt worden - is 't al van "geef Geert maar door". Molenberghs zou nogal kicken op die mediaoptredens.
Meestal zijn diegene in de schaduw inderdaad de echte harde werkers. Blij dat Niel Hens soms wel wat aandacht krijgt in de kranten.

Deprimerende wereld eigenlijk, waar de helft van de artikels die online te vinden zijn zegt dat de variant milder is, en de andere helft dat daar geen bewijs voor is. Voor iedereen wat wils.

En de VRT maakt daarvan dat nog niet geweten is of het even ziek of zieker maakt dan Delta :rolleyes:

Update: ondertussen hebben ze het rechtgezet.

Laatst bewerkt:
Minder ziekmakend is dus geen mogelijkheid volgens de VRT. Sterk staaltje framing alweer.
Sterk staaltje framing van jezelf? Of is dat gezegd in één van de filmpjes? Waar zegt men dat?

Het artikel zelf zegt "Zo is het nog onduidelijk hoe ziekmakend omikron is.". Niet wat jij of Flappy zegt?
Of kijk ik er zo hard overheen?

Sterk staaltje framing van jezelf? Of is dat gezegd in één van de filmpjes? Waar zegt men dat?

Het artikel zelf zegt "Zo is het nog onduidelijk hoe ziekmakend omikron is.". Niet wat jij of Flappy zegt?
Stond weldegelijk iets a la 'nog niet geweten is of het even ziek of zieker maakt dan Delta' zoals Flappy zei, maar het is waarschijnlijk aangepast.

Het is ondertussen blijkbaar aangepast.

Er stond zoals Kas hierboven zegt: "nog niet geweten of het even ziek of zieker maakt".

Wellicht hebben ze commentaar gekregen.

Ook in de UK nu duidelijk dat omicron significant minder hospitalisaties geeft dan delta.

Dit kunnen we dus van vermoeden naar feit verschuiven.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211222_93782888

errr no....

Volgens de studie van de Imperial College Londen, waarbij 11.329 infecties met omikron vergeleken werden met 200.000 deltabesmettingen, is er “aan de hand van het percentage positief geteste mensen met symptomen en het percentage gevallen dat in het ziekenhuis belandt na een infectie geen bewijs dat omikron minder ernstig is dan delta”. Vorige week had Denemarken al een soortgelijke studie gepubliceerd, maar met minder data. “
Maak jullie borst maar nat want als dit het geval is dan ontploft de ziekenzorg.

Daar zijn 2 mogelijkheden:
ofwel de studie die fout is,
ofwel is de interpretatie van de nieuwsblad journalist fout.
Waarschijnlijk het tweede dus.

Ofwel ben ik fout. Choose your fighter :biglaugh:
goh.
aangezien jij noch het nieuwsblad de studie linkt en ik met 99% zekerheid te dom ben om de studie juist te interpreteren moest deze beschikbaar zijn geldt er maar 1 reactie

when in doubt/danger.. run in circles scream and shout.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211222_93782888

errr no....

Maak jullie borst maar nat want als dit het geval is dan ontploft de ziekenzorg.
Een studie op basis van 24 hospitalisaties van een instelling die in het verleden al zwaar overdreven projecties heeft losgelaten op de wereld. Alle andere studies, vaak over grotere aantallen, die wel een positief effect aangeven, negeren en dan uitspraken doen als Molenberghs dat Omicron even ziekmakend is als delta en dat die mening opgang maakt onder experts is (opnieuw) een wetenschapper onwaardig. Maar een dag geen angst gezaaid en niet in de pers geweest, is een dag niet geleefd, lijkt de mans motto te zijn. Er is nog niet voldoende data om het een of het ander te zeggen, het zou wetenschappers sieren om wat sereniteit en objectiviteit aan de dag te leggen. En als ze dat niet zelf doen, zou het de regering sieren om zo'n schijnbare charlatans niet in het overlegcomité op te nemen en ze daardoor nog extra vuurkracht te geven.

Terug
Bovenaan